Hiljainen sade

Alas leijailet
valkoisin sydämin
tulet sulat.
Olet
kuin pyynteetön
rakkaus.

Ei ett
vaadi
hiljainen sade.
Ehkä
Sinut lähetettiin
tuomaan viestiä?

Sydänten teille
on sittenki
olemassa?
Jotai
niin suurta
tähän keskeneräiseen?

Oi Sinä
hiljainen sade.
Hiljaisuuttas ja
niin valkoista
sydäntäs ihailen.

Sinä
Rakennat sydämen joulun.
Yhteisen pöydän
Lapsilleni lastenlapsilleni
siinä
joulun ihmeen koemme.

Uskon
Ne hetket ovat
niitä muruja
joista hekin etsivät.
Hiljaisen sateen
niin valkoisen
sydämen joulun.

12

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Juuri kävin sivullesi runon huikkaamassa! :))

      Sitä iloa kun vain jaamme mekin ja jatkamme sitä, joka joskus on alkanut,
      luomaan turvallisuutta siihen ihmisen vaiheeseen, jolloin sitä juuri tarvitaankin.
      Meillä aikuisilla on silmät nähdä, käsi ohjata ja turvata.
      Ja jälleen - sataa valkoista (kin), kuin lahjaksi, otetaan se ilolla vastaan! :)

      Lämpöistä ja iloista tohinaa pirttiin, Liisa vilkuttaa Murukulta! :)

      • Kiireeltä en kysyny lupaa,
        livahdin hetkeks omiin aatoksiin.
        Vastaleivottuja sydämen muotoisia torttuja,
        maistiasia jos pikkasen maisteltas.

        Tuo ILO..ONNI
        Miten ne on tärkeitä ikään katsomatta.
        Erikoisesti herkistyy mieli,
        sydän käärii somasti niitä kultaantuneita.
        Siirtää saamaansa lahjaa,hiljaa toivoo
        lahjan aarteeen löydön ILOKS...VALOKS

        MURUU...kiitos ihanasta runostas ja
        näistä lämpimistä ja syvällisistä sanoistas.
        Oiii...huokaan ihan...tuo runo syntyi muuten
        kesken kiireen,hiljainen sade valtas.

        Vilkutan läpi pimeän....Liisa


    • padme_amidala

      ..kuvastuvat runostasi toivonliisa : )

      Niin ihanan rauhallista ja pehmoista tunnelmaa. kuin vastasatanut lumi, jota täällä pääkaupunkiseudulla saa nyt ihailla. Puhdasta ja valkeaa joulumaisemaa rakentuu täällä.

      Kiitos sinulle ihanasta lukuhetkestä : )

      • Alkoi sataa täälä pääkaupunkiseudulla
        niin hiljainen sade ja se valtas minut.
        Tuli ja otti siivousrätit käsistäni,
        mitäs niin muuta kaipaankaa,kuin tuota
        sydäntä koskettavaa, siinä jouluntunnelmaa.

        padme amidala
        Hienoa Sinäki sait nähdä tuon
        hiljaisen sateen, kaunista.
        Kiitos jossa koen, jouluntunnelmaa
        on Sinunki sydämessä.

        Joulumieltä lämpimin ajatuksin...Liisa


    • valkeekuulas

      Olipa ihana runo,oikein lämminhenkinen ja kaunis kuin unta.

      • Alas kiireen keskelle
        pysäytti askareet.

        Miten se oliki niin,
        vaikuttavaa hiljainen sade.

        Sinulle lämmin kiitos ja
        Hyvää Joulua juhlaa suurta...Liisa


    • lindalinda1

      se leijaa kiteinä,
      monisärmäisine kiteineen ja siltikin on jotain
      niin kaunista ja ihmeellistä.

      Rakentaa sydämeen Joulua,
      mieltä hiljaisuuteen ja rauhaan.

      Mutta niin kuin sanoin Sinulle tuolla oman
      runoni sisällä, niin tässä se tuleekin eteen
      ' lapsilleni, lastenlapsilleni ' sitä juuri tar-
      koitin kun sanoin, että se palkitaan monin ver-
      roin Liisukka.

      ' Näin sydämeeni Joulun teet ja mieleen
      hiljaiseen, taas Jeesus-lapsi syntyy
      uudelleen '

      Sinulle, minulle - meille kaikille.

      Kiitos Liisa.

      • Nielen kyyneleitä
        on taas tulossa joulu.
        Miten kipeä oli se joulu,
        keskuudestamma oli poissa.
        Meidän hiljainen läsnäoleva
        koossa pitävä voima.

        Syvin rukoukseni
        näen miten kylmä on maailma.
        Rakkautta tarvitsee lapseni,
        äitinä olemme kuin majakka.
        Lapseni vaikka et puhuis,
        lapseni kuljen rinnallas.

        lindalindal1
        Jouluun kätketty niin paljon ja
        äitiytyyteen mahtuu jokainen erilainen,
        miten nee onkii, kuin päivä ja yö.
        Hymy jo heräs, kyynel poskellani.
        Tämä nyt alkoi näin paisuun,
        kuin pullataikina....tulee muuten
        lastenlapset ne tytöt...teen ison taikinan.
        Traditioks jo tullu , ihanaa miten ne osaaki
        jokainen pulla on,,,ihan erilainen.
        Kauhistuksen kananen, piti vain lyhyesti sanoo.

        Kiitosta sylissäni sydämessäni ojennan Sinulle.
        Joulun tuon suuren valon, syttyös sydämees.Liisa


    • kerppulintu

      on kaunis, Toivonliisa. "Hiljainen sade, valkoinen sydän, sydämen joulu." - kauniita ilmaisuja. Kiitos runostasi! kerppunen

      • Miten onkaa kauneus,
        sielussain syttyy ihme uus.
        Arkeen pimeään missä pelkoa,
        mistä löytyy majatalo.

        Sydän tekee matkaa
        saanko kokea taas joulun?
        Kaiken sen ulkoisen,
        sydän tiedostaa joulu on.

        Olenhan nähny jo niin monta
        hiljaista sadetta.
        Oliko sitten vain sydämeni huone,
        niin tyhjä odottava?

        Oli se
        Miten kaipaan vain sitä
        joulua jonka lapsena löysin.
        Ulkoinen köyhyys läsnä,
        miten lapsuuteni joulussa
        rakkaus oli läsnä.

        kerppulintu
        käteni ojentunnu kiittämään ja
        Sinulle toivotan Hyvää Joulua..Liisa


    • mymmeli kuuntelee

      On aika hiljentyä, vastaan ottamaan joulua, rakkaan ja rakkaiden kanssa, on olo onnellinen lasten ja lastenlasten kanssa, se meidät yhdistää, läheisyydestä nauttimaan.

      Rauhaisaa joulua!

      • Sydämen tie
        taas vaeltaa on pimeys yllä maan.
        Tähti kirkas tietä luokse seimen näyttää,
        vaatimattomuudessa alhaalla rakkaus suurin.

        Saamme sydämin ja suin
        yhtyä kuolemattomiin lauluihin.

        mymmeli kuuntelee
        Sinulle lämmin kiitos toit joulun viestin.
        Hiljennytään annetaan joulun tulla sydämiin..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe