No jo on

maailma sekaisin

Lukekaapa Tuulilasista Golfin ja Octavian lämmityslaitteiden vertailu.

48

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WirLebenAutos

      Luettu on. Mitäs tykkäsit käytetyistä ajonopeuksista?

      • KälteGolf

        Jos puolet testistä olisi ajettu taajamanopeuksilla, ei Golf olisi lämmennyt 22 asteeseen koko testin aikana.


    • S40

      1.4 TSI ajomatka 14 km , ei lämmennyt sisätiloiltaan riittävästi.
      Nyt sitä ei enää ole.

      • Lämpöä riittää

        1.4 TSi ei mitään vikaa, joko se oli asennettu väärään koriin tai sitten ajoit 14 km matkasi liian nopeasti. Kyllä Golffikin lämpenee kunhan on tunnin verran liikenteessä.

        "Tuulilasin testissä Golffilla saa körrötellä melkein puoli tuntia, että ylitetään 0 Celsiukseksen raja -22 asteen pakkasessa.

        Autobildin testissä kun on ajettu Citikalla 5 minuuttia 20 asteen pakkasessa, on Citikan etujalkatilassa on 16 astetta lämmintä kun taas TSI-Golffiin etujalkatilassa on edelleen 18 astetta pakkasta."


      • Lasit kuurassa
        Lämpöä riittää kirjoitti:

        1.4 TSi ei mitään vikaa, joko se oli asennettu väärään koriin tai sitten ajoit 14 km matkasi liian nopeasti. Kyllä Golffikin lämpenee kunhan on tunnin verran liikenteessä.

        "Tuulilasin testissä Golffilla saa körrötellä melkein puoli tuntia, että ylitetään 0 Celsiukseksen raja -22 asteen pakkasessa.

        Autobildin testissä kun on ajettu Citikalla 5 minuuttia 20 asteen pakkasessa, on Citikan etujalkatilassa on 16 astetta lämmintä kun taas TSI-Golffiin etujalkatilassa on edelleen 18 astetta pakkasta."

        Puoli tuntia ajoa, että ollaan plussan puolella... Ei kait tuommoisia autoja saisi enää nykypäivänä myydäkään?

        Ranskalainen takoo 34 asteen eron etujalkatilaan 5 minuutissa. Kyllä kannattaisi sakemanni-insinöörien ostaa yksi Sitikka, purkaa se ja kopioida tuo lämmityslaite, kun ei omat taidot riitä.


    • hot tojo

      Mikä on se tuulilasin numero, mistä tuo riemutieto löytyy.
      Onko volkkarin käyttiksessä mitään merkintää siitä, että
      "soveltuu talvisin vain yli tunnin pituisille työmatkoille"

      • Jääkausi tulee

        Järkyttävät erot...


      • KälteGolf

        Viimeisimmässä numerossa eli 16/2011.


    • uusi poloilija

      Luin Skoda/VW-osuuden. En huomannut mitään selitystä sille, miksi Skoda tuotiin vertailuun farmarikorisena ja Golf lyhytperäisenä, ja ihmetellään erityisesti keskinäisiä eroja. Tietääkseni farkkuihin asennetaan tehokkaampi lämmityslaite, koska lämmitettävä tila on suurempi (ja usein myös kosteaa hengitysilmaa tuottavia matkustajiakin on mukana enemmän, jonka vuoksi ostaja päätyy hankkimaan tilavamman korin). Tämän pitäisi johtaa siihen, että farkussa varsinkin etulasit sulavat jäästä nopeammin.

      Jutussa kirjoitetaan moneen kertaan sekä Octavian antavan että Golfin saavan korimallinsa suhteen tasoitusta. Jotakin valontuiketta näyttäisi löytyvän testaajien päässä Golf-osuudessa, kun kirjoittivat "...molemmissa VW-konsernin malleissa tuulilasin suulakkeelle tulee yhtä lämmintä ilmaa" ja lopulta varovasti aletaan epäillä "Ehkäpä puhallusteho on Golfissa heikompi, sillä..." :-(

      Tällaiset huonosti kirjoitetut vertailujutut ovat siitä hyviä, että voin helposti perustella itselleni sen, miksi en edelleenkään tilaa Tuulilasia. Vuosikymmenien ilmestymisajasta huolimatta toimitukseen ei näy kerääntyvän ymmärrystä korimallien eroista tai taitoa välittää tietoa lukijalle.

      • ... että se siitä

        Farmareissa ja töpöperissä on täsmälleen sama lämmityslaite...


      • uusi poloilija
        ... että se siitä kirjoitti:

        Farmareissa ja töpöperissä on täsmälleen sama lämmityslaite...

        No millä sitten selität sen, että molempien autojen laseille tulee samanlämpöistä ilmaa, mutta toisen lasit aukeavat nopeammin?

        Että sekö siitä?


      • uusi poloilija
        uusi poloilija kirjoitti:

        No millä sitten selität sen, että molempien autojen laseille tulee samanlämpöistä ilmaa, mutta toisen lasit aukeavat nopeammin?

        Että sekö siitä?

        ... en kyllä jaksa kokonaista viikkoa odottaa selitystä, miksi täsmälleen samoilla lämmityslaitteilla muka saataisiin selvästi erilaiset tulokset lasien aukeamisessa. Farkkuun siis asennetaan tehokkaampi puhallin eli lämmityslaitteet eivät ole identtiset. MOT.


      • -.-
        uusi poloilija kirjoitti:

        No millä sitten selität sen, että molempien autojen laseille tulee samanlämpöistä ilmaa, mutta toisen lasit aukeavat nopeammin?

        Että sekö siitä?

        Sillä varmaan se selittyy, että VW on tiiviimpi auto noista ja sisääntuleva lämmin ilma ei oikein pääse poistumaan tarpeeksi hyvin. Ilmeisesti Skodassa on isompi reikä jossain tai sitten luukkujen saumat falskaa merkittävästi enemmän kun VW:ssä. Jos puhaltaa pulloon, niin mihin se ilma menee?? Menkää testaamaan, pistäkää vaikka takaikkuna 0,2 cm auki, jos lämpenee näin nopeammin, niin sitten Golf on jo liian tiivis.


      • -.-
        -.- kirjoitti:

        Sillä varmaan se selittyy, että VW on tiiviimpi auto noista ja sisääntuleva lämmin ilma ei oikein pääse poistumaan tarpeeksi hyvin. Ilmeisesti Skodassa on isompi reikä jossain tai sitten luukkujen saumat falskaa merkittävästi enemmän kun VW:ssä. Jos puhaltaa pulloon, niin mihin se ilma menee?? Menkää testaamaan, pistäkää vaikka takaikkuna 0,2 cm auki, jos lämpenee näin nopeammin, niin sitten Golf on jo liian tiivis.

        Ja jos laittaa neljä ovea auki ja lämpenee nopeammin, on ulkolämpötila korkeampi kuin sisälämpötila.


    • ...että se siitäkin

      Maalaisjärkikin jo sanoo, että ilmamäärä on erilainen...

    • ........

      Olihan se Wolkkarin kannalta aika järkyttävää luettavaa. On se kumma, että onneton lämmityslaite on ollut tiedossa jo toistakymmentä vuotta ja mitään ei tapahdu asiantilan korjaamiseksi. Puhutaan moottorista, joka mukamas ei anna tarpeeksi hukkalämpöä. Miksi sitten toiset saavat aikaan kunnon lämmityslaitteen ja bensankulutuksessa ei kuitenkaan ole oleellista eroa.
      Uusi Focus näyttää onnistuneen loistavasti, mitä tulee eritysesti lämmön jakautumiseen eri puolille kabiinia, käyrät on kuin yhdestä puusta.Myös lämmön nousu on kuin toisesta maailmasta verrattuna Golfiin. Golfissa sen sijaan näyttää siltä, että lämmityslaitteen suunnitelija on ollut sananmukasesti asiasta ulkona kuin lumiukko.Niin ja lumiukon tuntemukset kyllä on kuskillakin, kun taajamanopeuksilla tihrustelee tuulilasin läpi vilusta väristen.
      Idän ihme Skoda jostain syystä on onnistunut paremmin samoilla kennoilla, mutta toiseksi viimeinen on testissä kaukana muiden takana.

      • vw-hypotermia

        Lähes vuosi sitten AUTOBILD 3/2011 julkaisi samanlaisen lämppäritestin, mikä tehtiin labrassa vakio-olosuhteissa.
        Siinä oli mukana sekä diesel- että bensagolf ja molemmat jäivät kauaksi muiden autojen lämpimyysarvoista. Siis reipas tuplahäviö , ylivoimaisesti kylmimmät.
        Muissa autoissa puhalletaan suulakkeista kuumaa ilmaa ohjaamoon, mutta volkkareissa tulee vain hailakka lehmän henkäys. Sillä ei huurre tokene.
        Raaputuksen jälkeisten jään rippeiden häivytys on jo aivan ylivoimaista.

        Olen valitellut jo vuosia samoista ongelmista Transporterin kanssa, mutta aina minua on nimitelty provoksi.
        Onko nyt siellä testilabrassakin töissä vain provohenkilöitä, vai voisiko volkkarikansa jo vihdoinkin niellä totuuden.
        Joku kertoi Focuksessa olevan hyvän lämppärin . Ikivanhassa T-fordissakin oli varmaan parempi kuin Golfissa.


      • VW_termia
        vw-hypotermia kirjoitti:

        Lähes vuosi sitten AUTOBILD 3/2011 julkaisi samanlaisen lämppäritestin, mikä tehtiin labrassa vakio-olosuhteissa.
        Siinä oli mukana sekä diesel- että bensagolf ja molemmat jäivät kauaksi muiden autojen lämpimyysarvoista. Siis reipas tuplahäviö , ylivoimaisesti kylmimmät.
        Muissa autoissa puhalletaan suulakkeista kuumaa ilmaa ohjaamoon, mutta volkkareissa tulee vain hailakka lehmän henkäys. Sillä ei huurre tokene.
        Raaputuksen jälkeisten jään rippeiden häivytys on jo aivan ylivoimaista.

        Olen valitellut jo vuosia samoista ongelmista Transporterin kanssa, mutta aina minua on nimitelty provoksi.
        Onko nyt siellä testilabrassakin töissä vain provohenkilöitä, vai voisiko volkkarikansa jo vihdoinkin niellä totuuden.
        Joku kertoi Focuksessa olevan hyvän lämppärin . Ikivanhassa T-fordissakin oli varmaan parempi kuin Golfissa.

        Tuo samainen lehmän hönkäys -efekti on havaittavissa Tuulilasin testissä. VW:n ja Skodan tuulilasille puhalletaan parikymmentä astetta viileämpää ilmaa kuin muissa testiautoissa.


      • osssss
        vw-hypotermia kirjoitti:

        Lähes vuosi sitten AUTOBILD 3/2011 julkaisi samanlaisen lämppäritestin, mikä tehtiin labrassa vakio-olosuhteissa.
        Siinä oli mukana sekä diesel- että bensagolf ja molemmat jäivät kauaksi muiden autojen lämpimyysarvoista. Siis reipas tuplahäviö , ylivoimaisesti kylmimmät.
        Muissa autoissa puhalletaan suulakkeista kuumaa ilmaa ohjaamoon, mutta volkkareissa tulee vain hailakka lehmän henkäys. Sillä ei huurre tokene.
        Raaputuksen jälkeisten jään rippeiden häivytys on jo aivan ylivoimaista.

        Olen valitellut jo vuosia samoista ongelmista Transporterin kanssa, mutta aina minua on nimitelty provoksi.
        Onko nyt siellä testilabrassakin töissä vain provohenkilöitä, vai voisiko volkkarikansa jo vihdoinkin niellä totuuden.
        Joku kertoi Focuksessa olevan hyvän lämppärin . Ikivanhassa T-fordissakin oli varmaan parempi kuin Golfissa.

        Jos myyntihetkellä tai auton ohjekirjassa ei kerrota poikkeavasta kylmyydestä niin voi saada ostohintaan hyvitystä tai kaupan purun.
        Eli yhteyttä vaikka netin kautta kuluttajavirastoon.


    • Kylmää riittää

      No johan nuo Golfin tulokset tietää lukemattakin, taajamanopeuksissa ei lämpene laisinkaan, moottoritiellä jotenkin.

      • dhtjy

        BLM- Golf on lämmin PTC-vastukset toimii heti, eikä väliä moottorinlämmöistä.


    • :D

      Jos Golf on niin saatanan kylmä, niin miten on mahdollista että minulla ei olleet sormet jäässä kertaakaan koko viime talvena vaikka ajankin 1.4 TSI Golfilla? Voisko joku valopää valaista missä vaiheessa siinä pitäisi tulla kylmä? Pitääkö olla pakkasta enemmän kun -36 astetta?? Höpö höpö miehiä koko palsta täynnä, menkää vaikka runkkaamaan ja katsomaan pornoa niin olette enemmän asiassa...volkkari kylmä joo joo niin niin...

      • -A-

        Samaa mieltä...ei TM löytänyt talviauto 2009 testissään yhtään mitään merkittävää sanottavaa lämpenemisnopeudesta...Tuulilasi taas näyttää olevan "lööppilehdistön" linjalla ja tekee autoviihdettä...ISOJA OTSIKOITA ja vähän asiaa...asioiden vääristely kiinnostavaksi sujuu jopa paremmin kun Seiskalta...eli siis, tuulilasi on "automiesten" oma kauniit ja rohkeat paperimuodossa...silkkaa saippuaa koko lehti. Olen tehnyt tuon havainnon jo kauan sitten, enkä aja itse VW:llä, turha väittää että olen puolueellinen.


      • Ei vai???
        -A- kirjoitti:

        Samaa mieltä...ei TM löytänyt talviauto 2009 testissään yhtään mitään merkittävää sanottavaa lämpenemisnopeudesta...Tuulilasi taas näyttää olevan "lööppilehdistön" linjalla ja tekee autoviihdettä...ISOJA OTSIKOITA ja vähän asiaa...asioiden vääristely kiinnostavaksi sujuu jopa paremmin kun Seiskalta...eli siis, tuulilasi on "automiesten" oma kauniit ja rohkeat paperimuodossa...silkkaa saippuaa koko lehti. Olen tehnyt tuon havainnon jo kauan sitten, enkä aja itse VW:llä, turha väittää että olen puolueellinen.

        Siellä oli TM:ssä Golffi viimeisten joukossa 1.4 TSI -koneella lämmeten yhtä surkeasti kuin Seat. Salaisuus taitaa olla siinä, että VW ja Seat käyttää jotain E-Euroopan lämmityslaitetta ja Skoda ihan Suomeenkin sopivaa. TM:n tyyliin saatiin Volkkari kuitenkin hyville pisteille myös lämmityslaitteen osalta, kun annettiin käyttöominaisuuksista "kiitettävä".
        Kannattaa lukea myös TM:n talvitesti 2010 numerossa 4/10. Siinä ihan sama juttu: Polo 1.2 TSI ei lämpiä millään, mutta Yeti 1.2 TSI ihan eri tahtiin. TM:n "asiantuntijat" sitä mieltä, että tämän selittää "moottoria suuremmin rasittavat voimat". Kylmiä on Volkkarit verrattuna oikeisiin talviautoihin! MOT


      • hypotermia*
        -A- kirjoitti:

        Samaa mieltä...ei TM löytänyt talviauto 2009 testissään yhtään mitään merkittävää sanottavaa lämpenemisnopeudesta...Tuulilasi taas näyttää olevan "lööppilehdistön" linjalla ja tekee autoviihdettä...ISOJA OTSIKOITA ja vähän asiaa...asioiden vääristely kiinnostavaksi sujuu jopa paremmin kun Seiskalta...eli siis, tuulilasi on "automiesten" oma kauniit ja rohkeat paperimuodossa...silkkaa saippuaa koko lehti. Olen tehnyt tuon havainnon jo kauan sitten, enkä aja itse VW:llä, turha väittää että olen puolueellinen.

        Mitenkäs AUTOBILD 3/2011 tuli samaan tulokseen lämmityslaitevertailussa.
        Sekä GOLF bensa että GOLF diesel olivat testin ylivoimaisesti hitaimmat lämpenijät, joilla kesti valtavia aikoja saada edes jalkatilat plussa puolelle.
        Puoli tuntia ajoa ei riitä volkkarin lämmittämiseen. Tuulilasikin aukeaa huurteesta vasta kohtuuttoman ajan kuluttua ihan niinkuin kupla aikanaan.
        Muiden läppärin suulakkeista tuli 70 asteista ilmaa, mutta volkkarin vain 45 C.


      • osssss
        hypotermia* kirjoitti:

        Mitenkäs AUTOBILD 3/2011 tuli samaan tulokseen lämmityslaitevertailussa.
        Sekä GOLF bensa että GOLF diesel olivat testin ylivoimaisesti hitaimmat lämpenijät, joilla kesti valtavia aikoja saada edes jalkatilat plussa puolelle.
        Puoli tuntia ajoa ei riitä volkkarin lämmittämiseen. Tuulilasikin aukeaa huurteesta vasta kohtuuttoman ajan kuluttua ihan niinkuin kupla aikanaan.
        Muiden läppärin suulakkeista tuli 70 asteista ilmaa, mutta volkkarin vain 45 C.

        Ja testi tehtiin BMW labrassa.Eipä ole VW kiistänyt testiä.Että lämpiäminen on surkea.
        Myyjien on vain mainoslauseessa sanottava että on kylmä auto VW.Sillähän vastuusta pääsee valmistaja.


    • sellssius

      "Tietääkseni farkkuihin asennetaan tehokkaampi lämmityslaite, koska lämmitettävä tila on suurempi............."

      Selitä mitä selität. VW Golfin lämmityslaitteen
      suulakkeista tuli testissä yhtä lämmintä ilmaa
      kuin Skoda Octavian.
      Silti tilava farmari Octavia lämpeni nopeammin ja
      tasaisemmin kuin VW Golf.
      Myös tuulilasiin kertynyt jää suli Octaviassa
      paljon nopeammin kuin Golfissa.

      VW Golf on kylmä.

      Tsekit ovat insinöörikansaa.

      • .-.

        Se selittyy sillä, että Golf on merkittävästi tiiviimpi auto kuin Octavia. Golfiin ei saada hyvää ilmankiertoa tiiviyden takia (ilma ei poistu / kierrä) tarpeeksi nopeasti. Skodassahan tunnetusti voi jättää sormet ovenväliin ilman loukkaantumisvaaraa, turvallinen perheauto.


      • nv-
        .-. kirjoitti:

        Se selittyy sillä, että Golf on merkittävästi tiiviimpi auto kuin Octavia. Golfiin ei saada hyvää ilmankiertoa tiiviyden takia (ilma ei poistu / kierrä) tarpeeksi nopeasti. Skodassahan tunnetusti voi jättää sormet ovenväliin ilman loukkaantumisvaaraa, turvallinen perheauto.

        Samanlaiset välykset ja tiivisteet on ovissa. Puhut täyttä skeidaa.


      • wunderbaum*
        .-. kirjoitti:

        Se selittyy sillä, että Golf on merkittävästi tiiviimpi auto kuin Octavia. Golfiin ei saada hyvää ilmankiertoa tiiviyden takia (ilma ei poistu / kierrä) tarpeeksi nopeasti. Skodassahan tunnetusti voi jättää sormet ovenväliin ilman loukkaantumisvaaraa, turvallinen perheauto.

        Eikö volkkarissa toimikaan ne kumiläpät, mitkä päästää takapuskurin kautta ilmaa pihalle. Vai eikö kiertovesipumppu jaksa liikuttaa vettä lämppäriin asti matalilla kierroksilla. Onko kukaan asentanut tai edes kokeillut lisänä sähköpumppua lämmityslaitteen letkustossa.


      • osssss
        wunderbaum* kirjoitti:

        Eikö volkkarissa toimikaan ne kumiläpät, mitkä päästää takapuskurin kautta ilmaa pihalle. Vai eikö kiertovesipumppu jaksa liikuttaa vettä lämppäriin asti matalilla kierroksilla. Onko kukaan asentanut tai edes kokeillut lisänä sähköpumppua lämmityslaitteen letkustossa.

        Käskee myyjän laittaa webaston tai sitten kaupan purku jos ei suostu.Pitäähän bensa-autossa tarjeta Suomessa.


      • .-.
        nv- kirjoitti:

        Samanlaiset välykset ja tiivisteet on ovissa. Puhut täyttä skeidaa.

        Joo joo, ei tuo sinun mielipide ole mikään todiste mistään. Juurihan tässä keskustelussa on todettu, että ilma liikkuu skodasta pois paremmin, eli siis toleranssit ovat isommat, ei ole niin väliä pitääkö ovien tiivisteet, kun on kysymys konsernin pirkkamerkistä.


      • .-.
        wunderbaum* kirjoitti:

        Eikö volkkarissa toimikaan ne kumiläpät, mitkä päästää takapuskurin kautta ilmaa pihalle. Vai eikö kiertovesipumppu jaksa liikuttaa vettä lämppäriin asti matalilla kierroksilla. Onko kukaan asentanut tai edes kokeillut lisänä sähköpumppua lämmityslaitteen letkustossa.

        Veikkaan että kumi saattaa jäykistyä pakkasessa -> ilma ei liiku enää ihan niinkuin on suunniteltu. Aiemmissa Golfeissa esim. 3-mallissa oli ihan pyöreä reikä siellä takakontissa ilman poistoa varten...se auto olikin kuin sauna...10min ajoa lämmöt täysillä -20c pakkasessa, ja silmiä alkoi kuivaa niin pahasti että oli pakko kääntää lämpöä reilusti pois.


      • asgte
        .-. kirjoitti:

        Veikkaan että kumi saattaa jäykistyä pakkasessa -> ilma ei liiku enää ihan niinkuin on suunniteltu. Aiemmissa Golfeissa esim. 3-mallissa oli ihan pyöreä reikä siellä takakontissa ilman poistoa varten...se auto olikin kuin sauna...10min ajoa lämmöt täysillä -20c pakkasessa, ja silmiä alkoi kuivaa niin pahasti että oli pakko kääntää lämpöä reilusti pois.

        Eiköhän ne ilmanpoistoläpät ole saranoitu.


    • :D

      Kun täällä nyt valitetaan taas ihan vaan valittamisen ilosta, niin valitan minäkin! En ole koskaan päässyt VW:n kanssa kokemaan tiellejäämisen iloa enkä myöskään ole koskaan jäätynyt autossa matkalla johonkin, ei ole tasa-arvoa tämä! Tahtoo Fordin ruostetta, ja ämpärimuovia ohjaamoon höystettynä ranskalaisilla ja italialaisilla sähkövioilla ja opelin räjähtävillä moottoreilla. MINÄ TAHDON JÄNNITYSTÄ ELÄMÄÄN! Ei käy minulle tämä että aina on auto ehjänä ja ajokunnossa! Stressaa jo tämä! Olisi edes japanilaiset ajo-ominaisuudet niin olisi jotakin pelättävää huonolla kelillä, mutta kun ei!

      • dosentti x

        Helppo juttu.Pyri postiin töihin. Siellä ne koneet ja vaihdelaatikot laukeilee kesken taipaleen. Siinä kun istut ja oottelet hinuria, niin tulee niin kylmä, että ei pääse kuulakaan punottamaan, vaikka v-käyrä onkin tapissa.


    • havainto..

      Yllättävän hyvin näyttää tuo kirjoitus muuten sujuvan vaikka porukka täällä väittääkin kuolleensa kylmyyteen...eikä ole ilmeisesti sormiakaan amputoitu vaikka yleensä jäätyneet sormet amputoidaan... :D

      • teuton hypodermix

        Eihän kukan ole kylmään kuollut vaikka volkkarissa onkin hypotermian uhka.
        Porukka vaan ihmettelee, miksi kestää puoli tuntia saada jalkatilat plussan puolelle ja toiset puoli tuntia että saisi sisälle ne siedettävät 20 astetta.
        Näytti vaan moottorilehtien testeissä tulevan tuollaisia tuloksia.


      • ...
        teuton hypodermix kirjoitti:

        Eihän kukan ole kylmään kuollut vaikka volkkarissa onkin hypotermian uhka.
        Porukka vaan ihmettelee, miksi kestää puoli tuntia saada jalkatilat plussan puolelle ja toiset puoli tuntia että saisi sisälle ne siedettävät 20 astetta.
        Näytti vaan moottorilehtien testeissä tulevan tuollaisia tuloksia.

        Jos puhallin antaa maksimissaan 45c lämpöistä ilmaa matkustamoon, niin luonnollisesti ottaa kauemmin lämmetä plussan puolelle, kuin autolla jonka lämppäri puhaltaa vaikkapa 60 asteista ilmaa. Mutta eipä tuo ole iso homma, tietokoneiden aikakaudella tuon pystyy säätämään kohdalleen ajamalla uuden ohjelman autoon, siis siinä ei muutu kun 1 parametri, ilman maksimilämpö. Ihmettelen että miksi sitä ei ole tehty jo valmiiksi kun tehtaalla kuitenkin tiedetään jo valmistusvaiheessa mihin maahan auto on menossa, sitten vaan skandinavian ohjelma koneeseen ja sillä selvä.


    • Osui ja upposi

      Edellien kirjoittaja osui asian ytimeen. Aloituksessa viitattiin ainoastaan autolehden vertailuun, jossa kiistattomasti käy ilmi vokkelon onneton lämmityslaite.

    • Mikä toiseksi ?

      "Idän ihme Skoda jostain syystä on onnistunut paremmin samoilla kennoilla, mutta toiseksi viimeinen on testissä kaukana muiden takana."

      Oliko ne aakkosjärjestyksessä, hän ?

      Pysy nyt sentään asiassa.
      Testissä ei pisteitä jaettu, eikä autoja asetettu paremmuusjärjestykseen.

      Muuten, ne Ocun käyrät olivat kuin lämmityksen oppikirjasta.

    • tunteen palolla

      Volkkareissa on huono "ilmanvaihto" mikä sisältää puhallusjärjestelyt & lämmityslaitteen. Piste.

      Tehottomuutta, auton huurtumista ja kylmyyttä EI TODELLAKAAN SELITÄ mitkään höpötykset koneiden mitättömästä hukkalämmöstä jne. Jos paras kone tuottaa liike-energiaa noin 30% tehokkuudella lopun joutaessa lämmöksi, niin kyllä sitä lämpöä löytyy... se vain on väärässä paikassa.

      Bemari aivan vastaanvanlaisella 2.0 dieselillä on aivan toiselta planeetalta kuin joku Passat. Ero ei ole merkittävä... vaan se on astronominen. Toki, Bemari oli pieni ja aivan paska suomen talvessa eli se siitä.

      Jos vain halua löytyy, niin autosta saa vaikka pakosarjalta hukkalämpöä todella nopeasti ja todella reilusti. Samoin älykkäillä jäähdytysveden ohjauksilla ja säleikön ilmavirran hallinnalla päästään aivan toisen luokan juttuihin kuin Volkkarin onneton rämpiminen.

      Mutta, pitää muistaa että Volkkari on suomen myydyimpiä ellei jopa myydyin auto... vaikka siinä ei ole hyväksyttävän laatuisia valoja eikä lämmityslaitetta. Auto on muuten erinomainen ja näin ollen jengi on valmis kompromisseihin.

      • osssss

        Ja kun kuluttajavirastoon kertyy liuta valituksia niin asiaa aletaan tutkia.Asiakkaista se on kiinni toimenpiteet.


    • Das Romu

      Heh, pakkasta -15 nyt VW kuskeilla taitaa olla turkishaalarit jo käytössä koska muuten ei tarkene niissä surkeissä Hitlerin kostoissa!

    • Yks Jaska

      " Markan rahalla " saa tehtyä vaikka mitä testejä.

      Asennutin Eberin ja siihen loppui lämmityshuolet.
      Sisällä tarkenee ja auto on miellyttävän lämmin,
      kun siihen aamulla astun. Kylmässä tallissa saa lämmitintä käyttää,
      ei ainakaan kukaan naapuri ole tullut päätään aukomaan.

      • Tarkenee Eberillä

        Ainoa toimiva "lämpöpäivitys" tuo Eberin asennus VWG:n tuotteeseen.


      • osssss
        Tarkenee Eberillä kirjoitti:

        Ainoa toimiva "lämpöpäivitys" tuo Eberin asennus VWG:n tuotteeseen.

        Ja maksaa töineen noin 2000e.Ei ole köyhien auto.
        Mutta ostaessa on hyvä kiinnittää huomiota että on valmiina webasto myös TSI autossa.


      • aloittaja...........
        osssss kirjoitti:

        Ja maksaa töineen noin 2000e.Ei ole köyhien auto.
        Mutta ostaessa on hyvä kiinnittää huomiota että on valmiina webasto myös TSI autossa.

        nyt ei ole huolta lämmityksestä
        mutta millä saisi takaa viileämmäksi ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      50
      3247
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      15
      1680
    3. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      16
      1619
    4. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      34
      1548
    5. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1362
    6. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1262
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      60
      1201
    8. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1085
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1003
    10. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      952
    Aihe