eivätkö

siivoojat ansaitse

hyvää joulua tai edes sen toivotusta ?
Paikoissa joissa siivoan, kuuluu jouluntoivotuksia, annetaan lahjoja ja kukkia kaikille muille, mutta ei siivoojalle....!?
Se vetää joulumielen miinukselle, vaikka luulin jotottuneeni tähän käytösmalliin..

31

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä kansalainen

      Varsinais-Suomalaiset on omahyväisiä paskoja!!
      Kaikki, minulle, heti, nyt, ehdoitta!!

      Itse asun Salon seudulla, syntynyt täällä jne.
      Mutta paljon maailmaa nähnyt, matkustellut yli 40 kertaa, lähes 30 maassa. Kiertänyt pitkin Suomen maata.
      Tämä on juuri se pahin alue!
      Toisista ei osata puhua mitään muuta kuin pahaa. Ei tietoakaan naapuriavusta tms.
      Ei tarvitse mennä kuin Pori_helsinki tien toiselle puolelle niin esim kyltoiminta on jotain ihan muuta. Kaikki tulee innolla mukaan, järjestysmiehetkin maksaa pääsymaksyn, että saadaan rahaa yhteiseen hyvään.
      Täällä helvetin omahyvä-maakunnassa, ei ajatella kuin rahaa ja omaa parasta.

      Parhaiten edelleen kuvaa tilannetta erään rekkakuskin kommentti:
      Kun hän vei aikanaan apulantakuormaa muualle Suomeen, niin ihmiset oli ikkunassa vahtimassa, koska naapurille tulee kuorma, mennään auttamaan, mennään kantamaan.
      Mutta täällä lounais-Suomessa vaikka menee pyytämään, niin täällä on jokaisella sillä hetkellä selkä kipeä.

      • kun otisia nimittelet

        Mitä tarkoitat kirjoituksellasi? Oliko tämä valittava siivooja omahyväinen paska, koska vaati kaike nhänelle nyt ja ehdoitta?
        Eipä n taida sinullakaan ihan puhtaat jauhot pussissa olla, jos olet kokenut ristiriitoja ihmisten kanssa. Joskus kannattaisi vilkaista peiliin ja miettiä asioita.


      • Järkevä kansalainen
        kun otisia nimittelet kirjoitti:

        Mitä tarkoitat kirjoituksellasi? Oliko tämä valittava siivooja omahyväinen paska, koska vaati kaike nhänelle nyt ja ehdoitta?
        Eipä n taida sinullakaan ihan puhtaat jauhot pussissa olla, jos olet kokenut ristiriitoja ihmisten kanssa. Joskus kannattaisi vilkaista peiliin ja miettiä asioita.

        Vastaan sinulle ilomielin tässä asiassa.
        Itse olen pitkän linjan myyntimies, teen tänäpäivänä monenlaista hommaa jossa olen ihmisten ja nimenomaan asiakkaiden kanssa tekemisissä.
        Ennenkaikkea olen kahden firman palveluksessa, jotka tekee Mystery Shopping keikkoja.
        Eli olen juuri se joka testaa asiakaspalvelua!
        Teen sen täysin puolutteetomasti, riippumatta pohjasta, joka minulla on tässä myyntityössä.

        Uskallan siis väittää jotain tuolla alalla.
        Työkenttäni on sentään n 300 km säteellä. muu matkailu ja havainnointi kotimaassa.

        Suomalaisilla on niin pirun vaikea antaa kiitosta kellekkään. On itsestään selvyys, että joku muu korjaa paskat pois ja se kuuluu hintaan.
        Aikanaan on alettu myyjiltä vaatimaan sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua. Se on ihan ilmaista kauppiaalle. Ajattelepas itsesi siihen myyjän asemaan. Oletko valmis satsaamaan pienellä palkallasi sellaista, mitä ei voi rahassa mitata. Eli sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua!
        Eli teet siis ilmaiseksi tuon kaiken plussan vain miellyttääksesi asiakkaita ja ennenkaikkea kauppiasta.

        Ei siis ole sinultakaan paljon vaadittu että palkiset ne, jotka ovat sinua hyvin kohdelleet.
        Muistat edes kerran vuodessa lahjana tms.
        Tai oletko se kun ajattelee: Sehän on vaan niiden työtä!!
        Et siis itsekkään odota mitään lahjaa, kannustusta työnantajaltasi edes jouluna??

        Paras palaute on juuri se joka annetaan heti, on se sitten positiivista tai negatiivista.

        Hommastani riippumatta, itse korjaan kuppini pois kahvilassa, siirrän autoni tankattuani ym
        Eli huomioin myös muutkin ihmiset.
        Sinä lienet se joka ajattelee: Minä Kuningas, Minä Maailmannapa, jota ei kukaa tule siirtämään.


      • kumarrus ja ylistys sinulle...
        Järkevä kansalainen kirjoitti:

        Vastaan sinulle ilomielin tässä asiassa.
        Itse olen pitkän linjan myyntimies, teen tänäpäivänä monenlaista hommaa jossa olen ihmisten ja nimenomaan asiakkaiden kanssa tekemisissä.
        Ennenkaikkea olen kahden firman palveluksessa, jotka tekee Mystery Shopping keikkoja.
        Eli olen juuri se joka testaa asiakaspalvelua!
        Teen sen täysin puolutteetomasti, riippumatta pohjasta, joka minulla on tässä myyntityössä.

        Uskallan siis väittää jotain tuolla alalla.
        Työkenttäni on sentään n 300 km säteellä. muu matkailu ja havainnointi kotimaassa.

        Suomalaisilla on niin pirun vaikea antaa kiitosta kellekkään. On itsestään selvyys, että joku muu korjaa paskat pois ja se kuuluu hintaan.
        Aikanaan on alettu myyjiltä vaatimaan sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua. Se on ihan ilmaista kauppiaalle. Ajattelepas itsesi siihen myyjän asemaan. Oletko valmis satsaamaan pienellä palkallasi sellaista, mitä ei voi rahassa mitata. Eli sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua!
        Eli teet siis ilmaiseksi tuon kaiken plussan vain miellyttääksesi asiakkaita ja ennenkaikkea kauppiasta.

        Ei siis ole sinultakaan paljon vaadittu että palkiset ne, jotka ovat sinua hyvin kohdelleet.
        Muistat edes kerran vuodessa lahjana tms.
        Tai oletko se kun ajattelee: Sehän on vaan niiden työtä!!
        Et siis itsekkään odota mitään lahjaa, kannustusta työnantajaltasi edes jouluna??

        Paras palaute on juuri se joka annetaan heti, on se sitten positiivista tai negatiivista.

        Hommastani riippumatta, itse korjaan kuppini pois kahvilassa, siirrän autoni tankattuani ym
        Eli huomioin myös muutkin ihmiset.
        Sinä lienet se joka ajattelee: Minä Kuningas, Minä Maailmannapa, jota ei kukaa tule siirtämään.

        Mäkin luulen, että tuossa siivoojan tapauksessa on kyse siitä, että hän tekee monen muun lailla keikkaa eri firmoihin siivouspalvelun työntekijänä - eli ei ole suoraan työsuhteessa niihin.
        Monessa firmassa on tänä jouluna peruttu lahjat ja pikkujoulut, kun kaikilla menee enemmän tai vähemmän huonosti.
        Mitä ihmeen palkitsemista juuri joulun alla kaivataan? Onko joku konvehtirasia tai joulukukka se paras kiitos koko vuodesta. Jos on, niin sanon ei kiitos tuollaisille kiitoksille.
        Minäkin korjaan kuppini kahvilassa pöydästä pois, se on ihan luonnollista, mutta en todellakaan halua pröystäillä sillä tai millään muullakaan asialla, mitä pidän luonnollisena.
        Teeskennelty miellyttäminen tai ylikohteliaat käytöstavat ovat kammottavinta, mitä tiedän.
        En odota työnantajaltani lahjaa jouluna - en todellakaan. Minulle riittää, että olen palkkalistoilla ja hän palkanmaksun muodossa muistaa minua joka kuukausi!


      • joku raja.
        Järkevä kansalainen kirjoitti:

        Vastaan sinulle ilomielin tässä asiassa.
        Itse olen pitkän linjan myyntimies, teen tänäpäivänä monenlaista hommaa jossa olen ihmisten ja nimenomaan asiakkaiden kanssa tekemisissä.
        Ennenkaikkea olen kahden firman palveluksessa, jotka tekee Mystery Shopping keikkoja.
        Eli olen juuri se joka testaa asiakaspalvelua!
        Teen sen täysin puolutteetomasti, riippumatta pohjasta, joka minulla on tässä myyntityössä.

        Uskallan siis väittää jotain tuolla alalla.
        Työkenttäni on sentään n 300 km säteellä. muu matkailu ja havainnointi kotimaassa.

        Suomalaisilla on niin pirun vaikea antaa kiitosta kellekkään. On itsestään selvyys, että joku muu korjaa paskat pois ja se kuuluu hintaan.
        Aikanaan on alettu myyjiltä vaatimaan sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua. Se on ihan ilmaista kauppiaalle. Ajattelepas itsesi siihen myyjän asemaan. Oletko valmis satsaamaan pienellä palkallasi sellaista, mitä ei voi rahassa mitata. Eli sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua!
        Eli teet siis ilmaiseksi tuon kaiken plussan vain miellyttääksesi asiakkaita ja ennenkaikkea kauppiasta.

        Ei siis ole sinultakaan paljon vaadittu että palkiset ne, jotka ovat sinua hyvin kohdelleet.
        Muistat edes kerran vuodessa lahjana tms.
        Tai oletko se kun ajattelee: Sehän on vaan niiden työtä!!
        Et siis itsekkään odota mitään lahjaa, kannustusta työnantajaltasi edes jouluna??

        Paras palaute on juuri se joka annetaan heti, on se sitten positiivista tai negatiivista.

        Hommastani riippumatta, itse korjaan kuppini pois kahvilassa, siirrän autoni tankattuani ym
        Eli huomioin myös muutkin ihmiset.
        Sinä lienet se joka ajattelee: Minä Kuningas, Minä Maailmannapa, jota ei kukaa tule siirtämään.

        Jos olisin myyjä, en minäkään sillä palkalla hymyilisi. Hymystä pitäisi saada tosiaan, eri maksu!


      • Järkevä kansalainen kirjoitti:

        Vastaan sinulle ilomielin tässä asiassa.
        Itse olen pitkän linjan myyntimies, teen tänäpäivänä monenlaista hommaa jossa olen ihmisten ja nimenomaan asiakkaiden kanssa tekemisissä.
        Ennenkaikkea olen kahden firman palveluksessa, jotka tekee Mystery Shopping keikkoja.
        Eli olen juuri se joka testaa asiakaspalvelua!
        Teen sen täysin puolutteetomasti, riippumatta pohjasta, joka minulla on tässä myyntityössä.

        Uskallan siis väittää jotain tuolla alalla.
        Työkenttäni on sentään n 300 km säteellä. muu matkailu ja havainnointi kotimaassa.

        Suomalaisilla on niin pirun vaikea antaa kiitosta kellekkään. On itsestään selvyys, että joku muu korjaa paskat pois ja se kuuluu hintaan.
        Aikanaan on alettu myyjiltä vaatimaan sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua. Se on ihan ilmaista kauppiaalle. Ajattelepas itsesi siihen myyjän asemaan. Oletko valmis satsaamaan pienellä palkallasi sellaista, mitä ei voi rahassa mitata. Eli sitä hymyä, palvelua, hymyä ja taas palvelua!
        Eli teet siis ilmaiseksi tuon kaiken plussan vain miellyttääksesi asiakkaita ja ennenkaikkea kauppiasta.

        Ei siis ole sinultakaan paljon vaadittu että palkiset ne, jotka ovat sinua hyvin kohdelleet.
        Muistat edes kerran vuodessa lahjana tms.
        Tai oletko se kun ajattelee: Sehän on vaan niiden työtä!!
        Et siis itsekkään odota mitään lahjaa, kannustusta työnantajaltasi edes jouluna??

        Paras palaute on juuri se joka annetaan heti, on se sitten positiivista tai negatiivista.

        Hommastani riippumatta, itse korjaan kuppini pois kahvilassa, siirrän autoni tankattuani ym
        Eli huomioin myös muutkin ihmiset.
        Sinä lienet se joka ajattelee: Minä Kuningas, Minä Maailmannapa, jota ei kukaa tule siirtämään.

        Kirjoittaja käyttää rivitolkulla tilaa oman erinomaisuutensa kuvaamiseen ja valittaa sen perään muiden olevan omahyväisiä... Ikävä kyllä täytyy sanoa, että järki on kaukana tuosta paatoksesta.


      • Anonyymi
        Masa1234 kirjoitti:

        Kirjoittaja käyttää rivitolkulla tilaa oman erinomaisuutensa kuvaamiseen ja valittaa sen perään muiden olevan omahyväisiä... Ikävä kyllä täytyy sanoa, että järki on kaukana tuosta paatoksesta.

        Oletko isäni tanniina puhelin numeroni on 0465715696 etsin sua !😍


    • krääsän keräämistä

      Onko niissä firmoissa, jossa työskentelet siivous ulkoistettu, eli olet esim. ISS:n tai jonkun muun siivousfirman palkkalistoilla?
      Siinä tapauksessa asiassa ei ole mitään ihmeteltävää, koska jos nyt ylipäätään mitään joululahjoja enää jaetaankaan, niin firmat jakaa niitä vain omille työntekijöilleen, ei alihankkijoiden työntekijöille. Sinun lahjaasi pihtaa sinun työnantajasi...
      Monet firmat ei tänä jouluna anna lahjaa edes vakituisille työntekijöilleen, mikä on täysin ymmärrettävää. Milelummin pidän työpaikkani kun otan jouluna joulukukan tai lahjan! Hyvän joulun toivotuksetkin on pelkkiä sanoja ja fraaseja - niitä voi hokea vaikka jokaiselle vastaantulijalle tarkottamatta mitään.
      Kyllä oma joulumieleni tulee ihan muista asioista kuin krääsän keräämisestä.

    • moona1970

      me muutkaan työntekijät mitään saaneet, niin miten luulet että joillekin siivoojille pitäs jotain antaa???? et ole sen kummempi kun muutkaan...

      • "jollekin siivoojalle...

        joo,o kertoo paljon sun katsantokannastasi.
        Mun mielestä ihmisten kohteliaisuus ei paljon maksa eli "jollekin siivoojalle" voi edes toivottaa hyvää joulua, ei siinä tarvitse olla sen kummempi kuin muutkaan.
        Monissa paikoissa siivooja saa saman joululahjan kuin omatkin työntekijät, vaikka siivous onkin ulkoistettu. Sellaiset paikat saavat paljon parempaa siivousta pitkän aikaa ja paljon ilosemmalta siivoojalta.


      • tosi köyhää
        "jollekin siivoojalle... kirjoitti:

        joo,o kertoo paljon sun katsantokannastasi.
        Mun mielestä ihmisten kohteliaisuus ei paljon maksa eli "jollekin siivoojalle" voi edes toivottaa hyvää joulua, ei siinä tarvitse olla sen kummempi kuin muutkaan.
        Monissa paikoissa siivooja saa saman joululahjan kuin omatkin työntekijät, vaikka siivous onkin ulkoistettu. Sellaiset paikat saavat paljon parempaa siivousta pitkän aikaa ja paljon ilosemmalta siivoojalta.

        Onko diivoojan tai kenen muun tahansa työntekijän kok ovuoden viitsiminen ja iloisuus kiinni jostain vitun konvehtirasiasta?
        On paljon työpaikkoja, joissa ei muisteta jouluna eikä juhannuksena ja silti jaksetaan tehdä töitä ihan yhtä hyvin koko vuoden.
        Kyllä on elämä köyhää, jos paha mieli tulee siitä, että joku saa lahjan ja joku ei. Toivottavasti et mene aattona itkemään naapurin ikkunan taakse ku nhuomaat, että naapurisi sai kolme pakettia enemmän kuin sinä!


      • ajatusmallisi
        tosi köyhää kirjoitti:

        Onko diivoojan tai kenen muun tahansa työntekijän kok ovuoden viitsiminen ja iloisuus kiinni jostain vitun konvehtirasiasta?
        On paljon työpaikkoja, joissa ei muisteta jouluna eikä juhannuksena ja silti jaksetaan tehdä töitä ihan yhtä hyvin koko vuoden.
        Kyllä on elämä köyhää, jos paha mieli tulee siitä, että joku saa lahjan ja joku ei. Toivottavasti et mene aattona itkemään naapurin ikkunan taakse ku nhuomaat, että naapurisi sai kolme pakettia enemmän kuin sinä!

        on viestiä tästä kovenevasta maailmasta, mutta kyllä minä ainakin haluan toivottaa hyvää joulua kaikille ,joiden kanssa töitäkin teen.
        Siinä olet oikeassa ,että köyhää on siivoojan elämä, äläkä sinä kiellä meitä tuntemasta iloa siitä, että joku meidänkin vaatimattoman persoonan huomioisi. Se on niitä meidän elämän pieniä iloja..
        Eikä se tarkoita todellakaan rahallista kulua vaan huomioimista eli sitä hyvän joulun toivotusta...
        Tottahan töitä jaksetaan silti tehdä ja palveluammattiin kuuluu olla iloinen, mutta sitä iloisuutta voisi tulla vastavuoroisesti toisinkin päin eli asiakkaalta siivoojalle.
        Toivon ettei minusta koskaan tulisi tuollaista kylmää ja kovaa ihmistä kuin sinä syystä tai toisesta olet...


      • teen näin
        ajatusmallisi kirjoitti:

        on viestiä tästä kovenevasta maailmasta, mutta kyllä minä ainakin haluan toivottaa hyvää joulua kaikille ,joiden kanssa töitäkin teen.
        Siinä olet oikeassa ,että köyhää on siivoojan elämä, äläkä sinä kiellä meitä tuntemasta iloa siitä, että joku meidänkin vaatimattoman persoonan huomioisi. Se on niitä meidän elämän pieniä iloja..
        Eikä se tarkoita todellakaan rahallista kulua vaan huomioimista eli sitä hyvän joulun toivotusta...
        Tottahan töitä jaksetaan silti tehdä ja palveluammattiin kuuluu olla iloinen, mutta sitä iloisuutta voisi tulla vastavuoroisesti toisinkin päin eli asiakkaalta siivoojalle.
        Toivon ettei minusta koskaan tulisi tuollaista kylmää ja kovaa ihmistä kuin sinä syystä tai toisesta olet...

        Minä kylmä ja kova ihminen tervehdin joka päivä siivoojaa, joka tulee minun työpistettäni siistimään. Useimpien siivoojien kanssa olen tullut sen verran tutuksi, että myös työajan ulkopuolella tervehditään ja vaihdetaan muutama sana.
        Sille teeskentelyn tielle, että muistetaan ja huomioidaan vaan jouluna ja että kaikki huomiointi on vain joku konvehtirasia tai kynttilä, en lähde. En liioin joulun alla "jeesustelu-linjalle" jolloin esittäisin olevani yhtään parempi kuin todellisuudessa olen.
        En tunne mitään tarvetta teeskentelyyn!


      • mikä lienetkin
        teen näin kirjoitti:

        Minä kylmä ja kova ihminen tervehdin joka päivä siivoojaa, joka tulee minun työpistettäni siistimään. Useimpien siivoojien kanssa olen tullut sen verran tutuksi, että myös työajan ulkopuolella tervehditään ja vaihdetaan muutama sana.
        Sille teeskentelyn tielle, että muistetaan ja huomioidaan vaan jouluna ja että kaikki huomiointi on vain joku konvehtirasia tai kynttilä, en lähde. En liioin joulun alla "jeesustelu-linjalle" jolloin esittäisin olevani yhtään parempi kuin todellisuudessa olen.
        En tunne mitään tarvetta teeskentelyyn!

        jos mielestäsi hyvän joulun toivottaminen on teeskentelyä niin olenpa onnekas, etten sinua tunne.
        Ja jos kuvittelet, että minun elämäni on kiinni "jostain vitun" konvehtirasiasta, niin entistä onnekkampi olen, etten ole ole tuttusi.


      • tules nyt
        mikä lienetkin kirjoitti:

        jos mielestäsi hyvän joulun toivottaminen on teeskentelyä niin olenpa onnekas, etten sinua tunne.
        Ja jos kuvittelet, että minun elämäni on kiinni "jostain vitun" konvehtirasiasta, niin entistä onnekkampi olen, etten ole ole tuttusi.

        Tules nyt hakemaan se konvehtirasiasi ,voin jopa laulaa lurauttaa kepeän joulusikermän, jotta sinulla olisi koko vuoden hyvä mieli.. LOL


      • ne ostetaan jos ostetaan
        "jollekin siivoojalle... kirjoitti:

        joo,o kertoo paljon sun katsantokannastasi.
        Mun mielestä ihmisten kohteliaisuus ei paljon maksa eli "jollekin siivoojalle" voi edes toivottaa hyvää joulua, ei siinä tarvitse olla sen kummempi kuin muutkaan.
        Monissa paikoissa siivooja saa saman joululahjan kuin omatkin työntekijät, vaikka siivous onkin ulkoistettu. Sellaiset paikat saavat paljon parempaa siivousta pitkän aikaa ja paljon ilosemmalta siivoojalta.

        Höpö höpö...ulkostetuille duunareille ei anneta missään mitään. Joskus se alihankkijafirma ostaa työntekijöilleen sen saman lahjan, jouluaterian tai kesäjuhlat, ei niitä ilmaiseksi anneta. Kaikki on kiinni siitä firmasta jonka palkkalistoilla siivooja on.


    • ei tarvi ei

      jos siivoojat on ulkoistettu niin ei aihetta muistamiseen..
      jos ihan oma firman siivooja niin voishan sitä vaiks suklaarasian antaa jos on hyvin tehny työnsä..
      muistuttaisin että on paljon, paljon työpaikkoja joista ei ole koskaan saanut yhtään mitään kutes. julkisenpuolen paikat!!!

    • mutta ketä?

      Eivätkö aamupostin jakajat, poliisit, sairaanhoitajat, kaupan kassat, talkkarit, alkoholistit, asunnottomat, eläkeläiset, tehtaan duunarit ja johtaja, lapset ja aikuiset ansaitse hyvää joulun toivotusta?
      Entä se kiitos - mistä pitää jouluna kiitos antaa ja kenelle? Onko joulumieli kiinni tavarapaljoudesta ja kiitoksista? Kannattaako sitä viettääkään, jos joulun alkuperäinen sanoma on unohtunut?

      • tätä ymmärtämättömyyttä

        nimenomaan siitä kyseinen siivooja on suivaantunut, kun kaikki nuo luettelmasi ihmiset saavat sen hyvän joulun toivotuksen, mutta siivooja ohitetaan kuin ilmaa..
        Tavarasta ei ole kyse vaan kohteliaisuudesta ja huomiosta että siivoojakin on ihminen ja tekee tärkeää työtä..


      • muisteta
        tätä ymmärtämättömyyttä kirjoitti:

        nimenomaan siitä kyseinen siivooja on suivaantunut, kun kaikki nuo luettelmasi ihmiset saavat sen hyvän joulun toivotuksen, mutta siivooja ohitetaan kuin ilmaa..
        Tavarasta ei ole kyse vaan kohteliaisuudesta ja huomiosta että siivoojakin on ihminen ja tekee tärkeää työtä..

        Ihan varmasti siivoojat on saaneet ne samat hyvän joulun toivotukset, kuin muutkin. Kaikissa firmoissa ei etenkään tänä jouluna ole muistettu ketään tai lahjoihin varatut rahat on annettu hyväntekeväisyyteen.
        Itse en ainakaan odota työnantajaltani lahjaa tai muistamista. Ei se ole minun mielestäni työnantajan velvollisuus. Enkä tänä vuonna, kuten en muinakaan vuosina vetaise "lahjattomuudesta" herneitä nokkaani.


      • lukea
        muisteta kirjoitti:

        Ihan varmasti siivoojat on saaneet ne samat hyvän joulun toivotukset, kuin muutkin. Kaikissa firmoissa ei etenkään tänä jouluna ole muistettu ketään tai lahjoihin varatut rahat on annettu hyväntekeväisyyteen.
        Itse en ainakaan odota työnantajaltani lahjaa tai muistamista. Ei se ole minun mielestäni työnantajan velvollisuus. Enkä tänä vuonna, kuten en muinakaan vuosina vetaise "lahjattomuudesta" herneitä nokkaani.

        edelleen jauudelleen sanon, että kyse ei ole lahjoista tai tavarasta vaan huomioimisesta.


      • hoetaan ja hoetaan
        lukea kirjoitti:

        edelleen jauudelleen sanon, että kyse ei ole lahjoista tai tavarasta vaan huomioimisesta.

        Jos huomio niin huomioi, mutta sen kerjääminen on aika sairaasta. Huomionkerjääminen on lapsellista!
        Semmoisia korulauseita voi sanoa kuka tahansa tarkoittamatta yhtään mitään. Niitä hoetaan ja kiitetään jopa kiittämisestä, kun ei enää muutakaan fraasia enää keksitä.
        Se on vähän niinkuin sana "anteeksi", joka on kallisarvoinen, mutta seki nmenettää merkityksensä kun sitä hoetaan joka hetki.
        Minulle riittää se, että olen duunini tehnyt kunnolla ja ajallaan, eikä kenelläkään ole työn laadusta mitään valittamista. Sen kiitoksen hyvin tehdystä työstä toivon tulevan aivan muulloin kuin jouluna, jos joku katsoo velvollisuudekseen sen kertoa.


      • esimerkiksi
        tätä ymmärtämättömyyttä kirjoitti:

        nimenomaan siitä kyseinen siivooja on suivaantunut, kun kaikki nuo luettelmasi ihmiset saavat sen hyvän joulun toivotuksen, mutta siivooja ohitetaan kuin ilmaa..
        Tavarasta ei ole kyse vaan kohteliaisuudesta ja huomiosta että siivoojakin on ihminen ja tekee tärkeää työtä..

        Mahtaako poliisikaan saada vakiasiakkailtaan konvehtirasioita, joulukukkia ja ylenpalttista kiitosta jouluna(kaan).
        Yksikään poliisi ei ole siitä huolimatta kirjoittanut tänne tai Salkkarin tekstaripalstalle ja valittaanut asiasta.
        Mielestäni etenkin poliiseille kuuluisi kaikkien kiitokset ja hyvät joulun toivotukset. Siellä he taas aattonakin töissä ovat ja menevät selvittelemään perinteisiä "perhejouluja", joita viinan voimalla juhlitaan. Eikä taida silloinkaan asiakkaat kiitellä ja hyviä jouluja toivotella.


      • armias taivas
        esimerkiksi kirjoitti:

        Mahtaako poliisikaan saada vakiasiakkailtaan konvehtirasioita, joulukukkia ja ylenpalttista kiitosta jouluna(kaan).
        Yksikään poliisi ei ole siitä huolimatta kirjoittanut tänne tai Salkkarin tekstaripalstalle ja valittaanut asiasta.
        Mielestäni etenkin poliiseille kuuluisi kaikkien kiitokset ja hyvät joulun toivotukset. Siellä he taas aattonakin töissä ovat ja menevät selvittelemään perinteisiä "perhejouluja", joita viinan voimalla juhlitaan. Eikä taida silloinkaan asiakkaat kiitellä ja hyviä jouluja toivotella.

        miksi se nyt on niin vaikeeta käsittää...?
        En nyt ajattele mitään ylenpalttisia kiitoksia, konvehteja tai kukkia vaan pelkästään sitä hyvään käytökseen kuuluvaa ihmisen huomioimista.
        Jos olet samassa tilassa töitäsi tekemässä ja ollut jo vuosikaudet ja kaikille muille toivotellaan hyvät joulut siinä vieressäsi,niin miksi sitä siivoojaa pitää kohdella kuin ilmaa ?
        Kuluuko se suu siitä jos sanoo hänellekin samat toivotukset vai ottaako se jotenkin kunnian päälle ?
        Täälläkin sain hirveän ryöpyn niskaani kun väsyksissäni uskalsin asiasta kirjoittaa.
        En tiedä parantaako se tätä maailmaa mitenkään jos meitä kohdeltaisiin samanarvoisina, mutta kyllä se tekee tän elon ainakin jonkun verran miellyttävämmäksi.
        Joten hyvää joulua nyt kaikille teillekin jotka ette halua siivojalle sitä toivottaa.
        Ja erityisesti niille jotka pitävät meitä samanlaisina työtätekevinä ihmisinä kuin itsekin ovat: Rauhallista ja rentouttavaa joulua !!


      • hyvä sylvi!
        armias taivas kirjoitti:

        miksi se nyt on niin vaikeeta käsittää...?
        En nyt ajattele mitään ylenpalttisia kiitoksia, konvehteja tai kukkia vaan pelkästään sitä hyvään käytökseen kuuluvaa ihmisen huomioimista.
        Jos olet samassa tilassa töitäsi tekemässä ja ollut jo vuosikaudet ja kaikille muille toivotellaan hyvät joulut siinä vieressäsi,niin miksi sitä siivoojaa pitää kohdella kuin ilmaa ?
        Kuluuko se suu siitä jos sanoo hänellekin samat toivotukset vai ottaako se jotenkin kunnian päälle ?
        Täälläkin sain hirveän ryöpyn niskaani kun väsyksissäni uskalsin asiasta kirjoittaa.
        En tiedä parantaako se tätä maailmaa mitenkään jos meitä kohdeltaisiin samanarvoisina, mutta kyllä se tekee tän elon ainakin jonkun verran miellyttävämmäksi.
        Joten hyvää joulua nyt kaikille teillekin jotka ette halua siivojalle sitä toivottaa.
        Ja erityisesti niille jotka pitävät meitä samanlaisina työtätekevinä ihmisinä kuin itsekin ovat: Rauhallista ja rentouttavaa joulua !!

        Rivien välistä on luettavissa, että et oikein itsekään arvosta tekemääsi työtä ja nyt jonkun muun pitäisi "se kissanhäntä nostaa", koska kissa ei itse viitsi.
        Kyllä meillä työpaikalla siivoojia tervehditään, heille toivotellaan hyviä pyhiä, jutellaan ja vaihdetaan pikaisesti kuulumisia. He eivät tosin olekaan henkilöitä, jotka menevät harmaina seinävierustoja pitkin ja toivovat ja pelkäävät samalla, että heidätkin huomattaisiin.
        He ovat ammattitaitoisia ja he itsekin tietävät se - eli heillä on itsetunto niin kunnossa, ettei heillä nähdäkseni ole tarvetta hakea erikseen nubkäänlaista huomiota.
        On täysin sinusta itsestäsi kiinni, kohdellaanko sinua samanarvoisena vai kuvitteletko, että olet huonompi kuin muut.


      • myös siivooja
        hyvä sylvi! kirjoitti:

        Rivien välistä on luettavissa, että et oikein itsekään arvosta tekemääsi työtä ja nyt jonkun muun pitäisi "se kissanhäntä nostaa", koska kissa ei itse viitsi.
        Kyllä meillä työpaikalla siivoojia tervehditään, heille toivotellaan hyviä pyhiä, jutellaan ja vaihdetaan pikaisesti kuulumisia. He eivät tosin olekaan henkilöitä, jotka menevät harmaina seinävierustoja pitkin ja toivovat ja pelkäävät samalla, että heidätkin huomattaisiin.
        He ovat ammattitaitoisia ja he itsekin tietävät se - eli heillä on itsetunto niin kunnossa, ettei heillä nähdäkseni ole tarvetta hakea erikseen nubkäänlaista huomiota.
        On täysin sinusta itsestäsi kiinni, kohdellaanko sinua samanarvoisena vai kuvitteletko, että olet huonompi kuin muut.

        luin tässä tätä viestiketjua ja en voi olla puuttumatta näihin mielipiteisiin.
        Olen ammattitaitoinen siivooja ja minulla on itsetunto kohillaan.
        Siivoan siivousfirman laskuun neljää erilaista kohdetta ja tapaan jokaisessa erilaisia ihmisiä joiden kanssa tulen hyvin juttuun.
        Monien kanssa kyläilläänkin ja facebook kavereita olen saanut siivouskohteistani,aivan niinkuin "omienkin" työkavereiden kanssa kyläillään ja viestitellään. Omaan liikuntaharrastukseenikin olen saanut porukkaa lähtemään kohteistani ja ihan hauskaa meillä on siellä vapaa-aikanakin.
        Monet ilot ja surut on puitu siinä samalla kun minä siivoan, joten ei voi sanoa että se olisi pelkkää oikaista kuulumisten vaihtoa.
        Arvostan työtäni niinkuin varmasti tämän ketjun aloittajakin.
        Silti joulu ja muidenkin tervehdysten kanssa on kahta ilmaa eli kaksi kohteistani aina muistaa minua samalla lahjalla kuin omaakin henkilökuntaansa ja ne toiset kaksi eivät taas mitenkään muista koska asia on sen firman johdosta kiinni.
        Eli se ei vaikuta millään lailla asiaan, oletko harmaa seinänvierustoja kuluttava vai sosiaalinen ammattisiivooja.
        Se kyllä on tosiasia että maailma on "kauniiden ja rohkeiden" vai mitä tarkoitat tuolla itseesi menemisellä tässä tapauksessa.


      • siinäkö kaikki?
        myös siivooja kirjoitti:

        luin tässä tätä viestiketjua ja en voi olla puuttumatta näihin mielipiteisiin.
        Olen ammattitaitoinen siivooja ja minulla on itsetunto kohillaan.
        Siivoan siivousfirman laskuun neljää erilaista kohdetta ja tapaan jokaisessa erilaisia ihmisiä joiden kanssa tulen hyvin juttuun.
        Monien kanssa kyläilläänkin ja facebook kavereita olen saanut siivouskohteistani,aivan niinkuin "omienkin" työkavereiden kanssa kyläillään ja viestitellään. Omaan liikuntaharrastukseenikin olen saanut porukkaa lähtemään kohteistani ja ihan hauskaa meillä on siellä vapaa-aikanakin.
        Monet ilot ja surut on puitu siinä samalla kun minä siivoan, joten ei voi sanoa että se olisi pelkkää oikaista kuulumisten vaihtoa.
        Arvostan työtäni niinkuin varmasti tämän ketjun aloittajakin.
        Silti joulu ja muidenkin tervehdysten kanssa on kahta ilmaa eli kaksi kohteistani aina muistaa minua samalla lahjalla kuin omaakin henkilökuntaansa ja ne toiset kaksi eivät taas mitenkään muista koska asia on sen firman johdosta kiinni.
        Eli se ei vaikuta millään lailla asiaan, oletko harmaa seinänvierustoja kuluttava vai sosiaalinen ammattisiivooja.
        Se kyllä on tosiasia että maailma on "kauniiden ja rohkeiden" vai mitä tarkoitat tuolla itseesi menemisellä tässä tapauksessa.

        Jos muistetaan, niin muistetaan..turha sitä on koko maailmaa vihata ja joulumieltä menettää, jos jostain duunipaikasta ei lahjaa saa.
        Minä ainakin vietän joulua ihan muun takia ja odotan joululta jotain muuta, kuin muistamista missään muodossa.
        Kyllä minulle ainakin läheisten muistaminen merkitsee enemmän, kuin puolituttujen tai tuntemattomien hokemat hyvät joulut tai kasvottoman firman antama lahja. Muistaminen nimenomaan siinä mielessä, että mielummin annan lahjan tai muistan muuten, kuin odotan saavani mitään vastalahjaksi.
        Tuollainen itsekminen täällä ja teksstaripalstalla kuvastaa hyvin ahneutta ja sitä että minä, minä, minä....eikä kukaan muu!


    • talitintit

      En saanut työnantajalta lahjaa, en edes hyvänjoulun toivotusta.
      Rahani riittivät talipalloihin ja pussilliseen kauroja. Laitoin takapihalle lintulaudan ja tänään onkin talitiaisia käynyt tosi paljon aterioimassa. Niitä on ollut ilo katsella.
      Se, jos mikä toi mulle joulumielen, ei siihen muuta tarvittu!

      • eitiedä

        Kuka on siivooja. Toimistoamme siivoaa joku tai jotkut joskus. Esim. roskien vaihtoväli voi olla viikko ja miettikää bio-jätteet. Ei voi jättää lahjaa vaan siivosin pöytäni jälleen täysin tyhjäksi jotta jos siivooja jos sellainen on voisi pyyhkiä pölyt joululomani aikana. Tiedän, että palvelu tulee jostain firmasta x ja niille ei makseta mitään ja siksi ei siivota. Ei lahjaa koska ei ole siivoajaa. ei voi toki siivota itse koska ei ole välineitä.


      • ja muistaa vielä pitäisi
        eitiedä kirjoitti:

        Kuka on siivooja. Toimistoamme siivoaa joku tai jotkut joskus. Esim. roskien vaihtoväli voi olla viikko ja miettikää bio-jätteet. Ei voi jättää lahjaa vaan siivosin pöytäni jälleen täysin tyhjäksi jotta jos siivooja jos sellainen on voisi pyyhkiä pölyt joululomani aikana. Tiedän, että palvelu tulee jostain firmasta x ja niille ei makseta mitään ja siksi ei siivota. Ei lahjaa koska ei ole siivoajaa. ei voi toki siivota itse koska ei ole välineitä.

        Sama homma meillä - joku "siivoaa" joskus, jos viitsii ja joka viikko eri tyyppi. Jälki on sitä luokkaa, että itse on pakko pöydiltä ja kaappien päältä pölytkin pyyhkiä. Hyvä, jos roskikset viitsitään tyhjentää.
        Eipä ole paljoa tullut mieleen muistaa siivoojaa, tuollaisesta hutiloinnista en viitsisi edes palkkaa maksaa!


    • Anonyymi

      Ei meidän talon siivooja ole yhdenkään lahjan tai edes hyvän joulun toivotuksen arvoinen,niin huonosti siivoaa. Ei pyyhi kunnolla pintoja,lattiat moppaa huonosti. Hyvin siivottu alue kertoo siivoojasta paljon. Olen sanonut siivoojalle että teeppä paremmin,ei tulosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe