jaguar xj6

osto aikeissa

tere. olen ajellut mersulla tähän päivään asti ja nyt on alkanut kiinnostamaan jagge . olen katsellut yhdeksänkymmentä luvun puolen välin jaguar xj6 mallia voisiko joku kertoa mitkä ovat tälläisen auton käyttö kustannukset?, todellinen kulutus ja onko näissä jakopää ketjulla vai hihnalla.onko tyyppi vikoja ?

9

5760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissakulmalta

      Aivan ehdoton paikka kaikkeen Jaguaariin liittyvissä asioissa on:

      http://www.jagclub.net/keskustelu/

      ei tarvitse edes kirjautua jos haluaa lueskella. saat sieltä myös nopeasti erittäin asiantuntevien vastaukset kysymyksiisi. suosittelen!

      Itselläni on -73 XJ6 ja sen verran on kokemuksia juuri -95 -96 vuoden XJ:stä, että on ainakin hyvä ajaa, hiljainen ja laivamainen lipuja. Mielestäni aika lähellä e-sarjan mersun tuntumaa, paitsi ohjauksen osalta, joka on tunnokas ja tarkka. hyvin usein käytetytkin jagget ovat hyvin pidettyjä ja ajattomia autoja. itselleni jaguaarissa on plussaa sen herättämät tunteet. paljon liikkuu kateellisia ympärillä, mutta itselleni on ilo istua ja ajella sillä, huomata vuosienkin päästä, että ulkonäköön ja sen tyyliin ei kyllästy. ei se mikään ihme-auto ole, mutta itselleni se tyylikkäin saavutettavissa oleva pirssi. Tervetuloa kissakulmaan keskustelemaan lisää!

      • keppi

        OSTIN JAGGEN RUOTSISTA,NETISTÄ YKSITYISELTÄ .SE PITI OLLA SUNSWALLIN LENTOKENTÄLLÄ SOVITTUNA PÄIVÄNÄ.TURUSTA NOUSIN LENTOKONEESEEN JA SIITÄ TUKHOLMAAN JA SIELTÄ KONEELLA SUNSWALLIN LENTOKENTÄLLE..JA MITÄÄH..EI OLLUT AUTOA MISSÄÄN JA OLIN JO MAKSANUT..ET NÄIN EI PIDÄ TOIMIA..SUNSVALLIN INFOS OLI PAPERI MULLE ET AUTO ONKIN NORJAAN PÄIN 200KM..USKOISKO TOHON..PUHELIN EI VASTAA,,OHJEET MISTÄ LÖYDÄN JUNAN,MIKÄ MENEE SINNE OLI PAPERIS..NO SAIN APUA LENTOKENTTÄ VIRAN OMAISELTA JOKA OLI SUOMALAINEN JA VEI MUT JUNA ASEMALLE..JA NMIIN OLINKIN JON JUNAS..2 TUNTIA,JÄIN POIS OIKEALLA ASEMALLA JA MAISEMAT RUPES JO MUISTUTTAA NORJALAISTA..JÄNNITYKSELLÄ MENIN ASEMAN TAAKSE JA SIELLÄ SE OLI,JAGUAARI--PIKKUPOJAN UNELMA ON TÄYTTYNYT..AVAIMET PIILOS JA NEKIN LÖYTYI..OIKEASTA PAIKASTA..AIVAN TÄRISIN KUN PITI STARTATA..HRRRRRRRRRRRRRRRR ENSIMMÄISELLÄ LÄHTI SUORA 6 KONE..3.6 LITRAN...200.000 KM...NO EI MUUTA KUIN HUOLTOASEMALLE 50 EU.LLA JA ÄKKIÄ TAKAS PÄIN..TOIMIIKO VAI EI..MITÄ SIT JOS SAMMUU...EN TUNNE KETÄÄN JA RAhaa ei enää ole..köyhä kun on jaggea hakemas,,ajoin aikab kovaa en sano kuinka kovaa,mut myöhästyin laivasta,ja seuraava vasta yli huomenna ömeosta..uumaja..no rahaa ei ole ja syyskuu..nukuin auton taka penkillä,tai yritin kun sinne tuli jotai raggareita kiihdyttelemään kun siinä oli sellainen pitkä suora uumajan laiva asemalla,,no tottakai ne näki mut,,tulivat corvettejen kans katsomaan..nousin ulos taka penkiltä ja sanoin suomeksi terve terve,,ne lähti heti..ihmettelin,,,en ole kovin pahan näkoinen..enkä iso..auto kyl on jagge maalattu himmeä vihreä ja israelin armeijan liput ovis ja kone pellis...ajattelin et pian tulee turpiin,,mut ei enää näkynyt,,no siellä majailin sit koko seuraavan päivän ja taas yön ilman rahaa ja ruokaa,,mut jagge on..no mitä seuraaavana yönä näin kun joku pyöri siellä kävellen ja katseli mua..olin siinä mis on ne 2 asuntovaunua ollut ainakin 20 vuotta,,,kun kerran juovuksis sekoilin siellä laivasta poistuneena,,20 vuotta sit..no swekin lähti..no laiva tuli liput oli jo valmiina mut eri päivälle vaan..pääsin kuitenkin laivaan..ihmiset katselivat autoa ja yksi muija sanoi on siinä haalistunu jaguaari..tietty mäkin olin jo...vaasan tulli pysäytti mut ja pisti puhaltaan,no en ollut syönyt enkä juonut 2 vrk,,toivotti hyvää matkaa,,mut en voinut jatkaa mihkään kun ajo lupa oli mennyt umpeen 2 pv aiemmin ..joten auto jäi satamaan ja mä menin ystäväni tapion luo joka ystävällisesti tarjos ruokaa ja kodissaan yö paikan,,ja hain uudet siirto luvat..ja niin ajoin auton turkuun seuraavana päivänä..ja oli vain 1 vika öljyn lauhduttajan letku vuoti minkä korjasin ,,automatic toimii hyvin ja kone kehrää..äänetöntä menoa ja kyyti on luxusta.vaikka jo 1988 mallia..en ole vielä maksanut veroa,kun en ole rekisteriöinyt autoa suomeen,,ollut jo 1 vuoden minulla,,on ollut työttömyyttä ja olen pienellä sairas eläkkeellä..odotan et saan sen 1 000eu,,pian,,niin pääsen ajoon,,en myy kuitenkaan,,sillä se on kissa...


      • docx
        keppi kirjoitti:

        OSTIN JAGGEN RUOTSISTA,NETISTÄ YKSITYISELTÄ .SE PITI OLLA SUNSWALLIN LENTOKENTÄLLÄ SOVITTUNA PÄIVÄNÄ.TURUSTA NOUSIN LENTOKONEESEEN JA SIITÄ TUKHOLMAAN JA SIELTÄ KONEELLA SUNSWALLIN LENTOKENTÄLLE..JA MITÄÄH..EI OLLUT AUTOA MISSÄÄN JA OLIN JO MAKSANUT..ET NÄIN EI PIDÄ TOIMIA..SUNSVALLIN INFOS OLI PAPERI MULLE ET AUTO ONKIN NORJAAN PÄIN 200KM..USKOISKO TOHON..PUHELIN EI VASTAA,,OHJEET MISTÄ LÖYDÄN JUNAN,MIKÄ MENEE SINNE OLI PAPERIS..NO SAIN APUA LENTOKENTTÄ VIRAN OMAISELTA JOKA OLI SUOMALAINEN JA VEI MUT JUNA ASEMALLE..JA NMIIN OLINKIN JON JUNAS..2 TUNTIA,JÄIN POIS OIKEALLA ASEMALLA JA MAISEMAT RUPES JO MUISTUTTAA NORJALAISTA..JÄNNITYKSELLÄ MENIN ASEMAN TAAKSE JA SIELLÄ SE OLI,JAGUAARI--PIKKUPOJAN UNELMA ON TÄYTTYNYT..AVAIMET PIILOS JA NEKIN LÖYTYI..OIKEASTA PAIKASTA..AIVAN TÄRISIN KUN PITI STARTATA..HRRRRRRRRRRRRRRRR ENSIMMÄISELLÄ LÄHTI SUORA 6 KONE..3.6 LITRAN...200.000 KM...NO EI MUUTA KUIN HUOLTOASEMALLE 50 EU.LLA JA ÄKKIÄ TAKAS PÄIN..TOIMIIKO VAI EI..MITÄ SIT JOS SAMMUU...EN TUNNE KETÄÄN JA RAhaa ei enää ole..köyhä kun on jaggea hakemas,,ajoin aikab kovaa en sano kuinka kovaa,mut myöhästyin laivasta,ja seuraava vasta yli huomenna ömeosta..uumaja..no rahaa ei ole ja syyskuu..nukuin auton taka penkillä,tai yritin kun sinne tuli jotai raggareita kiihdyttelemään kun siinä oli sellainen pitkä suora uumajan laiva asemalla,,no tottakai ne näki mut,,tulivat corvettejen kans katsomaan..nousin ulos taka penkiltä ja sanoin suomeksi terve terve,,ne lähti heti..ihmettelin,,,en ole kovin pahan näkoinen..enkä iso..auto kyl on jagge maalattu himmeä vihreä ja israelin armeijan liput ovis ja kone pellis...ajattelin et pian tulee turpiin,,mut ei enää näkynyt,,no siellä majailin sit koko seuraavan päivän ja taas yön ilman rahaa ja ruokaa,,mut jagge on..no mitä seuraaavana yönä näin kun joku pyöri siellä kävellen ja katseli mua..olin siinä mis on ne 2 asuntovaunua ollut ainakin 20 vuotta,,,kun kerran juovuksis sekoilin siellä laivasta poistuneena,,20 vuotta sit..no swekin lähti..no laiva tuli liput oli jo valmiina mut eri päivälle vaan..pääsin kuitenkin laivaan..ihmiset katselivat autoa ja yksi muija sanoi on siinä haalistunu jaguaari..tietty mäkin olin jo...vaasan tulli pysäytti mut ja pisti puhaltaan,no en ollut syönyt enkä juonut 2 vrk,,toivotti hyvää matkaa,,mut en voinut jatkaa mihkään kun ajo lupa oli mennyt umpeen 2 pv aiemmin ..joten auto jäi satamaan ja mä menin ystäväni tapion luo joka ystävällisesti tarjos ruokaa ja kodissaan yö paikan,,ja hain uudet siirto luvat..ja niin ajoin auton turkuun seuraavana päivänä..ja oli vain 1 vika öljyn lauhduttajan letku vuoti minkä korjasin ,,automatic toimii hyvin ja kone kehrää..äänetöntä menoa ja kyyti on luxusta.vaikka jo 1988 mallia..en ole vielä maksanut veroa,kun en ole rekisteriöinyt autoa suomeen,,ollut jo 1 vuoden minulla,,on ollut työttömyyttä ja olen pienellä sairas eläkkeellä..odotan et saan sen 1 000eu,,pian,,niin pääsen ajoon,,en myy kuitenkaan,,sillä se on kissa...

        Taitaa olla väärät lääkkeet, käyppä vaihtamassa.


      • Herrasmieskin vielä
        docx kirjoitti:

        Taitaa olla väärät lääkkeet, käyppä vaihtamassa.

        Aika usein tulee nuo kateus-sanat täällä Jaguar sivustoilla esille.
        Miksi? Jaguar-miehet ovat mielestäni herrasmiehiä. Herrasmiehet eivät hauku toisia kateellisiksi. Itse ajan myös Jaguarilla mutten ole kateutta ympärilläni nähnyt, ainoastaan uteliaita.


      • Stype
        Herrasmieskin vielä kirjoitti:

        Aika usein tulee nuo kateus-sanat täällä Jaguar sivustoilla esille.
        Miksi? Jaguar-miehet ovat mielestäni herrasmiehiä. Herrasmiehet eivät hauku toisia kateellisiksi. Itse ajan myös Jaguarilla mutten ole kateutta ympärilläni nähnyt, ainoastaan uteliaita.

        Toinen mikä tuolta teiniltä putkahtaa kohtuu tasaisin välein on ISO KIRJAIMET. Heh, aina naurattaa kun näen sen juttuja, mutta enää ei jaksa lukea kun sisältö on aina samaa tyhjää.


      • että jaoit
        Stype kirjoitti:

        Toinen mikä tuolta teiniltä putkahtaa kohtuu tasaisin välein on ISO KIRJAIMET. Heh, aina naurattaa kun näen sen juttuja, mutta enää ei jaksa lukea kun sisältö on aina samaa tyhjää.

        tuon hyväntahtoisen havaintosi kanssamme. Tekstisi suorastaan ahmii ja lukee hyvin mielellään loppuun saakka. Ei sanaakaan tyhjää!

        Minusta tuo isoilla kirjaimilla(kin) kirjoitettu teksti oli monellakin tapaa myötätuntoa herättävä tarina.


      • Stype
        että jaoit kirjoitti:

        tuon hyväntahtoisen havaintosi kanssamme. Tekstisi suorastaan ahmii ja lukee hyvin mielellään loppuun saakka. Ei sanaakaan tyhjää!

        Minusta tuo isoilla kirjaimilla(kin) kirjoitettu teksti oli monellakin tapaa myötätuntoa herättävä tarina.

        TES olette veljeksiä.


    • No, ensimmäinen -91 XJ6 omistus jäi lyhyemmäksi, puolisen vuotta, puolalaisen törpön ajetua lokasuojaan lommon... Se meni sitten vakuutusyhtiölle reilun parin tonnin hintaan se auto... Se oli reilu pari vuotta sitten kun hinnat olivat vielä huipussaan.
      Kävinpä sitten hakemassa -95 XJ Sportin tilalle vajaa 4000€ hintaan... Mukava auto... ajelin puolisen vuotta ja onnistuin kurvissa pyörähtämään tieltä... Se jäikin makaamaan pihalle reiluksi vuodeksi vesivuodon ja parin muun pikkuvian takia... No, onneksi paikallisen korjaamon heppu osti sen 500€:lla pois niin sain pois pihalta makaamasta... Korjausarvio olisi kuitenkin ollut joku 700€ niin ei oikein kannata... Ei olisi saanut ikinä omiaan pois siitä... Mielessä käynyt, että jos XJ8 ois seuraava...
      Ja voitte ehkä arvata hinnoista että asuinpaikka ei ole ollut Suomessa...
      Muistoja jäi... niin ja XJ40 huolto-ohjekirjakin olisi jos jollain on kiinnostusta :)

    • Älä lannistu

      Jouduitko työttömäksi, vai mistä tuollainen pudotus?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe