6,5 kk ei jokeltele

huolestunut mami

Meidän 6,5 kk tyttö ei vielä jokeltele. Pitää kyllä ääntä välissä kovastikin mutta on myös joskus pitkään hiljaa, varsinkin jos lelujaan tutkii. Ihan vähän tulee välissä jokellusta mutta hyvin vähäistä se on tosiaan. Meinaa jo vähän huolettaa. Ajattelinkin ottaa asian esille neuvolassa. Onko muita samassa tilanteessa? Onko toivoa?

6

1269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

ikäinen välttämättä vielä jokeltele. Odota ainakin puoli vuotta ennenkuin huolestut:)

• :-) .....

Meillä vauva aloitti ääntelyn ja jokeltelun tosi varhain, mutta sitten kun liikkuminen tuli kuvioihin, herra sulki suunsa tykkänään. Ei jokellellut juuri lainkaan tuossa iässä. Pari kolme kuukautta myöhemmin alkoikin sitten yrittää jo sanojen sanomista. Ja nyt kaksivuotiaana puhua pälpättää vaikka kuinka. Ei kannata yhtään olla huolissaan! Juttelet vain vauvalle ja laulelet ja loruttelet. Pääasia, että kuulee kieltä, vaikkei itse vielä kovin aktiivinen pärpättäjä olisikaan. :)

• ..................

Meidän poika ei juurikaan jokellellut, tuon ikäisenä oli tosi hiljainen, kun oppi puhumaan, ei ollut mitään omaa kieltä, omia sanoja, rupes vaan sana kerrallaan puhumaan. Kyllä hän jotain ääntä välillä puolvuotiaana piti, mutta kyllä kävi mielessä, että onkohan kulossa vikaa, turhaa olin huolissaan. Nyt on kuopus 6 kk ja pulisee ja murisee ja pärisee, on ne niin erilaisia, ei kannata olla huolissaan.

• ap.

Kiitos tosi paljon kaikille vastanneille. Nyt en ole enää huolissani vaan annan tuon tytön kehittyä rauhassa :) tyttö tosiaan opettelee kovasti liikkumaan joten ehkä sen jälkeen sitten keskittyy jokelteluun. Ja itse asiassa on nyt tässä parin päivän sisällä alkanut juttelemaan paljon enemmän.

• suurmiehen

äiti:

• ÄmiiaaA

Ei osaa nauraaaaaaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      68
      4715
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      169
      3633
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      166
      3130
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      71
      3078
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2771
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1933
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1861
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1666
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1650
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1362
    Aihe