Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nobelpalkinto

jokke

Eilisessä Aamulehdessa oli kirjoitus Ahtisaaren Nobelpalkinnosta
Ihmeteltiin sitä kun rauhanturvaajille viimeistään 1988 palvelleille myönnettiin Nobelpalkinto.
Toimittaja kysyi mitä ,muistaakseni joltakin Halmeelta mitä rauhanturvaajat sai palkinnoksi Nobelistä.
Hän sanoi että hyvät kahvirahat,
En ole minä ainakaan mitään kahvirahoja nähnyt ,että tuli mieleen kuka veti nekin rahat välistä
Ainoa mitä saadaan Nóbelista on se että saamme itse ostaa noin 100euron hintaan mitali jos joku haluaa.
Olin Siinailla vuonna 1976
Jos menette rauhanturvaajaksi ,mutta älkää vaan mihinkään sinibaretteihin palattuanne liittykö
Ei mitään asiaa hoideta ,esim mitalit ilmaiseksi
Saunailtoja kyllä on .
Jäsenmaksut menevät täysin perseeseen

7

1960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-faitteri

      Nobel-risti maksaa n 60 €.Ei mitään kahveja ole kellekkään tarjottu.Palkinto meni YK:n kassaan.
      Olin itsa Golanilla 84-85.kannattaa ottaa selvää yhdistysasioista SRTL:n sivuilta tai paikkakunnan rt-porukalta.Sinibarettiyhdistykset ovat valtaosin muuttaneet nimensä rauhanturvaajayhdistyksiksi, koska porukassa on Nato,yms faittereita.Jos mitalit annetaan maksutta niin jäsenmaksua tulisi korottaa, mikä ei olisi oikein nuorempia jäseniä kohtaan.

      • pena pian 60v

        Mikä vitun palkinto se on kun joutuu itse ostamaan?
        On tavallisen typerä ehdotus.
        Älä luule että minäkään mitään rahaa lahjoitan ,että porukka pääsee kaljalle,

        Mitä hiutale mitallilla muutenkaan tekisi,jos yhden reissun on ollut äitin helmoista pois ,ja sen jälkeen uhoaa ravintoloissa kun on kova jätkä, kun ollut maailmalla rauhaaturvaamassa
        Suutasuppuun
        Yhteensä yli 3 vuotta reissussa meni minullakin


    • Siinailla myös -76

      että tollaisella senteella ei hakeudukkaan.

    • 1988 Golan POS 60

      Tulee hiukan myöhään mutta parempi kun ei milloinkaan.

      Vuonna 1988 palkinnon myöntämisen jälkeen komppanioissa tehtiin kysely ihan nimilistan kanssa miten halutaan palkintorahat käyttää. 1.JK eli kojoottikomppania päätti tuolloin, että koko rahalla ostetaan brasilialaista härän filettä ja syödään kaikki 18USD/ukko. Juomapuoli hoidettiin muulloin.

      Muistaakseni näin toimittiin myös Zivanissa ja 2.JK:ssa. Joitakin viikkoja myöhemmin oli joka komppaniassa Nobel-bileet joissa syötiin paremmin ja laadukkaamin kuin kertaakaan sen jälkeen olen missään syönyt. Varmistukseksi paikkansapitävyydestä voin kertoa mukanaolleille ihan tarkan paikan missä se ruosteinen pari metrinen grilli oli jossa silloinen keittiöporukka hoisi pihvit syöntikuntoon (alkuillasta).

      Joten kyllä jokainen tuolloin palvellut ja palkinnon saanut sai osansa rahoista. Ne jotka palvelivat ennen tai jälkeen eivät mitään tarvitsekaan. Palkinto myönnettiin nimenomaan 1988 palveluksessa olleille.

      Siinä olen samaa mieltä, että mitali pitäisi olla ilmainen. Muistan nimittäin vielä senkin, että Syyrian kultatehdat teki rintaneulan muistoksi joka maksoi dollarin. Tämä kuitenkin julistettiin pannaan ja upseeriliitto teetti oman kopiomerkkinsä heti sen perään ja se julistettiin viralliseksi merkiksi. Senkin muistan vielä, että ko. merkki myönnettiin ensimmäisenä eversti (rahanvaihtospesialisti) Purolalle. Jääkärit jätettiin siis silloinkin merkkien ulkopuolelle ja jopa se Damasin rintamerkin käyttäminen kiellettiin, vaikka muuta rihkamaa sai olla vaatteet väärällään. Purola on se sama Purola joka veti omasta hiutaleillastaan jälkikäteen niin isot herneet nenään, että hiutaleiltakin muutettiin joska herra upseeri ei kestänyt puoltakaan siitä mitä jokainen kunnon käivärä kesti ja jälkikäteen nauroi. Tosin kyseinen upseeri jäi muutenkin kaikille mieleen aikojen yhtenä huonoimmistä yk-upseereista. Täysin vastakohta Vartiaiselle. Joka taas muistetaan yhtenä historian parhaana yk-upseerina. Terveisit myös Kolkan Markulle jos vielä jossain vaikuttaa.

      Joten turha vinkua, että ei saatu mitään ja joku veti rahat välistä. Se väite ei pidä paikkansa.

      Jotta näin 1988 Golanilla 1.JK:ssa POS 60. SINI vitosella kuulemiin.

      • wedfvb

        Pieni tarkennus mitalista . Mitalin sai ostaa ne ,jotka oli vuonna 88 palvellut ja sitä ennen palvelleet.

        Ota kekkuli vähän selvää ,ennenkuin kirjoitat höpöjä
        Sitä mitälia ei saanut ainoastaa vuonna 88 palvelleet .
        Joitko pääsi pehmeäksi siellä yhdellä reissullasi jo?


      • ota selvää ennen
        wedfvb kirjoitti:

        Pieni tarkennus mitalista . Mitalin sai ostaa ne ,jotka oli vuonna 88 palvellut ja sitä ennen palvelleet.

        Ota kekkuli vähän selvää ,ennenkuin kirjoitat höpöjä
        Sitä mitälia ei saanut ainoastaa vuonna 88 palvelleet .
        Joitko pääsi pehmeäksi siellä yhdellä reissullasi jo?

        1988 Golanilla ollut . Sinähän vekkuleita kirjoitat.
        Olin Siinailla 1976 ja sen jälkeen Golanilla .
        Sain kyllä mitalin . Tarvisiko minun palauttaa se ,kun se vain sinun mielestäsi kuului 1988 olleille ainoastaan?
        Sinulla oli silloin vielä paskathousuissa ,kun minä olin jo reissussa


      • raimas

        Jos englannin kieltä osaat, niin luepa uudestaan Nobelin palkinnon teksti.

        Siinä ei Todellakaan sanota, että palkinto myönnettiin nimenomaan vuonna 1988 palvelleille.

        Asennetarkistusta toivoen

        sekä ennen että jälkeen 1988 palvellut käivärä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe