kiva ja mielenkiintoinen reissu. Paljon näki ja oppi kun katsoi oikean aikaan oikeaan paikkaan.;))
Griffoneissa jyräsivät Venäläiset. Ainoastaan bruxeissa tuli RP Suomeen ja brabbareissa VSP.
Paljon oli turisteja ja vanhoihin ystäviin törmäsi vähän väliä yli roturajojen.
Ysiryhmän voitti....ei villakoira vaan kuvan kaunos Tiibetinterrieri. kakkoseksi tuli Bichon Frise, kolmanneksi,,,Petit Brabancon ja neljänneksi lyhyt.karv. Chihu.
Terveisiä messarista
56
3871
Vastaukset
- myös täältäkin
tässä tarkempaa ja laajempaa tietoa myös eri rotujen tuloksista,
http://voittaja.kennelliitto.fi/FI/voittaja2008/tulokset/- Mayi
ja kiitos hyvästä linkistä jota tässä kelpaa katsella kun mies on pikkujoulussa ja itsellä niin mukavan rauhallinen koti-ilta ;)
Ja kyllä tuo Rainer Vuorinen on edelleen komia poika :) Nuorena kehän reunalla taisi pikkusen koiran omistajallakin kuola valua.. Mayi kirjoitti:
ja kiitos hyvästä linkistä jota tässä kelpaa katsella kun mies on pikkujoulussa ja itsellä niin mukavan rauhallinen koti-ilta ;)
Ja kyllä tuo Rainer Vuorinen on edelleen komia poika :) Nuorena kehän reunalla taisi pikkusen koiran omistajallakin kuola valua..komia on ja aina niin tyylikkäästi pukeutunut. Tosi herrasmies.;) Hänen kanssaan samassa kehässä on antoisaa ja mielenkiintoista työskennellä.-DD
Valtava tietous roduista on hänellä ja ikä ei ole heikentänyt hänen kykyään.- yleisesti vaan
umalehtinen kirjoitti:
komia on ja aina niin tyylikkäästi pukeutunut. Tosi herrasmies.;) Hänen kanssaan samassa kehässä on antoisaa ja mielenkiintoista työskennellä.-DD
Valtava tietous roduista on hänellä ja ikä ei ole heikentänyt hänen kykyään.Hyvin usein myös jokin sairaus heikentää miehen kykyä, esim. sokeritauti .
Tietysti ikä myöskin vaikuttaa kykyyn, aivan kuten naisillakin. yleisesti vaan kirjoitti:
Hyvin usein myös jokin sairaus heikentää miehen kykyä, esim. sokeritauti .
Tietysti ikä myöskin vaikuttaa kykyyn, aivan kuten naisillakin.Piti tulla ikä ei ole heikentänyt hänen kykyään arvostella koiria.
- Mayi
umalehtinen kirjoitti:
komia on ja aina niin tyylikkäästi pukeutunut. Tosi herrasmies.;) Hänen kanssaan samassa kehässä on antoisaa ja mielenkiintoista työskennellä.-DD
Valtava tietous roduista on hänellä ja ikä ei ole heikentänyt hänen kykyään.nyt voi kyllä muisti toki pahasti pettää, mutta eikös hän ainakin ole työskennellyt muodin parissa?
Harmi vaan että hän lopetti collieiden kasvatustoiminnan, sillä hänen Rokeby-linjaiset of Rainwood colliet olivat kuin unelmia!! - vailla
umalehtinen kirjoitti:
Piti tulla ikä ei ole heikentänyt hänen kykyään arvostella koiria.
kaunaa ja kateutta olevat kirjoittajat kyllä ymmärsivät että kun käydään keskustelua koirien arvostelemisesta silloin puhutaan kokonaisuudessaan koirien arvostelemisesta, eikä kuvittella että rivien välissä puhutaan jostakin muusta kuin koirien arvostelemisesta.
Mayi kirjoitti:
nyt voi kyllä muisti toki pahasti pettää, mutta eikös hän ainakin ole työskennellyt muodin parissa?
Harmi vaan että hän lopetti collieiden kasvatustoiminnan, sillä hänen Rokeby-linjaiset of Rainwood colliet olivat kuin unelmia!!ja hankki collien siitä on muutama vuosi aikaa.
Joo muodin parissa touhusi ja loi ainakin TAZZIA merkin.Mayi kirjoitti:
Ja kyllä tuo Rainer Vuorinen on edelleen komia poika :) Nuorena kehän reunalla taisi pikkusen koiran omistajallakin kuola valua..Juu Rainer on komea, tyylikäs ja fiksu mies edelleen. Rainerhan oli Tazzialla suunnittelijana aikanaan, nyt eläkkeellä..suunnitteli meille koiraihmisillekkin mukavia asusteita. Ja mikä myös hyvää Rainerissa hän on aina pitänyt minun koiristani ;))))
vailla kirjoitti:
kaunaa ja kateutta olevat kirjoittajat kyllä ymmärsivät että kun käydään keskustelua koirien arvostelemisesta silloin puhutaan kokonaisuudessaan koirien arvostelemisesta, eikä kuvittella että rivien välissä puhutaan jostakin muusta kuin koirien arvostelemisesta.
kuitenkin multa tuli paha moka;)) Onneksi sai korjattua suht helpolla.
- yleisesti vaan
vailla kirjoitti:
Nimenomaan tällä palstalla AINA painotetaan sitä, että pitää lukea, mitä on kirjoitettu, eikä kuvitella, mitä EI OLE kirjoitettu.
- Mayi
Sikra kirjoitti:
Juu Rainer on komea, tyylikäs ja fiksu mies edelleen. Rainerhan oli Tazzialla suunnittelijana aikanaan, nyt eläkkeellä..suunnitteli meille koiraihmisillekkin mukavia asusteita. Ja mikä myös hyvää Rainerissa hän on aina pitänyt minun koiristani ;))))
muisti pelasi siis kuitenkin ihan oikein!!
Juu, tykkäsi minunkin koirastani.. olisi vaan tykännyt koiran omistajastakin :))) Mayi kirjoitti:
muisti pelasi siis kuitenkin ihan oikein!!
Juu, tykkäsi minunkin koirastani.. olisi vaan tykännyt koiran omistajastakin :)))Mikäs koiran omistajana sitte oli muka vikana, vai mitä tarkoitit, ettei omistajasta tykännyt ?
umalehtinen kirjoitti:
ja hankki collien siitä on muutama vuosi aikaa.
Joo muodin parissa touhusi ja loi ainakin TAZZIA merkin.ei luonut Tazziaa vaan oli osakkaana ja suunnittelija...
- Mayi
Sikra kirjoitti:
Mikäs koiran omistajana sitte oli muka vikana, vai mitä tarkoitit, ettei omistajasta tykännyt ?
valitettavasti Vuorinen oli kiinnostunut vain colliestani eikä yhtään taluttimen toisessa päässä olijasta, vaikka räpyttelin silmäripsiäni minkä kerkisin ja tuijotin miestä kuin kuuta nousevaa ;))
Mayi kirjoitti:
valitettavasti Vuorinen oli kiinnostunut vain colliestani eikä yhtään taluttimen toisessa päässä olijasta, vaikka räpyttelin silmäripsiäni minkä kerkisin ja tuijotin miestä kuin kuuta nousevaa ;))
Ai sä tarkotit tollasta...mä kyllä tiedän miksi ei tehonnut, mutta en viitsi sanoa julkisesti.... ;)
Ei syy kuitenkaan ollut sinussa... ;)- Mayi
Sikra kirjoitti:
Ai sä tarkotit tollasta...mä kyllä tiedän miksi ei tehonnut, mutta en viitsi sanoa julkisesti.... ;)
Ei syy kuitenkaan ollut sinussa... ;)sitäpä sitä ;)) Ei muuta moitteen sanaa!!!
Ja onhan sekin tiedossa ettei (silloin) nuoren naisen hymy tehonnut.. Mutta minkäs teet kun tuomari oli niin komia jotta!! - Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Juu Rainer on komea, tyylikäs ja fiksu mies edelleen. Rainerhan oli Tazzialla suunnittelijana aikanaan, nyt eläkkeellä..suunnitteli meille koiraihmisillekkin mukavia asusteita. Ja mikä myös hyvää Rainerissa hän on aina pitänyt minun koiristani ;))))
kun älysi antaa meiltä lähteneelle koiralle sertin.
Varmaankin tyylikäs myös, mutta että komea?
Olen eri mieltä. Sikra kirjoitti:
ei luonut Tazziaa vaan oli osakkaana ja suunnittelija...
En ala kinaamaan. Muistan toisella tavalla tuon asian.
Pukeli 1 kirjoitti:
Olen eri mieltä....tässäkin pätee taas tuo sanonta, makuasioista ei voi kiistellä..
- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
...tässäkin pätee taas tuo sanonta, makuasioista ei voi kiistellä..
on, että tuntee jokaisen arvostelemansa rodun rotumääritelmän. Ei siihen tehtävään kauneutta tarvita.
Saahan tuomareitakin salaa vilkuilla, kun kerran kauneuskilpailussa ollaan.
Minä valitsisin Kari Järvisen rotunsa parhaaksi. Pukeli 1 kirjoitti:
on, että tuntee jokaisen arvostelemansa rodun rotumääritelmän. Ei siihen tehtävään kauneutta tarvita.
Minä valitsisin Kari Järvisen rotunsa parhaaksi.en kyllä moiti Kari Järvisenkään ulkonköä, ovat vaan ulkonäöllisesti erityylisiä, komeita miellyttäviä tyyppejä molemmat..ja kumpikin osaa tuomaroinnin viimeisen päälle...
Pukeli 1 kirjoitti:
Minä valitsisin Kari Järvisen rotunsa parhaaksi.valintaa Kari Järvisen ja Rainer Vuorisen väliltä ulkomuodossa. Molemmat tosi komeita ja miellyttävä käytöksisiä miehiä. Molempien kanssa on ilo työskennellä. Toinen tumma ja toinen vaalea.
- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
valintaa Kari Järvisen ja Rainer Vuorisen väliltä ulkomuodossa. Molemmat tosi komeita ja miellyttävä käytöksisiä miehiä. Molempien kanssa on ilo työskennellä. Toinen tumma ja toinen vaalea.
Raija Järvinen, tuomarina toimi hänkin aikoinaan.
Minulla on muistissa hänen kanssaan yksi tapaus, mutta, kun vainajasta täytyy puhua pelkkää hyvää jätän kertomatta. - <<<<
Sikra kirjoitti:
Mikäs koiran omistajana sitte oli muka vikana, vai mitä tarkoitit, ettei omistajasta tykännyt ?
SIINÄ KOLME ROTUA JOTA KATOIN
- <<<<
Pukeli 1 kirjoitti:
Olen eri mieltä.ON MYÖS MUN SUOSIKKI
Pukeli 1 kirjoitti:
Raija Järvinen, tuomarina toimi hänkin aikoinaan.
Minulla on muistissa hänen kanssaan yksi tapaus, mutta, kun vainajasta täytyy puhua pelkkää hyvää jätän kertomatta.mulla on ikävä häntä. Hänellä oli upeat skotit.
- Heloisa
taitaa nykyään olla rotuja siinä missä muuallakin.
Parikymmentä vuotta sitten sain sellaisen käsityksen, että koiraharrastus oli siellä vähäistä. Sekarotuisia kulkureita pyöri kaikkialla silloinkin, oli ne surkeita.
Venäläinen tuttu houkutteli minua teettämään pentuja ja myymään Venäjälle. Sanoin etten ikinä antaisi koiraa Venäjälle, ajattelin että joutuu tehtaaksi.laatu parantunut monen rodun osalta huikeasti.
Yhden bruxi uroksen vaikka oli kookas, olisin halunnut itselleni. Koira oli Englannin tuonti ja jösses miten kaunis. Venäläiset kasvattajat hakevat huippukoiria ympäri maailmaa.
Itse en vieläkään myisi Venäjälle pentua. Ei sen puoleen parempia kuin minun saavat varmasti huippukasvattajilta.
Jossain asioissa olen valitettavan jääräpäinen ja periksi antamaton.- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
laatu parantunut monen rodun osalta huikeasti.
Yhden bruxi uroksen vaikka oli kookas, olisin halunnut itselleni. Koira oli Englannin tuonti ja jösses miten kaunis. Venäläiset kasvattajat hakevat huippukoiria ympäri maailmaa.
Itse en vieläkään myisi Venäjälle pentua. Ei sen puoleen parempia kuin minun saavat varmasti huippukasvattajilta.
Jossain asioissa olen valitettavan jääräpäinen ja periksi antamaton.Luulen kyllä, että ne jotka rotukoiria siellä harrastavat ovat kyllä aika sydämmellisiä koirilleen, huom! ainakin osa.
Olen nähnyt sitä useammankin kerran ja se on ollut sellaista maman kultaa, että pois tieltä.
Slaavilainen luonne on kuitenkin sellaista kyllästyvää sorttia, se vähän mietityttäisi. Pukeli 1 kirjoitti:
Luulen kyllä, että ne jotka rotukoiria siellä harrastavat ovat kyllä aika sydämmellisiä koirilleen, huom! ainakin osa.
Olen nähnyt sitä useammankin kerran ja se on ollut sellaista maman kultaa, että pois tieltä.
Slaavilainen luonne on kuitenkin sellaista kyllästyvää sorttia, se vähän mietityttäisi.Kyllä ne koirat jotka näyttelyissä käyvät ovat erittäin hyvin hoidetun näköisiä ja turkki viimeisteltynä Venäläisillä nykyisin. Luonteetkin ovat hyvät koirilla verrattuna muutaman vuoden takaisiin Griffoneihin.
Pukeli 1 kirjoitti:
Luulen kyllä, että ne jotka rotukoiria siellä harrastavat ovat kyllä aika sydämmellisiä koirilleen, huom! ainakin osa.
Slaavilainen luonne on kuitenkin sellaista kyllästyvää sorttia, se vähän mietityttäisi.Mä olen myynyt yhden isovillis uroksen venäjälle, ja päivääkään ei ole tarvinnu katua, kyllä hoiti koiran niin hyvin ja käytti näyttelyissä
intti-valioksi ....yhteyttä tuo koiran omistaja piti minuun kirjeillä miltei kerran kuussa koirankuvien kanssa..- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
Kyllä ne koirat jotka näyttelyissä käyvät ovat erittäin hyvin hoidetun näköisiä ja turkki viimeisteltynä Venäläisillä nykyisin. Luonteetkin ovat hyvät koirilla verrattuna muutaman vuoden takaisiin Griffoneihin.
Venäläiset käyvät täällä koiranäyttelyssä. Ostavat täältä asuntoja. Käyvät kauppareissulla harvasen viikko.
Toista oli ennen. Joku laiva kun tuli Kotkaan, niin ryhmässä saivat kävellä kaupungilla.
Sanoivat, että yhdellä oli aina ladattu pistooli taskussa sitä varten jos joku yrittäisi karata. - Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Mä olen myynyt yhden isovillis uroksen venäjälle, ja päivääkään ei ole tarvinnu katua, kyllä hoiti koiran niin hyvin ja käytti näyttelyissä
intti-valioksi ....yhteyttä tuo koiran omistaja piti minuun kirjeillä miltei kerran kuussa koirankuvien kanssa..Olen nähnyt kuinka kulettavat kissojaankin päälystakin rinnuksen sisällä.
Isoon maahan mahtuu monenlaista sakkia.
Vaan intti- valio? Sikra kirjoitti:
Mä olen myynyt yhden isovillis uroksen venäjälle, ja päivääkään ei ole tarvinnu katua, kyllä hoiti koiran niin hyvin ja käytti näyttelyissä
intti-valioksi ....yhteyttä tuo koiran omistaja piti minuun kirjeillä miltei kerran kuussa koirankuvien kanssa..ja olen kuullut hyvästä yhteistyökumppanuudesta Venäläisten ja Suomalaisten kasvattajien kesken.
Nytkin oli omien silmieni edessä se valtava kehitys joka heillä on ollut rotuun Griffon karvanlaatuun katsomatta. Ei mene pitkää aikaa kun olemme altavastaajina griffoneissa. Heidän esittämien karkeiden turkit oli trimmattu todella hyvin ja karva oli karkeaa päässäkin.
Tiedätkö Sikra,,näin pitkästä pitkästä aikaa kehässä bruxin jonka olisi pitänyt olla rekattuna rotuun belge. Lahjakkaasti sekavärisen melkein joka toinen karva musta ja toinen punainen,,kasvattajalle unelma yksilö. Jättää jälkeensä todella räiskyvän punaisen jälkeläisen ja black& tan värin niin että se tan väri on todella räiskyvän punainen ja musta mustaa. Koira oli Venäjältä. Sijoittui hyvin.
Ongelma noissa oli aikoinaan se kun oli trimmattu ja turkki just näyttelykunnossa oli väri punainen ja koira ohjeiden mukaan rekattu belgeksi,,ja pelkona silloin että tuomari sanoo, koira on rekattu väärään rotuun. Samoin kun turkki kasvoi alkoi musta taas lisääntyä ja jos oli rodussa brux. sanottiin taas..koira on rekisteröity väärään rotuun.
Siksi rupesimme erittäin tarkoiksi värien suhteen ja sääli nuo ovat kadonneet meiltä.Pukeli 1 kirjoitti:
Olen nähnyt kuinka kulettavat kissojaankin päälystakin rinnuksen sisällä.
Isoon maahan mahtuu monenlaista sakkia.
Vaan intti- valio?niin kansainvälinen valio...se oli minusta erittäin hyvä saavutus...
- n.sorsa
Sikra kirjoitti:
niin kansainvälinen valio...se oli minusta erittäin hyvä saavutus...
uusrikkaat ostelevat huippukoirien jälkeläisiä, mistä monikin Suomalainen kasvattaja vaan haaveilee ja joissakin roduissa sielä on taso parempi kuit Suomessa, näkihän sen tänään griffoneissakin.
- näki tänään
n.sorsa kirjoitti:
uusrikkaat ostelevat huippukoirien jälkeläisiä, mistä monikin Suomalainen kasvattaja vaan haaveilee ja joissakin roduissa sielä on taso parempi kuit Suomessa, näkihän sen tänään griffoneissakin.
tosi monessa RODUSSA, ei pelkästään griffoneissa!
- n.sorsa
näki tänään kirjoitti:
tosi monessa RODUSSA, ei pelkästään griffoneissa!
varmaan huomenna, katsoin juuri kestävyyskoetta, täytyy katsoa netistä paremmin siitä 20 km pyöräilyä, rodulle paras mahdollinen koe.
n.sorsa kirjoitti:
Venäjän Griffoneiden taso ole parempi kuin Suomessa. Tänään kävi näin tällä tuomarilla, ja seuraavassa näyttelyssä tulos voi olla hyvinkin erilainen toisella tuomarilla, vaikka osanottajat olisivat samoja;)
ERI:ä kyllä jaettiin kiitettävästi Suomalaisille Griffoneille.- <<<<
Pukeli 1 kirjoitti:
Venäläiset käyvät täällä koiranäyttelyssä. Ostavat täältä asuntoja. Käyvät kauppareissulla harvasen viikko.
Toista oli ennen. Joku laiva kun tuli Kotkaan, niin ryhmässä saivat kävellä kaupungilla.
Sanoivat, että yhdellä oli aina ladattu pistooli taskussa sitä varten jos joku yrittäisi karata.UPEITA BERNHARDILAISPENTUJA ILM VENÄJÄLTÄ UPEITA < SELLASIA KUN JOSKUS SAIS JA 7X8-56 NELIÖISEN TALON
- <<<
Sikra kirjoitti:
intti-valioksi ....yhteyttä tuo koiran omistaja piti minuun kirjeillä miltei kerran kuussa koirankuvien kanssa..JOS HANKKISIN KOIRAN NIIN HAKISIN EKAT OMAT KOIRANI RUOTSISTA.SAKSASTA.USASTA.VENÄJÄLTÄ.PUOLASTA JA NORJASTA
- deLumiSade
BIS.Mielenkiinnolla odottelen tulosta;)
jännitettävää;)) BIS-tuomari on yksi harvoista tosi hyvistä rotumme tuntijoista. Pidän hänestä ihmisenä todella paljon.
Viime kesänä oli hauska juttu, kun olin Virolaisella tuomarilla sihteerinä,,rotuna mm mäyriksiä. Teksti oli tuttuakin tutumpaa ja lopulta kysäisin häneltä onko tuomari xxxxxx kouluttanut ja olihan hän.
ja tällä kertaa ilman omia koiria. Musta oli erityisen ilahduttavaa, että päivän paras kasvattajaryhmä löytyi chesapeakenlahdennoutajista. Se antaa nuita Suomessa muuten harvinaisempien rotujen harrastajille uskoa sihen, että meillä todella osataan laajalla rintamalla! Meikän roduista toisessa puolet venäläisiä ja niiden taso lievästi sanottuna heikko ja toisessa tuontikoiria löytyi tasan 2kpl, molemmat suomalaisomistuksessa. Geenipoolin kannalta olisi toivonut laajempaa otosta...
umalehtinen kirjoitti:
kieltämättä. Hyvä kun nostetaan välillä niitä muitakin ylös.
kaiken muun lisäksi on varmasti myös siinä, että koirarotuja alkaa olla melkoinen määrä. Tottakai menestyneet koirat ovat erinomaisia, mutta tuntuvat usein tulevan "tutuista ja tunnetuista" roduista. Ymmärrän, että tuomarien on vaikea sijoittaa palkinnoille rotua, jonka yksilöitä on kenties nähnyt vain muutaman elämässään. Siksi on aina mukavaa kun harvinaisempia rotuja näkee podiumilla! Onnittelut Batzi's kenneliin :))))))
- <<<<
ITSE KÄVIN KUUTTA SUOSIKKIANI KATSOMASSA
1.BERNHARDINKOIRA
2.ROTTWEILER
3.SAKSANPAIMENKOIRA
4.NEWFOUNDLANDINKOIRA
5.BERNINPAIMENKOIRA
6.LEONBERGERSinä ehdit paljon enemmän kuin minä. Olitko näkemääsi tyytyväinen. Nuo mainitsemasi koirarodut ovat kaikki komeita hienoja rotuja;)
- birdfield
Parasta mitä omalle rodulle voi toivoa..
Onnittelut voittajalle..
Tätä täytyy ehdottomasti juhlia.- <<<
ja Kolmea Koiraa Veikkasin voittajaksi
1.bernhardinkoira
2.rottweiler
3.saksanpaimenkoira
< ainoa Miinus tulee siitä että Näyttelyn Käsiohjelma maksoi 8 euroa..Mielestäni siitä pitäisi Olla joku 1.50 vaikka sopiva hinta - <<<<
<<< kirjoitti:
1.bernhardinkoira
2.rottweiler
3.saksanpaimenkoira
< ainoa Miinus tulee siitä että Näyttelyn Käsiohjelma maksoi 8 euroa..Mielestäni siitä pitäisi Olla joku 1.50 vaikka sopiva hintaItse Näin aika reippasti Näitä Koiria
<<< kirjoitti:
1.bernhardinkoira
2.rottweiler
3.saksanpaimenkoira
< ainoa Miinus tulee siitä että Näyttelyn Käsiohjelma maksoi 8 euroa..Mielestäni siitä pitäisi Olla joku 1.50 vaikka sopiva hintaja helppo lukea. 8 euroa on kova hinta, mutta ei ne painokustannuksetkaan ole olemattomat,
voitti, toki pitää juhlia noin upean yksilön ansaittua voittoa;)) Turkin saaminen tuohon upeaan kuntoon on jo vaatinut mielettömän paljon työtä pitkän aikaan.
- <<<<
umalehtinen kirjoitti:
ja helppo lukea. 8 euroa on kova hinta, mutta ei ne painokustannuksetkaan ole olemattomat,
No ei se Mitään Mutta Oli nastaa Kierrellä siellä
- <<<<
umalehtinen kirjoitti:
ja helppo lukea. 8 euroa on kova hinta, mutta ei ne painokustannuksetkaan ole olemattomat,
No ei se Mitään Mutta Oli nastaa Kierrellä siellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752