Otatteko poijut talveksi ylös vai jätättekö jäihin?
Kysyn siksi kun aion laittaa tulevana talvena jäiltä päin poijupainot mereen ja mietin pistäisikö samantien poijutkin sinne lillumaan jäiden sekaan ettei tarvitsisi keväällä alkaa sukellella kettinkejä jäiseen veteen?
Viekö tai rikkooko jää poijut? Ne on tuollaisia tavallisia mitä vierassatamissa yleensä käytetään, punaisia palloja. Painot on kyllä muhevat, n. 1500 kg/kpl.
Poijut ylös talveksi?
8
5498
Vastaukset
- nostella turhaan
Jäihin vain. Siellä ne lilluu vuosikymmenen ainakin, minkä nyt poiju kestää. Ja kestäähän se, jos on uretaanilla täytetty. Naapurin isäntä tapasi vetää poijua jäiden tultua ylös niin pitkälle kuin ketju antoi myöten. Tuli ainakin se pari metriä tarkistettua. Vaikka sieltä pohjan tuntumasta ketju nyt yleensä rikki menee.
- mutta tsekkaisin
galvadoidunketjun huomattavasti aiemmin.
Ilmatäytteiset talveksi ylös.
- vastaus on
Helpon vastauksen saat kun käyt lähimmässä satamassa: kaikki poijut vedessä! Ja kun paino noin massiivinen niin ei kyllä lähde liikkeellekkään.
- sinne.
Vaan oletkos kuullut että vierassatamissa poijut poistettaisiin talveksi,ei kyllä kukaan sellaiseen hommaan ryhtyisi.
- talveksi
niin ikä ainakin tuplaantuu. Messengeri -köysi maihin jos ei kettinkiä ja painoa ota talveksi ylös.
- suuresti
paikasta. Mikäli muodostuu kunnon jää, joka tuulen,virtausten tai aallokon vuoksi liikkuu isoinakin lauttoina, saattaa poiju kyllä lähteä. Itse olen vetänyt ohuen vaijerin ketjusta pohjaa pitkin rantaan talveksi.
Mikäli poiju on suojaisessa paikassa ja jäät sulavat "paikkaansa", mikään ei ilmeisesti estä jättämästä poijua mereen. - poijupallo
Meillä on ollut ilmatäytteinen poiju 10v meressä kesät talvet.
- Nuuttipukki
Jopa sellaista, että poiju puhkaistaan suksisauvalla. Kyllä hieman harmitti,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892658Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 74906
- 45877
- 61845