Asiallisia vertailu kokemuksia Golf vs Octavia vastakkain asettelusta, kumpi meluisampi..yms.
Golf vs Octavia?
83
11111
Vastaukset
- ykkönen....
-saat Ocussa enemmän autoa (tilaa)
-paremmat varusteet
-tsekkiläinen laatu
-yhtä hyvä jälleenmyyntiarvo
-sama tekniikka'
Miksi maksaa liikaa?- huolellisempia
Tsekit huolellisempia kuin sakun siirtoväki. Saksa yrittänyt pitkään korvata laadun mainonnalla.
- ja paskat
Skodassa on jo vanhentunut tekniikka verrattuna VWn malleihin. Mm dieseleissä on gollfilla jo täysin uudet koneet. Nämä uudet dieselit tulevat skodan käyttöön vasta muutaman vuoden päästä..
Että se siitä "samasta" tekniikasta..
Muutenhan tuo on ihan makuasia. Plussia ja miinuksia molemmissa. Itselleni ratkesi vaihtaessa välirahaan. Skodan ja VWn ero oli tuhansia euroja joten valinta oli helppo.
- minäiteee
Hyviä autoja molemmat.Octavia isompi,hiljaisimpi,paremmin vaarusteltu.Osta Skoda.
- se ocu
Mistä kohtaa se Octavia Combi on isompi kuin Golf Variant?
- Golfswagen
se ocu kirjoitti:
Mistä kohtaa se Octavia Combi on isompi kuin Golf Variant?
Mitat ilmenevät mm. täältä (loppusivuilta):
http://www.teknikensvarld.se/files/0721_test_familjekombi-golfklasskombi.pdf
Käytännössä jokseenkin samoissa senteissä ovat ja Golfin tilat riittävät minulle täysin.
Itse valitsin meksikaanin, koska Ocuun ei ollut tarjolla haluamaani moottori/vaihteisto-yhdistelmää (1.4 TSI 118 kW DSG7) – eikä Oculla ole enää sitä hintaetuakaan kuin joitakin vuosia sitten.
Tšekkilaatu olisi toki muuten minulle kelvannut.
Ihmetyttävät muuten nuo ruotsalaisen vertailutestin pisteet: Golf Variant voittaa Octavia Combin peräti 73/65! Uskoisin eroja käytännössä pienemmiksi jos niitä on ollakseen. - minäiteee
se ocu kirjoitti:
Mistä kohtaa se Octavia Combi on isompi kuin Golf Variant?
Octavia Combi on pitempi leveämpi korkeampi,ja surullisen kuuluisa peräkontti on isompi.
- Golfswagen
minäiteee kirjoitti:
Octavia Combi on pitempi leveämpi korkeampi,ja surullisen kuuluisa peräkontti on isompi.
- Octavia Combi on sentin pidempi (457 cm / 456 cm).
- Golf Variant on sentin leveämpi (178 cm / 177 cm).
- Golf Variant on kolme senttiä korkeampi (150 cm / 147 cm).
- Akseliväli ja raideleveydet ovat aivan samat.
Tavaratilan litratilavuudessa Octavia voittanee marginaalisesti.
- Octavian ilmoitettu omapaino on suurempi.
- Golfin ilmoitettu kantavuus on suurempi.
Minulle autot ovat käytännössä aivan samankokoisia. - ne on
Golfswagen kirjoitti:
- Octavia Combi on sentin pidempi (457 cm / 456 cm).
- Golf Variant on sentin leveämpi (178 cm / 177 cm).
- Golf Variant on kolme senttiä korkeampi (150 cm / 147 cm).
- Akseliväli ja raideleveydet ovat aivan samat.
Tavaratilan litratilavuudessa Octavia voittanee marginaalisesti.
- Octavian ilmoitettu omapaino on suurempi.
- Golfin ilmoitettu kantavuus on suurempi.
Minulle autot ovat käytännössä aivan samankokoisia.Sitä minäkin ihmettelen, eli tuskin voi 2 eri merkkistä autoa olla enää identtisempiä mm. kooltaan, tekniikaltaan ja hinnaltaan, mutta silti Skodan omistajat pitävät Octaviaa ihan eri kokoluokan autona kuin Golfia.
- Golfswagen
ne on kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen, eli tuskin voi 2 eri merkkistä autoa olla enää identtisempiä mm. kooltaan, tekniikaltaan ja hinnaltaan, mutta silti Skodan omistajat pitävät Octaviaa ihan eri kokoluokan autona kuin Golfia.
Škoda Octavia tehtiin alun pitäen harvinaisen isokoriseksi akseliväliinsä nähden. Konttiperä-Octaviaa eli Sedania ei olekaan luontevaa verrata Golfiin (HB-malliin) vaan Jettaan (Jettahan on käytännössä likipitäen Golf, johon on ympätty iso peräkontti).
Edellisen mallisukupolven Golf Variant oli vielä selvästi Octavia Combia pienempi. Vasta viimeinen, pienen tauon jälkeen markkinoille tuotu Variant kasvoi samoihin mittoihin. Pituutta sillä on peräti 35 cm enemmän kuin Hatchback-Golfilla.
Ruokakunnallamme on uuden Golf Variantin ohella vanha Peugeot 406 (Sedan) – Golfia isommaksi autoksi mielletty. Näistä kahdesta on Golf Variant kuitenkin lähes joka tunnusluvultaan karvan verran isompi auto! Peugeotia voi väittää isommaksi vain akselivälin ja moottorin iskutilavuuden osalta. - jos n
se ocu kirjoitti:
Mistä kohtaa se Octavia Combi on isompi kuin Golf Variant?
muualta kuin hinnasta,
ei kelpaa uusi golf poliiseillekaan, skodan haluavat. - 15+4
jos n kirjoitti:
muualta kuin hinnasta,
ei kelpaa uusi golf poliiseillekaan, skodan haluavat.Taitaa poliisillekin olla enemmän hintakysymys tuo auton valinta.
- The Rat
Itselläni oli pari vuotta sitten vastakkain ocu ja golf farkkumallit.
Ocussa oli enemmän tavaratilaa, golfissa parempi ajettavuus. Ocussa enemmän varusteita vakiona.
Lopulta hinta ratkaisi ja säästin pari tonnia ottamalla golffin. En ole katunut. Tavaratila on pieni, mutta pääsääntöisesti riittävä (varsinkin kun muksut ovat sen verran kasvaneet, ettei noita rattaita tarvitse hirveästi enää raahailla)...
Kun vertaa autoja, muista pyytää tarjous tarvitsemillasi/haluamillasi varusteilla. Se, että perusmallin hintaero on X euroa, ei välttämättä ole edes suuntaa antava loppupeleissä. :) - ottaisin...
Sata kertaa parempi imago sekä yleinen laadukkuus ja tyylikkyys ratkaisisivat. Enkä kyllä itäautoa ilkeäisi edes ajaa uuden omakotitalon pihalle.
- Golfswagen
Tunnen puolestasi myötähäpeää. Euroopan parin viime vuosikymmenen kehitys on tainnut mennä sinulta täysin ohi silmien ja korvien?
Millä mittarilla pidät nyky-Škodaa itäautona? Tšekinmaa menee nyt jo länsimaisuudessaan komeasti ohi Suomesta ja 40-luvulta 80-luvulle maassa vallinnut neukkukomento on muisto vain.
Nyky-Tšekinmaa on pesunkestävä keski-eurooppalainen teollisuusvaltio, jolla ei enää ole mitään hävettävää.
Näin sanon, vaikka Golfin valitsinkin. - Laatu jätkä
olen itse tyylikäs laatujätkä.Imagokin kunnossa valitsin Skodan.
- Octavia -07
Ikävä kyllä Skodan vanha imago on juurtunut tiukkaan etenkin aikuisväestön keskuudessa. Nuorempi väki ei vanhoja rupu-Skodia enää muista.
- mara the pooh
golfari lähti kierrokselle Talin kentälle ja joutui heti ensimmäisen väylän pusikkoon. Kirotessaan huonoa avaustaan hän huomasi pienen miehen lähestyvän puun takaa. Tämä esittäytyi golftontuksi, joka lupasi kolme toivomusta golfarille.
"Ai juku, tämähän on hienoa", tuumasi mies. "Toivonpa ensimmäiseksi Porschen itselleni!".
Golftonttu napsautti sormiaan ja sanoi: "Nyt sulla on uusi auto odottamassa. Mitäs seuraavaksi?"
Mies tuumasi, että tämäpäs kävi helposti. "Toivonpa seuraavaksi miljoonaa markkaa tililleni."
Tonttu napsautti taas sormiaan ja sanoi: "Miljoona on nyt sitten tililläsi. Entäs vielä?"
Ei voi olla totta, ajatteli mies. "Nyt kyllä pitää vaimonkin saada jotain. Haluan sille minkkiturkin vaatekaappiin.", toivoi mies. Tonttu napsautti sormiaan ja kolmaskin toivomus toteutui.
Sitten tonttu virkkoi: "Voisitko muuten toteuttaa yhden mun toivomuksen?" Mies siihen, etta totta kai.
"Saisinko jyystää sua perseeseen?", kysäisi tonttu.
"Et helvetissä saa", mies kiljahti.
"Miksen? Ajattele mitä sulle just taioin, sait uuden auton, millin rahaa ja eukollekin turkin. Tämähän on ihan pientä mitä mä pyydän.", tonttu kinusi.
Mies mietti vähän aikaa ja katseli ympärilleen, ettei ketään ole näkösällä ja sanoi tontulle, etta pikasesti sitten. Mies laski housut kinttuhin ja tonttu alkoi puuhiin.
Aikansa nylkytettyään ja hekuman huipulla tonttu kysyi huohottaen mieheltä, että minkä ikäinen muuten olet? Mies siihen, etta: "Nelkytkuus. Miten niin?". "Eiku ajattelin vaan. Nelkytkuus ja uskoo viela tonttuhin!" - rajaa!
Täysin tarpeeton vastakkainasettelu. Molemmat ovat luokkansa ehdottomia huippuja.
On täysin makuasia kumman valitsee ja makuasioista ei todellakaan kannata kiistellä. Eri asia jos olisit kysynyt Golf tai Octavia vs. mikä tahansa muu saman koko- ja hintaluokan auto. Silloin olisi paljonkin sanottavaa. - jokuvaan.....
TL:ssä oli joskus vertailu noista farkuista dieselinä. ocu vei 1-0.mutta golf oli halvempi huoltaa, mitä hieman ihmettelin, itellä golf farkku, joka on kyllä ainakin pienempi kuin ocun vastaava.ocuun saa varusteet halvemmalla esim vanhoissa ASR vakiona.
- tuntua....
TL:n farkkuvertailussa keväällä 2008 todettiin että Ocu vs variantgolf on niin, että Oculla lähtee mieluiten pitkälle matkalle, koska siinä on muita vertailutestin autoja enemmän ison auton tuntua. Muun muassa ohjaamon ja kuskin tilat parhaat, äänensävy myös ja ajettavuus kunnossa. Ja onhan Octavian sisustus mm muoviosiltaan kaukana Golfin edellä, Golfissa osat ovat ämpärimuovia, Ocussa kuin Audin materiaalit.
- firman
tuntua.... kirjoitti:
TL:n farkkuvertailussa keväällä 2008 todettiin että Ocu vs variantgolf on niin, että Oculla lähtee mieluiten pitkälle matkalle, koska siinä on muita vertailutestin autoja enemmän ison auton tuntua. Muun muassa ohjaamon ja kuskin tilat parhaat, äänensävy myös ja ajettavuus kunnossa. Ja onhan Octavian sisustus mm muoviosiltaan kaukana Golfin edellä, Golfissa osat ovat ämpärimuovia, Ocussa kuin Audin materiaalit.
tuotteita ne on, turhaan mollaat...
Vai kärsitkö heikosta itsetunnosta? - siitä
firman kirjoitti:
tuotteita ne on, turhaan mollaat...
Vai kärsitkö heikosta itsetunnosta?että se joutuu jatkuvasti vakuuttelemaan muita siitä että uusi Skoda on parempi kuin vanha ja sitä sun tätä. VW:n omistajan ei tarvitse vakuutella ketään mistään. Mutta jos haluaa säästää ne muutamat tonnit mitä VW on kalliimpi...
- tuotteilla
siitä kirjoitti:
että se joutuu jatkuvasti vakuuttelemaan muita siitä että uusi Skoda on parempi kuin vanha ja sitä sun tätä. VW:n omistajan ei tarvitse vakuutella ketään mistään. Mutta jos haluaa säästää ne muutamat tonnit mitä VW on kalliimpi...
ajavilla on outo perversio haukkua sisarmerkkejään, oletko joskus kuullut Toyotan omistajan haukkuvan Lexusta?
- asia...
tuotteilla kirjoitti:
ajavilla on outo perversio haukkua sisarmerkkejään, oletko joskus kuullut Toyotan omistajan haukkuvan Lexusta?
Toyota ja Lexus eivät kilpaile keskenään. Skodan ostajilla taas on tarve vakuuttaa että he ajavat Volkkarin tai Audin tasoisella autolla vaikka se halpa ja tsekkiläinen onkin. Eivät Audin tai Volkkarin ostaneet vertaa omia autojaan konsernin halpatuotteisiin.
- ota tarjouksen mukaan
tuntua.... kirjoitti:
TL:n farkkuvertailussa keväällä 2008 todettiin että Ocu vs variantgolf on niin, että Oculla lähtee mieluiten pitkälle matkalle, koska siinä on muita vertailutestin autoja enemmän ison auton tuntua. Muun muassa ohjaamon ja kuskin tilat parhaat, äänensävy myös ja ajettavuus kunnossa. Ja onhan Octavian sisustus mm muoviosiltaan kaukana Golfin edellä, Golfissa osat ovat ämpärimuovia, Ocussa kuin Audin materiaalit.
Suomessa vertailuissa on yleensä ollut farkku golfista trendline, jota tuskin myydään paljoa. Luxline on halvempi ja paremmin varusteltu ja comfort&sportline vain hieman kalliimpi.
Molemmat omistaneena voin sanoa: Sisätila autoissa ovat identtiset, paitsi golf plus, jossa enemmän tilaa. Tavaratilassa HB malleissa ocu ylivoimainen, sitten G ja perässä vakio G. Farkuissa tavaratila sama, jos ocuun ottaa välipohjan. Golfi farkussa välipohja on vakiona joka mallissa.
Molemmat ovat nyt uudistuneet. Golf VI:ssa enemmän uusiutumista kuin ocussa. Eli perusautoksi mieluiten Golf VI. Jos tarvitsee tavaratilaa, mutta ei halua farkkua, niin sitten ocu. Farkuista 122hv bensana ocu, mutta 160hv mallina Golf, koska siinä on pienikulutuksisempi kone. Dieseleissä 1.9 ocuna, 2.0 golfina, koska siinä CR-kone. Jos haluaa sport-varustelun, niin golf tulee selvästi edullisemmaksi. Ocussa pitää todella typerästi mm. ottaa hintavat 17" vanteet mukaan. Golf farkun mukavuuspaketit halpoja. HB-Golf VI:n varusteet taas normaalihintaisia, ei ainakaan edullisia. - Golfswagen
siitä kirjoitti:
että se joutuu jatkuvasti vakuuttelemaan muita siitä että uusi Skoda on parempi kuin vanha ja sitä sun tätä. VW:n omistajan ei tarvitse vakuutella ketään mistään. Mutta jos haluaa säästää ne muutamat tonnit mitä VW on kalliimpi...
>Mutta jos haluaa säästää ne muutamat
>tonnit mitä VW on kalliimpi...
Jaa mitkä tonnit?
Itse ostin Golf Variantin, koska halusin 118 kW:n TSI-moottorin ja DSG-automaatin. Tätä yhdistelmää ei Škodalla ollut tarjolla.
Jos verrataan sitten vaikkapa samanlaisilla 103 kW:n TDI-dieseleillä varustettuja farkkuja:
Golf Comfortline manuaali 26.970 €
Octavia Ambiente manuaali 26.240 €
Golf Comfortline DSG 29.170 €
Octavia Ambiente DSG 28.840 €
Golf Sportline manuaali 27.640 €
Octavia Elegance/Sport manuaali 28.040 €
Golf Sportline DSG 29.860 €
Octavia Elegance/Sport 30.640 €
Golfista ei halvinta varustetasoa (Trendline) saa tällä tehokkaammalla TDI-moottorilla, siksi vertailussa Comfortline.
Golfissa on hiukkassuodatin tässä TDI-versiossa vakiona. Škodan hinnastosta on tästä syystä valittu suodattimella varustetut versiot (DPF).
Erot ovat nähdäkseni satasia eivätkä tonneja. Kalliimmassa päässä hintaero jopa kääntyy Golfin eduksi. Tarkempaa varustetasovertailua en lähtenyt tekemään.
Niin tai näin: minulle Škoda ei ole (ainakaan myydyimmässä Golf/Octavia-luokassa) mikään halpisauto eikä edes VW:n halvempi vaihtoehto. - tarkennus
ota tarjouksen mukaan kirjoitti:
Suomessa vertailuissa on yleensä ollut farkku golfista trendline, jota tuskin myydään paljoa. Luxline on halvempi ja paremmin varusteltu ja comfort&sportline vain hieman kalliimpi.
Molemmat omistaneena voin sanoa: Sisätila autoissa ovat identtiset, paitsi golf plus, jossa enemmän tilaa. Tavaratilassa HB malleissa ocu ylivoimainen, sitten G ja perässä vakio G. Farkuissa tavaratila sama, jos ocuun ottaa välipohjan. Golfi farkussa välipohja on vakiona joka mallissa.
Molemmat ovat nyt uudistuneet. Golf VI:ssa enemmän uusiutumista kuin ocussa. Eli perusautoksi mieluiten Golf VI. Jos tarvitsee tavaratilaa, mutta ei halua farkkua, niin sitten ocu. Farkuista 122hv bensana ocu, mutta 160hv mallina Golf, koska siinä on pienikulutuksisempi kone. Dieseleissä 1.9 ocuna, 2.0 golfina, koska siinä CR-kone. Jos haluaa sport-varustelun, niin golf tulee selvästi edullisemmaksi. Ocussa pitää todella typerästi mm. ottaa hintavat 17" vanteet mukaan. Golf farkun mukavuuspaketit halpoja. HB-Golf VI:n varusteet taas normaalihintaisia, ei ainakaan edullisia."Tavaratilassa HB malleissa ocu ylivoimainen". eiköhän golfissa ole hieman eri pohja kuiin ocussa? vertaisin ennemmin Jettaa ja Ocun HB-mallia tavaratilan suhteen.. whatever;)
- hintoja
Golfswagen kirjoitti:
>Mutta jos haluaa säästää ne muutamat
>tonnit mitä VW on kalliimpi...
Jaa mitkä tonnit?
Itse ostin Golf Variantin, koska halusin 118 kW:n TSI-moottorin ja DSG-automaatin. Tätä yhdistelmää ei Škodalla ollut tarjolla.
Jos verrataan sitten vaikkapa samanlaisilla 103 kW:n TDI-dieseleillä varustettuja farkkuja:
Golf Comfortline manuaali 26.970 €
Octavia Ambiente manuaali 26.240 €
Golf Comfortline DSG 29.170 €
Octavia Ambiente DSG 28.840 €
Golf Sportline manuaali 27.640 €
Octavia Elegance/Sport manuaali 28.040 €
Golf Sportline DSG 29.860 €
Octavia Elegance/Sport 30.640 €
Golfista ei halvinta varustetasoa (Trendline) saa tällä tehokkaammalla TDI-moottorilla, siksi vertailussa Comfortline.
Golfissa on hiukkassuodatin tässä TDI-versiossa vakiona. Škodan hinnastosta on tästä syystä valittu suodattimella varustetut versiot (DPF).
Erot ovat nähdäkseni satasia eivätkä tonneja. Kalliimmassa päässä hintaero jopa kääntyy Golfin eduksi. Tarkempaa varustetasovertailua en lähtenyt tekemään.
Niin tai näin: minulle Škoda ei ole (ainakaan myydyimmässä Golf/Octavia-luokassa) mikään halpisauto eikä edes VW:n halvempi vaihtoehto.Skoda ei Suomessa olekaan varsinainen halpa-auto Kian tavoin. Mutta katsopa Saksan hintoja. Siellä Skoda on se halvempi vaihtoehto.
- Golfswagen
hintoja kirjoitti:
Skoda ei Suomessa olekaan varsinainen halpa-auto Kian tavoin. Mutta katsopa Saksan hintoja. Siellä Skoda on se halvempi vaihtoehto.
Jos minä haluan suomalaisena ostaa uuden auton, saada sen Suomen ajoneuvorekisteriin ja ajaa sillä Suomessa, joudun ikävä kyllä maksamaan Suomen verolainsäädännön mukaiset suomalaiset hinnat.
Auton osto Saksasta on oma taiteenlajinsa ja ulkomailta tuodun ajoneuvon edelleenmyynti Suomessa toinen. Miksi meidän pitäisi täällä Suomessa ja suomalaisella keskustelupalstalla olla niinkään kiinnostuneita saksalaisista hinnoista? - Kinastelua
tarkennus kirjoitti:
"Tavaratilassa HB malleissa ocu ylivoimainen". eiköhän golfissa ole hieman eri pohja kuiin ocussa? vertaisin ennemmin Jettaa ja Ocun HB-mallia tavaratilan suhteen.. whatever;)
Menkää autokauppaan ja vertailkaa ko tuotteita niin itse tein ja päädyin GOLFiin, mun mielestä erot ei oo suuria mutta selkeesti GOLFin eduksi, Skoda käyttää hieman vanhempaa tekniikkaa kun VW ja viimeistely on parempi VW:ssä huomaatte mm kun avaatte konepellin, Skodassa pitää hetki miettiä mites tän konepellin saa jäämään ylös, siis tää nyt oli vaan yks pieni esimerkki, mutta pienistä yksityiskohdista muodostuu se saksalainen laatu.
- puhut
Kinastelua kirjoitti:
Menkää autokauppaan ja vertailkaa ko tuotteita niin itse tein ja päädyin GOLFiin, mun mielestä erot ei oo suuria mutta selkeesti GOLFin eduksi, Skoda käyttää hieman vanhempaa tekniikkaa kun VW ja viimeistely on parempi VW:ssä huomaatte mm kun avaatte konepellin, Skodassa pitää hetki miettiä mites tän konepellin saa jäämään ylös, siis tää nyt oli vaan yks pieni esimerkki, mutta pienistä yksityiskohdista muodostuu se saksalainen laatu.
golffissa on kyllä peintä laadun tuntua, jos vertaa skodaan. itslelä ollu fabia ja nyt golf. eron kyllä huomaa.ei listat irtoile eikä rämise ym.ja hiljaisempikin on.
- muualta!
asia... kirjoitti:
Toyota ja Lexus eivät kilpaile keskenään. Skodan ostajilla taas on tarve vakuuttaa että he ajavat Volkkarin tai Audin tasoisella autolla vaikka se halpa ja tsekkiläinen onkin. Eivät Audin tai Volkkarin ostaneet vertaa omia autojaan konsernin halpatuotteisiin.
Volkswagen konsernin automerkkejä omistavat eivät taatusti mollaa muita konsernin tuotteitä, koska tietävät ne hyviksi.
Skodan nimissä provoavat löytyvät aivan muista merkeistä ja syykin on selvä. Muun muassa
T-merkkisten autojen myyjillä on kusiset paikat kun myynti on sakannut ja Octavia-kaupan ovi käy yhtenään. Leivän päältä on jo makkarat hävinneet uusia malleja odotellessa. Pahimmat provoajat kaikissa VW-konsernin merkkikeskusteluissa löytyy juuri edellä mainituista tyypeistä. - Suomen
Golfswagen kirjoitti:
Jos minä haluan suomalaisena ostaa uuden auton, saada sen Suomen ajoneuvorekisteriin ja ajaa sillä Suomessa, joudun ikävä kyllä maksamaan Suomen verolainsäädännön mukaiset suomalaiset hinnat.
Auton osto Saksasta on oma taiteenlajinsa ja ulkomailta tuodun ajoneuvon edelleenmyynti Suomessa toinen. Miksi meidän pitäisi täällä Suomessa ja suomalaisella keskustelupalstalla olla niinkään kiinnostuneita saksalaisista hinnoista?Että ymmärtäisit että Skoda on konsernin halpamerkki. Se ei muutu Audiksi vaikka hölmöt suomalaiset maksaisivat siitä lähes Volkkarin hinnan.
- Saksan
Suomen kirjoitti:
Että ymmärtäisit että Skoda on konsernin halpamerkki. Se ei muutu Audiksi vaikka hölmöt suomalaiset maksaisivat siitä lähes Volkkarin hinnan.
anteeksi...
- vaihtoehto?
hintoja kirjoitti:
Skoda ei Suomessa olekaan varsinainen halpa-auto Kian tavoin. Mutta katsopa Saksan hintoja. Siellä Skoda on se halvempi vaihtoehto.
Octavia HB 1.4TSI Elegance,
Saksa, 22990e
Suomi, 22790e. - Golf V:ssä....
ota tarjouksen mukaan kirjoitti:
Suomessa vertailuissa on yleensä ollut farkku golfista trendline, jota tuskin myydään paljoa. Luxline on halvempi ja paremmin varusteltu ja comfort&sportline vain hieman kalliimpi.
Molemmat omistaneena voin sanoa: Sisätila autoissa ovat identtiset, paitsi golf plus, jossa enemmän tilaa. Tavaratilassa HB malleissa ocu ylivoimainen, sitten G ja perässä vakio G. Farkuissa tavaratila sama, jos ocuun ottaa välipohjan. Golfi farkussa välipohja on vakiona joka mallissa.
Molemmat ovat nyt uudistuneet. Golf VI:ssa enemmän uusiutumista kuin ocussa. Eli perusautoksi mieluiten Golf VI. Jos tarvitsee tavaratilaa, mutta ei halua farkkua, niin sitten ocu. Farkuista 122hv bensana ocu, mutta 160hv mallina Golf, koska siinä on pienikulutuksisempi kone. Dieseleissä 1.9 ocuna, 2.0 golfina, koska siinä CR-kone. Jos haluaa sport-varustelun, niin golf tulee selvästi edullisemmaksi. Ocussa pitää todella typerästi mm. ottaa hintavat 17" vanteet mukaan. Golf farkun mukavuuspaketit halpoja. HB-Golf VI:n varusteet taas normaalihintaisia, ei ainakaan edullisia.Variant Golfissa saa naurettavan "halvalla" automaatti-ilmastoinnin ja bi-xenonvalot, Octaviaan ei saa tupla-xenoneja rahallakaan, ainoastaan lähivaloissa on xenonit. Tuo on maantiellä paljon ajavana ratkaiseva etu. Ja on turha sanoa, että jälkiasenna ne. No en asenna, en suvaitse uudessa autossa mitään laittomia jälkiräpellyksiä.
- laadukkaampi!
puhut kirjoitti:
golffissa on kyllä peintä laadun tuntua, jos vertaa skodaan. itslelä ollu fabia ja nyt golf. eron kyllä huomaa.ei listat irtoile eikä rämise ym.ja hiljaisempikin on.
En ole ISO-laatustandardeja luokitteleva insinööri, mutta perusjunttinakin erotan selkeästi että Octavian sisätilojen laadukkuus on korkeammalla tasolla kuin V-Golfissa. VI:ssa taas menee Ocun (uuden faceliftatun Ocun) kanssa tasoihin. Fabia on kolho kakkoskoppaisena, ykköskoppa oli laadukas.
- vaihtoehto!
tarkennus kirjoitti:
"Tavaratilassa HB malleissa ocu ylivoimainen". eiköhän golfissa ole hieman eri pohja kuiin ocussa? vertaisin ennemmin Jettaa ja Ocun HB-mallia tavaratilan suhteen.. whatever;)
Kuka helvata ostaisi jonkun kamalan Jettan??? Ruma kuin piru, epäkäytännöllinen tylsä pappa-kärry ahtainen takaluukkuineen.
- slobo
Golf V:ssä.... kirjoitti:
Variant Golfissa saa naurettavan "halvalla" automaatti-ilmastoinnin ja bi-xenonvalot, Octaviaan ei saa tupla-xenoneja rahallakaan, ainoastaan lähivaloissa on xenonit. Tuo on maantiellä paljon ajavana ratkaiseva etu. Ja on turha sanoa, että jälkiasenna ne. No en asenna, en suvaitse uudessa autossa mitään laittomia jälkiräpellyksiä.
osaa autoa tehdä vaikka saksalainen insinööri kuinka auttais!
- vähäsen
laadukkaampi! kirjoitti:
En ole ISO-laatustandardeja luokitteleva insinööri, mutta perusjunttinakin erotan selkeästi että Octavian sisätilojen laadukkuus on korkeammalla tasolla kuin V-Golfissa. VI:ssa taas menee Ocun (uuden faceliftatun Ocun) kanssa tasoihin. Fabia on kolho kakkoskoppaisena, ykköskoppa oli laadukas.
Skoda on Skoda vaikka voissa paistaisi.
- PaskaJetta
vaihtoehto! kirjoitti:
Kuka helvata ostaisi jonkun kamalan Jettan??? Ruma kuin piru, epäkäytännöllinen tylsä pappa-kärry ahtainen takaluukkuineen.
Pää kiinni tai tukin sun kollin suun ! Pommi-Einukki sinä et mitään mopoa tule saaman se on geiserväline !!
- Pappa-autoilija
vaihtoehto! kirjoitti:
Kuka helvata ostaisi jonkun kamalan Jettan??? Ruma kuin piru, epäkäytännöllinen tylsä pappa-kärry ahtainen takaluukkuineen.
Tämä pappa osti Jetta Wagonin. Ei tarvitse kärsiä ahtaasta takaluukusta. Rumuuskin menettelee; mielestäni ulkonäkö on sivuseikka autossa.
Jos Suomen autoliikkeet eivät Jetta Wagonia tunnustakaan myyvänsä, niin Atlantin takana sellaisen ainakin voi ostaa.
http://images.google.com/images?q=Jetta Wagon&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8&um=1&sa=N&tab=wi
Oman (toki Suomesta uutena ostetun) Jetta Wagonini rekisteriotteessa lukee harhaanjohtavasti Golf Variant, vaikka autossa on enemmän Jettaa kuin Golfia. - vvia
Pappa-autoilija kirjoitti:
Tämä pappa osti Jetta Wagonin. Ei tarvitse kärsiä ahtaasta takaluukusta. Rumuuskin menettelee; mielestäni ulkonäkö on sivuseikka autossa.
Jos Suomen autoliikkeet eivät Jetta Wagonia tunnustakaan myyvänsä, niin Atlantin takana sellaisen ainakin voi ostaa.
http://images.google.com/images?q=Jetta Wagon&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8&um=1&sa=N&tab=wi
Oman (toki Suomesta uutena ostetun) Jetta Wagonini rekisteriotteessa lukee harhaanjohtavasti Golf Variant, vaikka autossa on enemmän Jettaa kuin Golfia.Variant ja Jetta ovat koriltaan enemmän sukua toisilleen kuin Golfille. Pitkänä huomasin sen siitä, etten mahtunut istumaan mukavasti suorana kuin Golfissa.
- Rengasäänet.
Skodasta en tiedä , mutta Golf on melun osalta ihan kamala.
Sitten kun vahingossa jää hattuhylly kotiin , niin radiota on turha avata
moottoritienopeuksissa.- myöhäsyntyiset
Kannattaisi vilkaista päivämääriä ennen kuin painaa LÄHETÄ-nappia.
- Salli Oorela'
Miten päivämäärä liittyy rengasmeluun . Päinvastoin, sillä ihmettelen eikö sitä vieläkään ole saatu kuntoon.
- myöhäsyntyiset
Sitä vaan että tämän keskustelun autot eivät ole samoja kuin nykyiset. Rengasmelua autoissa on aina niin kauan kun Suomen asfaltti on sellaista kun se täällä on.
- Komsii, komsaa
Miellyttävämmän tyhjäkäynnin voit valita ihan oman korvakuulon perusteella.
Octavia
http://www.youtube.com/watch?v=VbUOm9WzUPk&feature=related
Golf
http://www.youtube.com/watch?v=S6L3fF49OT8&feature=related- Laborantti
Octavian ääni laadukkaampi, tosin vähän traktorin-omainen raksutus.
Golffissa ihme-naputus heti startin jälkeen, parin sekunnin päästä vaimeni pois.
Olisivat saaneet äänittää nuo äänet sisältä, oma näppituntuma on, että Golf on hiljaisempi tyhjäkäynnillä. - Hoh-hoijaa
Laborantti kirjoitti:
Octavian ääni laadukkaampi, tosin vähän traktorin-omainen raksutus.
Golffissa ihme-naputus heti startin jälkeen, parin sekunnin päästä vaimeni pois.
Olisivat saaneet äänittää nuo äänet sisältä, oma näppituntuma on, että Golf on hiljaisempi tyhjäkäynnillä.Laborantille tiedoksi, että joku on piruuttaan kaivanut esille jakoketju-vammaisten TSI-moottoreiden käynnistysvideoita.
Jos olet Golfia tai Octaviaa (tai mitä tahansa muuta autoa) hankkimassa ja käynnistysääni on tuollainen, niin jätä ostamatta. - Bolshoi Skoda
Onkohan tuo Skoda TSI-moottorinen laisinkaan? Kuulostaa ihan VWG:n Pumpe Düse:lta.
Ettei vaan olisi Mladá Boleslavin tuotantolinjalla kiinnitetty väärä muovisuojus moottorin päälle? - Powerdiesel_heh
Bolshoi Skoda kirjoitti:
Onkohan tuo Skoda TSI-moottorinen laisinkaan? Kuulostaa ihan VWG:n Pumpe Düse:lta.
Ettei vaan olisi Mladá Boleslavin tuotantolinjalla kiinnitetty väärä muovisuojus moottorin päälle?Tarkoittanet powerdieseliä. Tuota antiikki-teknologiaa, jota VWG:n oli lisenssisyistä käytettävä diesel-moottoreissaan.
- Ihmettelenpä vain
Laborantti kirjoitti:
Octavian ääni laadukkaampi, tosin vähän traktorin-omainen raksutus.
Golffissa ihme-naputus heti startin jälkeen, parin sekunnin päästä vaimeni pois.
Olisivat saaneet äänittää nuo äänet sisältä, oma näppituntuma on, että Golf on hiljaisempi tyhjäkäynnillä.Ei ole laborantin vaatimustaso autojen suhteen kovin korkea, kun tuota Skodan käyntiääntä kehuu laadukkaaksi.
- Autoinsinööri 64
Skodan moottorin käyntiääni päihittää Golfin käyntiäänen 10-0.
- Siltä kuulostaa
Mutta minä valitsisin silti sen häviäjän eli hiljaisemman. Ei mahdollisimman kova käyntiääni ole mikään tavoite.
- TSI TSI
Itselläni on molemmat farkkuina.
Ocu on parempi vaikka sen arvostus on alhaisempi.- Miten?
Miten Ocu sinusta on parempi? Minusta niiden pääero on Skodan halvemman oloinen laatuvaikutelma. Itse vaihtaisin heti Octaviani Golfiin ellei se olisi monta tonnia kalliimpi.
- ex golfisti
Miten? kirjoitti:
Miten Ocu sinusta on parempi? Minusta niiden pääero on Skodan halvemman oloinen laatuvaikutelma. Itse vaihtaisin heti Octaviani Golfiin ellei se olisi monta tonnia kalliimpi.
Jos rahat ei riitä Golffiin, niin hanki Seat. Se on todettu kaikinpuolin laadukkaammaksi kuin VW ja Skoda. Vikatilastot, AutoBild-lehden vuosittaisissa laatutukimuksissa AINA 2000-luvulla voittanut sekä VW:n että Skodan. On suunnilleen Skodan hintainen...
Tein itse näin eikä ole tarvinnut katua... Golfin hinnalla saa selvästi tehokkaamman ja paremmin varustellun Seatin. Mulla on nykyisin AlteaXL. Tosin pihassa seisoo myös vaimon Golf - TSI TSI
Miten? kirjoitti:
Miten Ocu sinusta on parempi? Minusta niiden pääero on Skodan halvemman oloinen laatuvaikutelma. Itse vaihtaisin heti Octaviani Golfiin ellei se olisi monta tonnia kalliimpi.
Ruoho on näköjään aina vihreämpää aidan toisella puolella.
- OL LO
ex golfisti kirjoitti:
Jos rahat ei riitä Golffiin, niin hanki Seat. Se on todettu kaikinpuolin laadukkaammaksi kuin VW ja Skoda. Vikatilastot, AutoBild-lehden vuosittaisissa laatutukimuksissa AINA 2000-luvulla voittanut sekä VW:n että Skodan. On suunnilleen Skodan hintainen...
Tein itse näin eikä ole tarvinnut katua... Golfin hinnalla saa selvästi tehokkaamman ja paremmin varustellun Seatin. Mulla on nykyisin AlteaXL. Tosin pihassa seisoo myös vaimon GolfDieseli-Altea oli alkujaan hanakka pukkaamaan pakkasella öljyt pihalle. Liekkö huohotin jäätynyt tai jotain. Huollossa varmaan tekivät jotain kun ei viimiseen kahteen talveen mitään ongelmia, vaikkakin oikeat talvet ovat olleet.
- ei sentään
ex golfisti kirjoitti:
Jos rahat ei riitä Golffiin, niin hanki Seat. Se on todettu kaikinpuolin laadukkaammaksi kuin VW ja Skoda. Vikatilastot, AutoBild-lehden vuosittaisissa laatutukimuksissa AINA 2000-luvulla voittanut sekä VW:n että Skodan. On suunnilleen Skodan hintainen...
Tein itse näin eikä ole tarvinnut katua... Golfin hinnalla saa selvästi tehokkaamman ja paremmin varustellun Seatin. Mulla on nykyisin AlteaXL. Tosin pihassa seisoo myös vaimon GolfSeatia ei kannata hankkia. Se pudottaa hintansa paljon nopeammin kuin konsernin muut autot. Lisäksi ne ovat poikkeuksetta huomattavasti äänekkäämpiä kuin vastaava VW.
- ex-golfisti
ei sentään kirjoitti:
Seatia ei kannata hankkia. Se pudottaa hintansa paljon nopeammin kuin konsernin muut autot. Lisäksi ne ovat poikkeuksetta huomattavasti äänekkäämpiä kuin vastaava VW.
Ja höpsis. Pistätkö linkin, josta nuo väitteesi voi todeta.
Kokeilin Tourania ja AlteaXL:ää enkä todellakaan huomannut mitään eroa ajo- tai rengasäänissä. Hiljaisiksi ei kumpaakaan voi sanoa, mutta tila-autot ovat yleensäkin äänekkäämpiä kuin sedanit.
Hintaeroakin muutama vuosi sitten oli 10.000 euroa samanlailla varustetussa mallissa Seatin hyväksi eli n 30.000 ja n 40.000. Jos joku kykenee kertomaan minulle, miksi minun olisi kannattanut maksaa 10.000 euroa enemmän Touranista kuin AlteaXL:stä, niin kuulisin kyllä mielelläni.
Olen muuten varma, että Alteani hinta putoaa suhteessa vähemmän kuin tuo vastaava Touran. - ex-golfisti
OL LO kirjoitti:
Dieseli-Altea oli alkujaan hanakka pukkaamaan pakkasella öljyt pihalle. Liekkö huohotin jäätynyt tai jotain. Huollossa varmaan tekivät jotain kun ei viimiseen kahteen talveen mitään ongelmia, vaikkakin oikeat talvet ovat olleet.
Niin, siis sinun dieselisi teki tuota?
Alteoissa ei moinen ole tyyppivikana, joten yleistäminen on joutavaa.
Moottorihan on aivan sama kuin Audin, VW:n ja Skodan. En ole kuullut näidenkään merkkien osalta vastaava.
Sen sijaan joissain 1.9 dieseleissä on ollut ongelmia ahtoputken vedenkondensoitumisen kanssa. Tämänkään ei ole auton merkistä kiinni, sama ongelma esiintynyt kaikissa vag-autoissa, joissa sama moottori.
Mulla on 2.0 diesel (125 kw) eikä ole ollut ongelmia talvikäytössä. - ei sentään
ex-golfisti kirjoitti:
Ja höpsis. Pistätkö linkin, josta nuo väitteesi voi todeta.
Kokeilin Tourania ja AlteaXL:ää enkä todellakaan huomannut mitään eroa ajo- tai rengasäänissä. Hiljaisiksi ei kumpaakaan voi sanoa, mutta tila-autot ovat yleensäkin äänekkäämpiä kuin sedanit.
Hintaeroakin muutama vuosi sitten oli 10.000 euroa samanlailla varustetussa mallissa Seatin hyväksi eli n 30.000 ja n 40.000. Jos joku kykenee kertomaan minulle, miksi minun olisi kannattanut maksaa 10.000 euroa enemmän Touranista kuin AlteaXL:stä, niin kuulisin kyllä mielelläni.
Olen muuten varma, että Alteani hinta putoaa suhteessa vähemmän kuin tuo vastaava Touran.Meluasian voit ihan faktana lukea kaikista vertailuista ellei oma kuulosi ole enää ihan kunnossa.
- ex-golfisti
ei sentään kirjoitti:
Meluasian voit ihan faktana lukea kaikista vertailuista ellei oma kuulosi ole enää ihan kunnossa.
Juu, Seatin osalta en väitäkään se olevan hiljaisimpia.
Saisinko linkin noista mainitsemistasi 'fakta'vertailuista, edes muutamasta?
- rellusti12
Älkää nyt vaan sanoko Tourania hiljaiseksi. Ei ainakaan takapenkillä istuessa.
- Pirkka-Volkkari
Octavia on noista kahdesta se lämpimämpi.
- Pirkka-Volkkari
Ainakin silloin kun se palaa.
- Vuoden talviauto
Tuulilasin testin perusteella jopa huomattavasti.
0 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia n. 12 min
Golf n. 27 min
10 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia n. 15 min
Golf n. 34 min
15 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia alle 18 min
Golf 40 min
20 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia 24 min
Golf 48 min - DerKälte
Vuoden talviauto kirjoitti:
Tuulilasin testin perusteella jopa huomattavasti.
0 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia n. 12 min
Golf n. 27 min
10 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia n. 15 min
Golf n. 34 min
15 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia alle 18 min
Golf 40 min
20 Celsiusta joka mittapisteessä:
Octavia 24 min
Golf 48 minJa testihän kesti 55 minuuttia. Aika täpärälle meni Golfilla, että edes tuon 20 saavutti testin aikana.
- 1. volkkari
Minä asennutin Webaston. joka toimii kaukosäätimellä.
Lisäksi laitatin lisävalot ja teetätin istuinten lianhylkimiskäsittelyn
ja auton maalipinnankäsittelyn. 24000 ajettu 2-vuodessa, kerran huollettu.
Joten tykkään kyllä Golfista. - Viimeinen_G
Octavia näyttäisi lämpiävän ilman Webastoakin -22 Celsiuksessa, Golffin kanssa vähän niin ja näin.
- Aso D
Vai niin !
- Viimeinen_G
Juurikin niin.
Tuulilasin testissä Golffilla saa körrötellä melkein puoli tuntia, että ylitetään 0 Celsiukseksen raja -22 asteen pakkasessa.
Autobildin testissä kun on ajettu Citikalla 5 minuuttia 20 asteen pakkasessa, on Citikan etujalkatilassa on 16 astetta lämmintä kun taas TSI-Golffiin etujalkatilassa on edelleen 18 astetta pakkasta.
Kyllä autoissa on eroja. - Kylmä mikä kylmä.
Viimeinen_G kirjoitti:
Juurikin niin.
Tuulilasin testissä Golffilla saa körrötellä melkein puoli tuntia, että ylitetään 0 Celsiukseksen raja -22 asteen pakkasessa.
Autobildin testissä kun on ajettu Citikalla 5 minuuttia 20 asteen pakkasessa, on Citikan etujalkatilassa on 16 astetta lämmintä kun taas TSI-Golffiin etujalkatilassa on edelleen 18 astetta pakkasta.
Kyllä autoissa on eroja.Ja kolopallon omistajan puolustuspuhetta odotellessa???
- uusi poloilija
Kylmä mikä kylmä. kirjoitti:
Ja kolopallon omistajan puolustuspuhetta odotellessa???
Kirjoitin äsken 12.12.2011 14:31 ihmettelyni Tuulilasin testistä keskusteluun http://keskustelu.suomi24.fi/node/10305049 entisenä IV-Golfin, nykyään uuden Polon omistajana. En siis toista sitä täällä.
Autobildin testissä on siis ajettu "Citikalla". No siinäpä runsas-infoinen määrittely keskustelun pohjaksi. Ehkäpä joku kyseistä lehteä lukenut sitten haluaa vastata. Itse en lähde juttua metsästämään; eihän se edes kuulu tähän Octavia-keskusteluun. - Huopakumpparit
uusi poloilija kirjoitti:
Kirjoitin äsken 12.12.2011 14:31 ihmettelyni Tuulilasin testistä keskusteluun http://keskustelu.suomi24.fi/node/10305049 entisenä IV-Golfin, nykyään uuden Polon omistajana. En siis toista sitä täällä.
Autobildin testissä on siis ajettu "Citikalla". No siinäpä runsas-infoinen määrittely keskustelun pohjaksi. Ehkäpä joku kyseistä lehteä lukenut sitten haluaa vastata. Itse en lähde juttua metsästämään; eihän se edes kuulu tähän Octavia-keskusteluun.No eihän siellä etujalkatiloissa ole kuin 34 asteen ero Citikan hyväksi. Golf-kuski kompensoi tuon eron paremmilla jalkineilla.
- Winterkorn
uusi poloilija kirjoitti:
Kirjoitin äsken 12.12.2011 14:31 ihmettelyni Tuulilasin testistä keskusteluun http://keskustelu.suomi24.fi/node/10305049 entisenä IV-Golfin, nykyään uuden Polon omistajana. En siis toista sitä täällä.
Autobildin testissä on siis ajettu "Citikalla". No siinäpä runsas-infoinen määrittely keskustelun pohjaksi. Ehkäpä joku kyseistä lehteä lukenut sitten haluaa vastata. Itse en lähde juttua metsästämään; eihän se edes kuulu tähän Octavia-keskusteluun.No jopas ottaa luonnolle, kun Golf, tuo kaikkien autojen mittapuu, ei menesty lämmityslaitetestissä.
- Vagniikan maailma
Winterkorn kirjoitti:
No jopas ottaa luonnolle, kun Golf, tuo kaikkien autojen mittapuu, ei menesty lämmityslaitetestissä.
Testivoittaja joka tapauksessa, vuoden Talviautoksikin valittu.
- lämmin tojo
Vagniikan maailma kirjoitti:
Testivoittaja joka tapauksessa, vuoden Talviautoksikin valittu.
Onko toimittajia "saunotettu" vai onko otettu liikaa saunajuomaa kun saatiin euroopan kylmin auto vuoden talviautoksi. Ainakin tuon korkeatasoisen arvostelun jälkeen lopetin heti lehden tilauksen, sillä en tarvitse noin järisyttävää tietoa.
- Vagniikan Maailma
Huopakumpparit kirjoitti:
No eihän siellä etujalkatiloissa ole kuin 34 asteen ero Citikan hyväksi. Golf-kuski kompensoi tuon eron paremmilla jalkineilla.
Juurikin näin, siinä lämmössä on pärjättävä mitä auto tarjoaa.
Puolessa tunnissa -22 asteesta plussan puolelle on kyllä kehno tulos, TM:n vertailussa sillä kuitenkin saisi seiskan tai kasin kun lämmön vaikutelma on niin paljon parempi kuin lämpimimmissä kilpasisarissa. - uusi poloilija
Winterkorn kirjoitti:
No jopas ottaa luonnolle, kun Golf, tuo kaikkien autojen mittapuu, ei menesty lämmityslaitetestissä.
"No jopas ottaa luonnolle, kun Golf, tuo kaikkien autojen mittapuu, ei menesty lämmityslaitetestissä."
No yritä silti selviytyä, vaikka elämä joskus vaikeaa onkin. Me muut yritämme jutella sillä aikaa, tervetuloa takaisin kun löytyy jotain sanottavaa keskusteluun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803