olla väärä?
eli olin tähystyksessä ja lääkäri sanoi, että on viitteitä keliakiaan ja kävin samantien vasta-aine verikokeissa. Odottelen nyt tuloksi. Asia tietenkin pyörii päässä koko ajan ja mietin, että miten todennäköistä se on, että lopullinen diagnoosi olisi sittenkin negatiivinen?
Voiko tähystyksen
3
899
Vastaukset 3
- ainoa diagnoosi
Sanoo verikokeet mitä tahansa niin tähystyksen perusteella se diagnoosi tehdään. Sinulla siis on keliakia, kumma ettei lääkäri sitä suoraan sanonut!
- Lääkäreissä hypännyt
Minun pikatesti näytti,ei keliakiaa
Mulla ylävatsan turvotusta hyla ym ei sovi
muu kuin laktoositon.Tähystyksessä ollut suolinukka kuihtunut siis Keliakia,verikokeissa ei näytä mitään kaikki hyvin.Nyt gluteniton ruokavalio,toukokuussa uuteen tähystykseen katsotaan onko suolinukka kasvanut suolistoon.- Yksi vaihtoehto
Olen jo aiemmin tuonut esille, että IgA - vasta-ainepuutteisilla pikatesti ei näytä keliakiaa, ei myöskään useimmat muut vasta-ainetestit,koska ne pohjautuvat juuri IgA- vasta-aineisiin. Ainoastaan IgG-vasta-ainetesti näyttää kyseisessä tapauksessa positiivista. IgA-puutteisia Suomessa on 40 000:sta henkilöstä noin 100 ja heistä noin joka kymmenes sairastaa keliakiaa. Vaikka ihmistyyppiä IgA-puute ja keliakia on melko vähän, he jäävät useimmiten hoidotta, koska tutkimukset aloitetaan vasta-ainetesteillä ja harvalle edes ehdotetaan ennen vasta-ainetestiä suolinukan tähystystä, ei myöskään siinä tapauksessa, jos IgA- testi ei ole positiivinen. Olet onnekas, jos sairastat keliakiaa ja se todettiin jo ennen verikokeita. Monet ovat kirjoitelleet, että eivät ole päässeet alkutestejä pidemmälle, ennen kuin oireet ovat olleet jo todella pahat, eli vasta- vuosien kuluttua ensimmäisestä epäilystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2072059
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491217Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1761108- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56871- 71793
- 100782
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.347693- 29676