Tarkoitukseni on veneen sisänkäynnin luukku vaihtaa pleksiin. Mistä tarkoitukseen sopivaa pleksiä voi ostaa pääkaupunkiseudulla ja mieluiten valmiiksi mittojen mukaan sahattuna?
Pleksi
14
3190
Vastaukset
- löytyisikö foiltek
Foiltek Oy
Kolamiilunkuja 12,
01730 VANTAA
puh. 0207 416580
Fax 0207 416599
E-mail: info (at) foiltek.fi - Etolassa...
sieltä löydät haluamasi paksuuden ja tummuuden. Saat määrämittaan sahattuna. Pleksillä varmaankin tarkotat akryylimuovia. Jos haluat vielä vahvempaa kuin akryyli, laita luukku polykarbonaatista (kalliimpaa). Tavallisesti luukuissa käytetään akryyliä.
- Albin
Pleksiä on helppo sahata itse. Hiekkapaperilla sitten reunat hienoksi.
- prkleee
Hiekkapaperi menee akryylista aivan tukkoon. Mielummin tavis viilalla.
- Hyvä mies
prkleee kirjoitti:
Hiekkapaperi menee akryylista aivan tukkoon. Mielummin tavis viilalla.
=) pienen luukun reunat ei muodosta kovin iso pinta-ala. 20 x 10 cm2 hiekkapaperinpalalla hioo varmaan parin luukun reunat.
- ikkuna
Kiitos tiedoista. Akryylimuovia varmaan tarkoitin...
Polykarbonaatista. Kalliimpaa, mutta jos pitää työstää reikiä tms tai saa iskun, akryyliin tulee säröjä helpommin. Ja ainakin jotkut venepesuaineet haalistaa akryylin, joten pesuhommissa saa olla tarkkana.
- Tuhka-Jussi
marinaut kirjoitti:
Polykarbonaatista. Kalliimpaa, mutta jos pitää työstää reikiä tms tai saa iskun, akryyliin tulee säröjä helpommin. Ja ainakin jotkut venepesuaineet haalistaa akryylin, joten pesuhommissa saa olla tarkkana.
Laita polykarbonaattia tai jotain muuta joka on kestävää. Pleksi/akryyli särkyy helposti jo työstettäessä kuten tuossa jo aiemmin varoiteltiin. Se ei sovellu tämmöiseen käyttöön.
Kysy muovin myyjältä sopivaa materiaalia ja kerro mihin se tulee ja mitä sen pitää kestää.
Polykarbonaatista löytyy eri sävyjäkin. - päijännefolkkari
Tuhka-Jussi kirjoitti:
Laita polykarbonaattia tai jotain muuta joka on kestävää. Pleksi/akryyli särkyy helposti jo työstettäessä kuten tuossa jo aiemmin varoiteltiin. Se ei sovellu tämmöiseen käyttöön.
Kysy muovin myyjältä sopivaa materiaalia ja kerro mihin se tulee ja mitä sen pitää kestää.
Polykarbonaatista löytyy eri sävyjäkin.Pleksiä on helppo työstää sirkkelillä tai kuviosahalla, muotoon sitä voi taivuttaa kuumailmapuhaltimen avulla mutta harjoittele ensin pikkupalalla koska kun se on taivutettavissa niin se on lähellä sulamispistettä. Reunat hio millä haluat helppo hioa mutta varo ettei paperi tai viila osu suoralle pinnalle naarmu tulee. Pese pleksi AINA fairyn tai muun liukkaan pesuaineen avulla niin ei tule naarmuja ja muutaman vuoden päästä kun pinta on naarmuinen niin sen voi kiilloittaa fareclalla tai vastaavalla
- päijännefolkkari
päijännefolkkari kirjoitti:
Pleksiä on helppo työstää sirkkelillä tai kuviosahalla, muotoon sitä voi taivuttaa kuumailmapuhaltimen avulla mutta harjoittele ensin pikkupalalla koska kun se on taivutettavissa niin se on lähellä sulamispistettä. Reunat hio millä haluat helppo hioa mutta varo ettei paperi tai viila osu suoralle pinnalle naarmu tulee. Pese pleksi AINA fairyn tai muun liukkaan pesuaineen avulla niin ei tule naarmuja ja muutaman vuoden päästä kun pinta on naarmuinen niin sen voi kiilloittaa fareclalla tai vastaavalla
PS. viilatut reunat kirkkaaksi kuumentamalla liekillä tai kuumailmapuhaltimella.
- vs poly
päijännefolkkari kirjoitti:
Pleksiä on helppo työstää sirkkelillä tai kuviosahalla, muotoon sitä voi taivuttaa kuumailmapuhaltimen avulla mutta harjoittele ensin pikkupalalla koska kun se on taivutettavissa niin se on lähellä sulamispistettä. Reunat hio millä haluat helppo hioa mutta varo ettei paperi tai viila osu suoralle pinnalle naarmu tulee. Pese pleksi AINA fairyn tai muun liukkaan pesuaineen avulla niin ei tule naarmuja ja muutaman vuoden päästä kun pinta on naarmuinen niin sen voi kiilloittaa fareclalla tai vastaavalla
Akryyli on parempaa ikkunaan, ei muutu ajan saatossa kusenpolttaman väriseksi.
- tarkoitat?
vs poly kirjoitti:
Akryyli on parempaa ikkunaan, ei muutu ajan saatossa kusenpolttaman väriseksi.
"Akryyli on parempaa ikkunaan, ei muutu ajan saatossa kusenpolttaman väriseksi"
Akryyli muuttuu säröisen näköiseksi jo muutamassa vuodessa, myöhemmin samentuvat ja heikkenevät. Polykarbonaatissa ei ole samaa vikaa.
Kun jouduin vaihtamaan akryyliset kansiluukut v. 1999, tein uudet 12mm polykarborbaatista. Toistaiseki ovat virheettömät. Siksi en tiedä mistä värinmuutoksesta kerrot. Koskeeko se savunharmaita? vs poly kirjoitti:
Akryyli on parempaa ikkunaan, ei muutu ajan saatossa kusenpolttaman väriseksi.
muoveista mitään suurin osa kirjoittajista kun lukee teidän ohjeitanne?
Ainoa muovilevy materiaali joka venekäyttöön sopii on polykarbonaattilevy ja sitä on saatavissa monia värejä ja paksuuksia sekä myös erittäin kovapintaista laatua jota ei edes teräsvilla pysty naarmuuttamaan, sitä myös pystyy taivuttamaan normaalilämmössä 20 melkein kuin teräslevyjäkin.
Työstöön sopii tavalliset metalli ja puuntyöstövälineet.
Minulla on ollut polykarbonaatti ikkunat pitkästi yli 20v venekäytössä ja ne ei ole muuttaneet väriään eikä muutakaan.
Taas näitä venekäyttöön kelvottomia muovilevyjä ovat PVC joka on halvinta ja akryyli joka on hyvin haurasta ja molemmat saattaa muuttaa väriään auringon vaikutuksesta tai muutenkin vanhetessaan ja näitä kaikkia asiaa tuntemattomat nimittää usein "pleksi" nimellä.
- Seoutoheppu
Puhaltimella poltat kampan, ite taivuttelin leivanpaahtimella :) tulee siistia jalkea.. :)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683