Mikähän ruuassani oli vikana, kun sain sekä eilen että tänään aivan järkyttävät ilmavaivat syötyäni lautasellisen pastaa, jauhelihaa & dolmio-pastakastiketta ja laktoositonta maitoa?
Olen epäillyt pidemmän aikaa itselläni laktoosi-intoleranssia, viime viikolla yritin testata sen syömällä laktoositonta ja vähälaktoosista, ja tuntuikin vähän helpottavan. Tällä viikolla olen kuitenkin syönyt mm. maitosuklaata. Mielestäni tuossa tämänpäiväisessa ruuassa ei kuitenkaan ole laktoosia??
Vielä yksi juttu; auttaisivatkohan maitohappobakteerit tai jotkin "laktoosinpilkkojalääkkeet" ilmavaivoihin?
Ilmavaivat pastasta/jauhelihasta?
3
3055
Vastaukset
- Sinairea
Yksi kokeilemisen arvoinen entsyymilisä on alfagalaktosidaasia sisältävä Sinaire Forte, joka pilkkoo mm. pastaruokien hiilihydraatteja ja estää vatsan turvotusta ja ilmavaivoja. Tabletit kaiken lisäksi helppo ottaa, kun ne voi pureskella tai nieleskellä tai toki ottaa nesteen kanssa. Kannattaa kokeilla - itseäni auttanut. Ks. www.sinaire.fi
- Anonyymi
Vanha ketju mutta täällä sama vaiva. Pasta saa mahan aivan jumiin. Ihan niinku tulpan söis suolistoonsa. Jauhelihasta huomannut nyt että tulee järkyttävän hajusta ilmavaivaa ja maha kipeäksi. Tein hemmetin hyvän murekkeen mutta pakko heittää meneen, meni viimeyö niin että heräsin siihen kovaan kipuun mahassa ja kaasuahan siellä oli jumissa. Jännä vaan ettei esim. kokolihapihvistä tule samaa. Kauralesepuuro auttanut mulla ku maha tommosen jälkeen aika kipee. Rauhoittaa ja normalisoi. Jos joku tietää mikä tämmösen aiheuttaa niin kertokaa ihmeessä?
- Anonyymi
Laitoit varmaankin siihen murekkeeseen muutakin kuin pelkkää jauhelihaa. Jos mahasi kestää kokolihapihviä, murekkeen lisukkeet aiheuttaa oireet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215504- 531555
- 141013
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 64920
- 48878
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom143857Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785