Mikä olisi paras voide jalkojen PPP:n hoitoon ?
Käsistä on hävinnyt ajan kanssa.
Onko muita palmoplantaarista pustuloosista kärsiviä ?
PPP
13
3515
Vastaukset
- minulla ollut jo
7 vuotta eikä pois lähde jalkapohjista,vaikka mitä tekisi.Käytän crelan-novalan-ym.salvoja.Sekä kahden viikon kuureja daivoneksiä.Kädet pysyy kunnossa kun en ole enää töissä,missä piti koko päivän läträtä pesuaineiden kanssa.Silloin minun käsien ihottuma oli karsea,nyt se jyrää jalkapohjissa aika hurjana.Tilasin nyt ajan lääkärille,toivossa että keksis jotakin muuta tuon daivoneksin tilalle.Jalkapohjissa tämä ihottuma-alue nousee koko ajan ylemmäksi ja on tulehtunut sekä kutisee reuna-alueesta niin helkkaristi.Joskus 5v.sitten työterveyslääkäri neuvoi minulle hyvän konstin saada tuon valkoisen karstan pois,liottamalla jalkoja merisuola vedessä.Niimpä istun kintut ämpärissä nettiä selaillen n.1-1/2 tuntia.Sitten pesen jalat huolella ja rasvaan ne.Sitten laitan puhtaat suojasukat jalkoihin ja odotan kunnes kerkiää imeytyä tuo rasva.Että tälläistä täällä.Tämä ihottuma ei luultavasti poistu enää ja menen hautaan tämä mukana,mutta ei se mitään.
- on kaiken perusta
kaikissa psorihoidoissa suola ,(merivesi,palkkä suola yms)on kaiken a ja o.myös lomalla kanarialla,se aurinko ei niinkään paranna,vaan suolainen merivesi,ja jos kotona käyttää suolaa
kannattaa suola liotuksen jälkeen JÄTTÄÄ IHOON
ILMAN PESUA RASVAUSTA,ei se siinä mitään haittaa. - on....
on kaiken perusta kirjoitti:
kaikissa psorihoidoissa suola ,(merivesi,palkkä suola yms)on kaiken a ja o.myös lomalla kanarialla,se aurinko ei niinkään paranna,vaan suolainen merivesi,ja jos kotona käyttää suolaa
kannattaa suola liotuksen jälkeen JÄTTÄÄ IHOON
ILMAN PESUA RASVAUSTA,ei se siinä mitään haittaa.Aurinkoa kokeiltu ja uv-lamppua. Ei hyvä. On liikaa lämpöä mukana. Ja lämmössä pustelit muhii ja voi hyvin. Duoderm on tehokas menetelmä. Kun 3-4 päivää pitää laput jalkapohjissa on pustelit poissa. Tuleehan ne taas uudestaa.
- on....
Itellä on käytössä Diprosalic. Eipä tuo enää vaivaa. Toisesta jalkapohjasta kadonnut kokonaan. Silloin akuutissa käytin Duoderm-lappusia. Kylmää voi antaa. Se rauhoittaa kummasti. Yöllä voi pitää jalkaterät pois peiton alta. Kaikkee muutakin kokeilin. Tiedä sitten oliko hyötyä. Yleiskunnon kohentaminen saattaa olla yks konsti. Tarkoittaa, että vähemmän viinaa. Olutta ei ollenkaan. Eikä krapulaa. Tsemppiä vaan. Kyllä PPP:n kanssa pärjää.
- paha sellainen.
Kummatkin jalkapohjat aivan auki.Kortisonia salvaan siihen illalla.Tietoa ppp:stä löytyy harmittavan vähän,ainakin suomeksi.Tuntuu ettei tästä tiedetä vielä paljon mitään.Googlaa palmoplantaris pustulosis ja klikkaa käännä tämä sivu.Ulkomailla on enempi tietoa tästä kujasta ihottumasta.Jos on samalla diabetes tai reuma,on vaarana päästä sairaalaan milloin tahansa.Pidä itsestäsi huolta.
- Avuxi
PPP:n lisäksi diabetes löytyy kyllä. Mikä voisi olla yhteisriski ?
- iskeä niveliin
Avuxi kirjoitti:
PPP:n lisäksi diabetes löytyy kyllä. Mikä voisi olla yhteisriski ?
sekä mahdollisesti verenmyrkytykseen.Diabetikon on hoidettava jalkoja hyvin.
- tai piilottanut(?)
Itse sain PPP:n kuriin suolakylvyillä, kuivattamalla jalat sen jälkeen ilmakylvyllä, rasvaus Ceridalilla tai Hamppurasvalla (saa Body Shopista) ja ajoittain pitämällä viikonkin vaihtamatta Compeed-laastareita, jolloin iho uusiutui. Kortisoni-voiteet vain pahesivat tilannetta. Öisin pidän puuvillasukkia rasvauksen jälkeen, mutta riisun ne pois myöhemmin, viileä auttaa tässäkin. Myös ruokavalio auttaa (tri Paganon dietti). Jos syön perunaa useana päivänä peräkkäin, aukeavat ensin sormen päät ja kutina alkaa kämmenissä ja jalkapohjissa. Aurinko ei juurikaan auta.
- pitkä aika
kuinka kauan suolakylpy kestoltaan,jätät pesemättä kylvyn jälkeen,eli suola jää iholle?
eikö niin,mitä suolaa?,ei kait väliä,vielä,onko myös tomaatti pahasta? - tv:n ääressä
pitkä aika kirjoitti:
kuinka kauan suolakylpy kestoltaan,jätät pesemättä kylvyn jälkeen,eli suola jää iholle?
eikö niin,mitä suolaa?,ei kait väliä,vielä,onko myös tomaatti pahasta?Laitoin karkeaa merisuolaa 1 dl pesuvatiin ja sen puolilleen niin kuumaa vettä kuin iho kestää. Liottelin jalkoja siinä kunnes vesi alkoi tuntua viileältä. Sitten kuivasin jalat. Jos oli ihoriekaleita, ne oli helppo poistaa tässä vaiheessa. Laitoin heti kunnolla rasvaa, (joskus jopa muovipussit) ja puuvillasukat päälle. Annoin imeytyä rauhassa ja ennen nukkumaanmenoa poistin muovipussin ja jätin sukat, jotta lakanat eivät rasvaantuisi. Aloitin ilmakylvyt (yöllä ei sukkia) ensin kerran viikossa ja sitten vähitellen useammin. Koska tällöin iho kuivaa ja ohuena helposti repeää, pitää sitä rasvata myös aamulla ja joskus päivälläkin kevyesti. Ihottumani parani tällä systeemillä alle vuodessa ja nyt olen ollut lähes vuoden ilman näitä tehohoitoja. Jos iho on kuiva, liottelen jalkoja ja rasvaan ne kevyesti, mutta tätä on ollut tarpeen tehdä vain muutaman kerran koko vuoden aikana.
Vahvat kortisonivoiteet pahensivat minulla aina tilannetta, joten en niitä käyttänyt kuin hetken.
Hanki Paganon kirja kirjastosta, niin saat hyvät ohjeet ruokiin yms. tarpeellista.
- voisi auttaa
Ahava-merkkisen kuolleen meren mineraaleja sisältävän jalkavoiteen epäilen auttaneen minulla. Onko kukaan muu kokeillut ?
- löytyi apuja
elocon voiteesta.Vihdoinkin jalat ovat suht koht siistit.
- jukka
on jättää maitotuotteet kokonaan pois 2viikkoo riittää aluksi niin näet tulokset.itseltä hävis oireet kokonaan kun ei käytä maitotuotteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279