Ihmisillä liikaa aikaa?

hmm....

Itse olen masentunut, uneton, pienen lapsen äiti. Mies ahdistaa, koti ahdistaa, kaikki ahdistaa.

Tajusin tässä sekunti sitten yhden ison aiheen masennukseeni: minulla on liikaa aikaa ajatella. Myös töissä, kun siellä ei järin vilkasta nyt ole enää. Nyt, kun masennuslääkkeiden ja mielenterveyspotilaiden määrä on rajussa kasvussa Suomessa ja muuallakin, olisiko osatekijänä televisio internet? Ei tule mulle ainakaan mikään hyvä olo täällä netissä pyöriessä ja telkkaa kattoessa. Pitäis heivata perseeseen molemmat.

7

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisaalta netistä saa

      sitä vertaistukea, mutta toisaalta huolehtimaan taipuvainen alkaa huolehtia muidenkin puolesta..molemmista, netistä ja telkkarista saa kuulla ja nähdä asioita, joita ilman voisi olla paljon onnellisempi. Tieto lisää tuskaa jnpp. Kun saa tietää kaikki maailman pahuudet ja murheen mahdollisuudet, jäävät ne muistiin ja ajatuksiin pyörimään.

      Pienen lapsen äitiä ahdistaa muutenkin helposti kaikki mahdollinen aivan liikaa. Kuuluu asiaan, että maailmanmeno ahdistaa ja etenkin lapsia koskevat uutiset koskettavat. Sitä herkistyy lapsen saannin myötä, eikä se ole huono juttu, vaikka usein pahalta tuntuukin. On pakko tottua siihen, että moniin asioihin ei voi maailmassa vaikuttaa. Tärkeintä kuitenkin on pitää huolta itsestä ja ihan lähimmäisistä: sinun tapauksessasi lapsesta ja sitten miehestäsikin:-). Toivottavasti hänkin muistaa huolehtia sinusta!

    • yksinkertaistettu

      Mulla ei ole aikaa.. Yhtään itselleni tai ajatuksilleni tai pyöriä täällä netissäkään kovin pitkää. Työ ja lapsi vie kaiken energian. Tvtä katson ehkä pari tuntia viikossa iltamyöhään.

      Ja vitut mä oo sen onnellisempi. Päin vastoin vituttaa ihan sairaasti ettei kukaan musta piä huolta tai mua ota syliin. Että ei se ajanpuute paranna tätä maailmaa

      • ihminen pitää

        huolta itsestään ja muistakin. Se on oikeaa elämää, ja komeaa.
        Älä taannu lapsen tasolle, vaan ota elämäsi omiin käsiisi.


    • iso pylly !!!

      Omasta kontrollistahan se on vain kiinni. Itse päätät, itse kärsit.

      Peilistä näet sen joka elämääsi ohjaa. Tota menoa pylly kyllä levii kohtuuttomasti, sillä kohta keksit kaikkea muutakin sinne laitettavaa joutavaa roinaa.

    • vali,vali

      On nyky ihmisellä. Jos olis ihan todellinen hätä, ei ois masennuksesta tietoakaan! Pitäs keskittyä siihen, että pysyy hengissä ja saa pidettyä jälkikasvunsa hengissä! Liian helppoa nyky elämä. Ja toisaalta ahdistus kuuluu elämään. Ahdistaa minuakin, mutta en hae siihen lääkettä se menee ohi aikanaan. Pään tuulettaminen lähtemällä lenkille on myös hyvä keino, jos seinät kaatuu päälle!

    • Minnikäinen

      ole liikaa aikaa! Kyllä minun aikani on aina mennyt opiskeluihin ja työntekoon, ei siinä paljon vapaa-aikaa ole jäänyt. Ai että vielä kiireempi pitäisi työelämäst tulla??? Ei kiitos....

    • erilaiset

      Jollekin ihmiselle tulee mielenterveysongelmia, jotka paranevat 12h yöunilla ja sillä että makaa sohvalla katsomassa elokuvaa, toisten ongelmat taas paranee sillä että ne vie kuntosalille ja takavarikoi netin ja telkan. Terveillä ihmisillä on lepo, työ, harrastukset ja sosiaaliset suhteet tasapainossa. Tasapaino järkkyy helposti esim. kotiäidiksi jäädessä tai työnantajan painostuksesta. Kultainen keskitie on paras ja siihen meidän kaikkien pitäisi pyrkiä. Välillä se vaan on niin vaikeaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe