MIKSI ??

piikalikka

Osaako joku suomalainen tai ehkä jopa Latviassa asuva suomalainen sanoa miksi tämä palsta on niin "ahdas".Sanoopa täällä melkein mitä tahansa,aina on selkään puukottajia.Milloin olet liian viisas milloin tosi tyhmä,asiasta tai aiheesta riipumatta.Vai johtuuko kenties nimimerkistä.KUn ainakin Latviassa heiluvat suomalaiset tuntuvat jostain tuntemattomasta syystä imeneen itseensä liikaa ylemmyydentuntoa kansallisuudestaan johtuen.Haluaisin vaan oppia käyttäytymään palstan sääntöjen mukaisesti.

5

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riganieki

      Ehkä joku ottaa nokkiinsa tästäkin, mutta mutta..
      Itse olen huomannut, että suurin osa näistä varsinkin täällä Riian alueella asuvista suomalaisista on ns. "isokenkäisiä". Ihan fiksuja kun heidät tapaa ja osaavat kyllä käyttäytyä. Ovat kuitenkin menestyviä yrittäjiä tai kansainvälisten firmojen paikallisia päälliköitä. Eli eivät läheskään aina kosketuksissa itse henkilökohtaisesti meidän tavallisten taapertajien kanssa tai meidän elämäntapamme. En tarkoita alkuunkaan ketään syyllistäen, mutta niin se vaan tahtoo mennä. Kun on tulo- ja elintaso selkeästi keskivertoa ylempänä, kaventuu se näkemys helpolla niihin omiin piireihin ja asiat nähdään siltä kantilta. Näin sen on todennäköisesti kaikkialla. Ei ainoastaan täällä Riiassa. Joskus tekisi ihan hyvää kävellä siitä Stockmannin OHI sinne keskusaseman Rimiin ja katsella vähän tavallista elämää tai käydä jossain rupusessa pikku kuppilassa kahvilla. Ei siitä näppylöitä tule, se on tavallisen ihmisen elämää täällä.

      • piikalikka

        Muotoilit asian hienosti,minä en olisi osannut sitä noin kauniisti sanoa.Sinä oletkin lähes ainoa tällä palstalla asiallisesti käyttäytyvä henkilö.Sinulta on monet hyvät vinkit ja tiedot saatu,jatka samaan malliin.Seuraan kyllä palstaa,mutta luultavasti en ota kantaa,koska aina on niitä,jotka pahastuvat kuka mistäkin.Joskus voisi minullakin jopa jotain hyödyllistä tietoa olla,mutta eipähän ole minulta pois,kun pidän sisälläni.Kun näyttää olevan kuitenkin niin,että vaikka suomalainen mies saisi kuinka "isot kengät",hän ei muuksi muutu,vaikka voissa paistais ja kermassa keittäis.
        Joulurauhaa kaikille.


    • vanhoja juttujasi
      • piikalikka

        Vastaanpa sen verran,että,joka sana jonka kirjoitin on totta,jopa niistä torakoista,yksi jäi tosiaan henkiin,mutta katosi jonnekin.
        Tekstini on todella ehkä joillekin vaikeaselkoista.Tyyli on sitä suljetun osaston perua.Kirjailijoitakin on monta sorttia,joidenkin tekstiä kaikki eivät pysty lukemaan ja toiset taas osaavat lukea jopa rivien välit.
        Suomessahan on alettu lähettämään uutiset selkokielellä,hitaasti ja selvästi ihmisille,jotka eivät muuten ymmärrä.Minä en aio kääntää tekstejäni selkokielelle.Ymmärtää joka ymmärtää.
        Ja yksi asia vielä sinulle,äidinkielipalstat on tiettävästi erikseen. Näillä palstoilla kai riittää,kunhan asia tulee ymmärretyksi.Siis kenelle tulee.
        Nuoruudessani kerkesin nimittäin olla vähän aikaa kirjapainossa oikolukijana ja vahdin pienellä palkalla niitä pilkun paikkoja ja välily önteja.Onneksi en tarvinnut jäädä sille alalle.
        .Iän myötä asiat ovat tulleet pilkun viilaamista tärkeämmiksi.Onnekseni sanoisin.Nykyään minun ei tarvitse välittää,vaikkei tekstini ihan priimaa olekaan.
        Koitin nyt käyttää vähän lyhyempiä lauseita,että ymmärtäisit paremmin.
        Joulurauhaa sinullekin,poistun takavasemmalle ja annan kentän viisaampien käyttöön.


      • Valmiera
        piikalikka kirjoitti:

        Vastaanpa sen verran,että,joka sana jonka kirjoitin on totta,jopa niistä torakoista,yksi jäi tosiaan henkiin,mutta katosi jonnekin.
        Tekstini on todella ehkä joillekin vaikeaselkoista.Tyyli on sitä suljetun osaston perua.Kirjailijoitakin on monta sorttia,joidenkin tekstiä kaikki eivät pysty lukemaan ja toiset taas osaavat lukea jopa rivien välit.
        Suomessahan on alettu lähettämään uutiset selkokielellä,hitaasti ja selvästi ihmisille,jotka eivät muuten ymmärrä.Minä en aio kääntää tekstejäni selkokielelle.Ymmärtää joka ymmärtää.
        Ja yksi asia vielä sinulle,äidinkielipalstat on tiettävästi erikseen. Näillä palstoilla kai riittää,kunhan asia tulee ymmärretyksi.Siis kenelle tulee.
        Nuoruudessani kerkesin nimittäin olla vähän aikaa kirjapainossa oikolukijana ja vahdin pienellä palkalla niitä pilkun paikkoja ja välily önteja.Onneksi en tarvinnut jäädä sille alalle.
        .Iän myötä asiat ovat tulleet pilkun viilaamista tärkeämmiksi.Onnekseni sanoisin.Nykyään minun ei tarvitse välittää,vaikkei tekstini ihan priimaa olekaan.
        Koitin nyt käyttää vähän lyhyempiä lauseita,että ymmärtäisit paremmin.
        Joulurauhaa sinullekin,poistun takavasemmalle ja annan kentän viisaampien käyttöön.

        Ei Tāāllā liikaa nāitā vastaajia ole , ja tārkeintāhān on ettā kysyjā saa tietoa.

        Tāāllā internetissā on paljon avohoidossa olevia, jotka saavat tyydytystā tutkimalla vaikka pilkun paikkoja tai Riikan taivutusmuotoja ;)

        Tāhānkin viestiin tulee vastauksia , miten Ā oikeasti lōytyy nāppāimistōltāni...

        Hyvāā Joulua kaikille kuitenkin!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe