Tuli eilen teitä tahattomasti huijattua.

Juro-Ukko

Vasta lauantaina on lähtö koto-Suomeen, kun tytön Joulu juhlat ovat kaksipäiväiset.
Se nuorisobändi asiakin selvisi, nimittäin kyseessä on Viron Kanal 2:den järjestämä kykyjen etsintä kisa. Tyttäreni äidin sormet oli myös valitettavasti kuvioissa mukana, mutta tyttäreni kiitti kunniasta ja sanoi kiitos ei, mutta rummut paukkuu edelleen yläkerrassa ja lujaa.

Tämä on mukava palsta ja tuntuu, että palstalla on varsin hyvä henki, vähän riitoja ja vielä vähemmän vinoilua, hienoa olisi, jos jatkossakin asiat kulkisivat näin.

26

3532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dorodea

on ja kerkesimpäs hyvät joulut toivottamaan. Mun tyttö soittelee kitaraa :D

• Juro-Ukko

mutta jos tyttäresi on nuori, niin nailonkielinen
        akustinen kitara on hyvä alku ja myös jatkossakin skeban ohella taitoa vaativa soitin.
        Itse kiersin Helsingin keskustan kuppiloita 80-luvulla trubatuurina, yleensä säestin itseäni 12-kielisellä, koska se helisi kuin kannel, mutta keikan jälkeen oli usein sormet verillä ja lopuksi sormien päät olivat täysin "känsäytyneet".

• mimmimus*
        Juro-Ukko kirjoitti:

akustinen kitara on hyvä alku ja myös jatkossakin skeban ohella taitoa vaativa soitin.
        Itse kiersin Helsingin keskustan kuppiloita 80-luvulla trubatuurina, yleensä säestin itseäni 12-kielisellä, koska se helisi kuin kannel, mutta keikan jälkeen oli usein sormet verillä ja lopuksi sormien päät olivat täysin "känsäytyneet".

balalaikaamassa? Juttutuvassa?

• Juro-Ukko
        mimmimus* kirjoitti:

balalaikaamassa? Juttutuvassa?

sekä Annan Bubissa, Kappelin Kellarissa jne. en muista kaikkia paikkoja. Akustisia duo ja trio keikkoja tehtiin, myös Helsingin ulkopuolelle.

• mimmimus*
        Juro-Ukko kirjoitti:

sekä Annan Bubissa, Kappelin Kellarissa jne. en muista kaikkia paikkoja. Akustisia duo ja trio keikkoja tehtiin, myös Helsingin ulkopuolelle.

Tästä vain muistoja nuoruudesta kokoelmaa väännän.
        Juttutuvasta erityisesti muistan ne laulut.
        Hienoa oli tunnelmoida sipulipihvin ja paistetun perunan jatkamana -viimeisen kerran katson Niejbriin--väärin lie kirjoitettu?

• ent.tehtaantyttö
        mimmimus* kirjoitti:

Hienoa oli tunnelmoida sipulipihvin ja paistetun perunan jatkamana -viimeisen kerran katson Niejbriin--väärin lie kirjoitettu?

..siellä, kun siellä oli tämä vanhempi miesviulisti ja sitten hänen kanssaan oli mies joka säesti haitarilla...voihan vinde...ei tule nyt tuo muusikon nimi mieleen, kauniisti joka tapauksessa soittivat monta vuotta....

• mimmimus*
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

..siellä, kun siellä oli tämä vanhempi miesviulisti ja sitten hänen kanssaan oli mies joka säesti haitarilla...voihan vinde...ei tule nyt tuo muusikon nimi mieleen, kauniisti joka tapauksessa soittivat monta vuotta....

kaksi niitä oli parhaimmillaan..en hiivatti vie muista edes päiviä jolloin olin siellä saati soittajien nimiä. Kokemukset päässä vaan työntää muistikuvia ulos..soo niin tarkkaa.:)

• Juro-Ukko
        mimmimus* kirjoitti:

mutta tämä oli Juttutuvassa usein toivottu laulu.

http://www.youtube.com/watch?v=P40NENvXjJE&feature=related

Oli aika milloin isäni selvästi häpesi repertuaariani ja ystäviäni, kun punaväri paistoi kaikesta läpi, mutta ei hän koskaan minua moittinut.
        Nyt tuo punaväri on jo haalistunut ja jonkinlainen realismi on astunut tilalle, mutta muistoja on hyvä vaalia.

Tuli mieleen toinen laulu, mitä silloinen rakkaani lauloi mulle aina suuttuessaan, terveisiä Tuijalle, jos luet näitä palstoja.

http://www.youtube.com/watch?v=UHvXivSN5Gk&feature=related

• Juro-Ukko

Jari Lappalaista ja Petri Hohentalia, jos nimen kirjoitin oikein.

• mimmimus*
        Juro-Ukko kirjoitti:

mutta tämä oli Juttutuvassa usein toivottu laulu.

http://www.youtube.com/watch?v=P40NENvXjJE&feature=related

Oli aika milloin isäni selvästi häpesi repertuaariani ja ystäviäni, kun punaväri paistoi kaikesta läpi, mutta ei hän koskaan minua moittinut.
        Nyt tuo punaväri on jo haalistunut ja jonkinlainen realismi on astunut tilalle, mutta muistoja on hyvä vaalia.

Tuli mieleen toinen laulu, mitä silloinen rakkaani lauloi mulle aina suuttuessaan, terveisiä Tuijalle, jos luet näitä palstoja.

http://www.youtube.com/watch?v=UHvXivSN5Gk&feature=related

ne kappaleet. Ei niistä tarvitse hakea välttämättä sitä punaista fiilistä, mun mielestä ne vaan on ihmisten lauluja siinä ajassa. Hienoa, ettei isäsi moittinut sinua suohon, elämästä tulee nauttia jokaisen.

• ent.tehtaantyttö
        mimmimus* kirjoitti:

kaksi niitä oli parhaimmillaan..en hiivatti vie muista edes päiviä jolloin olin siellä saati soittajien nimiä. Kokemukset päässä vaan työntää muistikuvia ulos..soo niin tarkkaa.:)

..minäkin sen vaan muistan että, silloin kun tuo paikka avattiin, niin taisivat olla joka iltaisia muusikoita nämä taivat miehet, monta vuotta kyllä siellä soittivat...

• Juro-Ukko
        mimmimus* kirjoitti:

ne kappaleet. Ei niistä tarvitse hakea välttämättä sitä punaista fiilistä, mun mielestä ne vaan on ihmisten lauluja siinä ajassa. Hienoa, ettei isäsi moittinut sinua suohon, elämästä tulee nauttia jokaisen.

Vaikka isäni oli mitalimies, antoi hän mulle tilaa olla oma itseni, voisin oikeastaan väittää, että olimme faijan kanssa parhaimmat kaverit. Oma täysi-ikäinen poikani on myös mulle kertonut, että olen hyvä jätkä, mutta niin on myös poikani.

Se punaväri oli silloin hyvä aate, mihin kuului mm. kimppasaunat ja muut aatetta kannustavat asiat, no joo, mutta näin se vain silloin oli.

• Dorodea
        Juro-Ukko kirjoitti:

Nuori on ja klassista kitaraa soittaa. Ei vielä känsiintymis vaaraa :D

• ent.tehtaantyttö
        Juro-Ukko kirjoitti:

Jari Lappalaista ja Petri Hohentalia, jos nimen kirjoitin oikein.

..muistaakseni vierasperäinen sukunimi..haitaristin nimestä ei oikein hajua...varma en tietenkään ole..vanhempimies oli tämä viulusti..oltiin jotain tosi nuoria kun siellä käytiin, no 18 v kuitenkin. Juttis oli juuri avattu....

• Juro-Ukko

..muistaakseni vierasperäinen sukunimi..haitaristin nimestä ei oikein hajua...varma en tietenkään ole..vanhempimies oli tämä viulusti..oltiin jotain tosi nuoria kun siellä käytiin, no 18 v kuitenkin. Juttis oli juuri avattu....

Viulisti Pauli Granfelt ja haitaristi Aaro Kurkela. Jos en ihan väärin muista, niin Pauli Granfelt on kitaristi Ben Granfeltin isä.
        Nyt nuo mestarit Pauli ja Aaro soittavat taivaallisessa soittokunnassa.
        Pauli Granfelt oli myös hyvä puhallinmuusikko.

• ent.tehtaantyttö
        Juro-Ukko kirjoitti:

Viulisti Pauli Granfelt ja haitaristi Aaro Kurkela. Jos en ihan väärin muista, niin Pauli Granfelt on kitaristi Ben Granfeltin isä.

tämä oli varmasti näin. Monesti, kun nuoria oltiin kaikki, niin varsinkin kokousten jälkeen, tuonne Juttikseen sitten mentiin vielä spekuloimaan ja muuten vaan iltaa istumaan, harvalla meillä kun tuota perhettä ei vielä silloin..oi, niitä aikoja. No, muistan että,miten kauniisti tämä viulisti Pauli Granfelt ja haitaristi Aaro Kurkela, sitten siellä kiersivät pöydän luota toiselle, enemmänkin tuota slaavilaista musiikkia soittivat, kimalalaisenlento oli se mitä aina pyydettiin...tätä viulistia soittamaan...hyvin taitavia olivat tämä muusikot, meidän kaikkien mielestä...vai että siellä taivaallisessa kuorossa, molemmat. No, kauniisti soi varmasti viulu ja haitari. Siitä olen aivan varma...

• Anonyymi
        Juro-Ukko kirjoitti:

Pauli Granfelt ei ole Ben Granfeltin isä.

• Heikunkeikku

...rummut paukkuu yläkerras, taitaa olla tosi innokas tyttö.
      Tilaisuuksia tulee varmasti muita myöhemmin. Tytön taidot lisääntyy ja sitä myötä varmuus ja kun oikea H-hetki tulee, niin saa näyttää kyntensä :)

Joo, ihan mukava palsta. Hmmm....tosin en osaa verrata, kun en ole ikinä missään muussa palstassa käynyt. Eikä tee mieli, kun täällä on kaikki "tutut".

Kylläpä täälä välillä sormet paukuttelevat nappuloita sen verran lujaa, että melkein sitä riidaksi tai ainakin riidanpoikaseksi nimittelisin. Mutta voihan sitä hypähtää semmosten poikasten yli ja keskittyä mukaviin jutusteluihin.

Tervetuloa vaan koto-Suomeen joulua viettämään :)

• ent.tehtaantyttö

..ei epäilystäkään...

Teretulemast, Tervetuloa vaan koto-Suomeen joulunviettohon;) minunkin puolestani.

• Hömppähullu Joulupukki

tuosta sinun paikastas sielä lahen takana, että onko se valamis jo ens kesänä, jos met tulisima pistytymhään, ihan noin, ei niinkhän sinun takia, vaan ihan sen koko alueen takia.
      Met ilimeisesti emmä yöpaikkaa tarvi, jos met tuola isola härvelilä lähemä, jos lähemä ollenkhaan.
      Sielä vissiinki sinula on semmonen paikka mihin saapi yöksiki pysähtyä, tietenki maksua vasthaan.
      Ei ole pakko vastata, sillä joku voipi käsittää, että sie vain mainostat, meitäkö on monheen junhaan.
      En mie mithään suunnitellu ole, mutta en mie noita ylheensä kauaa suunnittelekhaan, vaan sitte tietäs, että kävästäänpä sielä joutessamme.
      Onko se ees ollenkhaan sivullisile tarkotetu?
      Jos tämmönen utelu tuntuupi tympeeltä, niin rataama muusta.

Mie tiän tuon rumpujen kolinan.
      Ei se minua haittannu. Päinvastoin tuli mielheen, että katohan poikaa, ei tuokhaan ostos ihan hukhaan menny.

• Juro-Ukko

ovat varmasti valmiit, koska byrokratia antoi vihreän valon. Nyt on tekijoistä kaikki kiinni.
        Kyllä sinne tulee myös karavaanareille sähköpaikat. Joulun jälkeen laitan kuvia palstalle rakennusvaiheen nykytilanteesta.
        Kyllä se on kaikille tarkoitettu.
        Kyllä mä ostan sitten mainostilaa palstalta, kun aika on otollinen.

• Hömppähullu Joulupukki
        Juro-Ukko kirjoitti:

ovat varmasti valmiit, koska byrokratia antoi vihreän valon. Nyt on tekijoistä kaikki kiinni.
        Kyllä sinne tulee myös karavaanareille sähköpaikat. Joulun jälkeen laitan kuvia palstalle rakennusvaiheen nykytilanteesta.
        Kyllä se on kaikille tarkoitettu.
        Kyllä mä ostan sitten mainostilaa palstalta, kun aika on otollinen.

tuohon tarvi mihinkhään. Auto tuottaa oman sähkönsä, kun siinä on semoset laitheet, että vaikka karaokea sisälä laulas. On siinä neki vehkeet. Niile on omat systeeminsä, ja akkunsa.

Mie vain sillä, että tietääpi, mihin voi turvallisesti parkkeerata, siksi aikaa kun ottaapi taas uuven suunnan.
        En mie leirialuetta tarvi, kuhan joku nurkkaus on josaki, että ei kethään häiritte. Ei minule tarvi olla ees valamista, mie pärijään kyllä.

Mutta aikapa tuon näyttääpi, sitte aikanhaan.
        Mie se olisin joutanu vaikka hommiinki, muttako on tuo oma rojekti menheilhään. Ihan yksityinen vaan.
        Enkä olis pyytäny ees palakkaa. Jonkulaista apettahan sie olisit ehki kerta päiväsä tarijonnu semmosele parhaansa yrittäväle yleismiehellekki.*/:)§§

Mie menen nyte kattomhaan ko vaimo nukkuupi.
        Vartioin vähän ettei se vaan kato niitä päiväunia yölä.

• mimmimus*
        Hömppähullu Joulupukki kirjoitti:

tuohon tarvi mihinkhään. Auto tuottaa oman sähkönsä, kun siinä on semoset laitheet, että vaikka karaokea sisälä laulas. On siinä neki vehkeet. Niile on omat systeeminsä, ja akkunsa.

Mie vain sillä, että tietääpi, mihin voi turvallisesti parkkeerata, siksi aikaa kun ottaapi taas uuven suunnan.
        En mie leirialuetta tarvi, kuhan joku nurkkaus on josaki, että ei kethään häiritte. Ei minule tarvi olla ees valamista, mie pärijään kyllä.

Mutta aikapa tuon näyttääpi, sitte aikanhaan.
        Mie se olisin joutanu vaikka hommiinki, muttako on tuo oma rojekti menheilhään. Ihan yksityinen vaan.
        Enkä olis pyytäny ees palakkaa. Jonkulaista apettahan sie olisit ehki kerta päiväsä tarijonnu semmosele parhaansa yrittäväle yleismiehellekki.*/:)§§

Mie menen nyte kattomhaan ko vaimo nukkuupi.
        Vartioin vähän ettei se vaan kato niitä päiväunia yölä.

olla paikalla,kun ei mitään tartte, paitti yövahdin paikan vaimolleen. On niit hiljaisia kulmia kait kotonakin, vai mitäs se yksityisrojekti oikein tarkoittaa. Taidan koputtaa mamman selkään..et tietääks se.;)
        Parainta yötä kaikille ja hömppääselle en aikonut painajaisia työntää kunhan vain veitikka silmäkulmaan osui.

• Hömppähullu Joulupukki
        mimmimus* kirjoitti:

olla paikalla,kun ei mitään tartte, paitti yövahdin paikan vaimolleen. On niit hiljaisia kulmia kait kotonakin, vai mitäs se yksityisrojekti oikein tarkoittaa. Taidan koputtaa mamman selkään..et tietääks se.;)
        Parainta yötä kaikille ja hömppääselle en aikonut painajaisia työntää kunhan vain veitikka silmäkulmaan osui.

vaimoa mukhaan. Ei se lähe ko koiraa ei voi ottaa.
        Mie aattelin lähteä jonku kaverin tai sitte parin kavarin kans.
        Mitä mie muijala lomala teen mukana, näänhä mie sitä kotonaki. Tuo auto kitisee ihan tarpheeksi muutenki.
        Ei sentäs. Ei sillä ole tapana kitissä eikä napissa juuri misthään. Met käymä sitten lentsikala yhesä vaika Pariisisa, tai joshain muuala, vaikka abudapisa.

Mie teen kolomatta taloa meile, tai oikeasthaan toista kesämökkiä, tai sanotaanko semmosta vieraskämppää, tai sitten semmosta johonki tarkotuksheen olevaa. Kunnostan vanhaa hirsitaloa, tai ikhäänkuin puran ja kokoan leikkiä leikin. Siinä on rannasa hirsisaunaki, ja sitten aitta ja liiteri. Siinä nyt menneepi ens ja vielä seuravaki kesä, tai sanosko niin, etä onhan noisa jatkuvasti jotaki tekemistä.
        Se toinen mokkikö on omasa saaresa muutaman kymmenen kilometrin pääsä, ja on sieläki erillinen rantasauna ja aitta ym:ta. niinkö tekemistäki.
        Kyllä hömpälä hommia riittää, varsinkiko ei ole mikhään urakala tekijä. Omasa käytösä net on, eikä niitä vuokrata.
        Mukavahan se on käyvä kattomasa eestilästäki naiskauneutta välilä.
        Ei se tuo emäntä perusta, vaikka mie sanon lähteväni naishiin. Se tietääpi jo ettei se se mihinkhään asumhaan jää, jos se yönseuvun tai pari tai viikon- pari josaki kylästelheepiki.
        On net yrittäny joku joskus sanoa sille, muttako se on sanonu, että se on hyväkö se muilekki kelepaa, se osottas vain hänen huonoa makua, jos siitä ei muut olis kiinnostunheita. Että tervheen miehenh merkki, ko naiset kiinnostaa.
        Joskus se mulle on sanonu, että jopa nyt pää käntyy vaika eilen oli niskat muka kipiät.
        tai sitten se kyssyy, että eikö ollukki nätti koira, kö mie taluttaajjaa ihhailin. Niin oliko sillä koiraki?

Lukkeepi kai se näitäki joskus, en ole kysyny. Joskus olen näyttäny, ja sanonu, että katokko mie taas naisile kirijotan.

Enkö kehunuki hyvin tähän asti. Voin mie kehua lissääki jos sie haluat.
        Vielä jäi kuule vaikka mitä sanomatta. Seki että meilä on kaks ulukohuusiaki. ihan biolookinen on toinen, ja toinenki on luonnonmukanen.
        Kummasaki on vessaparerirula siltä varalta, jos sanomalehelä ei joku raski pyyhkiä.

Mie vielä yritän haalia joka puoluhheen lehtiä, niin saapi jokkainen pyyhkiä mieltymysthensä mukhaan. Mekö emmmä ole mitenkhän puolueishiin sittoutunheita, niin se käypi ilimi sitte sieltä vessasataki, etä kaikila voipi tasavertasesti pyyhkiä persheensä.

Mitähän mie sulle vielä kertosin, kö se sama veitikka tais sattua minunki silimäkulumhaan.

Katopa että se ei ollu se etuveitikka, mikä on lähteny törmäilemhään.
        Jos se on se, niin mie otan sen kiini, ja pallautan sittenkö olen sen ruokkinu, vaikka nakkisopala, tai makkarakeitola.

Ei meilä liian hilijasta ole, valilä tekis mieli lähtiä johonki kairhaan asumaan vuojeksi ihan vaan luonnon ehoilla.
        Mie olen kyllä monenlaiset rillumareit kokenu, ja tulen varmhaan vielä kokehmaanki.
        Vaihtelua pitää elämäsä olla.
        Mie sanon ihan tosissani, että multa ei kokemuksia puutu, Ei ees tuo kairasa asuminen, mutta en mie sielä koko vuotta ole ollu, ninkö yks mun kaveri. Ei kuulema yksin lähe toistakertaa. Syäntalavelako ei oikheen tienny, että mitä tekis, kö kämppästäkhään ei ulos ilimian lapijointia päässy. Ei ollu sähköä sielä.
        pieni kömmänäkamina vain.
        Se asu jonkinlaisesa puoliturvekammisa. Arvaappa kumphaanko suunthaan sielä on oven auettava.

joo nyt mie menen taasen.
        On se tuo Juro-Ukko varsinainen pihasoittaja.

• Meriläinen

tervetuloa tänne kotosuomeen kun kerkiätte.
      Katsoin ikkunasta ulos ja vähän on valkeaa tullut taivaalta pihalle, ei toki vielä tarpeeksi mutta onneksi on kuivaa.
      Minäkin tykkään tästä palstasta koska täällä on meitä joka lähtöön ja aina välillä saa oikeastikin pohdittavaa tonne korvien väliin.
      Olen pohtinut tulevaa kesälomaa ja niin kuin usealla täällä on ollut mielessä paikkasi.
      Kenties yllätän sinut ja jonain päivänä olen edessäsi että terve tässä meriläinen.
      Nyt pitää kipaista taas tonne tehtaalle.
      Oikein hyvää Joulua sinulle ja perheellesi.

• Laivat

Teet niin omintakeisia ja avoimia ja positiivisia aloituksia, että paha niihin on vinoilemalla vastata:)

Enpä tiennytkään sinun matkailusuunnitelmistasi. Hieno homma:) On se Saarenmaa niin upea paikka, että soisi jokaisen suomalaisen siellä käyvän. Minä kävin siellä vuosia sitten päiväretkellä, kun oli Pärnun kylpylässä. Ihastuin aivan, ja tein sitten sinne ihan oman kylpylämatkan. Olen ymmärtänyt, että kesän majoitukset on aina loppuunmyyty jo aikaisin keväällä, joten tarvetta uusille majoituspaikoille riittää. Lykkyä tykö!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe