Finasteridi

fgjfj

Mitä kaikkea kokeita lääkärit ottavat, kun käy pyytämässä finasteridi-reseptiä, vai ottavatko mitään?

19

5947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdfh

      ei niin mitään.

      • kfdjljdlk

        Kävin itse juuri hakemassa ekan finaressun ja ei ottanut mitään testiä, kysyi vain, että onko suvussa miestyyppistä kaljuuntumista, vastasin, että on ( isä ja veli ) ja sen jälkeen lääkäri katsoi päätäni ja sanoi, että kyllä tämä on ihan miestyyppistä kaljuuntumista ja antoi finaressun 4kk:ksi eteenpäin. Ei edes harkinnu Propecian määräämistä, kun piti sitä itsekin ihan järjettömän kalliina. Orionin finasteridi 8.19€/30 tab., eli kk hinta on n. 2,05€ ja Propecian PÄIVÄANNOS maksaa 2,01€-2,11€. Nyt vaan odottelen innolla tuloksia!


      • gkgfk
        kfdjljdlk kirjoitti:

        Kävin itse juuri hakemassa ekan finaressun ja ei ottanut mitään testiä, kysyi vain, että onko suvussa miestyyppistä kaljuuntumista, vastasin, että on ( isä ja veli ) ja sen jälkeen lääkäri katsoi päätäni ja sanoi, että kyllä tämä on ihan miestyyppistä kaljuuntumista ja antoi finaressun 4kk:ksi eteenpäin. Ei edes harkinnu Propecian määräämistä, kun piti sitä itsekin ihan järjettömän kalliina. Orionin finasteridi 8.19€/30 tab., eli kk hinta on n. 2,05€ ja Propecian PÄIVÄANNOS maksaa 2,01€-2,11€. Nyt vaan odottelen innolla tuloksia!

        Eli Orionin fina on 5mg ja sen pilkon 4 osaan ja Propecia on 1mg:n finatabu


      • propeciattuuntunut
        kfdjljdlk kirjoitti:

        Kävin itse juuri hakemassa ekan finaressun ja ei ottanut mitään testiä, kysyi vain, että onko suvussa miestyyppistä kaljuuntumista, vastasin, että on ( isä ja veli ) ja sen jälkeen lääkäri katsoi päätäni ja sanoi, että kyllä tämä on ihan miestyyppistä kaljuuntumista ja antoi finaressun 4kk:ksi eteenpäin. Ei edes harkinnu Propecian määräämistä, kun piti sitä itsekin ihan järjettömän kalliina. Orionin finasteridi 8.19€/30 tab., eli kk hinta on n. 2,05€ ja Propecian PÄIVÄANNOS maksaa 2,01€-2,11€. Nyt vaan odottelen innolla tuloksia!

        Mä haluun kans!


      • dfhdshjs
        propeciattuuntunut kirjoitti:

        Mä haluun kans!

        ...ihan paikkakuntani terveysasemalla. Ota yhteys oman paikkakuntasi terv.asemaan. Paikka kuntani on Länsi-Helsinki.


      • jos kerran karvoja pitää sa...
        gkgfk kirjoitti:

        Eli Orionin fina on 5mg ja sen pilkon 4 osaan ja Propecia on 1mg:n finatabu

        niin tosiaan voit säästää vielä enemmän ja vähentää haitta vaikutusksia (mm.peniksen kutistumista ja impotenssia) ottamalla 0.15mg päivässä.

        Tutkimusten mukaan 0.15mg vähentää päänahan dht:ta suunnileen yhtäpaljon kuin 1mg, mutta muun kehon dht:ta se vähentää vahemmän.
        Eli lievemmät haittavaikutukset,halvempaa ja kutakuinkin samat tulokset - jos siis tuloksia on edes tullakseen tästä myrkystä.

        5mg tabu on tosin mahdoton jakaa niin moneen osaan joten kannattaa liuottaa alkoholiin ja ottaa tarkka millilita määrä päivässä liuosta.
        Jos jotain kiinnostaa niin linkin voin ehkä kaivaa.

        Itse en finasteridia käyttäisi vaikka saisin ilmaiseksi. Miessukupuolihormoneja oppii arvostamaan viimeistään kun ne kerran on saanut epätasapainoon.
        Kehomme toimii hormoneilla.
        Luusto ja elimet varpaista aivoihin - kaikki tarvitsevat hormonien tasapainoa.

        Parhaat luonnon lääkket mitkä todennut toimivan:

        -Vihreä ja valkoinen tee.Pitää olla hyvää laatua koska kaupan perus vihreä tee ei sisällä tarpeeksi katekiineja jotta vaikutusta huomaisi.

        -Nokkosen lehti. toimii erityisen hyvin vihreän teen kanssa jauhettuna sekaan kuumaan juomaan.

        -kurkuma uute, ja muut tulehdusta vähentävät aineet kuten resveratroli ja procyanidit.

        -sahapalmu uute - kuin finasteridi - ei toimi kaikilla ja pitkällä käytöllä mahdollisia haittavaikutuksia.


      • kkkjkdkd
        jos kerran karvoja pitää sa... kirjoitti:

        niin tosiaan voit säästää vielä enemmän ja vähentää haitta vaikutusksia (mm.peniksen kutistumista ja impotenssia) ottamalla 0.15mg päivässä.

        Tutkimusten mukaan 0.15mg vähentää päänahan dht:ta suunnileen yhtäpaljon kuin 1mg, mutta muun kehon dht:ta se vähentää vahemmän.
        Eli lievemmät haittavaikutukset,halvempaa ja kutakuinkin samat tulokset - jos siis tuloksia on edes tullakseen tästä myrkystä.

        5mg tabu on tosin mahdoton jakaa niin moneen osaan joten kannattaa liuottaa alkoholiin ja ottaa tarkka millilita määrä päivässä liuosta.
        Jos jotain kiinnostaa niin linkin voin ehkä kaivaa.

        Itse en finasteridia käyttäisi vaikka saisin ilmaiseksi. Miessukupuolihormoneja oppii arvostamaan viimeistään kun ne kerran on saanut epätasapainoon.
        Kehomme toimii hormoneilla.
        Luusto ja elimet varpaista aivoihin - kaikki tarvitsevat hormonien tasapainoa.

        Parhaat luonnon lääkket mitkä todennut toimivan:

        -Vihreä ja valkoinen tee.Pitää olla hyvää laatua koska kaupan perus vihreä tee ei sisällä tarpeeksi katekiineja jotta vaikutusta huomaisi.

        -Nokkosen lehti. toimii erityisen hyvin vihreän teen kanssa jauhettuna sekaan kuumaan juomaan.

        -kurkuma uute, ja muut tulehdusta vähentävät aineet kuten resveratroli ja procyanidit.

        -sahapalmu uute - kuin finasteridi - ei toimi kaikilla ja pitkällä käytöllä mahdollisia haittavaikutuksia.

        En älynnyt otattaa testosteroniarvoja ennen finasteridin aloitusta. Muutaman kuukauden käytön jälkeen testosteroniarvot olivat ohjearvojen puolivälissä, joten en usko että haittavaikutuset olisi noilla arvoilla liian suuret. Ainakin ohjeissa väitetään että sivuvaikutukset pienenevät jatkuvassa käytössä.


      • Odotellaan
        dfhdshjs kirjoitti:

        ...ihan paikkakuntani terveysasemalla. Ota yhteys oman paikkakuntasi terv.asemaan. Paikka kuntani on Länsi-Helsinki.

        kävin tänään oman paikkakuntani terveysasemalla ja siellä oli kanssa oikein ymmärtäväinen ja reilu lääkäri, ei edes harkinnut Propecian määräämistä, vaan määräsi suoraan 130 kpl ( 30 100 ) Ratiopharmin finasteridia, mutta itse kanssa otin Orionin finasteridin. Ei ollut mitään muuta syytä tähän Orionin valmisteen valitsemiseen, kuin se, että se on suomalainen firma! Eikä ottanut mitään verikokeita.


    • anal probe

      Kilpirauhashormoniarvot otetaan.

      • mitään

        Minulta ei ole finasterin takia otettu koskaan mitään labroja. Kilpirauhasarvoja olen joutunut "kerjäämään" muiden oireiden takia. Viime viikollakin lääkäri kirjoitti taas vuodeksi uuden reseptin eikä mitään labroja otettu.


      • aloepecia-112
        mitään kirjoitti:

        Minulta ei ole finasterin takia otettu koskaan mitään labroja. Kilpirauhasarvoja olen joutunut "kerjäämään" muiden oireiden takia. Viime viikollakin lääkäri kirjoitti taas vuodeksi uuden reseptin eikä mitään labroja otettu.

        ...hiustenlähdön syy pitäisi aina selvittää. Siis sulkemalla pois kaikki muut mahdolliset syyt kuin perintötekijät. Tämän jälkeen vasta nappia huuleen jne...


      • mies22
        aloepecia-112 kirjoitti:

        ...hiustenlähdön syy pitäisi aina selvittää. Siis sulkemalla pois kaikki muut mahdolliset syyt kuin perintötekijät. Tämän jälkeen vasta nappia huuleen jne...

        se vaan on hieman hankala selvittää, koska on niin paljon aineita, jotka saattavat aiheuttaa kaljuuntumista. lisäksi elämäntilanne, stressi jne ovat asioita, joita ei pysty testaamaan millään koepaloilla tai veritesteillä. jos kaljuuntumiskuvio on kuten miesperäisessä kaljuuntumisessa yleensä sekä suvussa miehillä esiintyy kaljuuntumista, on todennäköistä että kaljuuntuminen on miesperäistä.

        itse olen saanut aina fina-reseptin, kun olen käynyt forumin mehiläisessä ihotautilääkärillä. viimeksi otin koko vuoden annoksen apteekista, niin se maksoi n. 20 euroa, vaikka vuoden annokseen ei täysiä kela-korvauksia saanutkaan.


      • Niinpä niin
        aloepecia-112 kirjoitti:

        ...hiustenlähdön syy pitäisi aina selvittää. Siis sulkemalla pois kaikki muut mahdolliset syyt kuin perintötekijät. Tämän jälkeen vasta nappia huuleen jne...

        No jos sukupuoli on mies niin ei ole kuin yksi syy hiusten lähtöön. Geneettinen.

        Esim. joku paskanjauhanta jostain vitamiinin puutteesta on täyttä ulostetta. Esim monilla deekuilla on täydet hiukset ja ei varmana syö monipuolisesti ja ravitsevasti.


    • finaanam

      kannatta ainakin testot mitata ennen kuuria että näette sitten omin silmin kuinka arvot lähtevät laskuun.

      • kaija-pummi

        Eipä ole vaikutusta testoihin juurikaan. Tutkittu juttu, mutta voithan sä osoittaa mulle tutkimuksen, jossa testot alenee?


      • Olet oikeassa
        kaija-pummi kirjoitti:

        Eipä ole vaikutusta testoihin juurikaan. Tutkittu juttu, mutta voithan sä osoittaa mulle tutkimuksen, jossa testot alenee?

        Todellakin, mitattu on eikä fina alenna testoja mainittavasti.


    • Anonyymi

      Niille ketkä ei voi käyttää finaa vaihtoehto on eucapil. Eucapillin kanssa mikroneulaus, minoxidiili ja laserkampa ja hiukset pysyy päässä. Itsellä pelkkä fina ei tehny mitään eli ei oo yksinään mikään ihmelääke.

      • Anonyymi

        Turhaa tuhlata rahaa johonkin laserkampaan. Tavallinen kampa ja taskulampulla hiusten valaisu antaa saman tuloksen.


    • Anonyymi

      Jos käyttää Rogainea nin kannattaa kokeilla jättää finasteridi pois, ei ainakaan itsellä ollut mitään haittaa, seksusaalisesti luultavasti hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe