moi.
tuli hommattua tollanen yamahan viritinvahvistin (rx-v661) ja nyt pitäs vielä saada sille ämyrit kaveriksi koska haluan päivittää 14v vanhat stereosarjani jo pois..
eli, mikäs olisi sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä lattiakaiutin? 2-300€ olen suunitellut että voisin ämyreihin sijoittaa. senverta niistä pitäs saada että taajuusvasteen olis hyvä vetää tosi matalalalle kun en erillistä supparia viitsisi laittaa..
milloin on muuten olavi räsäsen 300hi-mallin tekeminen lopetettu? vanhoista esitteistä löysin sen vain vuoden -88 lehtisestä, onko ne tosiaan niin vanhoja jo? ja jos tollaset vielä tulee vastaan nin kannaato niitä ostaa? ovatko jo eläneet aikansa vai saako halvemmalla nykysten paremmat?
aika monta kysymystä mut kiitos vaivautuville :)
hifiä ~200€:lla?
16
4477
Vastaukset
- hyviä saa
suosittelisin subwooferin hankkimista, jos kerran päivität laitteesi ja mitä rahaa jää, niin kaiuttimiin.
- jomppeli
jopas on ohjeet.
- viimeksi kun
kävin oli siellä Yamahan todella isot lattiakajarit alle 100 eur/pari.
- Matias.
Nuo OR:t pesee muut vaihtoehdot mennen tullen.
Voisit etsiä käytettynä myös muita vastaavia.
Uusien laatu tuossa hintaluokassa on p....aa.
Testaa aina käytetyt että toimivat ja elementtien reunukset ovat kunnossa. - siitä kiva,
Matias. kirjoitti:
Nuo OR:t pesee muut vaihtoehdot mennen tullen.
Voisit etsiä käytettynä myös muita vastaavia.
Uusien laatu tuossa hintaluokassa on p....aa.
Testaa aina käytetyt että toimivat ja elementtien reunukset ovat kunnossa.että siellä pääsee testamaan ja saattaa saada takuunkin ostoksille. Minun löytöni oli tyylikään musta Yamaha RX-300 90 eurolla ja 3 kk:n takuulla. RX-300:n digitaalinen radion viritysmittari on erittäin kätevä ok-talossa, varsinkin kun hyvää antennin paikkaa hain.
- On Hyvä
Paranneltu versio 503:sta, joka sinällään on jo loistava hintaluokassaan.
503:nen maksaa noin 250 € / pari.
603:nen maksaa noin 350 € / pari.
Tinkaaminen kannattaa aina. - ~400 euroa
parisataa euroa kajareihin (esim JAMO STUDIO 180) ja parisataa johonkin perus yamahan 5.1 vahvariin niin kyllä sillä jo hyvin ääntä ulos saa!
- aloitteleva
juu kävisin kyllä kuunteloimassa, muttakun asun niin oienellä paikkakunnalla ettei oikein ole paljon mitä vertailla..
ainakin nyt netistä seltessani osui silmääni seuraavanlasia, mitkä ainakin silmääni millyttivät:
yamaha ns-777
or 260hi / 280hi bi-wiring
chorus compact 682
mikäs olis näistä harkinnanvarainen..- Palkinlampi
Kehotan jättämään ainakin alle 300e uudet 5.1 paketit kauppaan, jos olet kotiteatteria pykäämässä samalla.
- aloitteleva
Palkinlampi kirjoitti:
Kehotan jättämään ainakin alle 300e uudet 5.1 paketit kauppaan, jos olet kotiteatteria pykäämässä samalla.
niinkun en ole vielä täyttä kotiteatteria pystyttämässä, vaan ihan lattiakaiuttimia näin alkuun, sitkun tilat anpaa peremmin myöten niin harkitaan sitä koko settiä.. nyt hajetaan semmoisia kajareita mikkä soveltuu tosi hyvin musiikin kuunteluun, itselläkun tahtoo kokoajan kotona ollessa olla radio päällä tai joku muu soimassa..
- tomaattimies
or 280 on.. mut se maksaa enemmin kun 300e kipale uutena..
jammussa on useesti sointi kuin pahvilootassa ja choruksien basson taso miellyttää varmaan jotain viulumusasta kiinnostunutta
nää tarvii kaikki subia basson alasulottuvuuden takia paitsi ehkä 280. ..siis meikäläisen mielestä. sun kämppä voi olla sit ihan erilainen
- snadistihifisti
Tuolla budjetilla saat paremman äänenlaadun sijoittamalla pariin jalustakaiuttimia ja jalustoja.
Esim. Wharfedale Diamond 9.1 malli maksaa alle 200 euroa pari uutena, 9.2 malli alle 300 euroa.
Tuolla rahalla tuskin parempaa ääntä löydät, mutta päädyitpä mihin tahansa, kuuntele kaiuttimet ensin. - Suosittelija
Yksi vaihtoehto vois olla Audio Pro Evo 30. Hintaa on noin 170e pari. Olen noita kuunnellut ja myöskin paljon kalliimpia kaiuttimia. Tämän perusteella voin sanoa, että hinta/laatusuhde on kohdallaan.
http://www.audiopro.fi/tuote?kategoria=20200&id=2004216- hihisti 69
audiopro ego 212 sub ovat oiva yhdistelmä, sain ne vuos sitte paavon koneesta hintaan 228, siis yhteensä kaikki ja hinta-laatusuhde on huippu!!!!
- tomaattimies
niin aika huonoa ääntä tulee 200e:llä
hommaa käytetyt kajarit. tarkistat vain että kartioiden ripustukset on joustavat ja ehjät. ja kuuntelet kajareita ihan läheltä kuullaksesi mahdolliset rutinat.
semmoset 300 orrät pesee kaikki uudet 200e kajarit.
minulla ois muuten isohkot vanhemmat pioneerin kajarit myytävänä. ne on ollut accusound:issa bassojen ripustuskumien vaihdossa ja niissä on kokoa ja näköä ja äänikään ei ole hassumpi ja ääntä ja bassoa lähtee tarvittaessa...
ne on niinkun tollaset mitkä linkissä alla, mutta ei oo jalustoja ja niissä on irrotettavat etuverkot mukana: tummat puun väriset, parikyt kiloo kappale, n40cm leveät, basso noin 12 tuumaa ja diskanteille sekä keskiäänelle on säätimet hienosäätöä varten ja supia ei ehkä tarvii. minulla nää on lattialla.
uusia ei saa sellasia mitkä pärjäis näille tai 300 ooärrille tolla rahalla. tonnin kun laitat tai kaks, niin sitten.
http://pagesperso-orange.fr/laurent.delisle/stephane/Large/S910.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760