koira suojelee ulkona

nuppu-85

Nonii, mä oon nyt laattataudissa, välillä oon kuitenki joutunu viemään koiraa ulos ku mies on duunissa.
Ikinä ennen ei oo ollu mitään ongelmaa, mut nyt ku oon kipee, se yrittää käydä jokaisen vastaan tulijan kimppuun. Se ei päästä ketään mun lähelle/ohi.
Aivan sama onko mies/nainen/lapsi kyseessä.

Kotona koira on koko ajan mun vierellä, seuraa joka paikkaan ja nukkuu ihan kiinni mussa.

Saako sille sallia tälläsen käyttäytymisen sillon kun omistaja on kipeä? Sillon ku oon terve se ohittaa kaikki nätisti.
Ei oo muuten mikään tyhmä koira, tajuu et mä en oo kunnossa.

6

886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

Tavallaan aika älykäs koira teillä... En nyt ole varma siitä sallimisesta kuitenkaan. Ihan turvallisuussyistä ohikulkijoille.

Itte ainakin yrittäisin rauhoitella sen suojeluhalua ja intoa...

Kai se sentään puhetta uskoo kuitennii...

• koirankouluttaja_________

Tässsä on nyt ongelmana se, että koira ei tajua paikkaansa laumassa sinun alapuolella. Se katsoo, että sinä et pysty hoitamaan lauman suojelutehtävää, ja on katsonut asiakseen ottaa homman hoitaakseen.

Tätä tukee sekin,että koira seuraa sinua sisällä joka paikkaan. Jos koira luottaisi isäntään/emäntään, eli laumanjohtajaan, se ei seuraisi joka paikkaan huolestuneena, vaan voisi levollisesti lekotella vaikka eri huoneessa. Nyt koira joutuu aika koville, koska kaiken vastuun ottaminen stressaa sitä.

Nyt sinun täytyisi palauttaa koira arvoasteikossa itsesi alapuolelle, eli näyttää koiralle, että pystyt huolehtimaan laumasta, kodista jne.

• edellistä.

Koirasi vaistoaa 'heikkoutesi' ja luonnollisesti ottaa johtajan paikan.

Sinulla on varmaan kurja ja heikko olo, mutta jos mahdollista niin yritä pitää normaaleista jutuista kiinni. Olisiko mahdollista, että esim. joku muu ulkoiluttaisi koiraa? On toki vaikeaa sysätä pahaa oloa pois koiran silmistä, siksi olisi helpompaa jos joku toinen ottaisi huolehtiakseen nuo ulkoilut.

Pikaista paranemista! Toivottavasti pääsette pian normaalin mukavan arjen syrjään kiinni.

T: Miisa ja haukut

• edellistä. kirjoitti:

Koirasi vaistoaa 'heikkoutesi' ja luonnollisesti ottaa johtajan paikan.

Sinulla on varmaan kurja ja heikko olo, mutta jos mahdollista niin yritä pitää normaaleista jutuista kiinni. Olisiko mahdollista, että esim. joku muu ulkoiluttaisi koiraa? On toki vaikeaa sysätä pahaa oloa pois koiran silmistä, siksi olisi helpompaa jos joku toinen ottaisi huolehtiakseen nuo ulkoilut.

Pikaista paranemista! Toivottavasti pääsette pian normaalin mukavan arjen syrjään kiinni.

T: Miisa ja haukut

nimittäin tuo johtajuus on aina syynä joka asiaan. ainakin tuntuu että jokainen ongelma on johtajuuden syytä - todella helppoa syytellä ihmistä tuollaista. Teiltä jäi vain kertomatta miten tässä tilanteessa "palautetaan johtajuus" ....

Itselläni on 2 koiraa, toinen erittäin suojelu-/vahtiviettinen ja toinen pehmeä laumanpohjimmainen. Tämä pehmeä tapaus seuraa minua aina ja kaikkialle, myöskin veskiin. Se ei päästä minua näkyvistään hetkeksikään. Minä olen sille nimittäin maailman tärkein ihminen jonka jokaista liikettä täytyy seurata :) Sitten tämä toinen jääräpää joka makoilee omalla paikallaan koko aika, ei sitä kiinnosta tietää missä minä kuljeskelen kotonani. Mutta - kun sitten satun olemaan kipeä niin koira muuttuu täysin, se makoilee sängyssä vierelläni ja tarkistelee koko ajan vointiani nuolemalla naamaani sekä tarkkailemalla. Kun lähden esim. veskiin, koira tulee perässä tarkistamaan että kaikki on ok. Itse en näe tuollaisessa käytöksessä mitään johtajuuden tavoittelua vaan koira on huolestunut kun en olekaan oma itseni.

• Matka-Alma kirjoitti:

nimittäin tuo johtajuus on aina syynä joka asiaan. ainakin tuntuu että jokainen ongelma on johtajuuden syytä - todella helppoa syytellä ihmistä tuollaista. Teiltä jäi vain kertomatta miten tässä tilanteessa "palautetaan johtajuus" ....

Itselläni on 2 koiraa, toinen erittäin suojelu-/vahtiviettinen ja toinen pehmeä laumanpohjimmainen. Tämä pehmeä tapaus seuraa minua aina ja kaikkialle, myöskin veskiin. Se ei päästä minua näkyvistään hetkeksikään. Minä olen sille nimittäin maailman tärkein ihminen jonka jokaista liikettä täytyy seurata :) Sitten tämä toinen jääräpää joka makoilee omalla paikallaan koko aika, ei sitä kiinnosta tietää missä minä kuljeskelen kotonani. Mutta - kun sitten satun olemaan kipeä niin koira muuttuu täysin, se makoilee sängyssä vierelläni ja tarkistelee koko ajan vointiani nuolemalla naamaani sekä tarkkailemalla. Kun lähden esim. veskiin, koira tulee perässä tarkistamaan että kaikki on ok. Itse en näe tuollaisessa käytöksessä mitään johtajuuden tavoittelua vaan koira on huolestunut kun en olekaan oma itseni.

Paitsi,jos koira päättää,ketä siellä ulkona hoitaa ulkopolitiikan,oli se emäntä terve tai sairas,niin silloin voi puhua jo johtajuusongelmasta.Aloitteen tekeminen kun on aina näissä asioissa ihmisen.Ainakin pitäisi olla...

• gsdgd

mun koira on karjalainenkarukoira ja se seuraa mua sujelisko se muaki ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      211
      5980
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1681
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      101
      967
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      897
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      857
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      828
    9. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      100
      780
    10. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    Aihe