-03 D4D käynnistyy kylmänä huonosti

Samuliko

Eli 210tkm ajettu uuskoppanen 2.0 D4D Ave käynnistyy kylmänä huonosti. Nollakelikin riittää, että käynnistyminen on huonoa. Mutta heti, jos pitää roikassa, niin lähtee hyvin käyntiin.

Startti tuntuu pyörittävän konetta jotenkin laiskanlaisesti ja melko kauan saa sahata, että auto käynnistyy. Hehkut on vastikään vaihdettu. Ja mielestäni akussa kyllä on virtaa.


KTS!

7

6636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      olisko hehkun rele rikki tai polttoaineen saannissa vika.

    • Am-mies

      Otappa ja mene autokorjaamolle. Saattaa olla Moottorin maadoitus huono? Dieseli täristää sen maadoitusjohdon poikki tai niin ohueksi, ettei siita tule kunnon maadoitusta startille?

      • corolla verso

        Suuttimet alkavat vuotaan jossain vaiheessa, ei nosta heti painetta suuttimille, itselleni vaihdettu takuuaikana.


    • akkua

      Jos autossasi on vielä alkuperäinen akku (sitä et kertonut), niin syy lienee siinä. Startin heikko pyöriminen johtuu huonosta akusta.

      Itselläni vastaavat startin "vouvaamiset" ovat parantuneet akun uusimisella.

    • monta vuotta

      Moro,

      minulla on ollut jo monta vuotta (siis monena talvena) sama ongelma -00 D4D:ssä. Heti kun pakkanen laskee alle nollan, niin ei lähde käyntiin niin kuin palmun alta. Auto on ollut minulla jo 7 vuotta ja ensimmäisinä talvina lähti vielä 15 asteen pakkasesta nikottelematta, ilman webastoa tai lohko-lämmitintä.
      Sellainen muistikuva minulla on että aikaisemmin kone päästi kylmä-käynnistyksessä sen "normaalin" mustan ussakan pakoputkesta, joka on monelle diisselille yleistä. Nyt kun vika on päällä, niin pakokaasua ei tule sen enempää, kuin käynnistettäessä kone lämpimänä.
      Akussa vika ei ainakaan ole, eikä suutttimissa. Ne on vaihdettu.
      Itse olen epäillyt jonkinlaista polttoaineen syöttö-ongelmaa, tai voisiko vika olla jossain lämpötila-anturissa, joka mahdollisesti luulee että kone on koko ajan lämmin ja ei sen takia syötä tarpeeksi polttoainetta kylmänä? Starttikin on muutama vuosi sitten uusittu.
      Olen ongelman kanssa pärjännyt, kun käytän usein webastoa, mutta ei se haittaa jos vika selviäisi.

      • Anonyymi

        Selviskö vika koskaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selviskö vika koskaan

        Vanha ketju. Tuo D4D kone on ollu paalissa jo aikoja sitten. Jos auto ei lähde käyntiin ilman esilämmitystä -20 asteen pakkasessa, ei sellaisella autolla tee suomen talvessa yhtään mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe