hinnat lankapuhelimeen Ruotsiin?

Hjälp!

Soitin eilen Ruotsiin lankapuhelimeen ( ensimmäinen soittoni yleensä ). Puhuin 22 sekuntia ja se maksoi 6 centtiä. Jossain luin että tuntimaksu olisi 1,20€, mutta tällä taksalla siitähän tulisi n. 11€!En ymmärrä! Sen lisäksi sain käsityksen että ensimmäinen puhelu olisi ilmainen.

Olenko ymmärtänyt kaiken niin väärin, vai voiko joku selittä ja auttaa? Tämmöiset taksat ei anakaan kannusta käyttämään Skypeä!

8

2095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..soitellaan..
      • Hjälp

        Täytyy yrittää ottaa selvää siitä aloitusmaksusta. Se on minulta mennyt aivan ohi mutta selittäisi tietysti tämän puhelumaksuni tällä kertaa.Mutta sitten se että ensimmäinen puhelu olisi maksuton. Onko kukaan muu lukenut siitä tai kokenut sitä?

        palataan asiaan


      • otin tuon
        Hjälp kirjoitti:

        Täytyy yrittää ottaa selvää siitä aloitusmaksusta. Se on minulta mennyt aivan ohi mutta selittäisi tietysti tämän puhelumaksuni tällä kertaa.Mutta sitten se että ensimmäinen puhelu olisi maksuton. Onko kukaan muu lukenut siitä tai kokenut sitä?

        palataan asiaan

        Skypen niin se ilmoitti 5:n minuutin ilmaissoitosta lankapuhelimeen ja kun täällä Suomessa soitin kaverin lankapuhelimeen niin ne minuutit kuluivat äkkiä ja puhelu katkesi kun en vielä ollut laittanut tilille rahaa.
        Ruotsiin olen soittanut lankapuhelimeen ja se ei ollut kyllä kallista. Ruotsiin kännykkään soittaminen kyllä maksaa maltaita Skypellä.
        Mielestäni tekstiviestit Skypeltä ovat melko lyhyitä eli ei sitä normaalimäärää kirjoitusta joten Skype saa pienestäkin jutusta kehiteltyä monta viestiä ja ne maksaa sen mukaisesti.
        Kaikista paras kun soittaa Skypestä Skypeen myös toiseen maahan niin ei maksa mitään.


      • Hjälp
        otin tuon kirjoitti:

        Skypen niin se ilmoitti 5:n minuutin ilmaissoitosta lankapuhelimeen ja kun täällä Suomessa soitin kaverin lankapuhelimeen niin ne minuutit kuluivat äkkiä ja puhelu katkesi kun en vielä ollut laittanut tilille rahaa.
        Ruotsiin olen soittanut lankapuhelimeen ja se ei ollut kyllä kallista. Ruotsiin kännykkään soittaminen kyllä maksaa maltaita Skypellä.
        Mielestäni tekstiviestit Skypeltä ovat melko lyhyitä eli ei sitä normaalimäärää kirjoitusta joten Skype saa pienestäkin jutusta kehiteltyä monta viestiä ja ne maksaa sen mukaisesti.
        Kaikista paras kun soittaa Skypestä Skypeen myös toiseen maahan niin ei maksa mitään.

        Kyllä se varmasti on niinkuin sanot, että skypestä skypeen on paras. Lankapuhelu on minulle vain sen takia tärkeä, että voin soittaa äidilleni Ruotsiin. Hänellä ei ole tietokonetta eikä varmaan ostakaan enään 83 vuotiaana. Mutta ehkä se sitten oli se aloitusmaksu joka hämäsi minua. Näköjään sellainen tulee joka kerta kun lankapuhelimeen soittaa. Olen katsonut vanhoja keskusteluja siitä, mutta vieläkään se aloitusmaksun summa ei ole selvinnyt. Enkä myöskään skypen omalla sivuilla löytänyt siitä mitään. Olisi kiva tietää. Onko muuten kenenkään muun mielestä vähän raskasta että kaikki mitä skypestä haluat tietää menee englanniksi ja yhteydenotot niin ikään? Kyllä englanti muuten aika hyvin sujuu, mutta näissä asioissa ja varsinkin teknisissä...Huh,huh! Kirjoittamisiin


      • jellovi
        Hjälp kirjoitti:

        Kyllä se varmasti on niinkuin sanot, että skypestä skypeen on paras. Lankapuhelu on minulle vain sen takia tärkeä, että voin soittaa äidilleni Ruotsiin. Hänellä ei ole tietokonetta eikä varmaan ostakaan enään 83 vuotiaana. Mutta ehkä se sitten oli se aloitusmaksu joka hämäsi minua. Näköjään sellainen tulee joka kerta kun lankapuhelimeen soittaa. Olen katsonut vanhoja keskusteluja siitä, mutta vieläkään se aloitusmaksun summa ei ole selvinnyt. Enkä myöskään skypen omalla sivuilla löytänyt siitä mitään. Olisi kiva tietää. Onko muuten kenenkään muun mielestä vähän raskasta että kaikki mitä skypestä haluat tietää menee englanniksi ja yhteydenotot niin ikään? Kyllä englanti muuten aika hyvin sujuu, mutta näissä asioissa ja varsinkin teknisissä...Huh,huh! Kirjoittamisiin

        Skypen pro versioon. Olisiko se yksi mahdollisuus, ei ainakaan kotimaan lankapuhelimiin tule mitään muuta kuin 3,9 centtiä/puhelu. Tosin menee 2 euroa kuukausimaksua.On enemmän puhujille todellinen vaihtoehto.Luultavasti Ruotsiin se 2 centtiä minuutti.


      • Skypettäjä
        Hjälp kirjoitti:

        Kyllä se varmasti on niinkuin sanot, että skypestä skypeen on paras. Lankapuhelu on minulle vain sen takia tärkeä, että voin soittaa äidilleni Ruotsiin. Hänellä ei ole tietokonetta eikä varmaan ostakaan enään 83 vuotiaana. Mutta ehkä se sitten oli se aloitusmaksu joka hämäsi minua. Näköjään sellainen tulee joka kerta kun lankapuhelimeen soittaa. Olen katsonut vanhoja keskusteluja siitä, mutta vieläkään se aloitusmaksun summa ei ole selvinnyt. Enkä myöskään skypen omalla sivuilla löytänyt siitä mitään. Olisi kiva tietää. Onko muuten kenenkään muun mielestä vähän raskasta että kaikki mitä skypestä haluat tietää menee englanniksi ja yhteydenotot niin ikään? Kyllä englanti muuten aika hyvin sujuu, mutta näissä asioissa ja varsinkin teknisissä...Huh,huh! Kirjoittamisiin

        Eli kanattaa ostaa skypeltä se maapaketti. Tulee erittäin paljon halvemmaksi , jos puhuu paljon. Lisäksi saat vielä itsellesi vastaajan, sekä nettinumeron, johon äitisi tai ystäväsi voivat soittaa sinulle


      • Hjälp
        jellovi kirjoitti:

        Skypen pro versioon. Olisiko se yksi mahdollisuus, ei ainakaan kotimaan lankapuhelimiin tule mitään muuta kuin 3,9 centtiä/puhelu. Tosin menee 2 euroa kuukausimaksua.On enemmän puhujille todellinen vaihtoehto.Luultavasti Ruotsiin se 2 centtiä minuutti.

        Kiitos vinkistä! Täytyypä miettiä sitä pro versiota, ainakin jos meinaan puhua paljon lankapuhelimiin kotimaassa. Silloin se ainakin kannattaa. Hienoa kuitenkin saada vinkkejä ja vaihtoehtoja kun itse on niin vauva vielä näissä hommissa.


      • Hjälp
        Skypettäjä kirjoitti:

        Eli kanattaa ostaa skypeltä se maapaketti. Tulee erittäin paljon halvemmaksi , jos puhuu paljon. Lisäksi saat vielä itsellesi vastaajan, sekä nettinumeron, johon äitisi tai ystäväsi voivat soittaa sinulle

        Maapaketti=skype pro jos olen oikein ymmärtänyt? Mutta jos saan nettinumeron niin paljonko puhelu tulee maksamaan heille jotka minulle soittavat? No, tätyy nyt vain miettiä mikä versio voisi sopia parhaiten tässä tapauksessa ja kuinka paljon arvioin puhuvani lankapuhelimiin jne. Kiitos kuitenkin kaikille jotka ovat neuvoja antaneet! Kysymyksiä tulee varmasti vielä silloin tällöin, mutta onneksi on paljon skype-konkareita jotka osaavat neuvoa ja opastaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe