voi apua

zaanika

mulla on ihan kummallinen tilanne jota en aluksi tajunnut ollenkaan vaan nyt yön yli nukuttuani aloin miettiä uudestaan... eli siis meille syntyy vauva tossa kevään korvilla ja tottakai sitten pitää kummeja miettiä yms, mutta mieheni oli sitten ollut yhteyksissä keverinsa kanssa ja tämä kaveri oli sitten sanonut että haluaa kummiksi, mulla itselläni oli mielessä että tämä henkilö voisi hyvin olla yksi valinta kummiksi mutta tollanen että itse pyytää päästä oli outo, ja sitten vielä mieheni sanoi että hän haluaisi sitten myös tämän kaverin veljen (mä taas en juurikaan tätä kyseistä henkilöä haluaisi koska en koe olevani niin läheinen hänen kanssaan) meidän lapsen kummiksi kun ei osaa päättää ja kun sitten sanoin että entäs minun puolelta sitten, kun en itsekään osaa päättää että pyytäisinkö siskoni vaiko veljeni, mies sitten sanoi että on eri asia koska hänellä ei ole sisaruksia jota pyytää.. ja sitten asiasta keskustelu loppui... mä itse haluaisin lepselleni esim. 2 kummia toinen miehen ja toinen mun puolelta,ja vain siinä tapauksessa 3 tai 4 kummia jos pyydettäisiin esim 2 pariskutaa jotka on meille molemmille läheisiä...miten ihmeessä sanoisin miehelleni nätisti että en missään nimessä tätä toista kaveria halua lapseni kummiksi? ja että olisi reilua jos myös mun puoleltani otettaisiin kummi...

4

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Tuohon "sisko vai veli" ongelmaan neutraali ratkaisu olisi minusta se, että jos vauva on tyttö, pyydät kummiksi siskosi, ja jos on poika, pyydät veljesi.

      Tai sitten niin että miehesi saisi päättää tuleeko kummiksi siskosi vai veljesi, jos hän luopuu ajatuksesta että hänen kaverinsa veli tulee kummiksi.

      • ...

        On se, että kaikki kummit eivät ole "hyviä" kummeja, vaan unohtavat yhteydenpidon kummilapseensa. Joten sillä perusteella suosittelen sua harkitsemaan, jos ottaisitte sittenkin kolme tai neljä kummia. Esim. kaksi sun valitsemaa ja kaksi miehen valitsemaa.


    • mutta lukemista

      ja asian sisäistämistä helpottaa huomattavasti se, jos kirjoittaja vaivautuisi käyttämään edes pisteitä kirjoituksessaan. Sinun tekstisi on yksi mahdottoman pitkä virke, josta ei ensilukemalla saa irti sen sisältöä. Kirjoitusvirheistä en viitsi naputtaa, mutta koko kirjoituksesi on sen luokan kielioppivirhe, että oli pakko huomauttaa.

      --------------------

      Mulla on ihan kummallinen tilanne, jota en aluksi tajunnut ollenkaan. Nyt yön yli nukuttuani aloin miettiä uudestaan...

      Eli siis meille syntyy vauva tossa kevään korvilla ja tottakai sitten pitää kummeja miettiä yms. Mieheni oli sitten ollut yhteyksissä keverinsa kanssa ja tämä kaveri oli sanonut että haluaa kummiksi. Mulla itselläni oli mielessä että tämä henkilö voisi hyvin olla yksi valinta kummiksi, mutta tollanen että itse pyytää päästä oli outo. Ja sitten vielä mieheni sanoi että hän haluaisi myös tämän kaverin veljen (mä taas en juurikaan tätä kyseistä henkilöä haluaisi, koska en koe olevani niin läheinen hänen kanssaan) meidän lapsen kummiksi, kun ei osaa päättää. Kun sitten sanoin että entäs minun puolelta sitten, kun en itsekään osaa päättää, pyytäisinkö siskoni vaiko veljeni. Mies sitten sanoi että on eri asia koska hänellä ei ole sisaruksia jota pyytää. Ja sitten asiasta keskustelu loppui...

      Mä itse haluaisin lepselleni esim. 2 kummia; toinen miehen ja toinen mun puolelta. Vain siinä tapauksessa 3 tai 4 kummia jos pyydettäisiin esim. 2 pariskutaa, jotka on meille molemmille läheisiä. Miten ihmeessä sanoisin miehelleni nätisti että en missään nimessä tätä toista kaveria halua lapseni kummiksi? Ja että olisi reilua, jos myös mun puoleltani otettaisiin kummi.

      Tässä siis välimerkitettynä viestisi, ja nyt se auennee ensilukemalla ihmisille, ja saatat saada enemmän vastauksia.

      Itse vastaisin sinulle siten, että sinulla tuntuu olevan kovasti vaatimuksia kummien lukumäärän suhteen. Mitä jos tekisit kompromissin siinä asiassa, ja hyväksyisit lapsellesi useamman kummin? Näin saisit omankin ehdokkaasi mukaan. Tai sitten ehdotat miehellesi sitä, että molemmat valitsette yhden kummin. Muistathan kummia valitessasi, että sisaresi ja veljesi tulevat olemaan lapsesi läheisiä sukulaisia ilman kumminimikettäkin. Mikset siis valitsisi kummiksi jotain sukusi ulkopuolista läheistä henkilöä?

    • ei peruste

      Erikoinen peruste tuo kummiksi valinta: kaverin veli! Säästäkää toki moinen aarre seuraavalle lapsellenne 8). Samoin sisaruksistasi jollakin perusteella vain toinen esikoiselle, ja sitten kun pikku-kakkonen eli toinen lapsi aikanaan mahdollisesti syntyy, niin oma jäljellä oleva sisaruksesi ja miehesi puolelta taas "kaveri tai sen veli".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe