suuruus lasketaan? Siis saako suomen oloissa yleensä kukaan suurempia summia, kuin sen ns.minimin? Ja jos joku saa, niin kuinkahan suuret tulot elatusvelvollisella täytyy olla että enemmän maksaa..
Vastaukset 2
- löytyy vastaus
Oikeusministeriö on laatinut 2007, julkaisun josta voit löytää laskentakaavan jonka mukaan summa määräytyy. googleta vaikka:"Ohje lapsen elatusavun
suuruuden arvioimiseksi". Omalla kohdallani yritimme päästä lastenvalvojan avulla sopimukseen elatusavusta sekä tapaamisista, mutta exlläni on pari hyvää "neuvonantajaa" (lepakko-sisko sekä yh-sisko) jotka ovat lobanneet ettei lastenvalvojaa kannata uskoa, vaan kannattaa hakea kunnon korvausta julkisen oikeusavustajan (= hänelle maksuton) avulla... Exäni luopui aikoinaan aikaisemmista lapsistaan lasten isälle ja nyt on päättänyt saada kunnon korvauksen siitä, että halusi uuden elämän / perheen / tulevaisuuden minun kanssa.. ja minä hölmö kun uskoin että kaikki tuo olisi totta... en toivoisi tälläistä kenelekkään.. (ex ei sallinut minulle että olisin edes nähnyt pientä tyttöäni isänpäivänä).- arvutimasiin
aiemmin olikin niin, että lähivanhemman kannatti hakea elatusaputuomio käräjiltä mieluummin kuin sopia sosiaalitoimen "välityksellä". Tuomioistuimet kun määräsivät hyvinkin ankaria elatusapumaksuja suhteessa elatusvelvollisen elatuskykyyn. En tiedä kuinka - jos ollenkaan - oikeusministeriön ohjeet ovat vaikuttaneet nykyiseen tuomioistuinkäytäntöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid149974En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44697Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23628Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.124619- 67595
- 36552
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää154530Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni33520Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34518