kissa pois sängyltä

apua?

sain vähän aikaa sitten 3kk kollikissanpennun.
ainoa ongelma on että se hyppii koko ajan sängylleni, enkä halua sitä siihen.
tiedättekö keinoja millä sen saisi lopettaa sängylle hyppimisen?
tehoaako se, jos aina kun se hyppää sängylle, lasken sen alas?
onko normaalia että pienet kissanpennut hyppelevät sängylle?
rauhoittuuko hyppiminen kun se kasvaa aikuiseksi?

11

3652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

On ihan normaalia että kissanpennut hyppivät joka paikkaan, ja aikuisetkin kissat.

Voit kylläyrittää opettaa sitä olemaan hyppäämättä sängyllesi, nostamalla sen aina pois, sähisemällä sille tai suihkauttamalla vettä sitä kohti aina kun se tulee sängylle. Kun olet poissa se joka tapauksessa on sängylläsi. Jos et halua sitä sänkyyn sulje makuuhuoneen ovi jos sinulla sellainen on.

• Hajatelma

Kissat tosiaan hyppivät ihan joka paikkaan - sänkyhän se vasta kiva paikka onkin kun on pehmoinen ja tuoksuu omistajalle :)

Meillä kisu nukkuu olkkarissa suljetun oven takana ja on tehnyt niin viimeiset 5kk ihan kiltisti kun on alusta alkaen siihen opetettu.

Ruokapöydältä ja keittiön tasoilta sain sen poisoppimaan suihkuttamalla suihkupullolla vettä ja sanomalla vihaisesti "ei" aina kun kissa niin teki. Vaatii kärsivällisyyttä, mutta toimi ainakin tässä tapauksessa. Todennäköisesti kissa tepastelee olkkarin ruokapöydällä mielin määrin emännän ollessa töissä, mutta keittiön tasoille se ei ole pyrkinyt enää moneen kuukauteen.

• hauki on kala

Minä suihkuttelin loppujenlopuksi kissakarkotetta sängyn reunoihin ja sängyn alle. (Ja makkarissa pariin kohtaan muuallekin minne en halunnut kissan asettuvan majailemaan) Meillä on kylläkin iso talo, eli kissalla on yllin kyllin tilaa nukkua jossain muualla. (Joo, ois tuo kissa ihan kiva unikaveri, mutta minulla on astma, ja niin kauan kuin saan nukkua "kissavapaasti", pystyn kuitenkin elämään kissan kanssa samassa taloudessa.)

• klhjg

kissankarkotteet ei ole aina niitä varmimpia keinoja miten kissan voi pitää pois jstn. Itellä on 2v kissa oikea jästipää. Se raapii sohvien takustaa minkä kärkeää. Laitoin kissankarkotetta sohviin mutta mitä hyötyä siitäki oli, kissa tuli hittovie vielä viereeni oikeen kynsimään sohvaa ja katto mua ihan pöljäks -.- niin aina se ei ole se varminkeino.

NYT NYKYÄÄN KÄYTÄN VESISUIHKUPULLOA SE TOIMII AINAKI MEILLÄ ;)

• Xisca

Meillä sängyllä ja sohvilla koisii kolme kissanrunttia ja rakinretale. Ja kun oikein hyvä tuuri sattuu, niin vielä 4 kissaa lisää! Siis siskoni katit joilla on vapaa pääsy meille partsien kautta.. On kuulkaas välillä elukkaa joka paikassa!
      Mutta se sänky.
      Itsellä on aina (paitsi nyt) ollut isoja koiria joten eipä niistä petikaveriksi ollut. Mutta sitten meille tuli se ihan liian alamittainen kissanpentu, ja kun se ei itse päässyt sänkyyn edes sänkypeittoa pitkin kiipeämällä, noukki mieheni sen viereemme nukkumaan.
      Ja siitä saakka elukoita on punkassa piisannut!
      Tottuuhan siihenkin että katti valtaa tyynyn, koira makaa jalkojen päällä ja oma suu on täynnä karvaa..
      Petivaatteet pitää vaihtaa kerran viikossa ja täkit & tyynyt tuulettaa ja tampata yhtä usein. Eli itse olen jo heti kättelyssä menettänyt pelin sen suhteen etteivät elukat sänkyyn tulisi. Tulee ne. Okei, osaiskohan sitä enää nukkuakaan ilman että kissan nenu olisi vasten omaani?

• luulaa3

Meilläkin on vapaa pääsy sänkyyn ja kyllä sitä käytetään hyväksi. Mutta mikäs sen ihanampaa kuin kissa kehräämässä pään vieressä tai lämmittämässä jalkoja peiton alla kun käyt nukkumaan? Äkkiä siihen tottuu ja sitten tuntuukin jo kauhean yksinäiseltä nukkua ilman niitä! Tietenkin asia erikseen jos on allergiaa ja kissat täytyy siksi pitää muualla. Silloin suosittelen että makuuhuone on kokonaan kiellettyä aluetta.

• Meillä on 3 kissaa, mutta yksikään ei nuku makkarissa öisin. Päivällä saavat olla sängyllä, sillä mikä kissan nyt pitäisi poissa sängystä, ei mikään! Ja se on ihan ok. Meilläkin on koira, mutta se ei kait vielä pääse hyppäämään sänkyyn (ikää 5kk) eikä sillä ole lupaa edes seistä sänkyä vasten koska vaikka se saa nukkua makkarissa, sänkyyn se ei saa tulla nyt eikä koskaan. Mutta mielestäni kissoja on aika mahdoton opettaa olematta menemään minne tahansa.

Kirjahyllyn päälle ne menee, vaatekaappeihin ne pääsee, keittiön pöydillä ne on varmasti kun en näe ja sänkyhän on ehdoton ykköspaikka minne loikataan heti kun emäntä saa pedattua! Että se siitä...

• mohjito
        Santtumaaru kirjoitti:

Meillä on 3 kissaa, mutta yksikään ei nuku makkarissa öisin. Päivällä saavat olla sängyllä, sillä mikä kissan nyt pitäisi poissa sängystä, ei mikään! Ja se on ihan ok. Meilläkin on koira, mutta se ei kait vielä pääse hyppäämään sänkyyn (ikää 5kk) eikä sillä ole lupaa edes seistä sänkyä vasten koska vaikka se saa nukkua makkarissa, sänkyyn se ei saa tulla nyt eikä koskaan. Mutta mielestäni kissoja on aika mahdoton opettaa olematta menemään minne tahansa.

Kirjahyllyn päälle ne menee, vaatekaappeihin ne pääsee, keittiön pöydillä ne on varmasti kun en näe ja sänkyhän on ehdoton ykköspaikka minne loikataan heti kun emäntä saa pedattua! Että se siitä...

mä luulin ennen etten välitä kissoista lainkaan.nyt kaksi aikuista ja nelja pentua!voi sitä rakkauden määrää!!!saavat nukkua mun kanssani ja ihan missä haluavat.lähteä yhdes aamupalalle jne.se on uskomatonta,aivan kun pienet lapset.olen hankkinut jopa kehdon pennuille sänkyni viereen....upeeta kun antautuu asialle!

• SINULLE SELLAISTA

pehmolelu KISSAA sehän on tosirauhallinen

• kissat rakastaa sängyssä lo...

niin kauan kissa, ja nyt kissat, pysyi yöt pois sängystä kun ovi oli kiinni. Sitten isompi kissa oppi avaamaan sen itse. Nyt saavat vapaasti olla yöt vieressä sängyssä, ja ovatkin oppineet olemaan hiljaa niin kauan kun nukutaan. Sitten kun käy vaikka vessassa alkaa hirveä twisti ja sitten voi laittaa oven kiinni. Ovi hypätään auki kyllä vasta jos joku kehtaa puolillepäivin nukkua... pentukin osaa kyllä olla vieressä yöllä hyppimättä. Tietty jos on allerginen ettei voi päästää sänkyyn tai asuu yksiössä voi olla hankalaa

• etenkään suljetuista ovista

Jos kiellät jonkin asian kissalta, on se ainakin kerran käytävä katsomassa, mitä siellä oikein on, kun on kielletty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2799
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      24
      2633
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2298
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      40
      1693
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      52
      1595
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1503
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      26
      1384
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      38
      1300
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26