Pohjois-Italiaan pienten lasten kanssa, vinkkejä?

signorina-iiris

Olemme ensi kesäkuussa lähdössä koko perhe (2,5-v ja 5-v lapset, kaksi aikuista) Italiaan kahdeksi viikoksi lomailemaan. Lennämme Bergamoon ja tarkoitus olisi viettää yksi viikko Cinque Terressä. Liikumme junalla, autonvuokraus ei houkuta. Italian kielen alkeet hallussa.

Nyt pitäisi löytää 1-2 mielenkiintoista matkakohdetta lisää, varmaankin akselilla piemonte-liguria-lombardia (veneto on nähty). Ihan kauhean pitkälle emme viitsisi matkustaa bergamosta (milanon kyljessä) lasten takia. Haluamme matkalta "aitoa" italiaa (ts. ei ihan pahimpia massaturistikohteita, italialaiset lomailijat ei haittaa), hyvää ruokaa, kauniita maisemia, lapsille rantaelämää ja perusleikkipuistoja.

Olen hiukan miettinyt Como-järveä toiseksi matkakohteeksi, mutta en vaan osaa päättää. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä hyvistä vierailukohteista, kiitos :)

8

4392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laivalla Sweitsiin.......

      edelleen junalla vuorille. Uimista, cabin hissiä, jo vain katsoisin.

    • mummon mietteet

      on yksinään tutustumisen arvoinen. Lisäksi siellä on koko rannan mittainen rantarata, joten junaretkiä voi tehdä helposti päiväseltään rannikolla molempiin suuntiin. Silloin teille riittää yksi majapaikka edellisen ja Bergamon lisäksi. Melkeimpä mikä hyvänsä Geneven läntisellä puolella oleva pieni rantakaupunki käy majoittumiseen. Katselkaapas rannikon karttaa. Junalla pääsee vaikka Monacoon.
      Jos lasten ei tarvitse koko ajan vaihtaa majapaikkaa, niin voi toivoa, että he sietävät hieman paremmin päiväretkeilyä välillä.

    • Castellareso

      Oltiin muutama vuosi sitten Deiva Marinassa, joka on aivan Cinque Terren vieressä. Upea ranta, tosi sopiva paikka lomailla pienten lasten kanssa. Junalla helppo liikkua pitkin rannikkoa.Majapaikkamme Residence Kriss,
      http://www.residencekriss.it/
      oli todella mukava, isäntäpari mitä mainioin, hakivat autolla asemalta ym., alakerta täynnä maastopyöriä vapaasti käytettävissä. Liguriaan hurahtaneina asustellaan nyt kaikki lomat omassa asunnossa läntisellä Rivieralla...

      • Signorina-iiris

        Kiitos viesteistä :) Olen surffaillut pari iltaa netissä ja yrittänyt löytää sitä sopivinta matkakohdetta. Lähtökohta on, että mennään cinque terreen ainakin viikoksi. Oltiin miehen kanssa viime kesänä siellä kaksin ja rakastuttiin siihen paikkaan. Olen reissanut italiassa pitkin poikin ja ihan hulluna olen siihen maahan. Ehkä parasta Manarolassa oli hiljaisuus aamulla, ei autoja, eikä muutakaan meteliä. Vain vanhoja pappoja kävelemässä viiniviljelmillään, ihanaa. En malta odottaa ensi kesää.

        Voitaisiin olla cinque terressä vaikka lähes koko loma, mutta huoneistot näyttää olevan viikkovuokralla. Täytyy ottaa tarkemmin selvää, mutta uskoisin että ollaan siellä 7-10 päivää, loput jäisi johonkin toiseen paikkaan. Plus bergamossa täytyy olla yksi yö ennen aamun lentoa.

        Voisitteko tarkemmin vielä suositella jotain kohdetta läntisellä rivieralla? Etenkin sinä, joka asut siellä lomillasi. Kuulosti kyllä ihanalta! Meidänkin haaveena on joskus asustella osan vuotta italiassa, kuitenkin enemmän lomailumielessä. Haluaisin pitää Italian lomamaana, varsinainen asuminen siellä ei houkuttele niin paljoa.

        Muitakin vinkkejä saa vielä kertoa :)


      • mummon mietteitä
        Signorina-iiris kirjoitti:

        Kiitos viesteistä :) Olen surffaillut pari iltaa netissä ja yrittänyt löytää sitä sopivinta matkakohdetta. Lähtökohta on, että mennään cinque terreen ainakin viikoksi. Oltiin miehen kanssa viime kesänä siellä kaksin ja rakastuttiin siihen paikkaan. Olen reissanut italiassa pitkin poikin ja ihan hulluna olen siihen maahan. Ehkä parasta Manarolassa oli hiljaisuus aamulla, ei autoja, eikä muutakaan meteliä. Vain vanhoja pappoja kävelemässä viiniviljelmillään, ihanaa. En malta odottaa ensi kesää.

        Voitaisiin olla cinque terressä vaikka lähes koko loma, mutta huoneistot näyttää olevan viikkovuokralla. Täytyy ottaa tarkemmin selvää, mutta uskoisin että ollaan siellä 7-10 päivää, loput jäisi johonkin toiseen paikkaan. Plus bergamossa täytyy olla yksi yö ennen aamun lentoa.

        Voisitteko tarkemmin vielä suositella jotain kohdetta läntisellä rivieralla? Etenkin sinä, joka asut siellä lomillasi. Kuulosti kyllä ihanalta! Meidänkin haaveena on joskus asustella osan vuotta italiassa, kuitenkin enemmän lomailumielessä. Haluaisin pitää Italian lomamaana, varsinainen asuminen siellä ei houkuttele niin paljoa.

        Muitakin vinkkejä saa vielä kertoa :)

        Voisit ehkä katsoa myös näitä nettiosotteita:
        -www.mamberto.it on pitkin rannikkoa toimiva matkatoimisto, jolta olemme ottaneet majoitusta matkan varrella. Nettisivut italiaksi, mutta englanti ja saksa käy myös.
        -www.interchalet.de on saksalainen matkatoimista, joka on mielestäni interhomea edullisempi. Olen vuokrannut tätä kautti asuntoja eripuolille Eurooppaa.
        -www.its.de on myös saksalainen matkatoimisto, jonka sivut ovat vain saksaksi. Tätä olen käyttänyt vallankin viime vuosina majoituksen varaamiseen.
        Koska saksalaiset matkustavat paljon Italiassa ovat heidän hintansa ainakin näin suomalaisittain katsoen erittäin kilpailtuja hinta/laatu-suhteeltaan. Viime kesänä kuulin, että edullisimmat hinnat alkavat olla hollantilaisilla. Tismalleen samaa majapaikkaahan voi usein saada hyvin erillaiseen hintaan.
        Mukavia matkan suunnitteluhetkiä!


      • Castellareso
        Signorina-iiris kirjoitti:

        Kiitos viesteistä :) Olen surffaillut pari iltaa netissä ja yrittänyt löytää sitä sopivinta matkakohdetta. Lähtökohta on, että mennään cinque terreen ainakin viikoksi. Oltiin miehen kanssa viime kesänä siellä kaksin ja rakastuttiin siihen paikkaan. Olen reissanut italiassa pitkin poikin ja ihan hulluna olen siihen maahan. Ehkä parasta Manarolassa oli hiljaisuus aamulla, ei autoja, eikä muutakaan meteliä. Vain vanhoja pappoja kävelemässä viiniviljelmillään, ihanaa. En malta odottaa ensi kesää.

        Voitaisiin olla cinque terressä vaikka lähes koko loma, mutta huoneistot näyttää olevan viikkovuokralla. Täytyy ottaa tarkemmin selvää, mutta uskoisin että ollaan siellä 7-10 päivää, loput jäisi johonkin toiseen paikkaan. Plus bergamossa täytyy olla yksi yö ennen aamun lentoa.

        Voisitteko tarkemmin vielä suositella jotain kohdetta läntisellä rivieralla? Etenkin sinä, joka asut siellä lomillasi. Kuulosti kyllä ihanalta! Meidänkin haaveena on joskus asustella osan vuotta italiassa, kuitenkin enemmän lomailumielessä. Haluaisin pitää Italian lomamaana, varsinainen asuminen siellä ei houkuttele niin paljoa.

        Muitakin vinkkejä saa vielä kertoa :)

        Koko läntinen Rivierahan on vierivieressä olevia kauniita rantakaupunkeja.Genovassa muuten kannattaa käydä lasten kanssa upeassa (sanovat Euroopan suurimmaksi) akvaariossa, auton saa hyvin parkkiin aivan lähelle, löytyy satamasta. Ja siitä on helppo jatkaa moottoritietä kohti Ventimigliaa(eli länttä). Alassiohan on tunnettu rantalomakohde, sopivan kokoinen, hieno ranta. Diano Marinassa oltiin ekakerran joskus 10v sitten, ja nyt käydään siellä monta kertaa vuodessa tutussa pizzeriassa ja vaimon suosikkiputiikeissa, siisti rauhallinen pikkukaupunki. Sitten Imperian jälkeen tuleekin Arma di Taggia ja SanRemo, upeat rannat. Myös sisämaasta löytyy hienoja paikkoja, esim. Dolceaqua(n. 15min ajo rantatieltä), Triora ja Toirana (hienot tippukiviluolat).


      • Castellareso
        Signorina-iiris kirjoitti:

        Kiitos viesteistä :) Olen surffaillut pari iltaa netissä ja yrittänyt löytää sitä sopivinta matkakohdetta. Lähtökohta on, että mennään cinque terreen ainakin viikoksi. Oltiin miehen kanssa viime kesänä siellä kaksin ja rakastuttiin siihen paikkaan. Olen reissanut italiassa pitkin poikin ja ihan hulluna olen siihen maahan. Ehkä parasta Manarolassa oli hiljaisuus aamulla, ei autoja, eikä muutakaan meteliä. Vain vanhoja pappoja kävelemässä viiniviljelmillään, ihanaa. En malta odottaa ensi kesää.

        Voitaisiin olla cinque terressä vaikka lähes koko loma, mutta huoneistot näyttää olevan viikkovuokralla. Täytyy ottaa tarkemmin selvää, mutta uskoisin että ollaan siellä 7-10 päivää, loput jäisi johonkin toiseen paikkaan. Plus bergamossa täytyy olla yksi yö ennen aamun lentoa.

        Voisitteko tarkemmin vielä suositella jotain kohdetta läntisellä rivieralla? Etenkin sinä, joka asut siellä lomillasi. Kuulosti kyllä ihanalta! Meidänkin haaveena on joskus asustella osan vuotta italiassa, kuitenkin enemmän lomailumielessä. Haluaisin pitää Italian lomamaana, varsinainen asuminen siellä ei houkuttele niin paljoa.

        Muitakin vinkkejä saa vielä kertoa :)

        Huomasin vasta, että ajattelitte liikkua junalla, niin mekin tehtiin aikamme ja vielä kun lapset olivat pieniä. Mutta, kyllä on tosi paljon mukavampaa liikkua autolla! Kaikki tavarat, rantavehkeet ym. kulkee mukana, ja liikenteeseen oppii/tottuu nopeasti, nykyään ajan mieluummin Italiassa kuin Suomessa. Autovuokrat on halvempia kuin täällä, n. 200€/vko(esim. Europcar, Hertz)ja omavastuun täyspoisto n.50-60€/vko(sen voi maksaa vasta tiskillä, tarjoavat kyllä).
        Tervetuloa Liguriaan, uskon että viihdytte!


      • Signorina-iiris
        Castellareso kirjoitti:

        Huomasin vasta, että ajattelitte liikkua junalla, niin mekin tehtiin aikamme ja vielä kun lapset olivat pieniä. Mutta, kyllä on tosi paljon mukavampaa liikkua autolla! Kaikki tavarat, rantavehkeet ym. kulkee mukana, ja liikenteeseen oppii/tottuu nopeasti, nykyään ajan mieluummin Italiassa kuin Suomessa. Autovuokrat on halvempia kuin täällä, n. 200€/vko(esim. Europcar, Hertz)ja omavastuun täyspoisto n.50-60€/vko(sen voi maksaa vasta tiskillä, tarjoavat kyllä).
        Tervetuloa Liguriaan, uskon että viihdytte!

        Nyt pääsen jatkamaan surffailua :)

        Meillä on tosiaan tarkoitus liikkua junalla, vaikka toki autolla meneminen voisi olla lasten kanssa helpompaa. Haluamme kuitenkin ainakin kokeilla junamatkustusta. Minua hirvittää jo lentomatkojen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt, joten en haluaisi aiheuttaa yhtään lisää ilmastonmuutosta kuin on pakko. Siksi junalla ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe