Silmäni rähmivät runsaasti joka aamu, onko kyseessä ihan normaali ilmiö vai onko silmissäni jokin sairaus?
Silmien rähmiminen
6
3343
Vastaukset
- jokin...
tulehdus?
- joko tai sitten
arvauskeskukseen tai silmälääkäriin, meikä jälkimmäiseen, oli joku tulehdus, vaikkei muita oireita kuin juuri Sinun kuvailemasi aamuinen rähmiminen, piti käyttää lääkekuuri loppuun, jonka jälkeen rähmiminen loppui melkein tyystin ja se vähä mitä aamuisin esiintyy, on lähes väritöntä, ohutta ja kirkasta-ennen siis paksua ja keltaista.
- Kysyjä itse
joko tai sitten kirjoitti:
arvauskeskukseen tai silmälääkäriin, meikä jälkimmäiseen, oli joku tulehdus, vaikkei muita oireita kuin juuri Sinun kuvailemasi aamuinen rähmiminen, piti käyttää lääkekuuri loppuun, jonka jälkeen rähmiminen loppui melkein tyystin ja se vähä mitä aamuisin esiintyy, on lähes väritöntä, ohutta ja kirkasta-ennen siis paksua ja keltaista.
Olen kaiketi liian kauan pitänyt rähmimistä normaalina tai tottunut siihen. Kun näkötarkkuuskin alkoi alentua ja lähdin hoitamaan silmiä vitamiineilla ym, aloin miettiä sitä "normaalisuuttakin" uudelleen. Minun on lähinnä kellertävää ja kuivunutta karstaa,jota saa sekä pestä että kaivaa pois silmänurkista.
- eräs samassa
Kysyjä itse kirjoitti:
Olen kaiketi liian kauan pitänyt rähmimistä normaalina tai tottunut siihen. Kun näkötarkkuuskin alkoi alentua ja lähdin hoitamaan silmiä vitamiineilla ym, aloin miettiä sitä "normaalisuuttakin" uudelleen. Minun on lähinnä kellertävää ja kuivunutta karstaa,jota saa sekä pestä että kaivaa pois silmänurkista.
Heip!
Ei ihan välttämättä ole ab-hoitoa vaativa tulehdus. Nestemäinen eritys voi enteillä alkavaa tulehdusta. Kuivahko karsta aamulla voi olla luomireunojen kroonisesta tulehduksesta (oletko allegikko?) ja siihen auttaa luomireunojen puhtauden tarkisteminen. Pese meikit kunnolla pois. Sain myös itse silmälääkäriltä ohjeen painella luomia luomirajan päältä tobsilla (esim. nacl kostutettuna). Olen kuullut joiltakin että kun ei ole näillä tekniikoilla parantunut, ovat joutuneet ottamaan pitkän jopa 3kk kestoisen tippakuurin.
Voisit mielestäni käydä juttelemassa optikolla asiasta, mutta kannattaa hoitaa asia kuntoon.
Oma rähmimiseni johti pikkuhiljalleen nestemäiseksi ja laukaisi lopulta voimakkaan sidekalvon tulehduksen, joka hoidettiin antibiooteilla.Silmälääkäri totesi minulla tämän kroonisen luomireunan tulehduksen samalla. Lasik leikkauksen yhteydessä sain asian vuoksi ylimääräisen antibioottitipan ja tämän jälkeen olen ollut tarkempi luomien puhtauden suhteen eikä oireita ole enää ollut. - Sairausko vai...
eräs samassa kirjoitti:
Heip!
Ei ihan välttämättä ole ab-hoitoa vaativa tulehdus. Nestemäinen eritys voi enteillä alkavaa tulehdusta. Kuivahko karsta aamulla voi olla luomireunojen kroonisesta tulehduksesta (oletko allegikko?) ja siihen auttaa luomireunojen puhtauden tarkisteminen. Pese meikit kunnolla pois. Sain myös itse silmälääkäriltä ohjeen painella luomia luomirajan päältä tobsilla (esim. nacl kostutettuna). Olen kuullut joiltakin että kun ei ole näillä tekniikoilla parantunut, ovat joutuneet ottamaan pitkän jopa 3kk kestoisen tippakuurin.
Voisit mielestäni käydä juttelemassa optikolla asiasta, mutta kannattaa hoitaa asia kuntoon.
Oma rähmimiseni johti pikkuhiljalleen nestemäiseksi ja laukaisi lopulta voimakkaan sidekalvon tulehduksen, joka hoidettiin antibiooteilla.Silmälääkäri totesi minulla tämän kroonisen luomireunan tulehduksen samalla. Lasik leikkauksen yhteydessä sain asian vuoksi ylimääräisen antibioottitipan ja tämän jälkeen olen ollut tarkempi luomien puhtauden suhteen eikä oireita ole enää ollut.Vastaus on kyllä molemmille viimeksi vastanneille. Silmäni vuotavat tuulessa, pakkasella ja erityisesti syksyisin kun hometta on ilmassa ja keväisin kun on puiden siitepölyä.
Olen myös allerginen, silmäluomissani on murkkuikäisestä asti ollut ajoittain ihottumaa (iho paksuuntuu, hilseilee ja tummuu) joka tulee tietyistä ripisväreistä ja tietyn värisistä meikeistä ja ihme ja kumma kynsilakasta, jota enää harvoin käytän. Luin aiheesta joskus (Kauneus- ja Terveyslehdestä) ja totesin että se todella aiheuttaa etenkin helmiäiskynsilakka juuri nimenomaan silmäluomi-ihottumaa.
Tämä rähmiminen on lähinnä silmänurkassa (sisä) ainakin aamuisin.
Toisen silmän sarveiskalvo on vuosia sitten lisäksi vaurioitunut ja se silmä vuotaa erityisen herkästi ja pistää toisinaan kuin roska olisi silmässä.
Täyty tosiaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tehostaa silmien hoitoa, ei ainakaan hukkaan mene ylimääräinenkään hoito. Lääkäriin meno siirtynee ainakin joulun yli, ellei mitään äkillistä tulee lisää.
- aamuisin?
Silmissäni voi olla rähmää aamuisin,mutta kyllä se yön aikana tapahtuu. Vuotavatko silmäsi herkästi päivällä, pakkasessa ja/tai tuulessa.
Kysyin omalta silmälääkäriltäni näistä kummastakin erikseen ja hän vastasi "Kuivuutta" molempiin. Ostin tavallisimpia kostutustippoja kertapakkauksessa apteekista,käytin neuvon mukaan säännöllisesti kuukauden,rähmiminen loppui. Sen jälkeen olen niitä käyttänyt kuureittain tarvittaessa. Jotkut lääkkeetkin voivat aiheuttaa silmien kuivuutta ja kaiketi on ikäihmistenkin vaiva. Vaaratonta kokeilla,jos ei kirvelyä tai muuta tulehduksen merkkejä näy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829