Hämmästyttävän ajankohtainen sanoma, sopiva tähän aikaan.
Jes. 24 luku
Katso, herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat.
Ja niinkuin kansan käy, niin papinkin, niinkuin orjan, niin hänen herransa, niinkuin orjattaren, niin hänen emäntänsä,
niinkuin ostaja, niin myyjän,
niinkuin lainanottajan, niin velkojankin.
Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.
Maa murehtii ja lakastuu,
maanpiiri nääntyy ja lakastuu,
kansan ylhäiset maassa nääntyvaät.
Maa on saastunut asukkaittensa alla,
sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt,
hyljänneet iankaikkisen liiton.
Sentähden kirous kalvaa maata,
ja sen asukkaat syystänsä kärsivät;
sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.
Tässä osa luvusta, mutta siinä on paljon tunnusmerkkejä jotka sopivat tähän päivään.
ajankohtainen sanoma
11
301
Vastaukset
...teollisuus- ja liikennesaasteita? :O
- blomsterdal
saastetta on joka puolella, ihmiset ovat huolestuneita huomisesta, monet pelkäävät tulevaa. Ihminen tuhoaa ympäristöään, ryöstää maanpiirin kallleuksia, ahnehtii yli tarpeen. Suurin saastuminen tapahtuu ihmisten mielessä, koska olemme eläneet välittämättä Jumalasta ja hänen tahdostaan, ja kulkeneet kukin omaa tietämme.
Kysyvätkö päättäjät Jumalalta neuvoa, kun he tekevät päätöksiä kansan puolesta? Muistammeko kiittää Jumalaa kaikesta hänen hyvyydestään meitä kohtaan jne. Meidän olisi varmaan aika kaikkien tehdä niinkuin Daniel, joka rukoili ja tunnusti syntinsä ja kansansa synnit. Dan. 9 luku
- 12:4
"Kuinka kauvan täytyy maan surra ja kaiken kedon ruohon kuivettua? Eläimet ja linnut hukkuvat siinä asuvaisten pahuuden tähden: sillä nämä sanovat: 'Ei tule hän näkemään meidän loppuamme'."
- blomsterdal
vaikka nämä profetiat koskivat Israelia, kuitenkin voidaan niitä pitää myös varoituksena meille tämän ajan ihmisille, koska Jumala on muuttumaton, sanaansa hän ei muuta. Hän on pitkämielinen meitä kohtaan, mutta kun syntiemme mitta tulee täyteen Jumalan tuomiot kohtaavat kansoja. Hän lähetti sanansaattajansa varoittaamaan kansaansa, että he kääntyisivät hänen puoleensa ja katuisivat syntejään ja kääntyisivät niistä pois, jos he tottelivat heidän kävi hyvin, kuten Niniveen joka teki parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja kaupunki pelastu joutumasta tuhoon.
Meille on annettu Jumalan sana, juutalaisille ensin ja sitten pakanoille, että me etsisimme Herraa aikana jona hänet löytää voimme. Koko luomakunta kärsii meidän pahuutemme tähden.
- Zeeva
iätön.
- Totta toinen puoli
Siinä ilmaistu uusi liitto uudistaa kaikki, ne jotka sen kautta tulevat Jahven yhteyteen ja Hänen valmistamansa avun osallisuuteen, ensimmäisen ja rikotun liiton aikaisista rikkomuksista synneistä sovitettuna; ja jos me sanomme ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä; mutta jos me tunnustamme syntimme Jahvelle on Hän uskollinen ja vanhurskas ja antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jes.1:18-20. Jerermia 31:31-37. Lue ja näe: Uusi liitto Tanakissa, - älkää enään paaduttako paaduttako sydämiänne, niinkuin napisten teitte Meriban veden tykönä; - nyt on avattu avoin lähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan. Sakarja 13:1; Pyhän lain lyötyä itseään "Israelin Kalliota", katso, - Hänen haavainsa kautta on avattu avoin lähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan ja siinä lähtessä puhdistautuessa: uudestisynnytämisen pesossa me parannumme; uudenliiton meidät oksastetaan osallisuuteen: Jumalan valtakunnan kansalaisisksi ja Hänen perheväekseen, sekä Jumalan seurakunnaksi: syntien anteeksi saamisessa ja sydämen uudistuksessa Jahven edessä. Hyvä on kun sydän saa olla puhdas, Henki uusi Hengen uudistuksessa ja uusestisynnyttämisen pesossa puhdistunut ja 'isopilla ja verellä vimottu': Jumalan Karitsan veri puhditaa sydämen uudistavassa vihmonnassa ylt´ympäri puhtaaksi kertakaikkiaan.
Veriruskeat synnit tulevat lumivalkeiksi, purppuranpunaiset synnit tulevat villanvalkoisiksi. Jes.1:18,19. - blomsterdal
Totta toinen puoli kirjoitti:
Siinä ilmaistu uusi liitto uudistaa kaikki, ne jotka sen kautta tulevat Jahven yhteyteen ja Hänen valmistamansa avun osallisuuteen, ensimmäisen ja rikotun liiton aikaisista rikkomuksista synneistä sovitettuna; ja jos me sanomme ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä; mutta jos me tunnustamme syntimme Jahvelle on Hän uskollinen ja vanhurskas ja antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jes.1:18-20. Jerermia 31:31-37. Lue ja näe: Uusi liitto Tanakissa, - älkää enään paaduttako paaduttako sydämiänne, niinkuin napisten teitte Meriban veden tykönä; - nyt on avattu avoin lähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan. Sakarja 13:1; Pyhän lain lyötyä itseään "Israelin Kalliota", katso, - Hänen haavainsa kautta on avattu avoin lähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan ja siinä lähtessä puhdistautuessa: uudestisynnytämisen pesossa me parannumme; uudenliiton meidät oksastetaan osallisuuteen: Jumalan valtakunnan kansalaisisksi ja Hänen perheväekseen, sekä Jumalan seurakunnaksi: syntien anteeksi saamisessa ja sydämen uudistuksessa Jahven edessä. Hyvä on kun sydän saa olla puhdas, Henki uusi Hengen uudistuksessa ja uusestisynnyttämisen pesossa puhdistunut ja 'isopilla ja verellä vimottu': Jumalan Karitsan veri puhditaa sydämen uudistavassa vihmonnassa ylt´ympäri puhtaaksi kertakaikkiaan.
Veriruskeat synnit tulevat lumivalkeiksi, purppuranpunaiset synnit tulevat villanvalkoisiksi. Jes.1:18,19.Etsikää Herraa silloin,
kun hänet löytää voidaan;
huutakaa häntä avuksi,
kun hän läsnä on.
Jumalaton hyljätköön tiensä
ja väärintekijä ajatuksensa
ja palatkoon Herran tykö,
niin hän armahtaa häntä,
meidän Jumalamme tykö,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Jes. 55:6-7
Ihanaa, että meille on annettu tällainen suurenmoinen mahdollisuus palata Herran tykö. - rasismiavastaan
blomsterdal kirjoitti:
Etsikää Herraa silloin,
kun hänet löytää voidaan;
huutakaa häntä avuksi,
kun hän läsnä on.
niin hän armahtaa häntä,
meidän Jumalamme tykö,
Jes. 55:6-7
Ihanaa, että meille on annettu tällainen suurenmoinen mahdollisuus palata Herran tykö.mahdollista ja kuten näet ei tarvitse muuta kuin tehdä oikein, hylätä paha, ei rypeä veressä, huhuilla avuksi messiaaksi julistautuneita tai muuta.
- pienintä piirtoa myöten
rasismiavastaan kirjoitti:
mahdollista ja kuten näet ei tarvitse muuta kuin tehdä oikein, hylätä paha, ei rypeä veressä, huhuilla avuksi messiaaksi julistautuneita tai muuta.
ja sitten maatua, kuin yli neljätuhatta vuotta vanha pääkallo, joka toljotti minua tyhjillä silmäkuopillaan esihistoriallisessa luolassa. Proosaako? Miksi Psalmin laulaja sitten sanoo:
"Jahve, armosi pysyy taivaisiin asti, usollisuutesi pilviin asti. Vanhurskautesi ovat kuin Jumalan vuoret, tuomiosi ovat kuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä autat, Jahve. Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala. Ihmislapset turvaavat siipiesi suojaan. Heidät ravitaan huoneesi lihavuudella, ja saatat heidät juomaan suloisuutesi virrasta. Sillä TYKÖNÄSI ON ELÄMÄN LÄHDE, VALOSSASI NÄEMME VALON." Psal.36:6-10.
Lyriikkaako Rv. vai, jotakin sellaista nähtynä Jumalan Hengessä, jonka päälle sinä et vielä ymmärrä enempää kuin lehmä arikmetiikkaa? - blomsterdal
rasismiavastaan kirjoitti:
mahdollista ja kuten näet ei tarvitse muuta kuin tehdä oikein, hylätä paha, ei rypeä veressä, huhuilla avuksi messiaaksi julistautuneita tai muuta.
etsimään Herraa ja huutamaan avuksi Herran nimeä.
Etsiikö ihminen Herraa luonnostaan, mitä kirjoitukset kertovat siitä?
Profeetta Joel sanoo:
Näitten päivien jälkeen minä olen vuodattava Henkeni
kaiken lihan päälle,
ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat,
nuorukaisenne näkyjä näkevät.
Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa
verta ja tulta ja savupatsaita;
aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi,
ennenkuin Herran päivä tulee,
se suuri ja peljättävä.
Ja jokainen, joka huuta avuksi Herran nimeä pelastuu. - blomsterdal
blomsterdal kirjoitti:
etsimään Herraa ja huutamaan avuksi Herran nimeä.
Etsiikö ihminen Herraa luonnostaan, mitä kirjoitukset kertovat siitä?
Profeetta Joel sanoo:
Näitten päivien jälkeen minä olen vuodattava Henkeni
kaiken lihan päälle,
ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat,
nuorukaisenne näkyjä näkevät.
Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa
verta ja tulta ja savupatsaita;
aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi,
ennenkuin Herran päivä tulee,
se suuri ja peljättävä.
Ja jokainen, joka huuta avuksi Herran nimeä pelastuu.Kuulkaa, kaikki janoavaiset,
tulkaa veden ääreen.
Tekin, joilla ei ole rahaa,
tulkaa, ostakaa ja syökää;
tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta
viiniä ja maitoa.
Miksi annatte rahan siitä,
mikä ei ole leipää,
ja työnne ansion siitä,
mikä ei ravitse?
Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää,
ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
Kallistakaa korvanne
ja tulkaa minun tyköni;
kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton,
annan lujat Daavidin armot.
Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi,
kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
Katso, sinä olet kutsuva pakanoita,
joita sinä et tunne,
ja pakanat, jotka eivät sinua tunne ,
rientävät sinun tykösi
Herran, sinun Jumalasi tähden,
Israelin Pyhän tähden,
sillä hän kirkastaa sinut.
Etsikää Herraa silloin,
kun hänet löytää voidaan,
huutakaa häntä avuksi,
kun hän läsnä on.
niin hän armahtaa häntä,
ja meidän Jumalamme tykö,
Sillä minun ajatukseni
eivät ole teidän ajatuksianne,
eivätkä teidän tienne
ole minun teitäni, sanoo Herra.
Vaan, niin paljon korkeampi
kuin taivas on maata,
ovat minun tieni korkeammat
teidän teitänne,
ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee,
ei sinne palaja,
vaan kostuttaa maan,
tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi,
antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
niin myös minun sanani,
joka minun suustani lähtee:
ei se minun tyköni tyhjänä palaja,
vaan tekee sen, mikä minulle otollista on,
ja saa menestymään sen,
mitä varten minä sen lähetin.
Sillä iloiten te lähdette,
ja rauhassa te teitä saatetaan;
vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun
teidän edessänne,
ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä
nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita;
ja se tulee Herran kunniaksi,
iankaikkiseksi merkiksi,
joka ei häviä.
Laitan tämän koko Jesajan luvun, joka itse puhuu puolestaan, ettei jää tuo edellinen kommenttini ontoksi, jonka laitoin tuossa yläpuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 422880
- 622804
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492262Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401956- 1401729
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161545Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71358Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101217- 421136
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661096