Hei. Mistä tietää, onko ilmalämpöpumpussa liian vähän kylmäainetta? Vai tietääkö mistään?
kylmäainetta
6
12718
Vastaukset
- kun kutsuu
ammattilaisen paikalle ja se laittaa mittarit kiinni.
- On ilppi
Kysyt:
>Hei. Mistä tietää, onko ilmalämpöpumpussa liian vähän kylmäainetta? Vai tietääkö mistään?<
Voi olla erilaisia käyntihäiriöitä ja oireita, lämmitys vajavaista ja erityisesti jäähdytys kesällä.
- höyrystimen voimakasta ulkoyksikön jäätymistä ( huurtumista ) ja sulatustoiminnan riittämätöntä tehoa.
- onko havaittavia kylmäainevuotoja.
Kunnon laatupumpussa joka on oikein asennettu ja tyhjiöity ei saisi tulla vuotoa ( 4 vuotokohtaa ).
Asianmukainen kylmämies löytää vuotokohdat mittarilla ja korjaa ne, ja kylmäaineen lisäys.
Tai mahdollinen putkiston tyhjennys kylmäaineesta ja uudestaan lisäys.
Itse asennuksen ongelmia on putkistovuodot, kosteuden ja ilman jäänti järjestelmään, tai jotain muuta esim. tyhjiöinti jäänyt vajavaiseksi.
Seurauksina pumpun jäätyminen jo pienillä pakkasilla ja ennen pitkää koneiston vaurioituminen putkistoon jääneestä kosteudesta.
Valmiiksi tyhjiöityjen ILP pumppujen laippaliitosten tiivisteet voi asennuksessa vaurioitua taikka ajan oloon kuivua ja alkaa vuotamaan.
Niitä voi kyllä itsekin kiristellä, kunhan jättää sen viimeisen kierroksen tekemättä eli vetää laipat suoraksi putkeksi, tätäkin kuulemma on tehty.
Merkki vuodosta on pieni öljytippa liittimessä.
Sanyon jotkin mallit ilmoittaa itse vajaa täytöksestä, saisi tulla jo kaikkiin Ilppeihin
Oma mielipide on että muutaman 10g vajauksella ole mitään käytännön merkitystä
tavalliselle ilpistelijälle- kylmäkorjaaja
annat laitteen seistä jonkin aikaa ja etsi sieltä kylmäpputkestä ympyränmuotoinen "silmä"
laita kone päälle samalla silmää tarkkaillen, alkaa kuplia näkyä... näiden tulisi hävitä n. 1min kuluessa silloin kaikki ok. jos kuplia näkyy pitkään niin kylmäainetta liian vähän .tällöin kutsu kylmämies täyttämään - paljoa
Vaikuttaako siis kylmäaine siihen, miten paljon ilppi säästää sähköä. Siis jos vajaatäyttö, niin vähän säästöä sähkön kulutukseen, onko näin?
- silmä silmästä
kylmäkorjaaja kirjoitti:
annat laitteen seistä jonkin aikaa ja etsi sieltä kylmäpputkestä ympyränmuotoinen "silmä"
laita kone päälle samalla silmää tarkkaillen, alkaa kuplia näkyä... näiden tulisi hävitä n. 1min kuluessa silloin kaikki ok. jos kuplia näkyy pitkään niin kylmäainetta liian vähän .tällöin kutsu kylmämies täyttämään"etsi sieltä kylmäpputkestä ympyränmuotoinen "silmä"
laita kone päälle samalla silmää tarkkaillen, alkaa kuplia näkyä..."
tjoopa joo, kylmiöt on eri juttu.
- liian vähän
kuka nyt kylmää sisälle haluaa talvella. Oleellista on että ILPissä on tarpeeksi kuuma-ainetta. Silloin se lämmittää hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758