Töihin Disneylandiin

hejoma

Onko kellään kokemuksia työskentelystä Disneyllä Californiassa tai Orlandossa. Olen itse lähdössä huhtikuussa 2009 puoleksi vuodeksi töihin Orlandoon Disneylandiin ja haluaisin kuulla hieman mielipiteitä ja kokemuksia jo siellä työskennelleiltä. Alunperin olin lähdössä jo tammikuussa (Anaheimiin), mutta sainkin juuri kuulla vain pari päivää sitten että lähtöni on lykkääntynyt huhtikuulle (vain parin viikon varoitusajalla ennen lähtöä). Ehdin jo irtisanoa nykyisen työpaikkani ja asunnonkin ehdin melkein jo vuokrata toiselle. Outoa toimintaa. En saanut edes minkäänlaista syytä miksi näin kävi. Olisikin nyt kiva kuulla minkälaisia kokemuksia muilla on paikasta työnantajana.

6

1694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dixielandiin
    • matkailija-x

      Talouden taantumalla voi olla osuutta asiaan, ovat ehkä huomanneet, etteivät tarvitsekaan juuri nyt lisätyövoimaa.

      Mitä kautta olet menossa, jonkin oppilaitoksen opiskelijavaihdossa vai oletko saanut töitä Disneyltä suoraan? Saatko viisumit yms. luvat siirrettyä alkamaan huhtikuulta?

      • hejoma

        Työnhaku tapahtui seuraavan organisaation kautta http://www.internationalservices.fr/ En ole varsinaisesti ollut yhteydessä suoraan Disneylandiin, paitsi kun piti alkaa tiedustelemaan lykkääntymisen syytä (ja vastaus oli "The Cal Poly program has been delayed". Eli syy liittyi opintojeni alkamisajankohtaan. Tarkoitukseni oli siis työn ohessa myös opiskella. Viisumia en ollut vielä ehtinyt hankkimaan. Sain viime viikolla postia jossa kerrottiin mm. että parin viikon kuluessa saapuu joitakin dokumentteja jotka tarvitsen mukaani haastatteluun. Onneksi en ehtinyt vielä varaaman aikaa kyseiseen haastatteluun. Täytyy nyt vain sitten kehitellä jostain töitä neljäksi kuukaudeksi. Olin yhteydessä USA:n suurlähetystöön, mutta siellä ei kuulemma pystytä/osata auttaa asiaan. Pieni korvaus/hyvitys olisi kyllä nyt paikallaan.


      • matkailija-x
        hejoma kirjoitti:

        Työnhaku tapahtui seuraavan organisaation kautta http://www.internationalservices.fr/ En ole varsinaisesti ollut yhteydessä suoraan Disneylandiin, paitsi kun piti alkaa tiedustelemaan lykkääntymisen syytä (ja vastaus oli "The Cal Poly program has been delayed". Eli syy liittyi opintojeni alkamisajankohtaan. Tarkoitukseni oli siis työn ohessa myös opiskella. Viisumia en ollut vielä ehtinyt hankkimaan. Sain viime viikolla postia jossa kerrottiin mm. että parin viikon kuluessa saapuu joitakin dokumentteja jotka tarvitsen mukaani haastatteluun. Onneksi en ehtinyt vielä varaaman aikaa kyseiseen haastatteluun. Täytyy nyt vain sitten kehitellä jostain töitä neljäksi kuukaudeksi. Olin yhteydessä USA:n suurlähetystöön, mutta siellä ei kuulemma pystytä/osata auttaa asiaan. Pieni korvaus/hyvitys olisi kyllä nyt paikallaan.

        Itse olen aikoinani ollut opiskeluaikana CIMOn kautta kalifornialaisen collegen järjestämänä kesän työvaihdossa.

        Muistelen, että matkalle lähtöön liittyi aika paljon paperisotaa ja viisumiakin haettiin jo aikaisemmin.

        Nuo sivut näyttävät ihan luotettavilta, mutta sivut on aika helppo saada näyttämään luotettavilta... et kai ole maksanut miktään "välitysmaksuja" tms?


      • hejoma
        matkailija-x kirjoitti:

        Itse olen aikoinani ollut opiskeluaikana CIMOn kautta kalifornialaisen collegen järjestämänä kesän työvaihdossa.

        Muistelen, että matkalle lähtöön liittyi aika paljon paperisotaa ja viisumiakin haettiin jo aikaisemmin.

        Nuo sivut näyttävät ihan luotettavilta, mutta sivut on aika helppo saada näyttämään luotettavilta... et kai ole maksanut miktään "välitysmaksuja" tms?

        En ehtinyt onneksi kärsimään mitään kuluja. Osasivat järjestössä fiksusti aina muistuttaa, että lennotkin kannattaa ostaa vasta kun lähtö on varma ja viisumi on hankittu. Ilmeisesti löytyy aikasempaakin kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta. Olen itsekin joskus opiskeluaaikoina kääntynyt CIMOn puoleen. Vaikutti ihan luotettavalta paikalta. Voisinkin sieltä kysäistä mielipidettä tästä asiasta. Toivottavasti huhtikuussa lähtö sitten onnistuisi. Ikävää kun kovasti odottaa lähtöä ja yhtäkkiä jotain tällaista ilmaantuu. Täytyy kyllä varmaan varmistaa asia vielä suoraan Orlandosta ja pelata varman päälle.

        Oliko reissussa mukavaa? Kannattaako nähdä kaikki tämä vaiva?


      • matkailija-x
        hejoma kirjoitti:

        En ehtinyt onneksi kärsimään mitään kuluja. Osasivat järjestössä fiksusti aina muistuttaa, että lennotkin kannattaa ostaa vasta kun lähtö on varma ja viisumi on hankittu. Ilmeisesti löytyy aikasempaakin kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta. Olen itsekin joskus opiskeluaaikoina kääntynyt CIMOn puoleen. Vaikutti ihan luotettavalta paikalta. Voisinkin sieltä kysäistä mielipidettä tästä asiasta. Toivottavasti huhtikuussa lähtö sitten onnistuisi. Ikävää kun kovasti odottaa lähtöä ja yhtäkkiä jotain tällaista ilmaantuu. Täytyy kyllä varmaan varmistaa asia vielä suoraan Orlandosta ja pelata varman päälle.

        Oliko reissussa mukavaa? Kannattaako nähdä kaikki tämä vaiva?

        Oli todella mukava kesä. Isossa kirjakaupassa pääsi juttelemaan asiakkaiden ja työtovereiden kanssa paljon ja käyttämään kieltä. Työvuoroissa joustettiin niin, että pääsin julkisilla liikkumaan. Liike oli auki puoleen yöhön,mutta julkiset lakkasivat kulkemasta kuuden jälkeen. Liikkuminen suurkaupunkien ulkopuolella voi olla ongelma, jos ei ole autoa käytössä.

        Asuin perhemajotuksessa ja kohdalleni osui todella ihana muutama vuosi aiemmin leskeksi jäänyt keski-ikäinen rouva, joka vei minua lähikaupunkeihin tutustumaan, ulos syömään, ostoksille, tutustutti minut ystäviensä parikymppisiin lapsiin, joiden kanssa kävin ulkona jne. Olemme vieläkin yhteyksissä (tuosta kesästä on jo toistakymmentä vuotta). Opistostani lähti pari muutakin opiskelijaa saman vaihto-ohjelman kautta, heillä ei ollut yhtä hyvä onni perheiden kanssa, työpaikat olivat ihan ok heilläkin.

        Collegen yhteyshenkilö käytti minua ensimmäisenä päivänä tutustumassa työpaikkaan, hakemassa sosiaaliturvatunnuksen, avaamassa pankkitilin jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe