Voiko tähystyksen

diagnoosi

olla väärä?
eli olin tähystyksessä ja lääkäri sanoi, että on viitteitä keliakiaan ja kävin samantien vasta-aine verikokeissa. Odottelen nyt tuloksi. Asia tietenkin pyörii päässä koko ajan ja mietin, että miten todennäköistä se on, että lopullinen diagnoosi olisi sittenkin negatiivinen?

3

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa diagnoosi

      Sanoo verikokeet mitä tahansa niin tähystyksen perusteella se diagnoosi tehdään. Sinulla siis on keliakia, kumma ettei lääkäri sitä suoraan sanonut!

    • Lääkäreissä hypännyt

      Minun pikatesti näytti,ei keliakiaa
      Mulla ylävatsan turvotusta hyla ym ei sovi
      muu kuin laktoositon.Tähystyksessä ollut suolinukka kuihtunut siis Keliakia,verikokeissa ei näytä mitään kaikki hyvin.Nyt gluteniton ruokavalio,toukokuussa uuteen tähystykseen katsotaan onko suolinukka kasvanut suolistoon.

      • Yksi vaihtoehto

        Olen jo aiemmin tuonut esille, että IgA - vasta-ainepuutteisilla pikatesti ei näytä keliakiaa, ei myöskään useimmat muut vasta-ainetestit,koska ne pohjautuvat juuri IgA- vasta-aineisiin. Ainoastaan IgG-vasta-ainetesti näyttää kyseisessä tapauksessa positiivista. IgA-puutteisia Suomessa on 40 000:sta henkilöstä noin 100 ja heistä noin joka kymmenes sairastaa keliakiaa. Vaikka ihmistyyppiä IgA-puute ja keliakia on melko vähän, he jäävät useimmiten hoidotta, koska tutkimukset aloitetaan vasta-ainetesteillä ja harvalle edes ehdotetaan ennen vasta-ainetestiä suolinukan tähystystä, ei myöskään siinä tapauksessa, jos IgA- testi ei ole positiivinen. Olet onnekas, jos sairastat keliakiaa ja se todettiin jo ennen verikokeita. Monet ovat kirjoitelleet, että eivät ole päässeet alkutestejä pidemmälle, ennen kuin oireet ovat olleet jo todella pahat, eli vasta- vuosien kuluttua ensimmäisestä epäilystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe