Väärinkäsitykset ja luottamus

Zero

Olisin vähän kysellyt naisilta, miksi joskus käy niin että menetätte luottamuksen johonkin mieheen, vaikka siihen ei aihetta olekaan. Tarkoitan tilannetta, joka on syntynyt väärinkäsityksen pohjalta ja sitten nainen ei enää lainkaan vastaa miehen viesteihin, koska ilmeisesti luottamus on mennyt.

Itse tapailin muutamia kertoja mukavaa naista ja sitten hän ilmoitti olevansa kipeä, kun pyysin taas treffeille. OK. Kyselin häneltä muutaman päivän päästä tekstarilla, mikä on olo ja toivoin että tavattaisiin taas pian. Hän vastasi tekstarilla, että "sopii :)"

Soitin hänelle kahden päivän päästä arvellen, että nyt hän on jo parantunut, mutta hän ei vastaa enää viesteihin tai soittoyrityksiin mitään. Ilmeisesti hän on ottanut toivomukseni pikaisesta tapaamisesta lupauksena ja odotti meidän tapaavan nyt viikonloppuna. Minä kuitenkin soittelin hänelle vasta sunnuntai-illalla myöhään, joten emme tietenkään enää viikonloppuna ehtisi tavata. Petin siis luottamuksen, jos tekstarini ymmärretään lupaukseksi tavata (pian). Itse kuitenkin ajattelin, että se on vain toive, jos hän paranee nopeasti. Nyt en saa edes yhteyttä häneen ja olen harmissani.

Miksi naiset väärinkäsitykset painavat teille niin paljon? Näin minulle on käynyt ennenkin ja alkaa tuntua, että miehet ja naiset on tosiaan eri planeetoilta mitä tulee keskinäiseen kommunikointiin.

7

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei sille voi mitään

      ei väärinkäsitykset.. ei ne yhtään, vaan se, ettei niitä oiota, ei edes yritetä. Tai ollaan kuin mitään ei olis tapahtunut ja sitten tulee tunne, että onko millään mitään väliä toiselle..

      Aina tulee väärinkäsityksiä, aina, ei sille voi mitään, mut jos niille ei edes viitsi yrittää mitään, niin sitten se kertoo jo jotain asenteesta ja kiinnostumisesta.

      • Zero

        No, tässä tapauksessani on aika mahdoton oikoa, kun nainen ei enää vastaa yhteydenottoihin mitään. Ja niin se on mennyt usein ennenkin. Joten pahoittelut eivätkä muutkaan selvittelyt auta, kun niitä ei pääse edes esittämään.

        Naiset ovat näissä asioissa kokemukseni mukaan vain ylettömän herkkiä ja katkaisevat sitten kokonaan yhteydenpitämisen, jolloin mitään mahdollisuuksia sovintoon ei jää. Tämä on itse asiassa ollut niin yleistä ainakin omalla kohdallani, että taidan olla "tuomittu" tähän rooliini naisten suhteen. Usein on kyse vain ajasta, koska homma lähtee ns. käsistä. Koskaan sitä ei voi tarkemmin ennustaa eikä siten välttääkään, koska aina se on minulle tullut täytenä yllätyksenä.

        Mutta olen ihmisenä sellainen, että näen asioilla olevan aina myös pilven hopeareunuksen. Tässä asiassa se on tietenkin se, että jos todella on niin, että joku kiinnostava nainen laittaa suhteen poikki mielestäni pienestä mokasta eikä anna mahdollisuuttakaan oikaista tilannetta, tuskin sellainen suhde toimisi siinä vaiheessa, kun elämä tuo eteensä niitä todellisia ongelmia ja ristiriitoja siihen parisuhteeseen. Nainen ei silloin mitä ilmeisimmin kykenisi kanssani niitä ongelmia selvittämään ja on oikeastaan suuri onni näin laajemmasta perspektiivistä katsoen, että suhde kaatui jo alkumetriensä aikana. Ei mene kummaltakaan aikaa turhaan tapailuun ja kummatkin voivat etsiä vapaasti sitä itselleen sopivaa kumppania.

        Tosin omalla kohdalla sen sopivan löytyminen aivan varmasti tulee kestämään kauan, mutta ei se minua kyllä lannista mitenkään. Ja luottamusta pidän todella itse sinä kaikein tärkeimpänä parisuhteen ominaisuutena. Sen voi sanoa olevan melkein kaikki kaikessa eikä sitä saa helposti takaisin, jos sen jostakin syystä menettää.


      • kyllä voi jos haluaa.
        Zero kirjoitti:

        No, tässä tapauksessani on aika mahdoton oikoa, kun nainen ei enää vastaa yhteydenottoihin mitään. Ja niin se on mennyt usein ennenkin. Joten pahoittelut eivätkä muutkaan selvittelyt auta, kun niitä ei pääse edes esittämään.

        Naiset ovat näissä asioissa kokemukseni mukaan vain ylettömän herkkiä ja katkaisevat sitten kokonaan yhteydenpitämisen, jolloin mitään mahdollisuuksia sovintoon ei jää. Tämä on itse asiassa ollut niin yleistä ainakin omalla kohdallani, että taidan olla "tuomittu" tähän rooliini naisten suhteen. Usein on kyse vain ajasta, koska homma lähtee ns. käsistä. Koskaan sitä ei voi tarkemmin ennustaa eikä siten välttääkään, koska aina se on minulle tullut täytenä yllätyksenä.

        Mutta olen ihmisenä sellainen, että näen asioilla olevan aina myös pilven hopeareunuksen. Tässä asiassa se on tietenkin se, että jos todella on niin, että joku kiinnostava nainen laittaa suhteen poikki mielestäni pienestä mokasta eikä anna mahdollisuuttakaan oikaista tilannetta, tuskin sellainen suhde toimisi siinä vaiheessa, kun elämä tuo eteensä niitä todellisia ongelmia ja ristiriitoja siihen parisuhteeseen. Nainen ei silloin mitä ilmeisimmin kykenisi kanssani niitä ongelmia selvittämään ja on oikeastaan suuri onni näin laajemmasta perspektiivistä katsoen, että suhde kaatui jo alkumetriensä aikana. Ei mene kummaltakaan aikaa turhaan tapailuun ja kummatkin voivat etsiä vapaasti sitä itselleen sopivaa kumppania.

        Tosin omalla kohdalla sen sopivan löytyminen aivan varmasti tulee kestämään kauan, mutta ei se minua kyllä lannista mitenkään. Ja luottamusta pidän todella itse sinä kaikein tärkeimpänä parisuhteen ominaisuutena. Sen voi sanoa olevan melkein kaikki kaikessa eikä sitä saa helposti takaisin, jos sen jostakin syystä menettää.

        mikä on niin pienisuuri asia, että pienestä asiasta isot asiat kaatuu? Mikä väärinkäsitys?
        Jos toinen on loukkaantunut tai pahalla mielellä, kannattaa joskus antaa vähän aikaa vain olla omissa oloissaan, ennenkuin edes yrittää, että jos ei heti vastaa, niin ehkä se siitä leppyy kun pahin suuttumus menee ohi ja selvittää sitten, kun pystyy puhumaan ilman isoja kirjaimia. Anna vähän aikaa, äläkä hyöki päälle. Riippuu tietysti väärinkäsityksestä, selvittää kannattaa jokatapauksessa, saa ainakin itselle rauhan, vaikkei toinen sanoisi mitään.
        Joskus tuntuu, ettei voi oikoa, mutta ei ne asiat yleens puhumalla ole koskaan huonontuneet. Enemmän siitä kiinni, haluaako edes yrittää, koska useimmat ei edes halua, ja se jos mikä loukkaa eniten. Se on aika täydellinen toisen halveeraus.


      • Zero
        kyllä voi jos haluaa. kirjoitti:

        mikä on niin pienisuuri asia, että pienestä asiasta isot asiat kaatuu? Mikä väärinkäsitys?
        Jos toinen on loukkaantunut tai pahalla mielellä, kannattaa joskus antaa vähän aikaa vain olla omissa oloissaan, ennenkuin edes yrittää, että jos ei heti vastaa, niin ehkä se siitä leppyy kun pahin suuttumus menee ohi ja selvittää sitten, kun pystyy puhumaan ilman isoja kirjaimia. Anna vähän aikaa, äläkä hyöki päälle. Riippuu tietysti väärinkäsityksestä, selvittää kannattaa jokatapauksessa, saa ainakin itselle rauhan, vaikkei toinen sanoisi mitään.
        Joskus tuntuu, ettei voi oikoa, mutta ei ne asiat yleens puhumalla ole koskaan huonontuneet. Enemmän siitä kiinni, haluaako edes yrittää, koska useimmat ei edes halua, ja se jos mikä loukkaa eniten. Se on aika täydellinen toisen halveeraus.

        Pysyköön väärinkäsitys anonyymina.

        Hyvä neuvo tuo ajan antaminen, kiitos siitä. Itse olen toiminnan miehiä ihmissuhteissa ja voin kyllä jyrätä heikomman päättäväisyydelläni.

        Yritetty on ja valoa näkyvissä. :)


      • Halvattu
        Zero kirjoitti:

        Pysyköön väärinkäsitys anonyymina.

        Hyvä neuvo tuo ajan antaminen, kiitos siitä. Itse olen toiminnan miehiä ihmissuhteissa ja voin kyllä jyrätä heikomman päättäväisyydelläni.

        Yritetty on ja valoa näkyvissä. :)

        Aina jotenkin rupellan kaiken, kun en malta mieltäni.


    • tähän vain

      Jos tahtoo, keksii keinot.
      Jos ei tahdo, keksii selitykset.

      • Zero

        Olet osittain oikeassa siinä, että joskus voi olla vaikea nöyrtyä anteeksipyyntöön. Mutta on minulla ollut tilanteita, joissa ei todellakaan saa millään keinolla yhteyttä naiseen hänen torjuessa ne kaikki. Syy jää silloin väkisin avoimeksi. Mutta sellaisia ne ihmissuhteet joskus ovat.

        En halua näillä kirjoituksillani syytellä naisia vaan ainoastaan ymmärtää heitä, kun en aina millään pysy heidän ajatuksenjuoksunsa perässä. Mutta minähän olenkin mies ;))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe