aavistitteko kaksosraskauden??

rv7+2

Minulla on kolmevuotias poika ja pari viikkoa sitten tein odotetusti positiivisen raskaustestin. Nyt 7. viikkoa mentäessä vatsa on jo aikamoinen pallo. Edellisessä raskaudessa vatsa näkyi myös aikaisin, mutta ei nyt sentään näin aikaisin! Nyt jo piilottelen pönöttävää alavatsaani! Miten aikaisin teillä kaksosia odottaessa vatsa alkoi näkymään? Tai huomasitteko eroa edelliseen/edellisiin raskau(ksiin)teen jos perheessä oli jo lapsi? Pohdiskelen vain... Ensimmäiseen neuvolakäyntiinkin on vielä aikaa joululomien takia...

14

5650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nonna-84

      Meillä tyttö oli noin 2v. kun aloin odottaa seuraavan kerran. Vatsa alkoi myös näkyä tosi pian, mutta ajattelin, että se johtuu siitä, kun on jo yksi raskaus takana. Oli aikamoinen jysäys, kun kuulin ultrassa rv:lla 10, että kahta odotellaan. Ei ollut käynyt sellanen edes mielessä! Huh huh, muistan vieläkin millanen shokki se oli!;) Nyt kun katsoo noita 10kk:n ikäisiä poikia, ei osaa kuvitellakaan elämää ilman heitä!:)

      • Täti

        Meillä nuorin oli noin puolitoistavuotias, kun aloin odottaa kaksosia.
        En todellakaan tiennyt etukäteen, että vauvoja tupsahtaisi kaksi kerrallaan.
        Toki vatsa kasvoi vauhdilla (?), mutta minäkin luulin,
        että kun oli kolme raskautta jo takana, se johtuisi siitä.

        Ultrassa kävin ekan kerran vasta viikolla 19-20, ja shokki oli meikäläiselläkin melkoinen, kun selvisi, että kyseessä oli kaksosraskaus.

        Mitkään raskauden oireet eivät poikenneet millään lailla yhtä lasta odottaessani.
        Ylipäätään olen kaikkien raskauksien aikana voinut hyvin.


      • raskaus..
        Täti kirjoitti:

        Meillä nuorin oli noin puolitoistavuotias, kun aloin odottaa kaksosia.
        En todellakaan tiennyt etukäteen, että vauvoja tupsahtaisi kaksi kerrallaan.
        Toki vatsa kasvoi vauhdilla (?), mutta minäkin luulin,
        että kun oli kolme raskautta jo takana, se johtuisi siitä.

        Ultrassa kävin ekan kerran vasta viikolla 19-20, ja shokki oli meikäläiselläkin melkoinen, kun selvisi, että kyseessä oli kaksosraskaus.

        Mitkään raskauden oireet eivät poikenneet millään lailla yhtä lasta odottaessani.
        Ylipäätään olen kaikkien raskauksien aikana voinut hyvin.

        ja kaksosia odotellaan. Jollain ihmeen äidinvaistolla tiesin, että vauvoja kasvaa masussa kaksi. Kävin eilen varhaisultrassa rv 7 1 ja kaksi pikkuista siellä asusteli. Olisin yllättynyt suuresti, jos gyne olisi sanonut siellä olevan vain yhden...


    • *viv*

      Eipä tullut mieleenkään, vaikka pikkuveljeni ovat kaksoset. Järkytyin aivan hirveästi, itkin ja olin miltei shokissa. Onneksi tuleva isä otti asian rauhallisemmin.. x)

      Mulla ei ollut ekaan ultraan mennessä mahaa vielä juuri lainkaan, ja raskausoireetkin olivat olleet hyvin lieviä. Maha alkoi tulla näkyviin viikolla 14. Nyt on aluillaan viikko 16.

    • Kaksosia odottava

      Miehen kanssa "tiedettiin" että masussa on kaksi tulossa jo ennen ekaa ultraa.

    • ghfdsa

      v. -68 marraskuussa oli pimeä tähtikirkas ilta. Mietin mahdollista raskauttani kauhean ahdistuneena. Tiesin, ettei tuleva isä ole elämäni rakkaus, asuin vielä vanhempieni kodissa, kaikki asiat olivat sekaisin, enkä tiennyt ollenkaan mitä tehdä.

      En muista, minne olin sinä iltana menossa, mutta yhtäkkiä tietoisuuteni, kirjaimellisesti kuin tähtitaivaalta, tuli selvä tietoisuus, että minä saankin kaksoset. Tämä "ilmoitus" tuntui niin oikealta, että ahdistuin vielä entisestään.

      Muistan kaiken kuin eilisen päivän. Kaksoseni täyttävät kohta pyöreät 40 vuotta.

    • jshdoihssd

      Ehkäpä jollain tapaa alitajuisesti sen aavistin, kun miehelleni asialla vitsailin ja äidiltäni kyselin jo heti plussaamisen jälkeen, että onkos meidän suvussa kaksosia. En moisia kysellyt kun esikoistani odotin...

      "Mitäs jo siellä onkin kaksi? Miten sitten jaksetaan/pärjätään?" Tuommoisia heittoja miehelleni esitin ja kaikki heitot kävivätkin toteen varhaisultrassa. Ensimmäinen kommenttini tiedon saatuani olikin aika tyly: Voihan vittu!

      Nyt odotellaan tosin jo innolla mönkiäisten maailmaan putkahtamista. Se alun säikähdys ja pelko on alkanut pikkuhiljaa hälvetä.

      • katjuskaienn

        minä odottelen ensimmäistä ultraa. joka on tuossa parin vkon päästä rv 12. jotenkin on sellainen tunto ollut sisimmässä että siellä on kaksoset tulossa. masu iso ja tuntuu vain siltä. ei vain masun koon takia, musta vaan tuntuu niin. suvussa on kaksosia. saa nähä sit miten on. hui,pelottaa ajatuskin synnyttää kaksoset!! oijjoi...:)


    • itsekin olen kaksonen

      Mutta toivoin kovasti. Suvussa on kyllä paljon kaksosia. Itse raskaus olikin sitten täysin erilainen, kuin esikoista odottaessa. SUURI MAHA JA TAJUTON PAHOINVOINTI rv9-16.

      • sen kyllä:

        Oli vaan sellainen aavistus, että joku kohta ruilauttaa kaksoset, ja tulivathan ne sieltä kuin korkki jaffapullon suusta.


      • kaksoss
        sen kyllä: kirjoitti:

        Oli vaan sellainen aavistus, että joku kohta ruilauttaa kaksoset, ja tulivathan ne sieltä kuin korkki jaffapullon suusta.

        Onneksi ehdin miestä pehmitellä ennen ultraan menoa. Muutoin olisi ollut melko järkytys....
        Kyllä sen aavistaa, jos useampia on tulossa.


    • tuplaäiti

      Mä näin ennen ensimmäistä ultraa yöllä unen että saatiin kaksoset. Sanoin anopille aamulla kun olin neuvolaan lähdössä että näin sellasen unen ja se sano ite et se kans näki ku se sai sen omat pojat.. Nämä kaksoset oli kylllä odotettavissa kun poikien isä on kaksonen ja hänen kaksoisveljellänsä on kaksoset:) kaverit huomautteli mun isosta vattastaki ja neuvolan täti sano ennen ultraa että mulla on vaan kertyny paljon lapsivettä..

      • katruska111

        tiesin ennen ultraa että kaksoset tulee,maha kasvo nopeasti jo ihan alussa ja sanoin miehelleni että odotan varmaan kaksosia:)mihin mieheni että et kyllä voi odottaa:)mutta kasihan siellä oli ja tyttöjä tuplat!ihania ovat vaikka paha murkkuikä pukkaa päälle kun täyttävät kohta 13-vuotta.


    • jonskuliini82

      että masussa vois olla kaksoset mutta se selviää vasta huhtikuun alussa kun pääsen ultraan.

      Masu on tullut tosi nopeesti esiin mitä aikasemmissa neljässä raskaudessa ei o ikinä näin aikasin tullut esiin ja nyt on menossa vasta rv 5 6 ja moni luulee että viikot on väärin tai sitte siellä oikeesti onkin ne kaksoset:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe