Olen tässä ensi vuoden alussa ostamassa keraamista liettä. Onko antaa hyviä vinkkejä merkeistä mitä kannattaa ruveta katselemaan? Onko joku merkki/malli todella huono tai huonohko ettei kannata sellaista ainakaan edes katsella?
Paras keraaminen
28
14063
Vastaukset
- hyvä idea
Miul on uusi ja nyt ottasin perinteiset levyt.
Keraamiset on kaikki törkeen hitaita. 10 perunaa ja pari litraa vettä---30 min ni alkaa kiehuu. - ...
Keraamiset liedet on out. Uusinta uutta on induktioliedet, jotka ovat *todella* tehokkaita. Itse yllätyin todella positiivisesti. Vaatii kattilat, joissa pohjassa lukee "INDUCTION".
- keraami
Kyllä Suomessa tehdyt liedet on parhaita. Tasojahan Suomessa ei tehdä, mutta muuten kotimainen liesi on taatusti paras. Ja Suomessa ei tehdä sitä halvinta paskaa mitä puolassa, kreikassa ja turkissa. kato Upo.fi
- .....................
keraami kirjoitti:
Kyllä Suomessa tehdyt liedet on parhaita. Tasojahan Suomessa ei tehdä, mutta muuten kotimainen liesi on taatusti paras. Ja Suomessa ei tehdä sitä halvinta paskaa mitä puolassa, kreikassa ja turkissa. kato Upo.fi
Eipä taida Upo tehdä enää ainuttakaan liettä Suomessa. Kysyppä valmistusmaa, niin yllätyt.
- ulkomaalainen
Kun meidän porukkalla on yhteinsä kolma keraamista hella, joista 2 ovat induktiolla, kävin ohimenen myyjältä kysymässä, että miksi Suomessa vielä myydään rautalevyjä. Hän vastasi, että 8 kymmenstä halua rautalevy.
Täytyy sanoa, että sen verran mitä olen Europassa kiertänyt ihan utelaisuutta näitä kaupoja, on Suomi ainoa muuten kehittynyt maa, jossa näitä energiasyöppöjä myydään.
Mutta on keraamisissakin eroja. Nuo induktiohellat ovat Boschin, eikä siinä ole viiden vuoden jälkeen narmun narmu, kun on kova lasi. Pari vuotta vanhassa Rosenlew- hellassa ovat kattiloiden paikat täynnä narmuja ja takuuehtojen mukaan takuu ei koskee narmuutumista.
Kas kumma, kun toisessa kuin toisessakin paikassa käyttö on aivan samanlainen eikä kattiloiden alla ole taatusti ollut hiekka juuri aina Rosenlewin kohdalla.
Jos saan neuvoa, osta maailmanmerkisen induktiohellan ja olet taatusti tyytyväinen. - malli meillä
..................... kirjoitti:
Eipä taida Upo tehdä enää ainuttakaan liettä Suomessa. Kysyppä valmistusmaa, niin yllätyt.
c441kr huhtikuussa ostettu 2008 tehty lahdessa, edelleen malli myynnissä.
- upon tehdas
..................... kirjoitti:
Upon liesitehdas on Lahdessa. Lahti on Suomessa.
- tplamuori
Minulla on induktioliesi ja se on todella sähäkkä.
Mutta , hyvät ihmiset,
mistä löydan rautalevyn , edes 1 kpl, jonka voin laittaa sille sähäkälle induktiolevylle silloin, kun haluan vanhanaikaisen paiston - esim lättyihin, tai sellaisene joka vaatii hiipuvaa jälkilämpöä. Indusoitunut kuumuus on joihinkin asioihin niin terävää, että ruoka ei valmistu mieleisekseni.
Olen käynyt läpi tavarataloja ja kodinkoneliikkeitä, ja nettiä,
mutta eipä löydy tällaista yksinkertaista pyörylää lieden ja kattilan väliin.
Olen kiitollinen tiedosta, mistä niitä löytyy
- on nykyaikaa
Tsekkaapas tuosta viestiketjusta eri liesien eroista. Ei ole valmistajia vertailu, mutta eri liesityyppejä sitäkin perusteellisemmin.
Huomaat, että induktio on toimivin ja kannattavin hankinta.
Siemens ja Miele lienevät eniten suositellut induktiotasot/-liedet, mutta muillakin tulee toimeen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4500000000000277&posting=22000000037631967#22000000037631967 - paras, mutta
Itselläni on ollut vajaan vuoden Helkama Hoover keraaminen ja ei moitteita voi antaa. Muista merkeistä ei kokemusta kylläkään.
- maissikka
se on tätä päivää
- Rautaa yhä
Varsin on.
Meille tulee ensi vuonna valmistuvaan taloon valurautalevyt. Induktio ei kiinnosta tippaakaan (kymmenien kattiloiden uusiminen lieden takia olisi sulaa tyhmyyttä), eikä tavallinenkaan keraaminen, joka on kaikkea muuta kuin kiva pestävä jne. - keraamisella
Rautaa yhä kirjoitti:
Varsin on.
Meille tulee ensi vuonna valmistuvaan taloon valurautalevyt. Induktio ei kiinnosta tippaakaan (kymmenien kattiloiden uusiminen lieden takia olisi sulaa tyhmyyttä), eikä tavallinenkaan keraaminen, joka on kaikkea muuta kuin kiva pestävä jne.Itse vaihdoin rautalevyisen keraamiseen ja en kyllä takaisin vaihtaisi. Ruuan tekeminen nopeutui yli puolella. Siinä ajassa kun ennen sai odotella levyn ja pannun kuumenevan, olen jo paistanut sipulit keraamisella.
- keraamisia korjailut
Rautaa yhä kirjoitti:
Varsin on.
Meille tulee ensi vuonna valmistuvaan taloon valurautalevyt. Induktio ei kiinnosta tippaakaan (kymmenien kattiloiden uusiminen lieden takia olisi sulaa tyhmyyttä), eikä tavallinenkaan keraaminen, joka on kaikkea muuta kuin kiva pestävä jne.olen samalla kannalla. Rautaliesi hankinaltaan halpa, korjuakseltaan halpa, käyttö ei kovinkaan kallimpaa, kuin keraamisella, kestoiältään pitempi kuin keraaminen. Ystävät/naapurit säilyvät, eivät kadehdi. Keraamisissa 1 hyvä ominaisuus, tulee herkästi suurmpi lasku, kuin vastavan rautalieden korjaus. Esim. rautalevy 14 cm noin 23 eur. Keraaminen säteilyvastus 14 cm noin 70 eur-120 eur. r.levyvn kytkin noin 12 eur. s.vastuksen kytkin 36 eur-300 eur. Siis nämä oli osien hintoja. Rautalevyjä ja peruskytkimiä varastotavaraa, keraamisen osat tiltaan. Työnä keraamisen korjaus hankalampaa. Kun se liesi joskus vaihdetaan, niin keraamisessa ei romua josta maksettaissiin, rautaliesi on romua josta on maksettu hyvinä aikoina jotain.
- Ostaisit kunnollisen
Rautaa yhä kirjoitti:
Varsin on.
Meille tulee ensi vuonna valmistuvaan taloon valurautalevyt. Induktio ei kiinnosta tippaakaan (kymmenien kattiloiden uusiminen lieden takia olisi sulaa tyhmyyttä), eikä tavallinenkaan keraaminen, joka on kaikkea muuta kuin kiva pestävä jne.mutta kun joudut pihistämään koneissakin vaikka tulee uusi talo, niin epätoivolla pitää vääntää keraamista huonommaksi kun rautahellaa. Huh, huh.
- eihof
itselläni oli noin 15 vuotta rautaliesi, sitten 15 vuotta tavallinen keraaminen ja nyt on ollut noin vuoden iduktionliesi. en ikänä vaihtaisi enää muuhun, vaikka alussa meinasin saada hihulin, kun kaikki alkoi kiehumaan ihan liian nopeasti.. - eli suosittelen induktioniliettä!!
- eihof
ai niin - paras? minusta electrolux (=aeg).
- rinkaaa
Itse olen aivan samassa tilanteessa kuin sinäkin. Olen kaiken päivää hyppinyt netissä eri firmojen tuotteita etsien ko. liedestä. Erittäin huono on tuotevalikoima ,tai en kertakaikkiaa osaa enää käyttää tätä "runttusta". Etsin itse UPON vastaavia , enkä löytänyt yhtään kauppaa kotiseudullani, joilla olisi myynnissä UPO:n tarjontaa,mikä minut hämmstytti täysin. Oletko itse jo valinnut merkin ,vai haetko edelleenkin, vai joko löytänyt? Kerro!
- varmasti
upoa ei kyllä kannata ostaa .laatu on huonoimmasta päästä
- kotimainen on
varmasti kirjoitti:
upoa ei kyllä kannata ostaa .laatu on huonoimmasta päästä
Upo on raras liesi mitä on olemassa. Romanialaiset ja kreikkalaiset paskat kannattaa unohtaa! Kaikkien testienkin mukaan upoa ei päihitä mikään. Työtehoseuran testi vuodelta 2005 löytyy jostakin netin kätköistä. hae ite.
- tarveharkinta ekana
Keraaminen Strömberg liesi kesti hyvänä 20 vuotta, kunnes uunista levis lämpövastus. Joku firma on syönyt ko. merkin, eikä niitä enää sillä nimellä myydä.
Ostin Boschin lattialieden induktiolla ja olen ollut äärettömän tyytyväinen. Pinta on helppo pitää puhtaana eikä liesitasossa ole poistoilmaritilää ruskistumassa, vaan puhallus on etureunassa. Uuni on iso ja puhdistusta varten sisähilut helppo irrottaa. Kiertoilma paistaa tasasesti, joululeivonnaisia tungin 3 peltiä kerralla eikä pellin paikkoja tarttenut muutella kesken paiston. Toimintoja tarpeeksi eikä ylimääräisiä höpötyksiä.
Ainoa tapaamani huono keraaminen on ollut Helkaman semmonen valkopilkkunen, joka kaverin huolellisessa käytössä oli toivoton puhdistettava. Kaikki yli roiskunut paloi kiinni salamannopeasti ja värjäsi tason niin, ettei millään tökötillä lähtenyt irti. Tuskin semmosia enää onkaan, mutta ei ainaskaan semmosta.
Mieti valmiiksi, minkälainen käyttäjä olet. Jos et leivo, et tee kiertoilmalla mitään ja hinta halpenee. Jos olet kiireinen, niin uunin pikalämmitys ja pikalevyt on hyviä ominaisuuksia. Älä maksa turhasta, äläkä pihistä tarpeesta. Merkkien väliset erot on paljolti kosmeettisia - suuri osa komponenteista on ihan samoja ja mallien erot on varustelussa.- upolla
luokatonta.pelkää miinusta
- pelkään.pakkasta
upolla kirjoitti:
luokatonta.pelkää miinusta
Älä pelkää miinusta. Ei se pure!
- himoleipoja
etsin myös keraamista hellavaihtoehtoa,olen päätynyt upoon,vaikka siitä on moitteitakin.saa nähdä,mihin päädyn.
- hyvintoimii
Meillä on ollut UPO Perheliesi A921 käytössä noin 8 vuotta. Epäilin pinnan naarmuuntuvan, mutta turhaan murehdin, pinta vielä aivan hyvä. En rautalevyjä enää huolisi, mutta induktioliesi kiinnostaisi.
Induktioliedessä voi astia toimia, vaikka ei pohjassa maagista "Induction" sanaa olisikaan, kokeiluluontoinen juttu. Kaikkia keittoastioita tuskin tarvitsee uusia.
- 800
Ne astiat joiden pohjaan tarttuu magneetti, toimivat induktioliedellä.
- ukonkello5
571
- Luulin_ostavani_hyvän
Meillä on ollut nyt parivuotta käytössä (Electrolux) Rosenlew RMI517 induktioliesi.
Induktiotaso on tosi loistava, joten sen suhteen paluuta ei takaisin enää ole.
Uuni taas on tässä mallissa viallinen. Kerää höyryä tosi paljon, joka taas tiivistyy vedeksi. Tämä uuni lorottaa vettä lattialle tosi reilusti aina kun käytön jälkeen uuni luukun avaa. Lisäksi uunista tupsahtaa silmille aina tosi kuuma höyry "pilvi"
Valmistajan mukaan tämä on normaali ominaisuus, eikä esimerkiksi valmistusvika.
Kun uutta liettä harkitsette, niin kiinnittäkää huomiota että uunissa on kunnollinen höyrynpoisto, joka poistaa tämän ilmiön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849