tämän uuven palstan kunniaks pittää illalla ottaa fingerporilainen. oli tämä aikamoinen yllätys.
tuos jossai ko joku sanoi et kaik on tarkotettu nuoremmille ihmisille nykyää maailmassa. siihe miekii olen kiinnittännyt huomioo.
jos ikä tullee esiin jossain ja siin ikäryhmitellää,niin viimesenä on ylleensä 50- ja viiva peräs, et siit etteenpäin.muttei uskalleta kirjottaa 60 tai 70 tai jopa 80.
sehä se ihmisen luonne on ,nuorenpana semmonen ,ettei hää usko vanhakss tulevansakaa,et hää on ikuisest nuor. ehkä luonto on niin tarkottanukkii,ettei nuorna piä murehtii ryppyjää,kuihtuvaa ruumiistaa,sairauksiiaa ja viimesii asuin paikkojaa.
sillo on vaa elettävä ja oltava nuor. en miekää murehtinu niit asioita. vaik monet enne vanhaa mietti enenpi ko nykyajan ihminen ,mite hänen vanhan käyp.
se johtu vissii siit ko enne ei ollu avustuksii,ei kotihoitoo eikä mittää appuu valtiolta tai kunnalta vanhuues. lapset hoiti vanhempansa ja jos ei ollu kettää eikä yksin tullu toimee passitettii vaivaistalloo.
sitähän jalmari pelkäs ko ruttoo. hää alko petaamaa vanhuuen varalle heti sodan loputtuu ja puhu siit koko elämän, et meiän pittää tehhä työtä ja säästää ettei jouduta vaivaistalloo.
jalmari oli suorastaa nuuka kaikessa. mittää ei haaskattu. jokkainen paperi pala ja narunpätkä pantii taltee. kaik käytettii niin loppuu,ettei ollu ennää mittää pois heitettävvääkää.
ja saiha hää assuu kotonaa loppuun asti,vaikkei työtä lopettannukaa,pellolle kevätkyntöihin kuoli 86 vuotiaan.
oon maailman meno siin mieles mänt hyvvää suuntaa et vanhukset ei joutu ainaakaa heitteille maantielle. heist pietää huolta.
no ,mie nyt mänin taas jutussain niin vanhaks ,että alko itelläkkii selkä täs kirjottaes jo köyristyy.:))
nykyajan vanha on mielestäin pirteempi ko enne,varmaa sekkii merkkaa, et ruoka on parempaa ja vaihtelevampaa, eikä hyö oo niin raskaalla työllä ennää vanhana.
miekii oon ollu ihan vetree, nyt oon viikon vähä potenu, ja se on vient pettii, mut kyllä se täst taas tokenee.
toivo on kantant minulle hedelmii ja tehny ruokaa.minul ei oo ennää elämäs mittää hättää ko oon saannu nämä ihmiset perheeksi.
mie jo piän heit perheenä ,vaik en heille sitä oo sanonukkaa,mutta jos minust tullee mummo ja kummikin viel niin sillohan mie oon heiän perheen jäsen. tai melkee;)
ja hyö ko on ain viikonloput täällä remontissa ja viikolkii on nyt käynny ko oon ollu kippee.
tuntuu niin mukavalle vähä sairastaa ko joku höpsöttää vieres huolehtimas,kohan ei kivistäs ,niin tämmösen lelluttelu kuurin vois ottaa sillo tällö;)
kippis sitten illalla teille kaikille ja tälle uuvelle osastolle:)))
kiitos tästä hyvästä.
2
298
Vastaukset
- Ruuneperi
Nykyihmiset ovat ilmeisesti henkisesti pirteitä, heillä, tai meillä, kun on niin paljon mietittävää. Sinäkin, lyyli, taidat olla ihan ylipirteä kaikkine tietokone- y.m. touhuinesi.
Riittävä, hyvän ravinnon saanti, kehittää lasten aivoja ja heistä pitäisi tulla noin tietämismielessä "parempia".
Fyysisesti ihmiset olivat ennen terveempiä. Oletan, että raskas ruumiillinen työ loi hyvän pohjan kaikille. Ylilihavuutta ei ollut ja ruoka terveellistä ruisleipineen kaikkineen. Ei puhuttukaan kolesteroolista vaikka läskisoosia syötiin - ei tiedetty.
Tuosta nimimerkistäsi: Käytin taas lyyli nimimerkkiä. Pienellä kirjaimella kirjoitettuna, niiinkuin Sinä teet. Olet ensimmäinen kohtaamani ihminen palstalla ja siis erikoisasemassa - sydämessänikin.
Ei lyyli tarvitsisi (minusta) mitään etuliitettä, ei koristelua. Älä "nikkiäsi" koskaan vaihda. Minun varmaan pitäisi niin tehdä?!
LYYLI voisi kyllä kertoa asemastasi palstalla?
Minä suurempana kooltani otan kaksi fingerporia.
Kippis LYYLI! - Liena
ainakin sellainen mukava noine ajatuksinesi, ja aina niin positiivinen.
Tulin taas tänne palstalle kokeilemaan onnistuisinko näissä kirjoituksissani niin , että toisetkin sulattaisivat ne.
Ja kai he ovat sulattaneetkin, minä vain en ole oikein osannut niitä vastaan ottaa.
Älä nyt vain loukkaanu, vaikka kirjoitankin omalla tavallani, mutta koko ajan yritän opiskella, vaikka eihän siitä enää tässä iässä mitään tahdo tulla, siinä oppimisessa nimittäin.
Kuka kirjoittaakin Señora lyylinä, hän kirjoittaa ainakin aina leppoisasti, niin että minunkin olisi otettava niistä mallia.
Kun luin tuolla nuorempien palstalla noita epäilyjä kuka milläkin nikillä kirjoittaa, ja minuakin yhdistettiin aika moneen nikkiin, niin tulin siihen tulokseen että kyllä Sinäkin varmasti olet monasti ajatellut kuinka tyhmiä ihmiset ovatkaan syytelleessään toinen toistaan. Kuitenkin aina niin sopuisati vastailet, niinkuin ei mitään pahempaa olisi tapahtunutkaan.
Niinpä päädyin siihen että tästä lähin olet minullekin oleva Señora lyyli etkä kukaan muu ja sillä selvä.
Pyydän anteeksi aikaisempia kirjoituksiani, joissa olen Sinua loukannut.
Luultavasti jankutan aina samaa ja samaa, mutta ymmärrämmehän toisiamme, kun "vanhoja ja viisaita" ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122246- 1081098
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,251095Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki5944Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101855- 86845
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573