Etsin sielunhoitoa

kiiltokuva

Hei!

Tietääkö kukaan Tampereelta sielunhoitajia/sielunhoitoterapeutteja?
Olis tarvetta jutella siis enemmänkin kuin yks kaks kertaa. Eli toivomuksena olisi saada pitempiaikaista keskusteluapua.
Olis kiva kun ihminen olisi eri srk:sta kuin minä.

Jossain on kuulemma maksullinen sielunhoitoterapia paikka, jossa työskentelee psykologitaustaisia sielunhoitajia..?

17

4533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasuna

      Hessu tässä hei.Tuon ilmoituksesi johdosta.Olen tässä Herran töissä ollut niin kauan ja monenmoista nähnyt.Itse myös elämänvaiheissa jos toisissakin ollut.Mutta en suosittele itseäni...niinkuin kirjoitukset sanovat.T.Hessu

      • Suomessa..

        Tuo EFT- menetelmä perustuu vaivattomaan akupainantaan, googlaa eft suomi.

        www.eftsuomi.fi

        tuossa voit tutustua tarkemmin ennenkuin maksat kellekään, onko tämä soveltuvaa juuri Sinulle, ja voit kokeilla itsehoitoa suomennetun ohjesivuston myötä.


      • Katso:
        Suomessa.. kirjoitti:

        Tuo EFT- menetelmä perustuu vaivattomaan akupainantaan, googlaa eft suomi.

        www.eftsuomi.fi

        tuossa voit tutustua tarkemmin ennenkuin maksat kellekään, onko tämä soveltuvaa juuri Sinulle, ja voit kokeilla itsehoitoa suomennetun ohjesivuston myötä.

        www.harekrishna.fi

        Pyysit eri seurakuntaa, nämä kaverit osaavat antaa perusohjeita sisäisen Jumal-suhteen löytämiseksi (perusta todelliselle sielunhoidolle), ja ovat hyviä keskustelemaan vaikkapa sähköpostin kautta.


      • vastaus!
        Katso: kirjoitti:

        www.harekrishna.fi

        Pyysit eri seurakuntaa, nämä kaverit osaavat antaa perusohjeita sisäisen Jumal-suhteen löytämiseksi (perusta todelliselle sielunhoidolle), ja ovat hyviä keskustelemaan vaikkapa sähköpostin kautta.

        Kysyjän tekstistä ilmenee, että hän hakee kristillistä sielunhoitoa, eikä siis mitään hindulaisuutta.


      • vastaus!
        Suomessa.. kirjoitti:

        Tuo EFT- menetelmä perustuu vaivattomaan akupainantaan, googlaa eft suomi.

        www.eftsuomi.fi

        tuossa voit tutustua tarkemmin ennenkuin maksat kellekään, onko tämä soveltuvaa juuri Sinulle, ja voit kokeilla itsehoitoa suomennetun ohjesivuston myötä.

        Kysyjän tekstistä ilmenee, että hän hakee kristillistä sielunhoitoa, eikä siis mitään akupainantaa.


    • yhteyttä

      Erkki J. Åkerlundiin

      • ehdotus

        Parempi on kääntyä jonkun isomman ja luotettavan seurakunnan, kokeneen ja vastuullisen sielunhoitajan puoleen, vaikka Tampereen Helluntaiseurakunnan tai Tampereen Vapaakirkon tai Luterilaisen kirkon työntekijän.


    • Liisa10

      Tampereella on SOTERIA-niminen kristillinen terapiakeskus Hämeenkadulla.

    • Soteria
    • ...

      Kun uskonasioista turvautuu henkilöön joka ei ole uskova, niin ei apu ole suinkaan paras. Koska toinen ei silloin ymmärrä mistä puhut. On kuin sokealle kuvaisit maisemaa. Ja kun tuo sokea ei ole koskaan nähnyt niin puhut hänelle kuin "puuta heinää".

      Olen tämän itse kokoenut kun turvauduin ihmiseen joka ei ollut uskova.

      Tällainen ei tajua synnin voimaa. Se näkee käsitteet inhimillisesti eikä voi keskustella kanssasi samalla "aaltopituudella".

      Joten turvaudu mieluimmin uskovaan ihmiseen. Ja voisi olla paras, että sinulle vieraaseen koska jos lähellä sinua olevalle kerrot arkoja asioitasi voi asia vaivata sinua.

      Muista, että Jumala on Rakkaus ja haluaa Sinun ongelmasi hoitaa pois päiväjärjestyksestä.

      Muista että mikä on anteeksiannettu se on anteeksiannettu. Jumala ei menneitä edes muistele. Miksi siis me ihmiset ?

      Siunausta Sinulle!

    • kiiltokuva

      Hei, kiitos kovasti kaikille.
      Todellakin mitä ... sanoit olet siinä oikeassa ja myöskin joku teistä sano, että suuremmasta srk:sta olis hyvä ottaa sielunhoitaja, olen samaa mieltä.
      On niin paljon ihmisiä, jotka pilaa vaan ihmisen väärillä motiveilla ja taidoilla.

      Kiitos kovasti kaikille, yritän näillä neuvoilla löytää jonkun. :)

      • seurakunnassa

        Suuremmassa seurakunnassa sielunhoitajat ovat seurakunnan valvonnassa, eikä kuka tahansa noin vain, voi alkaa sellaiseksi.

        Jos sielunhoitajana on nainen tai mies, joka ei kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan jolla on ympärillään oma pieni ryhmänsä, silloin kukaan ei valvo hänen toimintaansa, eikä kukaan ole valtuuttanut häntä tehtävään, jolloin on mahdollista, että hän jopa vaarallinen sielunhoitaja.

        Suuressa seurakunnassa sielunhoitaja tahtoo säilyttää maineensa ja seurakuntansa luottamuksen, eikä sen vuoksi niin helposti poikkea sopimattomalle tielle.


        Muista se, ettei koskaan kannata kertoa kaikkea elämästään, auttaa voi muutenkin. Sielunhoitajan ei tarvitse tietää elämästäsi kaikkia yksityiskohtia, vaan riittää useimmiten vaikka se, että olet masentunut, yksinäinen tai muuta sellaista, niin hän ehkä osaa auttaa, sen mikä ihmiselle on mahdollista.


      • Jarppi-78

        Minun mielestä sielunhoidosta ei pitäisi ottaa maksua,vaan sitä voisi antaa esimerkiksi kokouksen päätteeksi.Niin ainakin meillä Seurakunnassa tehdään.Jos on joku kauempaa tullut Evankelista,tai joku jonka kautta Herra profetoi,tai parantaa,niin onhan niiden kanssa etukäteen sovitut maksut,kun esim. ulkomailta joku on tullut suomeen kiertämään seurakuntia. Paikalliset voi kyllä auttaa ilmaiseksikin siskojs ja veljiä,kun on aikaa siihen.Eihän Jumalan töistä,ihmisen kuulu ottaa rahaa(kunniaa),vaan olla ennemminkin kiitollinen siitä,että on Armolahjoista osallinen,ja tehdä niinkuin Herra teitä neuvoo.Kiitos Jeesukselle Kristukselle.


    • kokemukseni:::::

      Saitkin jo monta vastausta! Haluaisin sanoa vielä että etsi sellainen ihminen, johon oikeasti voit luottaa. Sellainen jolla on oikea vaitiolovelvollisuus ja joka on uskovainen mutta ymmärtää myös ongelmien sielullisen puolen. Itse tein sen virheen, että puhuin henk.koht asioistani täysin tuntemattomalle, satunnaiselle uskovaiselle henkilölle yhdessä kokouksessa. Nää kokoukset on niin pieniä määrältään et koko aika on kalvava olo siitä, levitelläänkö mun asioita. Lisäksi tää henkilö ei ollenkaan ymmärtänyt ongelmaani, vaan antoi ymmärtää että uskovaisena ihmisenä minulla ei voi olla tämmöistä ongelmaa/tunnetta. Hän epäili uskoani ja lateli vain ulkoaopittuja kohtia Raamatusta. Joten kannattaa paneutua kunnollisen sielunhoitajan etsimiseen.

    • kuulija

      Sit pitäisi saada Uudestisytynistä kristityiltä,seurakunnassa heidän kanssa voi keskustella kaikista asioitasi,he myös rukoilevat että pääset vapaaksi,synnin sitomista kahleista,julistavat synninpäästön.
      Jos uskot jeesuskeen jumalan aikokaiseen poikaan.
      Minä toimin suomen evlt.kansalähetyksessä.

    • Matkakumppani

      Katsopa sivuilta : www.chcry.net

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe