Picasa 3 suomeksi

Lady Canon

Picasa 3:sta on nyt ladattavissa valmis, suomenkielinen versio (jos käyttöjärjestelmä on suomenkielinen).
Uusia ominaisuuksia ovat mm.roskien poisto kuvasta,diaesitykseen saa erilaisia vaihtoehtoja häivytykseen,terävyyttä voi säätää nyt liukusäätimellä,tekstin lisäys kuvaan,kollaasintekoon uusia vaihtoehtoja,jne.
http://picasa.google.com/

18

12368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kairafotari

      Kiitos viestistä. Hyvin tuntuu toimivan.

    • Miettinyt,

      Uskaltaako Picasaa käyttää, jospa se vaikka levittäisi kuvat nettiin?
      Siinä on liian paljon tiedostonjakotavaraa.

      • picasaweb.google.fi/ minun ...

        Mietin itsekkin tuota turvallisuutta, kunnes luin asetukset todella tarkasti.
        Picasa on aivan turvallinen ohjelma.
        Itse käytän Picasan kautta kuvablogia omalla nimelläni.
        Lataan kuvat omalle sivustolle erikseen, joten ne eivät sinne itsestään päädy.
        Kuvien julkiseen katseluun vieminen vaatii kirjautumisen.
        Päästäksesi viemään, poistamaan tai muuttamaan sivustoja täytyy joka kerta kirjautua sisälle.
        Asetuksista löytyy myös esto eli voin kieltää kuvieni lataamisen.
        (Tosin on totta, että kuvan voi kyllä kaapata.)
        Kuvat voi myös kokonaan salata ja vain kutsun saanut voi katsella kuvat.
        Julkisen luvan saaneet kuvat löytää niille annetun otsikon mukaan.
        Picasa antaa myös mahdollisuus matkoilla tyhjentää muistikortin, ja kotona ladata kuvat omaalle koneelle. ( Ei muistikortit kyllä paljoakaan maksa, joten en ole kokeillut vielä.)
        Ihan ok!


    • vanha picasa

      vanhassa koneessa oli picasa3 ja vain omalla koneella avauti klikkaamalla ei muilla mahdollisuutta siihen jos ei käyttänyt minun konetta, ja sai kopsata-siirtää myös jos halusi lähettää ok, mutta ei tullut muualta. mikä nyt kun täytyy salasanoilla kirjautua???

      • Metsätalvikki

        Olen käyttänyt picasaa varmaankin 20 vuotta. Olen siihen melko tyytyväinen. Minulla on yksi ongelma. Haluaisin tallentaa kuvia tikullel Mutta minun tietoni eivät siihen riitä. Ohjelma tarjoaa aina cd-levykettä. Mitä minun pitäisi tehdä?
        Kyselee seniori käyttää.


      • tiedostojaon

    • Peksi56

      Picasa 3 on kyllä varmaan ihan hyvä ja turvallinen ohjelma , ja kätevä käyttää,Mutta meidän koneen toiminta hidastui melkoisesti , kun sen asensin. Joten poistin sen , ja kone toimii taas niinkuin ennenkin. En mitenkään moiti ohjelmaa , se on hyvä kyllä, meidän vanhusta se kumminkin rasitti liikaa.

      • kitukka3

        huono ohjelma toimi kyllä vintillä alakerrassa harmaita asetus kenttiä eikä suostu leikkaan rajaus olis iso kasa vanhoja kuvia kun pitäs saada kortille ja postiin ennenkun aika jättää tekijästä sen sijaan kylmässä vintissä toimi liiankin hyvin kuvien nyysijät oli imuroinnu ja istuttannu lähetys-ohjelman kone soittelee vaikka irti linjoista kuvat olivat monistuneet jotku löysin kolmena kappaleena alkuperäset tikutin ja koko höskä tyhjäksi putsaamaan pitäkö käydä formanoinnissa ja xp-asentaa uudestaan niin lakkaa soittamasta harakoille kyseinen haitta ohjema valtuutettu huolto mieheni nytten ulkomailla ei saatavilla kone huoltoa pienellä paikka kunnalla vai pitääkö skannata porin matilla mikä ei suostu tikitoitavaksi


    • :)

      onks toi ilmanen?

      • sopimus pirun kanssa

        Vastineeksi google tahtoo vain sielusi...


      • gogle
        sopimus pirun kanssa kirjoitti:

        Vastineeksi google tahtoo vain sielusi...

        Oletko tanssinut kuun valossa pirun kanssa?


    • Tiina136

      Tietääkö kukaan, miten Picasan kuviin saisi kuvien tiedot tai osan niistä mukaan? Valokuvausharrastuksen myötä tuli tarve kertoa kaverille, millä asetuksilla kuva on otettu, kun sen sähköpostissa hänelle lähetän. Tietty voin avata Picasan "Ominaisuudet" sivusarakkeen, mutta siitä voin vain lukea ko. kuvan asetukset, mutta en saa niitä mitenkään lähetykseen mukaan. Paitsi kirjoittamalla ne erikseen mailiin.

    • kuvateksti

      Onhan siinä albumissa tilaa tekstille kuvan alla.
      ”Lisää kuvateksti”

      • Tiina136

        Totta ,ja sitä osaan käyttää. Ongelmani ovat tekniset kuvaustiedot, jotka ovat valmiina ohjelmassa ja ne kuulemma voi lähettää kuvan mukana, esim. aukko, valotusaika, valkotasapaino jne., en vain osaa sitä tehdä! Lisäksi minun pitäisi osata lähettää monta kuvaa yhdellä sähköpostilla niin, että jokaisen kuvan em. tiedot olisivat mukana kuvan "kylkiäisenä".
        Apua!


      • kuvateksti
        Tiina136 kirjoitti:

        Totta ,ja sitä osaan käyttää. Ongelmani ovat tekniset kuvaustiedot, jotka ovat valmiina ohjelmassa ja ne kuulemma voi lähettää kuvan mukana, esim. aukko, valotusaika, valkotasapaino jne., en vain osaa sitä tehdä! Lisäksi minun pitäisi osata lähettää monta kuvaa yhdellä sähköpostilla niin, että jokaisen kuvan em. tiedot olisivat mukana kuvan "kylkiäisenä".
        Apua!

        Jos kuvat on ihan pakko laittaa shköpostissa niin laita nuo tiedot lähetettävän kuvan nimeksi esim.
        f8–t30_K5000

        Jos samalaisia on useita niin erota ne toisisaan esim näin
        f8_t30_K5000–a, f8_t30_K5000–b, f8_t30_K5000–c


      • Tiina136
        kuvateksti kirjoitti:

        Jos kuvat on ihan pakko laittaa shköpostissa niin laita nuo tiedot lähetettävän kuvan nimeksi esim.
        f8–t30_K5000

        Jos samalaisia on useita niin erota ne toisisaan esim näin
        f8_t30_K5000–a, f8_t30_K5000–b, f8_t30_K5000–c

        Kiitos, tämä on varmaan paras tapa toimia! Olinpa höpö, kun en itse keksinyt tätä.


    • Kivakuva

      Koneelleni ladattiin Windows 10. Aikaisemmin picasassa oli toiminut weppikamera. Nyt se ei toimi. Miksi? Mitä teen?

      • sitäsitä

        Picasan kehitys on lopetettu. Kympissähän on valmiina se sovellus "kamera". Käytä sitä, tai jotain muuta sovellusta, joka tukee webkameraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2255
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1705
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1563
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe