Jollain on varmaan kesä takana otsikon veneellä. Onko millaisia käyttökokemuksia kertynyt. Olisin myös kiinnostunut kuulemaan millainen vene on tuulella ajaa, riittääkö 115 hv perämoottori ja kokemuksia laadusta??
Örnvik 640 weekend
13
8327
Vastaukset
- kkertynyt
kokemuksia ko. veneestä. Mutta näppituntumalla voisin väittää, että 115hv ei riitä lähes 1500 kiloisen veneen moottoriksi. Varmaankin plaaniin nousee ja huiput ehkä jotain 25knots, mutta tiukkaa tekee raskaalla kuormalla. Vene sinänsä varmaakin ihan ok, ainakin noin ulkonäkönsä puolesta ja enkä hintalaatusuhteensa puolesta. Vetouistelu.comin puolella ainakin on keskustelua ko. veneestä.
- weekingi
Kun et kertonut ajatko yksin järvellä vai 10-tenavan ja muijan kanssa merellä on vaikee sanoa mikä riittää. 115 hv on tuohon veneseen vähän, mutta kevyissä oloissa sillä tulee toimeen, raskaissa ei.
Weekendin pohja ei ole hirveä tehosyöppö eikä toisaalta tarkoitettukaan kovin koville nopeuksille, eli vauhtiveneeksi tuosta ei ole.
Halppisvene ja laatu on aina katsojasta kiinni. Kovastihan tuossa on venettä tuohon hintaan. Vähän kökköjä ratkaisuja, esim. kattoluukun puute ja sähköt, mutta ei ne muutkaan halvat veneet juuri kummallisempia ole.
Jostakin syystä suomessa vastaantulleet ovat uineet vähän vinossa, täällä Espanjassa liikkuvat suorassa. - 640 omistaja
minulla on 135 hv sisämoottori ja se riittää vallan mainiosti, vene on hinta-laatu suhteeltaan OK, mutta kiinnitä huomiota pohjan rakenteeseen. se poikkeaa muista veneistä ns. kaksoisrakenteen vuoksi, pohja ei kestä veneen nostamista ylös. mieti tätä asiaa ennekuin hankit ornvik veneen, olen kuullut että muillakin ornvik malliston veneillä on samoja ongelmia.
- Tuleva omistaja
Ko. malli tilauksessa ja tuosta pohja ominaisuudesta ei ollut tilausvaiheessa tietoa. Miten olet ratkaissut nosto ongelman, nostaahan vene viimeistään jäiden (jos sellaisia talvia enää tulee) aikaan pitää.
- 640
eroaa pohjaratkaisultaan?
Ihan normaali rakenne, takaosan ristikkopalkistoa ei tosin useimmista löydy, mutta ei tuota Weekendistäkään löydy purkamatta ja veneeseen tutustumatta.
Mulla ensimmäinen yksilö, mikä suomenniemelle tipahti. Trailauksia tulee n 20-30 kpl/kausi, kilometrejä parituhatta. Ei mitään ongelmaa pohjan kanssa. Ongelmat tulee sitten, kun kärry ei ole kunnossa (kumirullat ja paljon), tai tietämättömyyttään ruvetaan kiskomaan yli 2 tonnin pakettia pinnan yläpuolella olevalle kärrylle. Tuota ei veneen ole tarkoitus kestääkään.
Järkeä.. - entinen ornvik 640 omistaja
hei, miettikää tarkkaan ennenkuin hankitte kyseisen veneen, pohja ei tosiaankaan kestä nostamista, siis venettä ei ole tehty suomen oloihin. oma veneeni 135 hv sisäperämootorilla oltuaan 2 kk vedessä hajosi,pohja meni säpäleiksi nostovaiheessa. vene todettiin merikelvottomaksi. kaupan purkuprosessi oli mielettömän pitkä ja maahantuoja syytti koko ajan virheellisestä nostotavasta yrittäjää, joka on nostanut tuhansia veneitä.
- sillik
entinen ornvik 640 omistaja kirjoitti:
hei, miettikää tarkkaan ennenkuin hankitte kyseisen veneen, pohja ei tosiaankaan kestä nostamista, siis venettä ei ole tehty suomen oloihin. oma veneeni 135 hv sisäperämootorilla oltuaan 2 kk vedessä hajosi,pohja meni säpäleiksi nostovaiheessa. vene todettiin merikelvottomaksi. kaupan purkuprosessi oli mielettömän pitkä ja maahantuoja syytti koko ajan virheellisestä nostotavasta yrittäjää, joka on nostanut tuhansia veneitä.
meillä myös pohja säpäleinä ekan vuoden jälkeen nostoja n. 20 kpl pitkittäis ja poikittais pilarit irronnu pohjasta! Ensimmäinen suomeen tuotu satsi on todistetusti paljon vahvempi rakenteinen kun seuraavat sarjat! tuttava piireissä myös yksi ekaa lastia oleva ja hienosti on pohja kestäny...
- Poiha
sillik kirjoitti:
meillä myös pohja säpäleinä ekan vuoden jälkeen nostoja n. 20 kpl pitkittäis ja poikittais pilarit irronnu pohjasta! Ensimmäinen suomeen tuotu satsi on todistetusti paljon vahvempi rakenteinen kun seuraavat sarjat! tuttava piireissä myös yksi ekaa lastia oleva ja hienosti on pohja kestäny...
Olin nostossa mukana ja noston ajan olin veneessä. Ei nitissyt/natissut ja hyvin kesti oma veneeni. Onhan tuolla 3 vuoden täystakuu et voihan sitä tilailla uutta venettä tilalle jos ei liinanostoa kestä. Olen kokeillut kovassa kelissä ajoa ja on ehkä hiukan pieni rajumpaan keliin. Hyvin kuitenkin halkoo jyrkällä keulallaan. Matkanopeus näyttäisi olevan parhaimmillaan 25-26 solmussa. Venelehden testissäkin huomioitu takaoven helaongelma on kyllä hieman omituinen. Siitä selviää kääntämällä helan pystyyn ja näin saa oven liu'utettua riittävän pitkälle, jotta sen saa ajon ajaksi aukiasentoon lukittua. Vene on todellinen tilaihme. Olen aprikoinut, että saisiko tuonne pöytäryhmän taakse pienen vessa/suihku kopin? Tankeillehan olisi tilaa hyvinkin. Oivallinen vene ja sanoisin, että tuo 135 heppainen sisäbensa kone on hyvä valinta. Dieselissä hinta nousee huimasti ja käyntiäänikin tuossa bensakoneessa äänettömämpi. Tyytyväinen olen dieselin kulutukseen. 1 litra per meripeninkulma nopeudella 25 solmua.
- viikkoa ko. vene
Poiha kirjoitti:
Olin nostossa mukana ja noston ajan olin veneessä. Ei nitissyt/natissut ja hyvin kesti oma veneeni. Onhan tuolla 3 vuoden täystakuu et voihan sitä tilailla uutta venettä tilalle jos ei liinanostoa kestä. Olen kokeillut kovassa kelissä ajoa ja on ehkä hiukan pieni rajumpaan keliin. Hyvin kuitenkin halkoo jyrkällä keulallaan. Matkanopeus näyttäisi olevan parhaimmillaan 25-26 solmussa. Venelehden testissäkin huomioitu takaoven helaongelma on kyllä hieman omituinen. Siitä selviää kääntämällä helan pystyyn ja näin saa oven liu'utettua riittävän pitkälle, jotta sen saa ajon ajaksi aukiasentoon lukittua. Vene on todellinen tilaihme. Olen aprikoinut, että saisiko tuonne pöytäryhmän taakse pienen vessa/suihku kopin? Tankeillehan olisi tilaa hyvinkin. Oivallinen vene ja sanoisin, että tuo 135 heppainen sisäbensa kone on hyvä valinta. Dieselissä hinta nousee huimasti ja käyntiäänikin tuossa bensakoneessa äänettömämpi. Tyytyväinen olen dieselin kulutukseen. 1 litra per meripeninkulma nopeudella 25 solmua.
ja tosiaan sama vika kuin muutamilla muillakin, pohja petti ja tappelua myyjän kanssa kaupan perumisesta. Siihen loppui halpisveneiden kanssa puuhastelu minun osaltani. Nyt on alla vanha ja paljon käytetty tukeva Nimbus, ei ole kiiltoa ja blingblingiä, hitaampikin on eikä ole viimeisintä muotoa mutta on laatua, merikelpoisuutta ja jykevyyttä, ei tartte miettiä kestääkö pohja nostamista..köyhällä ei ole halpaan varaa, se on vanha parsi mutta saatanan totta.
- maksoit liikaa
viikkoa ko. vene kirjoitti:
ja tosiaan sama vika kuin muutamilla muillakin, pohja petti ja tappelua myyjän kanssa kaupan perumisesta. Siihen loppui halpisveneiden kanssa puuhastelu minun osaltani. Nyt on alla vanha ja paljon käytetty tukeva Nimbus, ei ole kiiltoa ja blingblingiä, hitaampikin on eikä ole viimeisintä muotoa mutta on laatua, merikelpoisuutta ja jykevyyttä, ei tartte miettiä kestääkö pohja nostamista..köyhällä ei ole halpaan varaa, se on vanha parsi mutta saatanan totta.
ja nyt harmittaa. Nimbuksessa ketuttaa tuo olematon ulkotila.,.. ja ylihinnoittelu.
- mitä helvettiä
Te jotka ootte kokenu tuon pohjaongelman, murtuuko lasikuitupäällyste vai mitä siinä tapahtuu? ja miten se on edes mahdollista, vähän ihmetyttää! Oon ite kiinnostunu veneestä mutta nyt kyllä meni harkinnat uusiks...
- Samaa mietin
Miten vene voi mennä rikki nostaessa?? Etenkin noin pieni liukuva vene?
Johan tehokas kone aiheuttaa kovia voimia, puhumattakaan aallokosta? - niinvainäin
Samaa mietin kirjoitti:
Miten vene voi mennä rikki nostaessa?? Etenkin noin pieni liukuva vene?
Johan tehokas kone aiheuttaa kovia voimia, puhumattakaan aallokosta?Mulla on 8 ja puoli metrinen snadwich runkoinen liukuva vene, tyhjäpaino 3000.
Se oli myyjällä viime talven säilytyksessa niin että takana ei ole kölillä tukea lainkaan vaan 80 cm tukikiskot nousulistojen kohdalla.700 kg kone siis "leijuu ilma päällä". Keulassa taas on vain 1 tukivpiste kölin alla. Näin kuulema säilytetään isompiakin veneitä. veneeseen ei tullut mitään viime talven jäljiltä, joten pistin täksikin talveksi samalla lailla. Helpot pukit kun ei tarvitse säätää mitään.
Mietin vaan että voivatkohan rungon kerrokset alkaa salaa iroamaan vai onkohan tämä vain Örnvikin erikoisongelma. Joku joka tietää sandwich rungoista enemmän voisi vastata ovatko ne tässä suhteessa herkempiä ylipäätään. Voisi kuvitella että sandwich runko keskimäärin on jäykempi mutta herkempi pistekuorimille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1456239- 292190
- 1872059
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101213Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.701181- 731047
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241027Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24952Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42927Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12795