tahdostariippumaton masennus?

tintti90

Ennen luulin, että masennukseen voi itse vaikuttaa ajattelemalla vain positiivisesti, mutta nyt tiedän, ettei näin ole, ainakaan omalla kohdallani, jos nyt diaknoosini edes on masennus..

Olo on siis koko ajan todella väsynyt, henkisesti ja fyysisesti ja vaikka haluaisin jotain tehdä, en jaksa..Kaikki tuntuu raskaalta, joskus jopa läheisten kassa keskustelu.
Olen nyt kärsinyt tästä vaivasta puoli vuotta ja olen käynyt myös muiden fyysisten sairauksien mahdollisuudet läpi, mutta lääkärit pistävät tämän vain masennuksen pikkiin.

Halaisinkin tietää, onko joitakin luontaistuotteita masennuksen hoitoon?? Mitkä vitamiinit olisivat parhaita?

10

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

      E-Epa, karnosiini, magnesium, b-monivitamiini, nämä auttoivat minulla, kofeiini on jätettävä kokonaan, se aiheuttaa yli puolet kaikista masennustapauksista.

      • kommentteja

        eli lääkkeistä Omegat ainakin 3:nen, mutta ehkä laajempiakin Omegoita sisältävä tuote olisi hyvä.

        Mutta ehdottomasti kirkasvalolaite ja sen ääreen heti herättyä nauttimaan valosta! Maassa, missä elämme keskellä kaamosta, pimeää ja loskaa ei ole ihme, että masentuu!

        Univaikeuksiin valeriaanaa - joskus masennus sotkee unirytmin kokonaan.

        Vyöhyketerapistakin on apua, kun kohtaa oikean hoitajan ja kertoo tälle kaikki oireet rehellisesti ja monet vyöhyketerapeutit ovat myös homeopaatteja eli sieltäkin löytyy apua.

        Itse en usko nykyisten mt -lääkkeiden kuin sotkevan koko aivokemian ja lisäksi on tullut tavaksi määrätä niitä ihan varmuuden varalta aina ja aina uudelleen eli ei sinulle anneta lupa parantuakkaan.

        Myös mielikuvaharjoittelusta on suurta apua aluksi asiantuntijan johdatuksessa ja sitten kun on oppinut tekniikan, voi sitä tehdä itsekin.

        Näitä kaikkia hyväksi olen käyttänyt itsekin!


      • aiheuta mitään

        puolia masennustapauksista! Älä usko moiseen hölynhölyyn.
        Tämä on yhden MAALLIKON päähänpintyymä tämä kofeeinijuttu, kellä mitäkin, hällä tämä p...mielteen kaltainen


      • aiheuta mitään kirjoitti:

        puolia masennustapauksista! Älä usko moiseen hölynhölyyn.
        Tämä on yhden MAALLIKON päähänpintyymä tämä kofeeinijuttu, kellä mitäkin, hällä tämä p...mielteen kaltainen

        on todettu monia terveellisiä ominaisuuksia; mm. joihinkin syöpiin ehkäisevänä tekijänä, sokeritautiin jne.

        Äitini kuoli äskettäin, mutta sairaanakin hän piti huolta siitä, että kahvi tuli ajallaan ja piristyi huomattavasti kahviteltuaan!

        En usko kofeiinin ja masennuksen yhteyteen, sillä olisimme jo kuolleet sukupuuttoon jos se olisi noin haitallista mielenterveydelle!!


      • coodcafe

        Tämä kuuhullu ei oikein ymmärrä mitä neuvoja antaa. Vitamiinit on oikein annosteltuna tosi ok, mutta älkää uskoko sen kahvihöpötyksiä - ihan täyttä potaskaa.


      • keskushermostolle

    • Jouluntonttu

      Oletko käynyt psykiatrian erikislääkärillä?Mene käymään juuri nyt,kun sinulla voimasi ovat vähimmillään ja kerran voit huonosti.Nyt on kaamos täällä pohjolan perukoilla.Oletko ennen kärsinyt talven pimeästä ajasta?Jos niin kannattaa käydä erikoislääkärin juttusilla.Tai itsekin voit kokeilla Kirkasvalohoitolaitetta,joita saa monista liikkeistä.mm.Instrumentarium.

      • tintti90

        Kahvia kyllä juon, mutta en jotenkin vain uskoisi, että se aiheuttaisi tämän masennuksen..

        Olen käynyt nuorisopsykiatrian polilla ja saanut lääkkeitäkin, jota olen nyt kolme kuukautta syönyt. Alussa tuntui, että olo hieman piristyikin, mutta nyt taas ollut huonompaan päin. Josko sitten pitäisi lääkemäärää nostaa tai jotain?

        Hain nyt myös jos jotakin vitamiinia apteekista jos auttaisi tähän jaksamiseen. Tuo kirkasvalolamppu pitäisi kyllä hankkia, mutta ne taitavat olla melko arvokkaita...


      • Rev.McMoon
        tintti90 kirjoitti:

        Kahvia kyllä juon, mutta en jotenkin vain uskoisi, että se aiheuttaisi tämän masennuksen..

        Olen käynyt nuorisopsykiatrian polilla ja saanut lääkkeitäkin, jota olen nyt kolme kuukautta syönyt. Alussa tuntui, että olo hieman piristyikin, mutta nyt taas ollut huonompaan päin. Josko sitten pitäisi lääkemäärää nostaa tai jotain?

        Hain nyt myös jos jotakin vitamiinia apteekista jos auttaisi tähän jaksamiseen. Tuo kirkasvalolamppu pitäisi kyllä hankkia, mutta ne taitavat olla melko arvokkaita...

        masennusta mutta se syntyy niin hitaasti, että sitä ei osaa yhdistää. Kun kahvinjuonnin lopettaa, masennus poistuu myös hitaasti kun aivojen normaali kemiallinen tasapaino palautuu, minulla masennus lähti noin puolessa vuodessa.

        Sain eilen meilin kansanterveyslaitoksesta, sen mukaan tästä kofeiinijutusta ollaan keräämässä asiantuntijaryhmää tutkimaan asiaa. Saa nyt nähdä sitten, en minä noihin suuremmin luota enää tällä kokemuksella.


      • elämänsurkeus
        Rev.McMoon kirjoitti:

        masennusta mutta se syntyy niin hitaasti, että sitä ei osaa yhdistää. Kun kahvinjuonnin lopettaa, masennus poistuu myös hitaasti kun aivojen normaali kemiallinen tasapaino palautuu, minulla masennus lähti noin puolessa vuodessa.

        Sain eilen meilin kansanterveyslaitoksesta, sen mukaan tästä kofeiinijutusta ollaan keräämässä asiantuntijaryhmää tutkimaan asiaa. Saa nyt nähdä sitten, en minä noihin suuremmin luota enää tällä kokemuksella.

        kuinka monta kertaa minäkin olen saanut kuulla sairastavani vain lorvikatarria! Ota itseäsi niskasta kiinni! Lähde lenkille! Ajattele positiivisesti! - noita lauseita kuullessaan teki vaihteeksi mieli tappaa joku muu kuin itsensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe