Heh, kun yritän katsoa esim. iltiksen netti-tv pätkiä, saan ilmoituksen että tarviin jonkin Flash-lisukkeen. Kun sitten lataan kyseisen
( flash-plugin-10.0.15.3-release.i386.rpm ) .rpm-paketin ja asennan ohjeen mukaan, niin mikään ei muutu, siis tv ei edelleenkään näy...
Mikä tuossa mättää???
Mandriva one 2007
4
647
Vastaukset
- tuota_noin
Ensiksi miksi käytät vanhaa mandriva versiota kun uusin on jo 2009. Mistä latasit tuon kyseisen paketin? Meinaan vain että kannattaa käyttää vain mandrivan pakettien hallinnasta ladattuja paketteja.
Kirjoita firefoxin osoite palkkiin about:plugins ja katso löytyykö sieltä mainintaa tuosta flash-plugin:ista?
ps: paremmin saat vastauksia kun menet http://mandriva-fi.org foorumille- vastauksesta
Joo, olen kyllä ajatellutkin että päivittelisin uudempaan Linuxiin. En ole vain osannut ratkaista olisiko fiksua kokeilla jotain muuta jakelua kuin Mandriva...
Tuo alkuperäinen ongelmani varmaankin ratkeaa tuon päivityksen myötä.
Taidankin tuossa tulevina vapaapäivinä ryhdistäytyä ja teen tuon versiopäivityksen.
Kiitokset sulle... tuota_noin - Tuohon vaivaan
vastauksesta kirjoitti:
Joo, olen kyllä ajatellutkin että päivittelisin uudempaan Linuxiin. En ole vain osannut ratkaista olisiko fiksua kokeilla jotain muuta jakelua kuin Mandriva...
Tuo alkuperäinen ongelmani varmaankin ratkeaa tuon päivityksen myötä.
Taidankin tuossa tulevina vapaapäivinä ryhdistäytyä ja teen tuon versiopäivityksen.
Kiitokset sulle... tuota_noinOngelmana on ettei selaimesi saa tuota pluginia käyttöön. Tarkista miten aikaisemmassa viestissä neuvottiin onko kyseinen plugin käytössä. Jos ei koita kirjattua ulos ja takaisin. Jos ei vieläkään näy niin tarvitaan symbolinen linkki selaimen plugins kansioon.
- peisi
Tuohon vaivaan kirjoitti:
Ongelmana on ettei selaimesi saa tuota pluginia käyttöön. Tarkista miten aikaisemmassa viestissä neuvottiin onko kyseinen plugin käytössä. Jos ei koita kirjattua ulos ja takaisin. Jos ei vieläkään näy niin tarvitaan symbolinen linkki selaimen plugins kansioon.
Koneella taas edellinen viesti tuli tehtyä kännykkä selaimesta jotan en viitsinyt sen tarkemmin opastaa :)
Eli jos symboolinen linkki uupuu sen saa tehtyä helposti.
1. Tarkista ensin että seuraavat polut ja tiedostot löytyy
* /usr/lib/flash-plugin/ ja täältä löytyy libflashplayer.so tiedosto.
* Varmista ettei tuon nimistä tiedostoa ole /usr/lib/mozilla/plugins/ hakemistossa
* Jos mozillan hakemistosta puuttu tuo niin mene komentorivillä sinne mozilla/plugins/ hakemistoon ja komennä pääkäyttäjänä seuravaa ln -s /usr/lib/flash-plugin/libflashplayer.so
Jos ei herjaa mistään niin homman pitäisi olla ok. Voit tarkistaa asian antamalla listaus komennon ls ja pitäisi olla sinisellä värillä libflashplayer.so@ sitten taas kannattaa sulkea ainakin selain ja käynnistää uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312