Ihmettelee vanha vaari?
Kuuluuko rosolliin
10
1151
Vastaukset
- mumminen
Minä tarjoilen sillin erikseen, en sotke rosolliin. Rosolliini tulee: punajuurta, porkkanaa, maustekurkkua ja omenaa tai päärynää. Etikalla, sokerilla ja suolalla maustettu kermavaahto kastikkeena, värjättynä punajuuren liemellä vaaleanpunaiseksi.
Naminami! Vanhalle vaarille hyvää, makoisaa joulua! :)- joulumuori minäkin
Minun rosolliini tulee perunaa, punajuurta, porkkanaa, sipulia, omenaa, suolakurkkua ja silliä.
Sekoitan valmiiksi kaikki ainekset. Vaahdotetun kerman tarjoan erikseen.
Teen rosollia vain yhtä ateriaa varten valmiiksi.
- Kauko Keuhko
Tykkään molemmista.
- Mikä on rosolli?
Onko rosolli ja sillisalaatti sama asia?
Minulla on se kuvitelma, että rosolliin kuuluu peruna, porkkana, punajuuri ja suolakurkku.
Olenko väärässä?
Sillisalaattiin kuuluu näiden lisäksi omenaa, sipulia, silliä, juustokuutioita, ja toiset panevat vielä kapriksia ja peittävät komeuden munanviipaleilla.
Näin olen ymmärtänyt asian.
Oikeastaan siis kaksi aivan erilaista herkullista salaattia.- ainekset
Rosolliin kuuluu porkkanaa, punajuurta, perunaa ja sipulia, nämä riittää minulle.
Vaihtoehtoina lisäkkeeksi näyttää olevan melkein mitä vaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rosolli - Joulupukin muori
ainekset kirjoitti:
Rosolliin kuuluu porkkanaa, punajuurta, perunaa ja sipulia, nämä riittää minulle.
Vaihtoehtoina lisäkkeeksi näyttää olevan melkein mitä vaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/RosolliMinun rosolliin kuuluu, Punajuuri, porkkana ja maustekurkku kuutioita.
Ja siitä saa sillisalaatin lisäämällä liotettua suolasilliä. - Fanni
Joulupukin muori kirjoitti:
Minun rosolliin kuuluu, Punajuuri, porkkana ja maustekurkku kuutioita.
Ja siitä saa sillisalaatin lisäämällä liotettua suolasilliä."ROSOLLI on kypsennetyistä kuutioiduista juureksista valmistettu salaatti, jossa voi olla mukana myös silliä tai lihaa" kertoo ruokasanakirja 1998.
Kotiruoka 2008 luettelee rosollin pääraaka-aineiksi: porkkana, peruna, etikkapunajuuri, maustekurkku, omena tai päärynä, sipuli, koristeeksi keitetty kananmuna, kastike kermavaahto, jonka maustamiseen suola, sokeri, etikka, väriksi punajuurien lientä.
Kehoitus tarjota rosolli sillin tai muiden suola- tai maustekalojen kera. Vinkki: perunan voi jättää pois.
Noilla näkymin meidän kaikki rosollit ovat oikeaoppisia, sillä voi lisäillä tai jättää pois ja tarjota erikseen.
Lihaakin voi halutessa lisätä. Lapsuuden pitotarjoilusta muistan, että rosolliin oli leikattu maukasta kuivanoloista vasikanpaistia, siis rasvatonta lihaa. 60-luvulla ei enää vasikanpaistia ollut saatavissa eikä ole näkynyt senkään jälkeen.
Jos sillin kuutioi sekaan, voi salaattia kutsua sillisalaatiksi. Sillihän on ollut se kinkkisin juttu. siitäkään ei tule paineita enää. Salaatin viereen voi nostaa lautaselle vaikka graavia lohta.
Hauska Kotiruoan tarjollepanoehdotus ohjaa kaatamaan valmiiksi sekoitetun rosollin rengasvuokaan. Peitä, anna vetäytyä seuraavaan päivään. Kumoa ja koristele.
Kannellisessa Tupperwaren rengasvuoassa olen kuljetellut mökille vierastarjoiluun hyytelöitä. Nyt tulikin uusi käyttötapa rosollin muotoiluun ! Mutta mutta pitäisköhän sitten varoa sipulia...ettei vuoka ota makua.
- Densa
ilman muuta.Meillä faija laittoi vielä rasvasilliä,joka on muuttunut nyttemmin itsellä ihan matjes silliksi joka on vähän miedompaa.
- silli ainakaan
syökööt sillinsä erikseen.
- Mamman alku
Silliä oli lapsuudessa kaupan rosollissa. Nyt ei vuosiin ole ollut meillä käytössä, vaan sillit ovat erikseen tarjolla.
Olen yleensä käyttänyt perunaakin rosollissa, mutta joulun alla vein keitetyt potut rapulle jäähtymään ja koira söi ne... Hyvää silti tuli ilman perunaakin. Niinpä jatkossa sitä ei ole mukana. Omena antaa rapsakan olemuksen ja pirteän maun. Näin tulee kaloreitakin vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021717
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151541- 1401454
- 981420
- 781351
- 1181205
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741111- 691011
- 38982
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18975