Kertokaa mitä maksaa teillä Joulukuusi, kotimainen viljety torilla ?
Entäs Tanskalainen kuusi ja kumman valitsette ?
Itse suosin kotimaista kuusta ja saan sen torilta 30 eurolla.
Kuopiossa
Joulukuusen hinta
48
13732
Vastaukset
- Mettästä niitä saapi
Kirves taikka saha mukkaan ja mehtään
- myrkkypommeja
Tanskalaiset "joulukuuset", tai oikeammin joulupihdat on hormoniviljeltyjä, vahvasti lannoitettuja ja heinä-, sekä hyönteismyrkytettyjä. Minä en sellaista keinotekoista myrkkypommia kotiin ottaisi vaikka maksettaisi.
- Oi morjes
Oikeasti. Mikä. Helvetti. On. Joulupihta? :D
- eki junkkari.
Oi morjes kirjoitti:
siis joka pihtaa jouluna.
- Abies nordmanniana
Oi morjes kirjoitti:
Tuontipuut ovat yleensä pihtoja, eli pihtakuusia. Suosituimmat joulukuuset taas ovat kotimaisia metsäkuusia (Picea abies).
- homoli
Abies nordmanniana kirjoitti:
Tuontipuut ovat yleensä pihtoja, eli pihtakuusia. Suosituimmat joulukuuset taas ovat kotimaisia metsäkuusia (Picea abies).
minä varastin pakullisen joulukuusia ja myin ne 200e kappale koska ne olivat kotimaisia
- lälä
homoli kirjoitti:
minä varastin pakullisen joulukuusia ja myin ne 200e kappale koska ne olivat kotimaisia
Monikos osti sinulta kuusia??
- tonttumamma
Tykkään tanskalaisen kuusen mallista enempi, mutta kun tänä vuonna saa kotimaisen kuusen valita rautakauppojen pihoista hintaan 15-20€ otan sellasen nätin.
- epäilevä tonttu-uggo
Jos siinä lukee vaikka picea abies niin voi se silti olla Tanskasta. Bauhaussissa oli jopa suomenliput tanskalaisten kuusten latvoissa.
- hinta
Täältä Kuopiosta ostin viljellyn 150cm kotimaisen kuusen; tosi tuuhean,tuoreen,tuoksuvan..hintaan 20 €
- kuusta riittäää
Halvimmallaan 10 euroa.! ja hyviä on kuuset.
- joulukuusi....
Minä en maksa kuusesta enmpää kun 20€. Kuusen pitää olla isompi kun minä ja kapea, kun ei asunnossa ole liikaa tilaa.No ei sen näköisestä kuusesta ole enempää pyydettykkään.Itse raahaan sen kotiin n.300m
raahaan ja kiroan ja vannon että ensivuonna mulla on muovikuusi.Nyt olen kuitenkin taas ostamassa ihan ehtaa kuusta. Kai se noituminen kuuluu mun joulurituaaleihini.Ihanaahan se on kuusen valitseminen. - tai 300 euroa...
haen kuusen näes kaupungin metsästä, en kerro minkä kaupungin...
- TONTTU
BAUHAUSISTA KUN OSTAA JOULUKUUSEN MAKSAA 15 E JA KAUPAN PÄÄLLE 15E LAHJAKORTIN BAUHAUSIIN, KIPIN KAPIN...
- niinpäin
Tän asian voi ajatella niinkin päin, että kun ostat Bauhausista 15 euron lahjakortin, saat joulukuusen kaupanpäälle.
- rahastuskeno
niinpäin kirjoitti:
Tän asian voi ajatella niinkin päin, että kun ostat Bauhausista 15 euron lahjakortin, saat joulukuusen kaupanpäälle.
Ostat Bauhaussista pienen 15 euron myrkytetyn tuontikuusen ja siinä samalla X eurolla vähän muutakin. Saat kaupanpäälle 15 lahjakortin, menet taas kauppaan ja ostat lahjakortillasi ja X eurolla taas vähän tavaraa.
Lopulta huomaat että sait pienen ulkolaisen kuusen, jotain muuta tavaraa ja rahaa upposikin yllättäen 50 euroa. Tuo on vanha markkinointikeino johon vain tyhmät menevät. - --BÖRJE--
niinpäin kirjoitti:
Mahtoi kuusikauppiasta vituttaa aattona aamupäivällä kun se pilkkoi vielä myymättömiä kuusenresujaan joita oli arviolta noin 45/50 kpl. Kuulema lähellä sijaitseva saksalainen rautakauppa vei kuusenostajat antamalla 15€ lahjakortin kuusenostajalle.Ostamalla 15€ kuusen sai sitten 15€ ostoedun kauppaan.
Myyntipaikkakin jää varmaan kunnan siivottavaksi kun ukko hyppäsi autoonsa ja kurvasi pois,ainakin tänään ne karsitut rangat sojotti siellä. - kuusimyyjä
--BÖRJE-- kirjoitti:
Mahtoi kuusikauppiasta vituttaa aattona aamupäivällä kun se pilkkoi vielä myymättömiä kuusenresujaan joita oli arviolta noin 45/50 kpl. Kuulema lähellä sijaitseva saksalainen rautakauppa vei kuusenostajat antamalla 15€ lahjakortin kuusenostajalle.Ostamalla 15€ kuusen sai sitten 15€ ostoedun kauppaan.
Myyntipaikkakin jää varmaan kunnan siivottavaksi kun ukko hyppäsi autoonsa ja kurvasi pois,ainakin tänään ne karsitut rangat sojotti siellä.Pahimmillaan jää semmoset 100-200 puuta myymättä. Eipä se muutaman tuhannen kuusen myyntimääristä iso prosentti ole.
Eniten tuossa rautakaupan kuviossa vituttaa höynäytettyä maksavaa asiakasta joka köyhtyy pahimmillaan useita kymppejä ja saa kaupanpäälle myrkytetyn ja kemikaaleille haisevan kuusen. - Myös kuusiaan myynnyt.
kuusimyyjä kirjoitti:
Pahimmillaan jää semmoset 100-200 puuta myymättä. Eipä se muutaman tuhannen kuusen myyntimääristä iso prosentti ole.
Eniten tuossa rautakaupan kuviossa vituttaa höynäytettyä maksavaa asiakasta joka köyhtyy pahimmillaan useita kymppejä ja saa kaupanpäälle myrkytetyn ja kemikaaleille haisevan kuusen.No top nyt tykkänään. Suurin osa näistä kauppiaista on sellaisia joilla on korkeintaan pari kolme ha-peräkärryllistä kuusia n.200-400kpl. Ja jos siitä jää noin 40% myymättä niin tuleehan siinä takkiin hyvin jos vielä vähennetään kuusien hankintahinta.kuljetus,myyntipaikan vuokra sekä myyntipaikan loppusiivous mikä usein jää kyllä tekemäti.Ja pitäisi siitä kai laskea vielä jonkinlainen tuntipalkkakin viikon täysipäiväisestä värjöttelystä jossain parkkipaikan reunassa. Ja vielä kehnommalta tulos näyttää jos on joutunut palkkaamaan jonkun ulkopuolisen myyjäksi.Joten uskon kyllä että kuusikauppiasta on vituttanut rankasti karsiessaan kuusiaan näin estäessään sen että joku olisi ilmaiseksi saanut kuusen.
Ja näitä tuhansien kuusien kauppiaita ei ole kuin sinun mielikuvituksessa. - kuusimyyjä
Myös kuusiaan myynnyt. kirjoitti:
No top nyt tykkänään. Suurin osa näistä kauppiaista on sellaisia joilla on korkeintaan pari kolme ha-peräkärryllistä kuusia n.200-400kpl. Ja jos siitä jää noin 40% myymättä niin tuleehan siinä takkiin hyvin jos vielä vähennetään kuusien hankintahinta.kuljetus,myyntipaikan vuokra sekä myyntipaikan loppusiivous mikä usein jää kyllä tekemäti.Ja pitäisi siitä kai laskea vielä jonkinlainen tuntipalkkakin viikon täysipäiväisestä värjöttelystä jossain parkkipaikan reunassa. Ja vielä kehnommalta tulos näyttää jos on joutunut palkkaamaan jonkun ulkopuolisen myyjäksi.Joten uskon kyllä että kuusikauppiasta on vituttanut rankasti karsiessaan kuusiaan näin estäessään sen että joku olisi ilmaiseksi saanut kuusen.
Ja näitä tuhansien kuusien kauppiaita ei ole kuin sinun mielikuvituksessa.Meillä tällä hetkellä 6 hehtaaria kuusitarhalla kokoa ja lisää aluetta raivataan vuodenvaihteen jälkeen. Isoimmat tarhat Suomessa ovat toistakymmentä hehtaaria. Paljon on toki pientäkin tekijää mukana.
Nuo rautakaupan kuuset on luultavasti viimeistä vuotta kuvioissa mukana. Hinta on noussut kotimaisen kuusen rinnalle, laatu on paljon huonompaa ja holtiton kemikaalien käyttö tekee niistä hyvin epäekologisia.
Meilläkin useampi asiakas kertoi ensin käyneensä rautakaupan kuusia katsastamassa ja päätyi sitten ostamaan meiltä kuusen. Olipa yksi asiaskas sellainenkin, joka oli jo ostanut tuollaisen tuontikuusen, pettynyt siihen ja tuli sitten hankkimaan aidon kotimaisen tilalle.
- joulukuusista, ulkomaisia
rahdataan tänne härmän perälle ylijääminä.
Ei joudu maksamaan alkuperämaassa jätemaksuja, kannattavampaa rahdata ulkomaille..
Liekö totta vai mitä mutta kuusien määrästä eri paikoissa tulee väkisinkin mieleen että voi olla tosi juttu.
itse kukin sitten ratkaisee haluaako tällaisen dumpatun kuusen Jouluksi kotiinsa ihailtavaksi.- monissa asioissa
Että toisen roska on toisen aarre :)
Miksi se, ettei kuusi kotimaassaan kelvannut olisi meillekin merkki sen olevan jotenkin huonon? Pyh, sanon minä, kaikella tarkoituksen mukaisella elävällä on oltava oikeus olla juhlittavana keskipisteenä.
Energiataloudellisesti taas tietty toinen juttu, mutta siihen en sitten puutukaan kun pihallamme loistaa ledeillä valaistu puu, ja se riittää meille. Pääseepähän ulkoilemaan raittiiseen ilmaan kaiken juhlinnan keskellä koko konkkaronkka kun ei sisällä ole kuusta, jota ympäri tanssia :)
Oikein hyvää joulua! - väliä
sillä on, mistä kuusi on kotoisin, minulle on tärkeintä, että se on kaunis ja ennen kaikkea edullinen. Ostin esim. joulukuun alussa Tanskalaisen kinkun, oli halpa, läskitön ja todella hyvän makuinen. Näin olen tehnyt joka vuosi, enkä ole pettynyt. Bauhausista halpa, ravisematon, kaunis kuusi ja S-marketista Tanskalainen maukas ja halpa kinkku.
Tästä se joulu käynnistyy ilman tukiaisia. - tietoa on
väliä kirjoitti:
sillä on, mistä kuusi on kotoisin, minulle on tärkeintä, että se on kaunis ja ennen kaikkea edullinen. Ostin esim. joulukuun alussa Tanskalaisen kinkun, oli halpa, läskitön ja todella hyvän makuinen. Näin olen tehnyt joka vuosi, enkä ole pettynyt. Bauhausista halpa, ravisematon, kaunis kuusi ja S-marketista Tanskalainen maukas ja halpa kinkku.
Tästä se joulu käynnistyy ilman tukiaisia.Tanskassa joulukuusten viljely on ollut tuettua, mutta Suomessa ei. Nyt kun tuet on Tanskassakin lopetettu niin tuontikuusen hinnat ovat nousseet suhteettoman koviksi. Tanskassa on muutenkin ihan erilainen menttaliteetti kuusten kasvatuksessa. Kuuset tehoviljellään keinoja, lannoitteita ja myrkkyjä kaihtamatta. Tutkimusten mukaan suurin osa suomalaisista haluaa kuitenkin, puhtaan ja ekologisen kotimaisen joulukuusen.
- Sitä...
tietoa on kirjoitti:
Tanskassa joulukuusten viljely on ollut tuettua, mutta Suomessa ei. Nyt kun tuet on Tanskassakin lopetettu niin tuontikuusen hinnat ovat nousseet suhteettoman koviksi. Tanskassa on muutenkin ihan erilainen menttaliteetti kuusten kasvatuksessa. Kuuset tehoviljellään keinoja, lannoitteita ja myrkkyjä kaihtamatta. Tutkimusten mukaan suurin osa suomalaisista haluaa kuitenkin, puhtaan ja ekologisen kotimaisen joulukuusen.
vasta lannoitteita käytetään, esim. tomaatit kasvatetaan jossain altaissa lilluvassa limassa, eikä niissä ole mitään makua. Saisivat lopettaa koko viljelyn Suomessa, kun se ei ilman tukia onnistu. Samoin kananmunat tulee häkkikanaloista,jotka Ruotsi on lailla kieltänyt jo toistakymmentä vuotta sitten.
Entä turkistarhaus, taitaa Suomi olla viimeinen länsimaa, jossa moinen eläinrääkkäys on enää sallittua. - tomaattimies
Sitä... kirjoitti:
vasta lannoitteita käytetään, esim. tomaatit kasvatetaan jossain altaissa lilluvassa limassa, eikä niissä ole mitään makua. Saisivat lopettaa koko viljelyn Suomessa, kun se ei ilman tukia onnistu. Samoin kananmunat tulee häkkikanaloista,jotka Ruotsi on lailla kieltänyt jo toistakymmentä vuotta sitten.
Entä turkistarhaus, taitaa Suomi olla viimeinen länsimaa, jossa moinen eläinrääkkäys on enää sallittua.eikä tomaateista kananmunista ja ketuista.
- hyvä...
tomaattimies kirjoitti:
eikä tomaateista kananmunista ja ketuista.
palauttaa myös nämä tosiasiat ihmisten mieleen varsinkin näin jouluna.
- kaatoi
kuusen keskisuomen mettästä, ei maksanut mittää..
paitti kun toi sen tullessaan tänne etelään...
Hyvää Joulua kaikille keskustelijoille =))- ccxx
Miksi maksaa kuusesta, kun niitä saa mettästä hakemalla ilmaiseksi.
- heo
osta tuolta kuusamosta
- <<<
MAKSOI 35 EUROA < JONKA OSTIN VELJIENI KANSSA
- ostoksille
Turun Pitkämäen LIDL , kuusi alle 5 euroa!
;) - kuuseni
ostoksille kirjoitti:
Turun Pitkämäen LIDL , kuusi alle 5 euroa!
;)metsästä. Olen lapsesta asti hakenut aina joulukuusen. Lapsena isän kanssa ja nyt aikuisena mieheni kanssa. Se kuuluu ehdottomasti jouluperinteisiimme. Mikä sen mukavempaa kuin rämpiä hikipäissään metsässä etsimässä sopivaa kuusta ja kantaa se isännän kanssa kotiin. Tänä vuonna kolme kuusta; molemmilla lapsilla omissa huoneissa omansa ja olohuoneessa oma.
- mummeli++++---
kuuseni kirjoitti:
metsästä. Olen lapsesta asti hakenut aina joulukuusen. Lapsena isän kanssa ja nyt aikuisena mieheni kanssa. Se kuuluu ehdottomasti jouluperinteisiimme. Mikä sen mukavempaa kuin rämpiä hikipäissään metsässä etsimässä sopivaa kuusta ja kantaa se isännän kanssa kotiin. Tänä vuonna kolme kuusta; molemmilla lapsilla omissa huoneissa omansa ja olohuoneessa oma.
kuusia varastaa,oletko tietoinen?Oma metsä eri asia.
- aina omasta metsästä
mummeli++++--- kirjoitti:
kuusia varastaa,oletko tietoinen?Oma metsä eri asia.
en ymmärtänyt, että se pitää erikseen mainita viestissä.
- yökk
Mistä toi tanskalaisten joulukuusten paha haju johtuu? Joku sanoi että se tulee jostain lannoitteesta tai torjunta-aineesta. Onko kuitenkin turvallista pitää sisällä? Ensi vuonna tulee joka tapauksessa taas aito suomalainen kuusi taloon.
- Keski-pohjanmaa
Omani oli ilmainen. Kymmenen vuoden muovikuuseilun jälkeen vihdoin aito kun pääsin muuttamaan omaan kotiin.. Metsästä haettiin (isän metsästä) ja kaunis ja tuuhea olikin :)
- akujjjli99
kyllä. täällä savonlinnassa kuuset maksavat noin 10-40 torikuuset noin 30 kymppiä
- Pertti53
Kävelet vain sahan kanssa lähmipään metsään, jos joku on tulossa heität sahan komeassa kaaressa jonnekkin, ja jos se joku on oikein utoelias niin kerro olevasi kusella!
Kauniita kuusia ainakin minä olen saanut kotiini ja vielä ihan ilmaiseksi!- poikjuh
Voi vaan mennä joulu pilalle kun on nenä poskella ja silmät mustana. Kiva katsoa vierestä kun muut vetää kinkkua ja itse joutuu nauttimaan pillillä paistolientä...
- juupaseipästaiju
poikjuh kirjoitti:
Voi vaan mennä joulu pilalle kun on nenä poskella ja silmät mustana. Kiva katsoa vierestä kun muut vetää kinkkua ja itse joutuu nauttimaan pillillä paistolientä...
juu kävin itsekkin hakemassa kuusen bauhausin myymälästä hinta oli halpa ja sai 10 ekun lahjakortin jonka voi käyttää kun ostaa yli 50 rkun edestä...
Onneksi tarjouksessa ei rajoitettu montako etuseteliä/50 ostos voi käyttää, eli pari kolme varmaan tulee käytettyä ja periaatteen vuoksi kinamaan joulu jälkeen.... tietysti väittävät että yksi kuponki per 50 ostos, mutta kun ehdoissa ei lukenut niin näillä mennään.
- aitovaan
Perinteisesti haemme metsästämme kuusen tänäkin jouluna. Mielestäni aito kuusi kruunaa joulun kun siitä tulee se kaunis tuoksu. En laittaisi ikinä muovikuusta pirttiin.
- tunnelma-asia
Kotimainen kuusi luo aidompaa tunnelmaa.
- eieieieie.....
tunnelma-asia kirjoitti:
Kotimainen kuusi luo aidompaa tunnelmaa.
"Kotimainen kuusi luo aidompaa tunnelmaa. "
Justiinsa .....
Ensimmäiset havunneulaset tippuvat jo aattoiltana lattialle - ei hemmetti :(((
Suomalaisessa kuusessa olisi parannettavaa .
- espoosssssa
viimeksi kun ostin kuusen (vuosi 2005) bilteman vierestä suomenojalta se oli suomalainen ja haisi silliltä/silakalta :)
Nyt pitää taas pitkästä aikaa ostaa kuusi ja ajattelin kyllä testata josko tanskalainen olisi parempi,hienompia ja tasaisempia ne ainakin on. - Tomppa-Romppa
Ostin viime vuonna Tanskalaisen kuusen. Siitä alkoi heti tippua neulasia jo autossa. Auto oli sen jälkeen täynnä paskaa joulutunnelmaa. Toin sen kotiin ja puolet niistä neuloista olivat jo tippuneet. Laitoin sen olohuoneen nurkkaan ja olipas yllätys kun koira kävi haistamassa sitä ja sen jälkeen tuli vielä parempi yllätys. Se oksensi sen vieressä matolle. Joulutunnelma loppui siihen. Mitä lie myrkkyjä siinä oli. Tänä vuonna ei missään tapauksessa oteta Tanskalaista, vain kotimaista ja suoraan metsästä.
- sonta.claus
Mulla ollu muovikuusi viimeset 10 vuotta. Kaikki vieraat ovat uskoneet aidoksi.
- suosi-ulkkaria
Mä ostin just 1600 joulukuusensiementä. Katsotaan 10v päästä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606264- 1003232
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252546- 212188
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271686
- 251470
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2251403- 491382
- 301341