Australiaan lähdössä

olenko olento

Olen lähdössä Australiaan mitä ilmeisimmin maaliskuussa ja samalla reissulla ajattelin käydä katsastamassa myös Uuden-Seelannin. Muutama asia vielä askarruttaa ja toivon teiltä apua. :)

1) Mikä prepaid liittymä on järkevintä ottaa? Pääosin varmasti vastaanotan puheluita ja tekstiviestejä Suomesta. Toiseksi eniten lähetän tekstiviestejä Suomeen ja kolmanneksi soitan Suomeen. Mitään datayhteyksiä tms. en kaipaa.

2) Mikä mahtaa olla halvin tapa päästä Sydneyhin? Olen katsellut lentoja vertaa.fi palvelun kautta sekä myös muiden palvelujen kautta. Mitä suosittelette? Matkan pääsen varamaan vasta tammikuussa, ehkä noin 1-2kk ennen lähtöä.

3) Mikä mahtaa olla halvin tapa päästä Sydneystä jonnekin päin Uutta-Seelantia ja takaisin? Yrittänyt etsiä googlella ja jotain löytänytkin, mutta epäilen että ne halvimmat on vielä löytämättä.. :)

Kiitokset avusta jo etukäteen!

10

2549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • land down under

      Ensimmäiseen kysymykseen en osaa vastata mutta noihin kahteen kylläkin. Jos lennot löydät alle 1200e niin se on hyvä hinta. Itse olen vaihtanut Euroopassa jo Lontoossa tai Amsterdamissa (tiedän monen lentäneen Frankfurtin kautta), sitten Aasiaan (Singapore tai HongKong) ja siitä Sydneyyn. Kahdella lennolla pääsee vaikka Kuala Lumpurin, HongKongin tai Pekingin kautta.

      Paikallinen halpalentoyhtiö on Virgin Blue jolla yleensä on edullisimmat hinnat. Qantasilla on myös joskus erittäin hyviä tarjouksia mutta harvoin menee alle VB:n hintojen.

      • olenko olento

        Katsoin tuon Virgin Bluen tarjontaa ja yllätykseni lennot sieltä oli yli 100€ kalliimpia, kuin vertaa.fi palvelun kautta. Myöskin vertaa.fi kautta löytyi suorat lennot, kun taas VB:n meni Brisbanen kautta.

        Kiitokset kuitenkin avusta!


      • sisäisiä
        olenko olento kirjoitti:

        Katsoin tuon Virgin Bluen tarjontaa ja yllätykseni lennot sieltä oli yli 100€ kalliimpia, kuin vertaa.fi palvelun kautta. Myöskin vertaa.fi kautta löytyi suorat lennot, kun taas VB:n meni Brisbanen kautta.

        Kiitokset kuitenkin avusta!

        Australian lentoja VB:llä kulkemaan, mutta onhan niitä siihen muutama muukin.


    • junallakin

      jos on aikaa, voi tehdä pitkän matkan. Ne lentoyhtiöt löytyy kaikkia muistaakseni jollain halpalentokyselyllä Australiassa goolettamalla by english.

      • olenko olento

        nimittäin matkustaa junalla tai bussilla Suomesta Australiaan tai Australiasta Uuteen-Seelantiin.. Vai mitä meinasit?


      • Paikkakuntalainen 1
        olenko olento kirjoitti:

        nimittäin matkustaa junalla tai bussilla Suomesta Australiaan tai Australiasta Uuteen-Seelantiin.. Vai mitä meinasit?

        Lennot maksaa mutta ottakaa huomioon että Australia on toisella puolella maapalloa ja lennitkin kestää vuorokauden. Tervetuloa muuten.


      • vaihtoehtoja

        ne ykkösen ja kakkosen kysymykset jätän vastaamatta


    • MIR

      Suuremmista operaattoreista edullisin on Virgin Mobile (www.virginmobile.com.au). Muita isoja ovat Telstra, Optus, ja Vodafone. Pieniä on seassa mm. 3 Mobile (three.com.au) ja TPG.
      Tosi moni operaattori suosii pakettiliittymiä (cap), jossa tulee puhelin mukana (yleensä kahdeksi vuodeksi), joten ole tarkkana sen kanssa että saat pelkän SIM-kortin, jos haluat käyttää nykyistä suomalaista puhelintasi.

      Lentoja Uuteen-Seelantiin tekee moni yhtiö: Qantas Jetstar, Virgin Blue, Air New Zealand, Emirates.
      Hyvät portaalit tarjonnan tsekkaamiseen ovat mm. www.zuji.com.au, www.webjet.com.au. Lisäksi matkatoimistoista esim. Flight Centre ja STA Travel myyvät paljon tarjouspaketteja "across Tasman".

      • olenko olento

        Kiitokset kovasti avusta. Tuo zujin saitti oli kokonaan löytämättä.

        Osaatko sanoa noista liittymistä, että millä on halvimmat hinnat Suomeen? Ajattelin vaan, jos olisi jotain kokemusta. Toki ne netistä voi itsekin kaivaa..


      • Ei prepaidilla
        olenko olento kirjoitti:

        Kiitokset kovasti avusta. Tuo zujin saitti oli kokonaan löytämättä.

        Osaatko sanoa noista liittymistä, että millä on halvimmat hinnat Suomeen? Ajattelin vaan, jos olisi jotain kokemusta. Toki ne netistä voi itsekin kaivaa..

        Ei prepaidilla sieltä suomeen soitella! Vaan puhelinkortilla! Alkaen 3-4 euro centtiä minuutti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1459
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1133
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      142
      954
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      166
      900
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      77
      695
    Aihe