Minulla on kolmevuotias poika ja pari viikkoa sitten tein odotetusti positiivisen raskaustestin. Nyt 7. viikkoa mentäessä vatsa on jo aikamoinen pallo. Edellisessä raskaudessa vatsa näkyi myös aikaisin, mutta ei nyt sentään näin aikaisin! Nyt jo piilottelen pönöttävää alavatsaani! Miten aikaisin teillä kaksosia odottaessa vatsa alkoi näkymään? Tai huomasitteko eroa edelliseen/edellisiin raskau(ksiin)teen jos perheessä oli jo lapsi? Pohdiskelen vain... Ensimmäiseen neuvolakäyntiinkin on vielä aikaa joululomien takia...
aavistitteko kaksosraskauden??
14
5987
Vastaukset
- Nonna-84
Meillä tyttö oli noin 2v. kun aloin odottaa seuraavan kerran. Vatsa alkoi myös näkyä tosi pian, mutta ajattelin, että se johtuu siitä, kun on jo yksi raskaus takana. Oli aikamoinen jysäys, kun kuulin ultrassa rv:lla 10, että kahta odotellaan. Ei ollut käynyt sellanen edes mielessä! Huh huh, muistan vieläkin millanen shokki se oli!;) Nyt kun katsoo noita 10kk:n ikäisiä poikia, ei osaa kuvitellakaan elämää ilman heitä!:)
- Täti
Meillä nuorin oli noin puolitoistavuotias, kun aloin odottaa kaksosia.
En todellakaan tiennyt etukäteen, että vauvoja tupsahtaisi kaksi kerrallaan.
Toki vatsa kasvoi vauhdilla (?), mutta minäkin luulin,
että kun oli kolme raskautta jo takana, se johtuisi siitä.
Ultrassa kävin ekan kerran vasta viikolla 19-20, ja shokki oli meikäläiselläkin melkoinen, kun selvisi, että kyseessä oli kaksosraskaus.
Mitkään raskauden oireet eivät poikenneet millään lailla yhtä lasta odottaessani.
Ylipäätään olen kaikkien raskauksien aikana voinut hyvin. - raskaus..
Täti kirjoitti:
Meillä nuorin oli noin puolitoistavuotias, kun aloin odottaa kaksosia.
En todellakaan tiennyt etukäteen, että vauvoja tupsahtaisi kaksi kerrallaan.
Toki vatsa kasvoi vauhdilla (?), mutta minäkin luulin,
että kun oli kolme raskautta jo takana, se johtuisi siitä.
Ultrassa kävin ekan kerran vasta viikolla 19-20, ja shokki oli meikäläiselläkin melkoinen, kun selvisi, että kyseessä oli kaksosraskaus.
Mitkään raskauden oireet eivät poikenneet millään lailla yhtä lasta odottaessani.
Ylipäätään olen kaikkien raskauksien aikana voinut hyvin.ja kaksosia odotellaan. Jollain ihmeen äidinvaistolla tiesin, että vauvoja kasvaa masussa kaksi. Kävin eilen varhaisultrassa rv 7 1 ja kaksi pikkuista siellä asusteli. Olisin yllättynyt suuresti, jos gyne olisi sanonut siellä olevan vain yhden...
- *viv*
Eipä tullut mieleenkään, vaikka pikkuveljeni ovat kaksoset. Järkytyin aivan hirveästi, itkin ja olin miltei shokissa. Onneksi tuleva isä otti asian rauhallisemmin.. x)
Mulla ei ollut ekaan ultraan mennessä mahaa vielä juuri lainkaan, ja raskausoireetkin olivat olleet hyvin lieviä. Maha alkoi tulla näkyviin viikolla 14. Nyt on aluillaan viikko 16. - Kaksosia odottava
Miehen kanssa "tiedettiin" että masussa on kaksi tulossa jo ennen ekaa ultraa.
- ghfdsa
v. -68 marraskuussa oli pimeä tähtikirkas ilta. Mietin mahdollista raskauttani kauhean ahdistuneena. Tiesin, ettei tuleva isä ole elämäni rakkaus, asuin vielä vanhempieni kodissa, kaikki asiat olivat sekaisin, enkä tiennyt ollenkaan mitä tehdä.
En muista, minne olin sinä iltana menossa, mutta yhtäkkiä tietoisuuteni, kirjaimellisesti kuin tähtitaivaalta, tuli selvä tietoisuus, että minä saankin kaksoset. Tämä "ilmoitus" tuntui niin oikealta, että ahdistuin vielä entisestään.
Muistan kaiken kuin eilisen päivän. Kaksoseni täyttävät kohta pyöreät 40 vuotta. - jshdoihssd
Ehkäpä jollain tapaa alitajuisesti sen aavistin, kun miehelleni asialla vitsailin ja äidiltäni kyselin jo heti plussaamisen jälkeen, että onkos meidän suvussa kaksosia. En moisia kysellyt kun esikoistani odotin...
"Mitäs jo siellä onkin kaksi? Miten sitten jaksetaan/pärjätään?" Tuommoisia heittoja miehelleni esitin ja kaikki heitot kävivätkin toteen varhaisultrassa. Ensimmäinen kommenttini tiedon saatuani olikin aika tyly: Voihan vittu!
Nyt odotellaan tosin jo innolla mönkiäisten maailmaan putkahtamista. Se alun säikähdys ja pelko on alkanut pikkuhiljaa hälvetä.- katjuskaienn
minä odottelen ensimmäistä ultraa. joka on tuossa parin vkon päästä rv 12. jotenkin on sellainen tunto ollut sisimmässä että siellä on kaksoset tulossa. masu iso ja tuntuu vain siltä. ei vain masun koon takia, musta vaan tuntuu niin. suvussa on kaksosia. saa nähä sit miten on. hui,pelottaa ajatuskin synnyttää kaksoset!! oijjoi...:)
- itsekin olen kaksonen
Mutta toivoin kovasti. Suvussa on kyllä paljon kaksosia. Itse raskaus olikin sitten täysin erilainen, kuin esikoista odottaessa. SUURI MAHA JA TAJUTON PAHOINVOINTI rv9-16.
- sen kyllä:
Oli vaan sellainen aavistus, että joku kohta ruilauttaa kaksoset, ja tulivathan ne sieltä kuin korkki jaffapullon suusta.
- kaksoss
sen kyllä: kirjoitti:
Oli vaan sellainen aavistus, että joku kohta ruilauttaa kaksoset, ja tulivathan ne sieltä kuin korkki jaffapullon suusta.
Onneksi ehdin miestä pehmitellä ennen ultraan menoa. Muutoin olisi ollut melko järkytys....
Kyllä sen aavistaa, jos useampia on tulossa.
- tuplaäiti
Mä näin ennen ensimmäistä ultraa yöllä unen että saatiin kaksoset. Sanoin anopille aamulla kun olin neuvolaan lähdössä että näin sellasen unen ja se sano ite et se kans näki ku se sai sen omat pojat.. Nämä kaksoset oli kylllä odotettavissa kun poikien isä on kaksonen ja hänen kaksoisveljellänsä on kaksoset:) kaverit huomautteli mun isosta vattastaki ja neuvolan täti sano ennen ultraa että mulla on vaan kertyny paljon lapsivettä..
- katruska111
tiesin ennen ultraa että kaksoset tulee,maha kasvo nopeasti jo ihan alussa ja sanoin miehelleni että odotan varmaan kaksosia:)mihin mieheni että et kyllä voi odottaa:)mutta kasihan siellä oli ja tyttöjä tuplat!ihania ovat vaikka paha murkkuikä pukkaa päälle kun täyttävät kohta 13-vuotta.
- jonskuliini82
että masussa vois olla kaksoset mutta se selviää vasta huhtikuun alussa kun pääsen ultraan.
Masu on tullut tosi nopeesti esiin mitä aikasemmissa neljässä raskaudessa ei o ikinä näin aikasin tullut esiin ja nyt on menossa vasta rv 5 6 ja moni luulee että viikot on väärin tai sitte siellä oikeesti onkin ne kaksoset:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136