Hei.
Olemme yrittäny mieheni kanssa kohta parisen vuotta saada lasta.
Mitään ei kuulu eikä näy.
Nyt olemme suunnitelleet että menemme lapsettomuus testeihin/hoitoihin.
Miten se siis toimii? kumpi testataa eka? ja miten lapsettomuutta hoidetaan jo on mahdollista?
kiitoksia etukäteen! ja tsemppiä kaikille vauvakuumeisille jotka toivoo lapsia! :)
Miten lapsettomuus hoidot etenee?
2
594
Vastaukset
- itse hoidossa oleva...
Moi! Kerron meidän tilanteesta, mutta tietenkin hoidot voi edetä paikkakunnasta/lääkäristä riippuen erilailla. Itse sain oman gynen kautta lähetteen lapsettomuuspolille, koska oltiin yritetty lasta jo vuosi tuloksetta (mm. terolutin kanssa). Gyne neuvoi, et miehen kannattaa tutkittaa siemenneste ennen polille menoa, koska se nopeuttaa vähän. Miehellä oli kaikki ok. Ensin saatii kutsu aloituskäynnille, jossa lähinnä käytiin läpi aiempia sairauksia jne. muita mahdollisia tekijöitä. Saatiin verikokeeseen lähetteet, hiv jne. (pakolliset, että hoidot voi alkaa). Lisäksi mun piti käydä kierron jossain vaiheessa labrassa jotta nähtiin onko ovulaatio tapahtunut. Itse seurasin ovistesteillä ovulaatiota ja sitä ei ole ollut. Kannattaa aloittaa seuraaminen heti, koska sekin nopeuttaa, kun voi sitten sanoa, mitä se näyttää, eikä tartte sitten aloittaa testailua... Tämän jälkeen uusi aika polille jolloin mulla todettiin pco ja määrättiin clomit. Näitä puoli vuotta ja sit oli kolme inseminaatiota ja nyt sitten toinen ivf-hoito menossa (1 pas-hoito eka ivf: jäljiltä tehty myös). Julkisella puolella siis ollaan, kun yksityisellä niin hurjan kallista... ja jonoja ei onneksi ole juurikaan ollut, aina on päästy, mihin on pitänytkin. Hoitoihin on kuulunut monia monia käyntejä sairaalalla. Välillä ollut vaikeaa selittää töissä mihin on taas menossa, mut tähän asti vielä onnistunut:) Toki itse ole kokenut rasittavana sen, että lääkärit ja hoitajat vaihtuvat jatkuvasti, eli ei muodostu mitään kunnon hoitosuhdetta, mutta siirrytää yksityiselle, jos käy liian ahdistavaksi... ja viimeistään sitten, kun julkisen kautta saatavat hoidot loppuvat (3 ivf ja 3 inseminaatiota). Tsemppiä teille!
- alkuperänen kirjoittaja
no hui että joutunu paljon eri hoitoihin.
Mut varmasti sen arvosta jos saa jotain aikaseks :) joskus aikasemmin tein ovulaatio testei ja jos oikein muistan ni ensimmäisellä kerralla ei löytyny ovulaatioo mut sittte toisella kierroksella tuli ovulaatio.
No ei auta muu ku mennä sinne lääkäriin.
voisin jutella gynen kanssa ku pitäis papa kokeeseen muutenkin mennä.. mutta kiitoksia sinulle että jaksoit kertoa! oli paljon hyötyä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207