hei!
ammattilaisilta kysyisin paljon opiskelija voi pyytää palkkiota logon suunnittelusta? logo tulisi urheiluseuralle.
logo + suunnittelu = palkkio
8
8833
Vastaukset
- Anders/HMI
N. 4000 euroa olen yleensä saanut.
- proshiz
Itse olen semmosta 10000€ saanut per logo.
- dilleddd
proshiz kirjoitti:
Itse olen semmosta 10000€ saanut per logo.
kato täältä suuntaa antavaa vinkkiä
http://www.aglocomails.com/pages/index.php?refid=dilledalton
- kysymyksessä
Jos kysymys on paikallisesta pienemmästä urheiluseurasta niin pienempien mainostoimistojen hinnat liikkuvat n. 400-800€ tuntumassa tällaisesta hommasta. Joten ehkä 200-400€ olisi sopiva hinta. Jos haluat tehdä enemmänkin suunnittelu hommaa niin tee ensin suht edullisesti helv. hyvää jälkeä jotta saat ensin jalkasi oven väliin. Seuroilla yleensä on suht jatkuva tarve erilaisille printeille. Toki voit lähteä neuvottelemaan kuukausipalkkiosta jolla sitten suunnittelet kaikki printtimatskut seuralle. (lehti-ilmoitukset, tapahtumajulisteet yms.)
- Graafikkona
Itse teen 6-12 logoa tunnissa.
- enemmän
Kyllähän logoja voi vääntää vaikka 20 tuntiin.
Eri asia onkin sitten kuinka monta logoa saa tehtyä tuntiin jotka sellaisenaan menevät asiakkaan käyttöön. Ja toki jos ei itse tarvi tehdä suunnittelua niin käyhän se nopsaan.
- Ota viissatanen.
Ensin neuvotellaan, mietitään, suunnitellaan, tehdään vaikka markkinatutkimuksia, etenkin perehdytään alaan, ja taas neuvotellaan jne.
Sitten tehdään logo. Se on vain tekemistä, muu on tärkeämpää.Ja se muu vie enenpi aikaa, kaikenlaisia matka-, puhelinkuluja jne.
Hinta voi olla ihan mitä tahansa. Kahvikupista miljoonaan euroon. Itse olen saanut laskutetuksi aloittelevilta pikkupuulaakeilta muutaman satasen parhaimmillaan. Niin ja Merita-pankin logo maksoi aikoinaan brittiläiseltä mainostoimistolta tilattuna sitten sen miljoonan. Eipä tullut itse kyseltyä sitä keissiä.
Tuntiveloituksella pääsee joskus omilleen. Graafikon tuntisuositus Grafialta on muistaakseni 65 ekeä tunti, jotkut tekee halvemmalla, isot nimet vetää toista sataa. Mä koitan saada muutaman kympin tunnilta. Ja hox, kyse on siis koko hommasta, ei pelkästä piirtämisestä.
Sovi mitä sovit, älä kuitenkaan ota palkkiotasi likaisina verkkareina. Ja ehdottomasti muista verottaja, muuten hommia ei sitten ikinä ole luvassa mistään. Liiketoimintakielto ja luottotietojen menetys kirpaisee luultavasti enenpi kuin hyötyä saa muutamasta munkkipossusta jostain hommasta.
=DW= - Nike
Niin Niken logostakaan ei opiskelija aikoinaan saannut kuin vain 35 dollaria (->http://www.logoblog.org/nike_logo.php) joten ei kannata ajatella kauhean hurjia summia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015