18kk sopimuksen purku???

tyytymätön Soneran asiakas

Millähän perusteilla voisin purkaa 18kk määräaikaisen Soneran sopimuksen? Otin viime talvena 10/2Mb/s Extran ja kylkiäisenä tullut Telewell 510 v3 pätkii säännöllisesti ja muutenkin liittymä on välillä HIDAS!

Kirjoitin Soneralle jopa kirjallisen valituksen ja ilmaisin halukkuuteni vaihtaa liittymä halvempaan ja hitaanpaan, sillä maksan tällä hetkellä aivan turhasta. Ei onnistunut. Sonera vastasi minulle, monen viikon odottelun jälkeen, että no can do, 18kk sopimusta ei muuteta.

Olen jo todella kypsä Soneran toimintaan. Muutenkin kaikkia asiakkaita viilataan huoletta linssiin liittymien nopeuksissa. Mielestäni asiakkaisen tulisi maksaa TODELLISESTA nopeudesta, eikä jostain teoreettisesta maksimista joka ei IKINÄ toteudu. Sekin on Soneran mukaan hyväksyttävää jos netissä olevien nopeustestien mukaan liittymän teoreettinen maksimi yltää 10Mb/s liittymällä 4-6Mb/s!!! Liittymää siis myydään silti 10Mb/s nopeuksisena.

Kertokoon joku viisas miten pääsisin eroon Sonerasta ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä... Kiitos ja hyvää joulua!

29

7167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadasdasd

      Ei sitten mitenkään. Tuli dokumentti, jossa jopa kuolema ei katkaissut sopimusta. Eli lapsi joka ainoastaan käytti nettiä kuoli ja äidin täytyi maksaa sopimus loppuun asti vaikka ei internettiä käyttänyt.

      • joutomies

        Ja tuossa "dokumentissahan" operaattori, joka ei purkanut sopimusta, ei ollut Sonera. Se sinulta yllättäin unohtui mainita.

        Moinen toiminta kyllä pistää vihaksi. Kumma ja harmi ettei isompaa julkisuutta kyseisestä tapauksesta ole tullut.


    • ...se...

      ...ihmeellistä, millaisia aaseja te olette. ensin tehdään sopimus lukematta sopimusta kunnolla ja sitten ihmetellään, 'kun viilataan linssiin' eikä suostuta purkamaan sopimusta...

    • Sonera-asiantuntija

      Määräaikaista sopimusta ei voi purkaa kesken sopimuskauden. Sopimus jatkuu määräajan jälkeen toistaiseksi voimassaolevana, jolloin myös irtisanominen on mahdollista. Asiasta löydät lisätietoja Laajakaista Extra -palvelukuvauksesta:

      http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajakaista kotiin#Ohjeet

      Liittymän nopeusluokkina ilmoitetut nopeudet ovat teoreettisia maksiminopeuksia ja liittymän todelliset nopeudet voivat olla tätä alhaisempia. Jos yhteys toimii kuitenkin erittäin hitaasti, kannattaa varmistaa, ettei vika ole omassa laiteympäristössä. Jos vikaa omista laitteista ei löydy, kannattaa asiasta olla puhelimitse yhteydessä Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).

      t. Lauri Soneran Asiakaspalvelusta

      • kyrsiintynyt

        Voi parahin Lauri (tai kuka tahansa muu soneralainen tiedemies)

        Kertoisitko sitten, miksi laskette @450-laajakaistassa siirtorajan ylityksen jälkeen nopeuden KUUKAUDEN ajaksi? Eikö kaiken logiikan mukaan tuo alhainen nopeus pitäisi olla vain laskutusjakson loppuajan, jos siis raja on ylitetty? Tämä toimintanne on todellakin asiakkaan harhauttamista! Ja kun mistään ei edes pysty seuraamaan, paljonko tuosta 5 Gt rajasta kulloinkin on käytetty/jäljellä.

        Meillä on niinikään 18 kk sopimus tästä "palvelusta" ja vielä olis reilu vuosi jäljellä. Ei paljoa naurata maksaa neljääkymppiä kuussa ja surffailla puhelinmodeemin nopeudella.
        Että hyvää joulua vaan soneralle.


      • sopimukset

        Määräaikaista sopimusta ei voi purkaa kesken sopimuskauden


        Pää silmukkaan vaan ihmiset! Näitä niitä kannattaa tehdä.... hyvä jos kuolemakaan erottaa, senverran naimisissa ollaan näiden soppareiden kanssa...


      • 18
        sopimukset kirjoitti:

        Määräaikaista sopimusta ei voi purkaa kesken sopimuskauden


        Pää silmukkaan vaan ihmiset! Näitä niitä kannattaa tehdä.... hyvä jos kuolemakaan erottaa, senverran naimisissa ollaan näiden soppareiden kanssa...

        kyllä pystyy purkamaan, ainakin meikäläiselle näin kertoi kuluttaja-asiamies.. soneran sopimusehdoissakin luvataan (kannattaa lukea ne "pikkuprintit") vähintään 30 prosenttia tms. teoreettisesta maksiminopeudesta, jos tämä ei toteudu niin joko sonera korjaa asian (mitä eivät pysty tekemään) tahi sopimus puretaan koska sonera on rikkonut sopimusehtoja..


    • ncc

      Asia on nyt niin etta olet soneran renki ja vangi nuo kuukaudet. Nain ihmisia jymaytetaan, korostamatta sopimusta tehdessa sopimuksen pituutta.

    • Ellunkananen

      Tämä Telewell 510 v3 langattoman Wlan-yhteyden suurin nopeus on juuri tämä 6M minkä mainitsit. Verkkokaapelin kautta saat kaiken irti kunhan vain ADSL2 on modeemista päällä.

      • Sonera-asiantuntija

      • joutomies
        Sonera-asiantuntija kirjoitti:

        TW-EA510 modeemin WLANissa on tuki 54 megaan asti. Tarkemmat tiedot modeemin ominaisuuksista löytyvät laitevalmistajan www-sivuilta:

        http://www.telewell.fi/tuotteet2.php?tuote=56

        T: Lauri Soneran asiakaspalvelusta

        Tuki on 54M asti kyllä. Ja koneeseen ku tökätään halvin marketista löytyvä WLAN-tikku (jossa lukee myös 54M), niin ohan se semmonen yhistelmä että toimii varmasti tuolla nopeudella. ;)


    • perua 18 kk sopimuksen

      jos muutat ulkomaille.

      • örörörörrörörö

        "Voit perua 18 kk sopimuksen muuttamalla ulkomaille" :D sehän se onkin varmaan kaikista taloudellisin vaihtoehto jos maksaa jonkun hassun kympin kuukaudessa määräaikaisesta liittymästä. mutta onhan se aika syvältä suolesta jos tekee määräaikaisen sopimuksen liittymästä joka aluksi toimii moitteettomasti ja heti kun "koeaika" on mennyt umpeen eikä sopimusta voi enää purkaa niin alkaa heti vehkeet vittuilemaan ja sitä lystiä pitää sitten katella seuraavat 2 vuotta hymyssä suin ja maksaa laskut mukisematta, ja hankittua mokkulaa voi sen jälkeen käyttää korkeintaan itsensä tyydytysvälineenä. Laittaa vihaks että ihmisiä kusetetaan näin mutta bisneshän menee kaiken edelle. Ja sitten vielä sekin että liittymien nopeus pitäisi ilmoittaa hitaimman nopeuden mukaan eikä mikään vitun "teoreettinen maksiminopeus" joka ei ikinä toteudu. Hyi saatana tätä elämää !!!!!


      • 008
        örörörörrörörö kirjoitti:

        "Voit perua 18 kk sopimuksen muuttamalla ulkomaille" :D sehän se onkin varmaan kaikista taloudellisin vaihtoehto jos maksaa jonkun hassun kympin kuukaudessa määräaikaisesta liittymästä. mutta onhan se aika syvältä suolesta jos tekee määräaikaisen sopimuksen liittymästä joka aluksi toimii moitteettomasti ja heti kun "koeaika" on mennyt umpeen eikä sopimusta voi enää purkaa niin alkaa heti vehkeet vittuilemaan ja sitä lystiä pitää sitten katella seuraavat 2 vuotta hymyssä suin ja maksaa laskut mukisematta, ja hankittua mokkulaa voi sen jälkeen käyttää korkeintaan itsensä tyydytysvälineenä. Laittaa vihaks että ihmisiä kusetetaan näin mutta bisneshän menee kaiken edelle. Ja sitten vielä sekin että liittymien nopeus pitäisi ilmoittaa hitaimman nopeuden mukaan eikä mikään vitun "teoreettinen maksiminopeus" joka ei ikinä toteudu. Hyi saatana tätä elämää !!!!!

        Ei auttanut ulkomaille muutto nettitikun irtisanomisessa. Kun tämä sopimus loppuu en osta enää mitään Soneralta, pska firma, surkea asiakaspalvelu ja kallista on. KAduttaa ja ihmetyttää että missään vaiheessa edes menin tämän paskafirman asiakkaksi.


      • vanha nainen
        örörörörrörörö kirjoitti:

        "Voit perua 18 kk sopimuksen muuttamalla ulkomaille" :D sehän se onkin varmaan kaikista taloudellisin vaihtoehto jos maksaa jonkun hassun kympin kuukaudessa määräaikaisesta liittymästä. mutta onhan se aika syvältä suolesta jos tekee määräaikaisen sopimuksen liittymästä joka aluksi toimii moitteettomasti ja heti kun "koeaika" on mennyt umpeen eikä sopimusta voi enää purkaa niin alkaa heti vehkeet vittuilemaan ja sitä lystiä pitää sitten katella seuraavat 2 vuotta hymyssä suin ja maksaa laskut mukisematta, ja hankittua mokkulaa voi sen jälkeen käyttää korkeintaan itsensä tyydytysvälineenä. Laittaa vihaks että ihmisiä kusetetaan näin mutta bisneshän menee kaiken edelle. Ja sitten vielä sekin että liittymien nopeus pitäisi ilmoittaa hitaimman nopeuden mukaan eikä mikään vitun "teoreettinen maksiminopeus" joka ei ikinä toteudu. Hyi saatana tätä elämää !!!!!

        Moi kaikki!

        Minulla on asiakkuustoiminuthyvin soneran kanssa! ja olen tiennyt sopimukset tehtyäni, että olen naimisissa soneran kanssa aina kyseisten sopimusten ajan.
        Minun nettitikku, jokin tarjous/ kultatarjous en muista, sanoi sopimuksensa irti itse. Eli lakkasi toimimasta.
        Joten otin yhteyttä soneran asiakaspalveluun netin kautta jakerroin, että aiemmin hyvin toiminut tikku pätkii ja pyytää pinkoodia kaiken aikaa.
        mitailivat mitä mittailivat ja totesivat verkkoyhteyksien olevan kehnot. näin sain uudemman ja paremman (?) tikun veloituksetta samoin ehdoin tilalle!!!
        minusta hyvää palvelua.


    • Extran käyttäjä

      Itse olen jo vuoden verran käyttänyt samanlaista liittymää. Tekniikkaa tuntevana voin sanoa, että koko taloyhtiösi käytössä on 1000Mbits kapasiteettia - siis varsin paljon. Hidastelu tuskin johtuu operaattoristasi.

      Ongelmasi johtuvat modeemin firmware / merkistä. Vaihtamalla modeemia tai laittamalla nykyisen modeemin asetukset kuntoon, pääset ongelmistasi.

    • kaikki operaattorit

      ja niilä on kaikilla valtion siunaus ( eikös osa Soneraa ole valtion omaisuutta), selittää toi Yx Lauri täällä mitä tahansa.
      Minulla on mobiili LaaaAAAAJAkaista 384 kbt/s Saunalahdelta eikä toimi mökillä ollenkaan, hitaimillaan kaupungissa nopeus putoo TAVUIHIN... Mutta operaattorin mielestä toimii oikein hyvin, vielä vuosi naimisissa tämän kanssa ja sitten lentää järveen nuo mokkulaattorit ja liittymät....

    • Mvul7

      Määräaikaiset sopimukset ovat juuri siksi että hölmöt ihmiset saadaan ansaan. Toivottavasti oppi menee nyt kantapään kautta ja teet tämän orjasopimuksen päätyttyä vain toistaiseksi voimassaolevia liittymäsopimuksia.

      • vanha nainen

        moi kaikki!
        olen samaa mieltä kanssasi, että määräaikaisia sopimuksia tehdään vanhojen asiakkaiden pitämiseksi ja uusien saamiseksi. Mutta ei pidä mennä tekemään mitään sopimusta koskaan tietämättä mihin ryhtyy. mutta kieltämättä ne kuullostavat usein edullisilta. jos näin on ja sopimus on sillä hetkellä mielestäni edullinen..teen sen. ja edelläolevakertomukseni tikusta kertoo, että sopimus voi jatkua myös asiakkaan mieleisesti.


    • marika522

      Joo-o.
      Onneksi asiat on muutunut ja nykyisin määräaikaiset sopimukset voi purkaa. Ainut vaan että ks.operaattorilta tulee loppulasku. Muilla tuntuu nuo määräaikaset sopimukset olevan paitsi saunalahdella..

    • Epäasiakaspalvelu

      Olisi mielenkiintoista kuulla, miten Soneran sopimuksen saa purettua?

      Jonottelin ensin puhelimitse kyllästymiseen asti heidän asiakaspalvelunsa numeroon. Koska siellä ei järjellisessä ajassa vastattu, lähetin heille sitten perinteisesti kirjeitse irtisanomisilmoituksen. Tähän he eivät viitsineet vastata mitään. Nyt sitten lähetin sen vielä sähköpostitse, kun vihdoin löysin heidän sähköpostiosoitteensa.

      Minulla on useita vuosia voimassa ollut toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Laajakaista pätkii ihan jatkuvasti ja hintakin on tähtitieteellinen nykyisiin hintoihin verrattuna eli olen ollut heille vuosia hyvä lypsylehmä, mutta nyt haluan heistä eroon ja lopullisesti.

      Aion joka tapauksessa tehdä heistä valituksen kuluttajasuoja-asiamiehelle, mutta haluan nyt ensin heistä muuten eroon.

    • kiinnostunut

      Voitko laittaa tänne mitä kirjoitit kuluttaja-asiamiehelle ja mitä hän vastasi?

    • Huijattu

      Soneran laajakaista. Paska mikä Paska ja kallis Paska.

    • 2 sti huijattu

      Voi Jeesus tuota Soneran toimintaa, Päin naamaa valehdellaan sopimuksen ehdot. Toisen kerran haksahdin soneraan. Kai nuo myyjäparat saa jonkunlaiset provisiot kunhan saavat vain nimen paperiin. Tuli kahden vuoden sopimus netti tikkuun, mutta kaiken mahdollisen otan pois. Eikä kolmatta huijausmahdollisuutta heille tule noin 3500 vuoteen. Vituttaa kun erehdyin sotkeentumaan toisenkin kerran

      • Terve 2sti huijattu!

        Millanen tilanne siellä? Voitko hieman valoittaa mitä on käynyt? Olethan ollut jo meihin yhteydessä? Puhelimitse voit olla yhteydessä numeroon 0200 17000 ja verkkoasioinnin kautta näppärästi http://bit.ly/1vxLM8r.

        Jari@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • $onera
        sonerapartio kirjoitti:

        Terve 2sti huijattu!

        Millanen tilanne siellä? Voitko hieman valoittaa mitä on käynyt? Olethan ollut jo meihin yhteydessä? Puhelimitse voit olla yhteydessä numeroon 0200 17000 ja verkkoasioinnin kautta näppärästi http://bit.ly/1vxLM8r.

        Jari@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Tuo palvelunumero on pelkkä vitsi. Monet kerrat siihen soittanut ja näpytellyt jos minkälaista koodia mitä se aparaatti keksii pyytää mutta IKINÄ ei ole läpi mennyt.

        Paikalliseen Soneran asiakaspalvelupisteeseen oli pakko mennä asioimaan jotta saataisiin asiaa eteenpäin. Nyt on onneksi kyseisen henkilön suora numero sekä sähköposti jonka kautta saa paremmin yhteyttä koska asian selvittäminenhän ei todellakaan ollut ensimmäisellä eikä edes toisella kerralla ohitse.

        Laskuja tulee liittymästä jota minä en ole ikinä edes käyttänyt.


      • $onera kirjoitti:

        Tuo palvelunumero on pelkkä vitsi. Monet kerrat siihen soittanut ja näpytellyt jos minkälaista koodia mitä se aparaatti keksii pyytää mutta IKINÄ ei ole läpi mennyt.

        Paikalliseen Soneran asiakaspalvelupisteeseen oli pakko mennä asioimaan jotta saataisiin asiaa eteenpäin. Nyt on onneksi kyseisen henkilön suora numero sekä sähköposti jonka kautta saa paremmin yhteyttä koska asian selvittäminenhän ei todellakaan ollut ensimmäisellä eikä edes toisella kerralla ohitse.

        Laskuja tulee liittymästä jota minä en ole ikinä edes käyttänyt.

        Oletko koska viimeksi asiakaspalveluun soittanut? Asiakaspalvelun numeroinnin valikkoranteen löydät linkistä: http://bit.ly/1nwBseH. Noilla ohjeistuksilla pitäisi asiakaspalveluun päästä näppärästi!

        Saitko asian selvitettyä vai onko selvityksessä? :)

        Jari@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • Poikamme sairastui vakavaan masennukseen ja häneltä jäi puolelta vuodelta kaikki maksut hoitamatta(n 3000e).Rupesin niitä selvittelemään ja soitin kaikille karhujille.Maksoin kaikki laskut ja luulin, että pöytä on puhdas.Määräaikainen adsl oli soneran puolesta irtisanottu . Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä ilmoitettiin, että se pitää maksaa. Sanoin , että liitymä pitäisi sitten aukaista jos siitä kerran maksaa. Näin luvattiin tehdä.Reilun viikon jälkeen soitettiin uudelleen. Uusi nainen ilmoitti sitä ei voi tehdä, mutta heillä ei ole vaateita, vaan kaikki on ok.Se olikin vähän aikaa, mutta sitten postiluukusta rapsahti sergelin perintälasku.Vaikka sonera oli ilmoittanut, että kaikki laskut on maksettu.Soneran vihkosessa lukee mm näin:Sivulla 22 /12 sopimuksen päättyminen:Määräikaista sopimusta ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden.Asiakkalla on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta jos hän on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden,työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia jne.Sossunko (veron maksajat) pitäisi maksaa, kun poikamme/me vanhemmat emme kykene niitä maksamaan?Hän on sekä sairas että työtön.

    • digi-info

      Isäntäoperaattori voi olla muu, soneralla ei ole valtuuksia toisen operaattorin talokeskukseen jonka vialta tuo vaikuttaa .... Eltelin mittarimiehet voit pakottaa paikalle Soneralta ... Toisaalta Telewell modeemit laukee joskus itekseen ja harvoin kestää 2 vuotta sekoomatta. Asetukset väärät? Pätkiminen voi johtua Wan portin vääristä asetuksista ja ZyXellit toimii paremmin Soneran kanssa, Telewelliin nähden mulla kasvo ulos menevä nopeus ZyXellillä Megan puolitoista kun Telewell sai 19,7M, Zyxel kiskoo likimain 21.... Telewellit on halparimpuloita. Ota ens kerralla Soneralta DSL modeemi mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe