xxxPistän pitkäkseen aattona. Nousen joulun jälkeen.
Pistän pitkäkseen aattona
6
270
Vastaukset
- Jopel+nk
Joulun jälkeen voisit varmaan kertoa meille, miten joulu menee maaten.
Nautitko vai etkö muista mitään? - Kiirehtijä
Älä veikkonen, siinä rampiintuu ja äly pysähtyy. Ala maata jo tällä viikolla, nouse tiistaina, puhdistaudu ja lue TV-ohjelmat. On tosi hyviä ohjelmia, konsertteja, elokuvia. Ota tilaisuudesta vaarin !
- Unilukkari
Äläs nyt meinaatkos tehdä ennätyksen?
Varaa ainakin vettä sängyn viereen, sitä varmasti tarvitset, ja tämä kirkas keskitalven aurinko paistaa silmiisi..sitä varten aurinkolasit.
No eipä tässä muuta. Unilukkari kirjoitti:
Äläs nyt meinaatkos tehdä ennätyksen?
Varaa ainakin vettä sängyn viereen, sitä varmasti tarvitset, ja tämä kirkas keskitalven aurinko paistaa silmiisi..sitä varten aurinkolasit.
No eipä tässä muuta.Joulupatja o mu omakeksimäni perinne,
mink mää tahtosi lanseerata niil ihmisil,
ketkä tahto viättä lepojoulu.
Joulupatja tehrä nii,
et jouluaamun sänkyst raahata patja keskel olohuane lattia peittoines tyynyines päivines.
Ympärs asetella ruakka (mikä ei o itte tehty vaa myyjäisist ostettu taik jonku ahkeran jouluihmisen laittama), namei ja uussi kirjoi ja mitä muita paketei onka sattunu saamaan.
Siäl peito al sit maatta uuttevuatte saak, käännetä välil kirja sivui tai kylkke ja ojennella kätt kohre konvehtei.
Viarai ei saa tul käymää, eikä itte kuulu käyrä missä.
Ei ol väli onk yksinäine, parilline taik perheline - joulupatja on loistava ratkaisu.
Ko siit nousse, o niin kyllästyny makkaamisse ja niin täys tyäntouhu ja toiminna ilo,
et sitä riittä pitkäl kevässe.
- Heli Laaksonen.- hyvä vinkki!
Tellastiina kirjoitti:
Joulupatja o mu omakeksimäni perinne,
mink mää tahtosi lanseerata niil ihmisil,
ketkä tahto viättä lepojoulu.
Joulupatja tehrä nii,
et jouluaamun sänkyst raahata patja keskel olohuane lattia peittoines tyynyines päivines.
Ympärs asetella ruakka (mikä ei o itte tehty vaa myyjäisist ostettu taik jonku ahkeran jouluihmisen laittama), namei ja uussi kirjoi ja mitä muita paketei onka sattunu saamaan.
Siäl peito al sit maatta uuttevuatte saak, käännetä välil kirja sivui tai kylkke ja ojennella kätt kohre konvehtei.
Viarai ei saa tul käymää, eikä itte kuulu käyrä missä.
Ei ol väli onk yksinäine, parilline taik perheline - joulupatja on loistava ratkaisu.
Ko siit nousse, o niin kyllästyny makkaamisse ja niin täys tyäntouhu ja toiminna ilo,
et sitä riittä pitkäl kevässe.
- Heli Laaksonen.Kiitos vinkistä! Aion kokeilla joulupatjaa. Heti luettuani Heli Laaksosen runon, totesin, että tämä on minun juttu.
Rauhallista Joulua kaikille!
- Hintriika*
Onhan tuo kokeiltu. Yksinäisen jouluaatto menee kivuttomasti nukkumalla, mutta ei kukaan koko joulua jaksa maata! Liekö tuolla väliäkään aaton jälkeen...
Se "perhejuhlailta" on pahin siinä vaiheessa, kun on vast´ikään jäänyt yksin. Jos vielä lapsetkin ovat turhan pitkien taipaleiden takana, niin ei muuta kuin paapimaan. Nyt jo selviää muutenkin, kun aikaa on kulunut yli 10 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533895- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242432- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197