Xp-palomuurissa on kaksi merkittävää puutetta

Frank.

Microsoftin Windows Xp sp2-palomuurissa on kaksi merkittävää puutetta: Se ei suodata lähtevää liikennettä, ja toinen ohjelma, kuten ovela mato, voi sulkea sen.

Lähtevää liikennettä suodattavat palomuuriohjelmistot saattavat havaita muun muassa selaimen kautta asennetun vakoojaohjelman liikenteen ja varoittaa käyttäjiä. Windows-palomuurin suoja rajoittuu saapuvan liikenteen suodattamiseen.

Palomuurivalmistajista mm Zone Labs, McAfee ja Symantec ovat aikoja sitten julkaisemassa päivitykset omille tuotteilleen jonka tehtävä on sulkea Windows-palomuuri.

Zone Labsin kehitysjohtaja Fred Feldmanin mukaan, jos he pystyvät sulkemaan palomuurin, siihen pystyvät myös haittaohjelmat!!!!

Feldman huomautti myös, että ohjelmat voivat muokata Windows-palomuurin sallitun liikenteen listaa. Molempien toimien edellytyksenä kuitenkin on, että käyttäjä on kirjautunut ylläpitäjän oikeuksin koneelleen.

10

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • han on

      pitää kone alunperinkin puhtaana, eikä estää paskaa lähtemästä ulos. Eikä varsinkaan asentaa ohjelmia, jotka pystyvät sulkemaan turvaohjelmia. Mainosmies kyllä osaa muotoilla sanansa niin, että uskot tarvitsevasi vaikka mitä.

      • ei ymmärrä

        ettei asbestipuvussakaan ole mitään turvasyitä raaviskella tsytgäreitä, jos lahkeen sisäpuolella on bensiini, joka on atk-englanniksi gasoline. Olen nähnyt helikopterin, ettäs tiedätte.


      • ATK:ta..
        ei ymmärrä kirjoitti:

        ettei asbestipuvussakaan ole mitään turvasyitä raaviskella tsytgäreitä, jos lahkeen sisäpuolella on bensiini, joka on atk-englanniksi gasoline. Olen nähnyt helikopterin, ettäs tiedätte.

        Joo palomuurin tarkoitus on estää vahingollinen liikenne ulkopuolelta.
        Sillähän se kone puhtaana pysyy.
        Tietoturvahysteriaa potevien palomiesten höpötyksiä, että palomuurin pitää blokata ulos menevää liikennettä.
        Sillähän ne harmit tulee, ja palstat pullolleen kysymyksiä, että miksi tämä, tuo ja ne eivät pääse nettiin, ja mksi tuo ja tuo ei toimi?


      • ei ymmärrä
        ATK:ta.. kirjoitti:

        Joo palomuurin tarkoitus on estää vahingollinen liikenne ulkopuolelta.
        Sillähän se kone puhtaana pysyy.
        Tietoturvahysteriaa potevien palomiesten höpötyksiä, että palomuurin pitää blokata ulos menevää liikennettä.
        Sillähän ne harmit tulee, ja palstat pullolleen kysymyksiä, että miksi tämä, tuo ja ne eivät pääse nettiin, ja mksi tuo ja tuo ei toimi?

        tarkoitin: sehän on niin kuin turva seksii, jossa ensin suojataan vehkeet ja vasta sitten aletaan hommiin eikä niin, että vasta hommien jäljestä vedetään varmuusväline siähen päälle, että oikein siä turvavälineen välissä alkais mähiin.


    • ???

      Kenellä tänä päivänä on SP2 ?

      • XXP

        Paska SP3 ei tule mun koneelle!!!


      • kyllä
        XXP kirjoitti:

        Paska SP3 ei tule mun koneelle!!!

        Tulee!!!!!!!!!!!!!!


    • viruspesiä siten,

      että olisi tilastoitu niitten käyttämät palomuuriratkaisut? Saattaa olla jopa todennäköistä, että kolmansien tahojen palomuuri”asiantuntijat” ovat ”säätöineen” juurikin Internetin pahimpia saastuttajia – ainakin on syntynyt kuva, että juuri he ensimmäisinä löytävät ne viirukset. Aika outoo?!?!

      • ei ole viruspesiä

        sillä tavalla tutkittu? Kysympähän vaan: sylttytehtaat vaikenevat kerrankin todella syvästi.


      • tai väitöstyöaihe

        kenelle tahansa akateemisesta ja siten lokoisasta tietotekniikkaurasta haaveilevalle. Parasta siinä olisi sekin, että kerrankin tulisi kymppiuutisten kevennykseen tutkimus, josta on oikeasti hyötyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1770
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      77
      1388
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      193
      1356
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1308
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe