Paritalossa asuvat

tai niistä tietävät!

Kertokaapa, miksi paritaloista aina pelotellaan, ja ovatko peloittelut mielestänne aiheesta vai aiheetta? Meillä olisi kiikarissa paritaloasunto hallinnanjakosopimuksella. Uskaltaako? :-)

44

29906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähes aina jotain

yhteistä kuten vesilasku ja -liittymä, tieliittymä, lumen luonti jne.

Eli jos ei olla puheväleissä niin vaikeeta voi olla sopia asioista. Ja tonttiin eli kiinteistöön liittyvissä asioissa molempien nimet tarvitaan, (rakennuslupa tms).

• Jetska

Paritalon alakerrassa oli aiemmin ulkopuoliselle vuokralla ollut verstas/varastotila, jonka naapuri halusi nyttemmin ostaa uuden osakkaan kanssa puokkiin. Kuulemma "auto(j)a" yms varten. En itse edes omista autoa, joten skibbasin kohteen ihan suosiolla :)

• taannoin

...eräs poliisi sanoi että jos hänestä riippuisi niin paritalot kiellettäisiin lailla. Niin paljon riitoja ja hankaluuksia niissä kuulemma tulee.

• fisutt

Asutaan paritalon toisessa päässä ja mukava on asua, molemmilla omat pihat ja autopaikat jne. Naapuri on mukava vaikka aika vähän ollaan tekemisissä, kesällä jonkun verran juteltiin pihalla, mutta talvella ei niinkään. Eikä välitä vaikka joskus on meteliä.

Tässä on kolmen paritalon taloyhtiö ja kaikki maksetaan omat vedet, sähköt jne. joten mistään kuluista ei kyllä riitaa voi tulla.

Eli suosittelen kyllä lämpimästi kunhan se toisessa päässä asuva vain on asiallinen eikä valita turhasta :)

• kokemusta on

Helpottaa kyllä tilannetta jos kummallakin on omat vesi ja sähkömittarit sekä oma sisääntuloväylä mutta ennen ostoa ei voi tietää minkälainen naapuri on.

• kfjlk

Kolmen paritalon taloyhtiö on käytännössä 6:n asunnon rivitalo. Siinä on asioita päättämässä ja maksamassa 6 osakasta ja jos vaikka seinänaapurin kanssa saa sukset ristiin, se on kuitenkin vain yksi kuudesta, jolloin taloyhtiön hommat pystyy hoitamaan.

Aloittaja todennäköisesti tarkoittaa oikeata paritaloa, jossa asoy:llä on kaksi omistajaa.
        Paritalo voi olla todella hankala asumismuoto, jos naapurin kanssa tulee riitaa.
        Jos hallinnanjakosopimus on hyvin tehty eikä naapurin kanssa ole paljoa muuta yhteistä kuin kiinteistövero, homma on silloin paljon helpompi.

• fisutt
        kfjlk kirjoitti:

Kolmen paritalon taloyhtiö on käytännössä 6:n asunnon rivitalo. Siinä on asioita päättämässä ja maksamassa 6 osakasta ja jos vaikka seinänaapurin kanssa saa sukset ristiin, se on kuitenkin vain yksi kuudesta, jolloin taloyhtiön hommat pystyy hoitamaan.

Aloittaja todennäköisesti tarkoittaa oikeata paritaloa, jossa asoy:llä on kaksi omistajaa.
        Paritalo voi olla todella hankala asumismuoto, jos naapurin kanssa tulee riitaa.
        Jos hallinnanjakosopimus on hyvin tehty eikä naapurin kanssa ole paljoa muuta yhteistä kuin kiinteistövero, homma on silloin paljon helpompi.

Kyllä se paritalo on aina paritalo, erohan syntyy aina siitä mitä yhteisiä maksuja on. Meillä yhtiövastikkeeseen kuuluu lähinnä kaapelitv:n ja vakuutusten maksut, kaikki asumisen kustannukset on jokaisella omat. Jos yksittäisellä paritalollakin kaikki omat kulut maksetaan itse niin se on kyllä ihan sama asia. Muiden kuin isännöitsijäpariskunnan ja paritalon toisessa päässä asuvien kanssa ei olla oikeastaan missään tekemisissä..

Meillä asuminen on lähes kuin asuisi omakotitalossa, naapuritalon kanssa vain seinät on toisissaan kiinni :D ja kyllähän usein omakotitalossa asuvatkin jakavat roskamaksut.

Rivitaloon en muuttaisi ikinä!

• kadfj
        fisutt kirjoitti:

Kyllä se paritalo on aina paritalo, erohan syntyy aina siitä mitä yhteisiä maksuja on. Meillä yhtiövastikkeeseen kuuluu lähinnä kaapelitv:n ja vakuutusten maksut, kaikki asumisen kustannukset on jokaisella omat. Jos yksittäisellä paritalollakin kaikki omat kulut maksetaan itse niin se on kyllä ihan sama asia. Muiden kuin isännöitsijäpariskunnan ja paritalon toisessa päässä asuvien kanssa ei olla oikeastaan missään tekemisissä..

Meillä asuminen on lähes kuin asuisi omakotitalossa, naapuritalon kanssa vain seinät on toisissaan kiinni :D ja kyllähän usein omakotitalossa asuvatkin jakavat roskamaksut.

Rivitaloon en muuttaisi ikinä!

Tarkoitin lähinnä hallinnollisessa mielessä, 3:n paritalon yhtiö on kuin rivitalo.

Useamman kuin yhden paritalon asoy:ssä riita naapurin kanssa ei aiheuta kohtuuttomia ongelmia. Jos seinänaapurisi ei suostu esim. ulkoseinien huoltomaalaukseen, koska vanha hilseilevä maalipinta on hänen mielestään riittävän hyvässä kunnossa, hän ei n. 17% ääniosuudellaan pysty estämään sitä yhtiökokouksessa.
        Eri asia olisi, jos naapurisi ääniosuus on 50%, kuten on kahden osakkaan paritaloyhtiössä.

• fisutt
        kadfj kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä hallinnollisessa mielessä, 3:n paritalon yhtiö on kuin rivitalo.

Useamman kuin yhden paritalon asoy:ssä riita naapurin kanssa ei aiheuta kohtuuttomia ongelmia. Jos seinänaapurisi ei suostu esim. ulkoseinien huoltomaalaukseen, koska vanha hilseilevä maalipinta on hänen mielestään riittävän hyvässä kunnossa, hän ei n. 17% ääniosuudellaan pysty estämään sitä yhtiökokouksessa.
        Eri asia olisi, jos naapurisi ääniosuus on 50%, kuten on kahden osakkaan paritaloyhtiössä.

Onneksi meillä ei tuommoisista typeristä pienistä asioista tehdäkään riitoja, ehkä meillä sitten on käynyt tuuri että ollaan päästy näin hyvään yhtiöön. Meillä hankitaan taloihin maalejakin joka kevät ja jokainen saa maalata omaa taloaan jos haluaa tai jos tarvetta on.

Ei kai muuallakaan naapuri voi estää jos haluaa maalata omaa talon puolikastaan.. samahan se on vaikka toinen ei pidä omasta puolestaan huolta..

• epe200

Ollaan asuttu reilu 2v:ta paritalossa,naapurissa -73.v -68.v eläkeläiset. Itse ollaan n.40.v 2 lasta.yhteisiä laskuja:kiinteistövero vakuutus jätehuolto,muut hoitaa kumpikin itse.lumityöt tekee se kumpikerkeää ensin.kummallakin omat piha alueet hoidettavana.Naapuria näkee kesällä takapihalla hyvillä ilmoilla,talvella kun ne tulee autolla jostakin.Mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa paritalosta,aiemmin asuttiin rivarissa. Silloin oli paljon hankalampaa, kun oli enemmän päättäjiä asioista.Ennen kuin teet ostopäätöksen käy vierailulla tulevalla naapurilla,niin me tehtiin ennen kauppoja.

• Lissu

Me ostettiin paritalopuolikas viime keväänä. Naapurissamme asuu samanikäinen pariskunta, eli 20 . Meillä on yhteistä vakuutus-, vesi-, kaikenlaiset kiinteistöveromaksut. Meillä ne ainakin on sovittu hoidettavaksi niin, että kun kerran me asutaan siinä asunnossa 1, niin meille tulee ne kaikki yhteiset laskut ja me yleensä maksetaan lasku kokonaan ja annetaan sitten naapurille, niin he siirtävät oman osuuden laskusta meiän tilille. Kuulostaa toki hieman vaaralliselta, jos ei toinen maksakkaan, mutta meillä ainakin on toiminut. Naapureita on näkynyt viime kesällä toisinaan hyvillä ilmoilla takapihalla, mutta hyvien ilmojen loputtua ei meitä eikä naapureita pahemmin näy pihalla.

Tässä joku antoikin vinkin, että kannattaa mennä vierailulle tulevien naapurien luona, siinä nyt saa edes jonkinlaisen käsityksen tulevasta.

• fisutt

Jos tuo laskujen maksu teillä onnistuu noin hyvin niin ei siinä mitään, mutta laskuthan voi maksaa ihan yhdestäkin laskusta puoliksi. Eli maksatte laskusta oman puolikkaan ensin ja annatte saman laskun naapurille joka maksaa oman osansa samalla viitenumerolla.. Ei tarvitse pelätä missään vaiheessa että toinen ei maksakaan teille omaa osuuttaan :)

• siinä että jos
        fisutt kirjoitti:

Jos tuo laskujen maksu teillä onnistuu noin hyvin niin ei siinä mitään, mutta laskuthan voi maksaa ihan yhdestäkin laskusta puoliksi. Eli maksatte laskusta oman puolikkaan ensin ja annatte saman laskun naapurille joka maksaa oman osansa samalla viitenumerolla.. Ei tarvitse pelätä missään vaiheessa että toinen ei maksakaan teille omaa osuuttaan :)

naapuri ei maksa omaa osuuttaan niin vesi katkeaa koko kiinteistöstä karhulaskun jälkeen. Siellä on vain yksi pääsulku maassa.

• poormanni

-suomalaiset eivät osaa asua pari kuin rivi,kerros,oma-asuntomuodossa,kun ollaan mettäläisiä ,niin ollaan mettäläisiä ja eletään käytännössä vielä uralin kuin volkan takaisissa kehitysoloissa mongooleina!!!!

• Ne on OK,

Aattelin vielä yhden ostaa lisää ;))

• .. Puoliksi aiheetta.

Nimittäin on paljon paritaloissa asuvia, joille on tullut hirveitä ongelmia. Sitten on niitä, jotka tännekin kirjoittelivat, ja he rakastavat niissä asumista!

Minunkin ehdotukseni on, että menee tapaamaan naapureita ennenkuin tekee kaupat. Kyselee minkälaisia kokemuksia heillä on naapureistaan ollut ja kerrot vähän, mikäli teillä on koiria tai muita lemmikkejä, jotka voisivat aiheuttaa herkkähermoisille naapureille päänvaivaa. Myös kaikki kotiintuloajat kannattaa käydä läpi, mikäli mies on vaikka rekkakuskina, ettei myöhään kotiin tuleminen aiheuta häiriötä.. Tällaisiakin tapauksia nimittäin olen kuullut!

• Nimetön

...paritalossa, vuodesta -87 lähtien. Yhteistä on kiinteistövero, omat pihat - omat lumet, asunnot "kylmistä nurkista" yhdessä. Ei ongelmia!

• etukäteen saako olla

yövieraita.

• paritalo on järjetön

Siis asukkaan kannalta. Edut ovat todella vähissä, verrattuna haittoihin, taitaa olla itse paholaisen keksintö, jota grynderi sitten keksi käyttää omiin tarkoituksiinsa.

• ollut päättämässä

että kuntasi myy/vuokraa paritalotontteja. Ainakin vaaleissa.

• saa parhaan
        ollut päättämässä kirjoitti:

että kuntasi myy/vuokraa paritalotontteja. Ainakin vaaleissa.

hinnan pikkuruisista tonteista, josta minäkin veronmaksajana hyödyn. Grynderi on toinen hyötyjä sarjavalmistuksessa, näiden tahojen ehdoilla paritalot rakentuvat.

Väliäkö sillä, kun itsellä on velaton ok-talo, isolla, omalla tontilla.

• nauru kun
        saa parhaan kirjoitti:

hinnan pikkuruisista tonteista, josta minäkin veronmaksajana hyödyn. Grynderi on toinen hyötyjä sarjavalmistuksessa, näiden tahojen ehdoilla paritalot rakentuvat.

Väliäkö sillä, kun itsellä on velaton ok-talo, isolla, omalla tontilla.

rakentamattomien tonttien kiinteistöverot iskee päälle. Jaat ison tonttisi ja asut rakennustyömaalla 5 seuraavaa vuotta.

• sijoitusmielessä
        nauru kun kirjoitti:

rakentamattomien tonttien kiinteistöverot iskee päälle. Jaat ison tonttisi ja asut rakennustyömaalla 5 seuraavaa vuotta.

ison tonttini pohjoiskulmaan muutaman paritalon ;))

• PILIKUNNUSSIJOITA

ei tietenkään uskalla,jos seinän takana on juku,aina on ongelmia.

• PILIKUNNUSSIJOITA

joku eikä juku

• möhmöh

Voi juku! :D

• Nimetön

Lähialueellamme on useita paritaloja ja on voinut todeta, että vaihtuvuus ollut suhteellisen kovaa verrattuna esimerkiksi saman alueen rivareihin. Vaihtuvuuden syitä voi vain arvailla. Onneksi saa itse tyytyväisenä asua ok:ssa.

• olet....

Kyllä se vaihtuvuus on suurta nytkin ok-taloissa
        ,moni näköjään laittanut myyntiin!

• vuosi

Me ostettiin riskillä paritalon puolikas vuosi sitten.Ei oltu tavattu naapureita etukäteen,vaan luotettiin välittäjään ja entiseen omistajaan.Siis kun sanoivat että naapurit ovat tosi mukavia.
      Meillä kävi hyvä tuuri ja naapureiden kanssa tullaan hyvin toimeen.Paljoa ei kyllä olla tekemisissä muuten kuin silloin tällöin pihalla törmätään.
      Kumpikin hoitaa oman puolensa,ihan niinkuin omakotitalossa.Tietty talon ulkoremontaista ym. päätetään yhdessä,ja sisärempat saa tehdä miten sit haluaakin.Talon yhteiset laskut menee naapurille,joista maksetaan kuukausittain oma osuutemme.Ihan niinkuin maksettais yhtiövastike rivitalossa.

Meillä on Oy muotoinen,eikä ole hallinnanjako sopimusta.Olen hiukan saanut sen käsityksen että hallinnanjako sopimusta varten tarvisi Oy purkaa?Tietääkö kukaan varmistaa tätä asiaa.

Nyt ei sellaista tosin tarvita,mutta eihän sitä tiedä jos vaikka joskus naapurit vaihtuisivat ja tulisi ongelmia.

• Okt joskus

Me ollaan perheeni kanssa asuttu paritalossa n. kolme vuotte eikä meillä ole mitään valittamista. Me ollaan naapurin kanssa sovittu, että kumpikin hoitaa oman puolensa, myös lumi yms. työt. Ja hyvin on toiminut.
      Yhteisiä laskuja on muutama kuten vesi, kiinteistövero ja kaapeli tv. Mutta homma on toiminut hyvin niin, että lasku tulee meidän laatikkoon ja mieheni merkkaa summan laskuun ja vie naapuriin.
      Me hankittiin paritalo silloin ihan järkisyistä. Omakotitaloon ois joutunut ottamaan liikaa velkaa ja rivari tai kerrostalo ei houkuttanut, joten ostettiin paritalo. Enkä mä voi mitään pahaa sanoa.
      Ja vielä siitä metelistä. Meidän talossa on ainakin niin hyvät seinät, että ei kuulu mikään meteli toiselta puolelta. Naapureilla on iso koira, joka kuulema haukkuu usein sisällä ja me ei tiedetä siitä mitään.

• 2345haka

olemme asuneet paritalossa jo 20 vuotta, lapset olivat 4 ja 6 vuotiaatmuuttaessa ja nyt jo kotoa pois. Muuttaessamme teimme itse lapsillemme selväksi mikä on omaa puolta ja mikä naapurien, ja naapurin puolelle ei mennä ilman oikeaa asiaan.
        Tämä toimi.
        Naapureina silloin keski-ikäinen pariskunta jonka lapset eivät asuneet enää kotonan, naapurina nyt
        toinen puolisoista, toinen kuoli n 10 v sitten.
        Meillä menee hyvin kahvilla käymme pari kertaa vuodessa ja muuten moikataan kun nähdään, elämme siis molemmat omaa elämäämme, teemme molemmat itse omat pihatyömme jne jne.
        Molemmat asukkaat tiedämme , että turva on seinän takana jos jotain sattuu, molemmat voimme huoletta matkailla, toiset pitävät talosta huolta ym
        Ajattelin alusta asti kun ei tuota toiselle harmia ei sitä itsekään pitäisi kohdata.
        siis molemminpuolinen kunnioittaminen on meillä toiminut

• -asukas

Asuimme pari vuotta paritalossa ja ei koskaan enää!

Naapurina oli yksinhuoltaja kahden alle kouluikäisen lapsen ja kahden leikkaamattoman kissan kanssa. Lapset huusi ja metelöi sisällä ja ulkona, heitteli kivillä koiraamme, talloi kukkaset kiipeillessään aidan yli, kissat kusi nurkkiin ja makas kukkapenkeissä. Nainen ei koskaan vuorollaan ehtinyt tehdä lumitöitä, joten meidän oli pakko tehdä, jotta päästiin aamulla lähtemään töihin.

Parkkipaikat oli sisääntuloväylän vieressä, mutta nainen ajoi autollaan ulko-ovensa eteen, josta johtuen keittiöömme tuli kaikki pakokaasut. Samoin hän ohjeisti vieraitaan ajamaan suoraan ovelleen eli ikkunamme alle. Ystävällinen keskustelu ei tuottanut tulosta.

Teimme ratkaisumme ja panimme talon myyntiin. Nyt asutaan omakotitalossa eikä vaihdeta.

• tyytyväinen..

Itse muutin perheeni kanssa paritaloon kun olin 8 vuotias.. ja seinänaapurit ovat todella mukavia ja heillä on jo aikuiset lapset jotka ovat muuttaneet pois aikapäiviä sitten.. välillä naapurissa vierailee muutaman kk ikäinen vauveli ja hauva, mutta niistä ei ole haittaa, koska meidän talossa on hyvät paksut seinät ettei mekkala kuulu läpi.=)
        ite olen tyytyväinen ollu.. parempi kuin rivitalo.!!! kanatan paritalon ostoa!!

• pettynyt
        tyytyväinen.. kirjoitti:

Itse muutin perheeni kanssa paritaloon kun olin 8 vuotias.. ja seinänaapurit ovat todella mukavia ja heillä on jo aikuiset lapset jotka ovat muuttaneet pois aikapäiviä sitten.. välillä naapurissa vierailee muutaman kk ikäinen vauveli ja hauva, mutta niistä ei ole haittaa, koska meidän talossa on hyvät paksut seinät ettei mekkala kuulu läpi.=)
        ite olen tyytyväinen ollu.. parempi kuin rivitalo.!!! kanatan paritalon ostoa!!

Minulla on huonot kokemukset paritalossa asumisesta.
        Sillä naapurina on alkoholisti nainen ja pitää kauheaa mekkalaa ja kaikki sen meluamiset kuuluu kuuluu meille asti,yöllä ovia paiskoo ovia ja pitää mekkalaa niin siinä ei voi nukkua.
        Olemme tehneet valituksia isännöitsijälle ja naapuri on saanut muutaman varoituksen.

En suosittele paritalossa asumista,jos saadaan uusi asunto niin se ei ainakaan tule olemaan paritalo.

• Minskuliininen

Hyvin on sujunut elo paritalossa. Naapureiden kanssa hyvin tullaan toimeen, vaikkei hirveän usein edes nähdä. Joskus naapureiden pieni koira haukkuu jonkun verran, mutta ei ole pahemmin haitannut.. Mutta riippuu paljon naapureista..

• Paritteluinssi.

Paritalossa paritellaan. Ei niihin muuteta yksin. Aina kaksin. Tai ainakin irtosuhteet mukana.

• marke-tirri

Minä ainakin olen muuttanut yksin paritaloon ja toisessa päässä asuu 5-lapsinen perhe eikä mitään häiriöitä ole ollut. Minäkin voin joskus soittaa musiikkia vähän kovin mutta kun se ei todellakaan
        kuulu naapuriin. On ihan kiva kun on oma piha,oma nurmikko(iso) kumpikin hoidetaan omat tontit..

• enemmän kuin tyytyväisiä
        marke-tirri kirjoitti:

Minä ainakin olen muuttanut yksin paritaloon ja toisessa päässä asuu 5-lapsinen perhe eikä mitään häiriöitä ole ollut. Minäkin voin joskus soittaa musiikkia vähän kovin mutta kun se ei todellakaan
        kuulu naapuriin. On ihan kiva kun on oma piha,oma nurmikko(iso) kumpikin hoidetaan omat tontit..

paritaloasumiseen.Meillä on jätehuolto yhteistä,muuten ollaan omillamme. Talot rakennettu niin, että yhteistä seinää on talojen väliin jäävät varastot autokatokset,ei siis asuinrakennusten seiniä,joten mitkään äänet eivät häiritse ketään.
        Lumet luodaan omilta puolilta.
        Jos ollaan reissussa,huolehditaan toistemme posteista ja kukkien kasteluista,jos ollaan kotosalla. Rentoa ja mukavaa meininkiä.
        Suosittelen kohta 10v kokemuksella:)

• on ihan tosi

asuis kuin omakotitalossa. Meillä ei ole mitään yhteistä. Vesiliittymäkin on erillinen. Tontit kaikki omia, piha jne. Ei yhteisiä tiloja tai vastikkeita.

• vain seinä

lumet luodaan ite jne. Ei siis mitään yhteistä. Eikä seinän lapi kuulu äänet.

• espoosta terveisiä

Olen asunut, ja tyytyväinen olin ensimmäisen seinänaapurin aikana. Sitten hän myi asuntonta erittäin ikäville ihmisille ja pian itsekin laitoin omani myyntiin :) Ostajille kyllä kerroin että kurjat naapurit tulee ihan kaupanpäälle :D

• pori4

Perkeleitä naapurissa.. Ei enää koskaan paritaloon kun eroon tästä paskasta päsee..

• eiikinäptptpt

Paritalossa pärjää vain jos antaa naapurille kaikessa periksi sekä rahaa 200e joka kuukausi. Siinä sukulaisetkin riitautuvat!

• Anonyymi

Mulla on ongelma paritalossa jossa on hallinnanjakosopimus! Talo 10 vuotta vanha ja tarvitsi maalipinnan johtuen sään aiheuttamista maalipinnankulumisista. Naapuri pahoitti mielensä, koska maalasimme oman talon, hän ei halunnut maalata omaa taloaan. Maalaus ei vaihtanut talon väriä, vaan kyseessä oli huoltomaalaus? Saako siis huoltomaalata oman osansa paritalosta? nimimerkki harmistunut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe