Örnvik 640 weekend

Kokemuksiaaa

Jollain on varmaan kesä takana otsikon veneellä. Onko millaisia käyttökokemuksia kertynyt. Olisin myös kiinnostunut kuulemaan millainen vene on tuulella ajaa, riittääkö 115 hv perämoottori ja kokemuksia laadusta??

13

8327

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkertynyt

      kokemuksia ko. veneestä. Mutta näppituntumalla voisin väittää, että 115hv ei riitä lähes 1500 kiloisen veneen moottoriksi. Varmaankin plaaniin nousee ja huiput ehkä jotain 25knots, mutta tiukkaa tekee raskaalla kuormalla. Vene sinänsä varmaakin ihan ok, ainakin noin ulkonäkönsä puolesta ja enkä hintalaatusuhteensa puolesta. Vetouistelu.comin puolella ainakin on keskustelua ko. veneestä.

    • weekingi

      Kun et kertonut ajatko yksin järvellä vai 10-tenavan ja muijan kanssa merellä on vaikee sanoa mikä riittää. 115 hv on tuohon veneseen vähän, mutta kevyissä oloissa sillä tulee toimeen, raskaissa ei.

      Weekendin pohja ei ole hirveä tehosyöppö eikä toisaalta tarkoitettukaan kovin koville nopeuksille, eli vauhtiveneeksi tuosta ei ole.

      Halppisvene ja laatu on aina katsojasta kiinni. Kovastihan tuossa on venettä tuohon hintaan. Vähän kökköjä ratkaisuja, esim. kattoluukun puute ja sähköt, mutta ei ne muutkaan halvat veneet juuri kummallisempia ole.

      Jostakin syystä suomessa vastaantulleet ovat uineet vähän vinossa, täällä Espanjassa liikkuvat suorassa.

    • 640 omistaja

      minulla on 135 hv sisämoottori ja se riittää vallan mainiosti, vene on hinta-laatu suhteeltaan OK, mutta kiinnitä huomiota pohjan rakenteeseen. se poikkeaa muista veneistä ns. kaksoisrakenteen vuoksi, pohja ei kestä veneen nostamista ylös. mieti tätä asiaa ennekuin hankit ornvik veneen, olen kuullut että muillakin ornvik malliston veneillä on samoja ongelmia.

      • Tuleva omistaja

        Ko. malli tilauksessa ja tuosta pohja ominaisuudesta ei ollut tilausvaiheessa tietoa. Miten olet ratkaissut nosto ongelman, nostaahan vene viimeistään jäiden (jos sellaisia talvia enää tulee) aikaan pitää.


      • 640

        eroaa pohjaratkaisultaan?

        Ihan normaali rakenne, takaosan ristikkopalkistoa ei tosin useimmista löydy, mutta ei tuota Weekendistäkään löydy purkamatta ja veneeseen tutustumatta.

        Mulla ensimmäinen yksilö, mikä suomenniemelle tipahti. Trailauksia tulee n 20-30 kpl/kausi, kilometrejä parituhatta. Ei mitään ongelmaa pohjan kanssa. Ongelmat tulee sitten, kun kärry ei ole kunnossa (kumirullat ja paljon), tai tietämättömyyttään ruvetaan kiskomaan yli 2 tonnin pakettia pinnan yläpuolella olevalle kärrylle. Tuota ei veneen ole tarkoitus kestääkään.

        Järkeä..


      • entinen ornvik 640 omistaja

        hei, miettikää tarkkaan ennenkuin hankitte kyseisen veneen, pohja ei tosiaankaan kestä nostamista, siis venettä ei ole tehty suomen oloihin. oma veneeni 135 hv sisäperämootorilla oltuaan 2 kk vedessä hajosi,pohja meni säpäleiksi nostovaiheessa. vene todettiin merikelvottomaksi. kaupan purkuprosessi oli mielettömän pitkä ja maahantuoja syytti koko ajan virheellisestä nostotavasta yrittäjää, joka on nostanut tuhansia veneitä.


      • sillik
        entinen ornvik 640 omistaja kirjoitti:

        hei, miettikää tarkkaan ennenkuin hankitte kyseisen veneen, pohja ei tosiaankaan kestä nostamista, siis venettä ei ole tehty suomen oloihin. oma veneeni 135 hv sisäperämootorilla oltuaan 2 kk vedessä hajosi,pohja meni säpäleiksi nostovaiheessa. vene todettiin merikelvottomaksi. kaupan purkuprosessi oli mielettömän pitkä ja maahantuoja syytti koko ajan virheellisestä nostotavasta yrittäjää, joka on nostanut tuhansia veneitä.

        meillä myös pohja säpäleinä ekan vuoden jälkeen nostoja n. 20 kpl pitkittäis ja poikittais pilarit irronnu pohjasta! Ensimmäinen suomeen tuotu satsi on todistetusti paljon vahvempi rakenteinen kun seuraavat sarjat! tuttava piireissä myös yksi ekaa lastia oleva ja hienosti on pohja kestäny...


      • Poiha
        sillik kirjoitti:

        meillä myös pohja säpäleinä ekan vuoden jälkeen nostoja n. 20 kpl pitkittäis ja poikittais pilarit irronnu pohjasta! Ensimmäinen suomeen tuotu satsi on todistetusti paljon vahvempi rakenteinen kun seuraavat sarjat! tuttava piireissä myös yksi ekaa lastia oleva ja hienosti on pohja kestäny...

        Olin nostossa mukana ja noston ajan olin veneessä. Ei nitissyt/natissut ja hyvin kesti oma veneeni. Onhan tuolla 3 vuoden täystakuu et voihan sitä tilailla uutta venettä tilalle jos ei liinanostoa kestä. Olen kokeillut kovassa kelissä ajoa ja on ehkä hiukan pieni rajumpaan keliin. Hyvin kuitenkin halkoo jyrkällä keulallaan. Matkanopeus näyttäisi olevan parhaimmillaan 25-26 solmussa. Venelehden testissäkin huomioitu takaoven helaongelma on kyllä hieman omituinen. Siitä selviää kääntämällä helan pystyyn ja näin saa oven liu'utettua riittävän pitkälle, jotta sen saa ajon ajaksi aukiasentoon lukittua. Vene on todellinen tilaihme. Olen aprikoinut, että saisiko tuonne pöytäryhmän taakse pienen vessa/suihku kopin? Tankeillehan olisi tilaa hyvinkin. Oivallinen vene ja sanoisin, että tuo 135 heppainen sisäbensa kone on hyvä valinta. Dieselissä hinta nousee huimasti ja käyntiäänikin tuossa bensakoneessa äänettömämpi. Tyytyväinen olen dieselin kulutukseen. 1 litra per meripeninkulma nopeudella 25 solmua.


      • viikkoa ko. vene
        Poiha kirjoitti:

        Olin nostossa mukana ja noston ajan olin veneessä. Ei nitissyt/natissut ja hyvin kesti oma veneeni. Onhan tuolla 3 vuoden täystakuu et voihan sitä tilailla uutta venettä tilalle jos ei liinanostoa kestä. Olen kokeillut kovassa kelissä ajoa ja on ehkä hiukan pieni rajumpaan keliin. Hyvin kuitenkin halkoo jyrkällä keulallaan. Matkanopeus näyttäisi olevan parhaimmillaan 25-26 solmussa. Venelehden testissäkin huomioitu takaoven helaongelma on kyllä hieman omituinen. Siitä selviää kääntämällä helan pystyyn ja näin saa oven liu'utettua riittävän pitkälle, jotta sen saa ajon ajaksi aukiasentoon lukittua. Vene on todellinen tilaihme. Olen aprikoinut, että saisiko tuonne pöytäryhmän taakse pienen vessa/suihku kopin? Tankeillehan olisi tilaa hyvinkin. Oivallinen vene ja sanoisin, että tuo 135 heppainen sisäbensa kone on hyvä valinta. Dieselissä hinta nousee huimasti ja käyntiäänikin tuossa bensakoneessa äänettömämpi. Tyytyväinen olen dieselin kulutukseen. 1 litra per meripeninkulma nopeudella 25 solmua.

        ja tosiaan sama vika kuin muutamilla muillakin, pohja petti ja tappelua myyjän kanssa kaupan perumisesta. Siihen loppui halpisveneiden kanssa puuhastelu minun osaltani. Nyt on alla vanha ja paljon käytetty tukeva Nimbus, ei ole kiiltoa ja blingblingiä, hitaampikin on eikä ole viimeisintä muotoa mutta on laatua, merikelpoisuutta ja jykevyyttä, ei tartte miettiä kestääkö pohja nostamista..köyhällä ei ole halpaan varaa, se on vanha parsi mutta saatanan totta.


      • maksoit liikaa
        viikkoa ko. vene kirjoitti:

        ja tosiaan sama vika kuin muutamilla muillakin, pohja petti ja tappelua myyjän kanssa kaupan perumisesta. Siihen loppui halpisveneiden kanssa puuhastelu minun osaltani. Nyt on alla vanha ja paljon käytetty tukeva Nimbus, ei ole kiiltoa ja blingblingiä, hitaampikin on eikä ole viimeisintä muotoa mutta on laatua, merikelpoisuutta ja jykevyyttä, ei tartte miettiä kestääkö pohja nostamista..köyhällä ei ole halpaan varaa, se on vanha parsi mutta saatanan totta.

        ja nyt harmittaa. Nimbuksessa ketuttaa tuo olematon ulkotila.,.. ja ylihinnoittelu.


    • mitä helvettiä

      Te jotka ootte kokenu tuon pohjaongelman, murtuuko lasikuitupäällyste vai mitä siinä tapahtuu? ja miten se on edes mahdollista, vähän ihmetyttää! Oon ite kiinnostunu veneestä mutta nyt kyllä meni harkinnat uusiks...

      • Samaa mietin

        Miten vene voi mennä rikki nostaessa?? Etenkin noin pieni liukuva vene?

        Johan tehokas kone aiheuttaa kovia voimia, puhumattakaan aallokosta?


      • niinvainäin
        Samaa mietin kirjoitti:

        Miten vene voi mennä rikki nostaessa?? Etenkin noin pieni liukuva vene?

        Johan tehokas kone aiheuttaa kovia voimia, puhumattakaan aallokosta?

        Mulla on 8 ja puoli metrinen snadwich runkoinen liukuva vene, tyhjäpaino 3000.
        Se oli myyjällä viime talven säilytyksessa niin että takana ei ole kölillä tukea lainkaan vaan 80 cm tukikiskot nousulistojen kohdalla.700 kg kone siis "leijuu ilma päällä". Keulassa taas on vain 1 tukivpiste kölin alla. Näin kuulema säilytetään isompiakin veneitä. veneeseen ei tullut mitään viime talven jäljiltä, joten pistin täksikin talveksi samalla lailla. Helpot pukit kun ei tarvitse säätää mitään.

        Mietin vaan että voivatkohan rungon kerrokset alkaa salaa iroamaan vai onkohan tämä vain Örnvikin erikoisongelma. Joku joka tietää sandwich rungoista enemmän voisi vastata ovatko ne tässä suhteessa herkempiä ylipäätään. Voisi kuvitella että sandwich runko keskimäärin on jäykempi mutta herkempi pistekuorimille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      145
      6239
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2190
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2059
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1213
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      70
      1181
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1047
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1027
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      952
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      927
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      795
    Aihe