Miten liittymän voi pakottaa

toiselle nimelle?

Ostin vanhalle isälleni vuosi sitten joululahjaksi kännykän ja myyjän suosituksesta DNAn liittymän, jonka avasin (jälleen myyjän suosituksesta) omalle nimelleni, joka sitten myöhemmin vaihdettaisiin isäni nimeksi. Myyjän ohjeiden mukaan liitin joululahjaan paperin, jossa suostun littymän omistajan vaihdokseen joulun jälkeen. Isäni kävikin tuon paperin kanssa vaihtamassa liittymän omalle nimelleen, mutta yllättäen puhelinlaskuja alkoi tippua minulle pitkin kevättä. DNA olikin pyynnöstä huolimatta jättänyt tekemättä omistajan vaihdoksen.

En maksanut laskuja ja valitin asiasta kahdelle lähimmälle DNA-palvelupisteelle. Kumpikin kieltäytyi käsittelemästä asiaa. Jouduin matkustamaan henkilökohtaisesti DNAn pääkonttoriin Vantaalle valittamaan asiasta ja sen tuloksena postiluukusta tipahtikin kasa peruutuslaskuja. Nyt olen kuitenkin saanut kuulla, että olen edelleenkin liittymän omistaja, mutta laskutusosoitteeksi on vaihdettu isäni. Tällaista järjestelyä en ollut pyytänyt. Olin vaatinut liittymän omistajan vaihtoa isäni tekemän asianmukaisen omistajanvaihtoilmoituksen perusteella.

Tulin siihen tulokseen, että DNA jostain syystä kieltäytyy poistamasta nimeäni liittymän omistajarekisteristä kertomatta kuitenkaan asiaa minulle itselleni. Se näyttää haluavan salaa pitää minut liittymän omistajana. Onko kellään antaa neuvoa, kuinka vaihdan pakolla liittymän omistajaksi isäni nimen ilman että puhelinnumero menetetään. DNAn kautta se ei onnistu. Onko minun käännyttävä jonkun viranomaisen puoleen, jotta omistajuus saadaan vaihdetuksi?

18

4176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimittäin toi

omistussuhteen muutos vaatii aina sen että OMISTAJAKIN eli liittymän alkuperäinen hankkija eli SINÄ menet myös mukaan sinne tekemään sitä omistussuhteen muutosta. Ei riitä että isäsi menee dna kauppaan vaan SUN on mentävä kanssa. Luulisi tämän olevan selvää normaali-ihmiselle mutta et selvästi taaskaan ajatellut.

Nimittäin ei noita voi sen takia tehdä ilman alkuperäistä omistajaa että muutenhan kuka tahansa voisi tehdä toisten liittymille mitä tahansa! Halutaan siis varmistua että liittymän alkuperäinen omistaja todella haluaa siirtää liittymän toisen nimiin.

• ymmärtämisestä

> omistussuhteen muutos vaatii aina sen että OMISTAJAKIN eli liittymän alkuperäinen hankkija eli SINÄ menet myös mukaan sinne tekemään sitä omistussuhteen muutosta. Ei riitä että isäsi menee dna kauppaan vaan SUN on mentävä kanssa. Luulisi tämän olevan selvää normaali-ihmiselle mutta et selvästi taaskaan ajatellut.

Et selvästikään taaskaan lukenut aloitusviestiäni. Siinä kun tulin kertoneeksi, että toimitin joululahjan mukana allekirjoittamani suostumuksen omistajan vaihtoon.

• RP72

Onko tuo kytkykännykkä vai ei?

Jos ei ole, niin silloin vain vaihto toiselle operaattorille ja vaihdon yhteydessä omistajan nimi uusiksi.

Ja jos jostain syystä haluaa palata DNA:lle, niin mikään ei sitä estä!

• ongelma.

> Onko tuo kytkykännykkä vai ei?

Ei.

> Jos ei ole, niin silloin vain vaihto toiselle operaattorille ja vaihdon yhteydessä omistajan nimi uusiksi.

Kuulostaisi yksinkertaiselta, mutta liittymää ei voi avata toisen nimelle.

> Ja jos jostain syystä haluaa palata DNA:lle, niin mikään ei sitä estä!

Kasvaneilla antipatioilla voi olla vaikutusta.

• vaihda operaattoria
        ongelma. kirjoitti:

> Onko tuo kytkykännykkä vai ei?

Ei.

> Jos ei ole, niin silloin vain vaihto toiselle operaattorille ja vaihdon yhteydessä omistajan nimi uusiksi.

Kuulostaisi yksinkertaiselta, mutta liittymää ei voi avata toisen nimelle.

> Ja jos jostain syystä haluaa palata DNA:lle, niin mikään ei sitä estä!

Kasvaneilla antipatioilla voi olla vaikutusta.

Jos homma ei hoidu DNA:n kanssa niin toisen operaattrin kanssa se onnistuu. Kilpaileva operaattori kyllä hoitaa paperit niin että numero siirtyy heille haluamillanne omistajatiedoilla.

Operaattorin vaihdolla uhkaamisen luulisi helpottavan muutoksen tekoa myös DNA:n kanssa.

• LeenuLii

Soita aspaan 044 144 044 ja kysy.

Uskoisin että liittymällä on määräaikainen sopimus, joka omsun estää, mutta eiköhän asia soittamalla selviä.

• sähköpostia

> Soita aspaan 044 144 044 ja kysy.

Päätin lähettää sähköpostia. Katsotaan nyt alkaako mitään tapahtua. Pyysin DNAlta päätöstä huomiseksi.

> Uskoisin että liittymällä on määräaikainen sopimus, joka omsun estää, mutta eiköhän asia soittamalla selviä.

Sopimus on toistaiseksi eli pysyvä. Tuskinpa selviää soittamalla, kun ei ole selvinnyt neljällä henkilökohtaisella käynnillä DNAn palvelupisteissä sekä yhdellä käynnillä pääkonttorissa. Jollei tuo aloittamani sähköpostiviestitys saa mitään aikaan, niin ei jääne muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa koko liittymä ja kehottaa isääni avaamaan itse uusi. Siinä tapauksessa en löisi vetoa DNA-liittymän puolesta. Karvaat kokemukset saattavat ohjata kilpailijoiden hoteisiin.

• onnistunut.
        sähköpostia kirjoitti:

> Soita aspaan 044 144 044 ja kysy.

Päätin lähettää sähköpostia. Katsotaan nyt alkaako mitään tapahtua. Pyysin DNAlta päätöstä huomiseksi.

> Uskoisin että liittymällä on määräaikainen sopimus, joka omsun estää, mutta eiköhän asia soittamalla selviä.

Sopimus on toistaiseksi eli pysyvä. Tuskinpa selviää soittamalla, kun ei ole selvinnyt neljällä henkilökohtaisella käynnillä DNAn palvelupisteissä sekä yhdellä käynnillä pääkonttorissa. Jollei tuo aloittamani sähköpostiviestitys saa mitään aikaan, niin ei jääne muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa koko liittymä ja kehottaa isääni avaamaan itse uusi. Siinä tapauksessa en löisi vetoa DNA-liittymän puolesta. Karvaat kokemukset saattavat ohjata kilpailijoiden hoteisiin.

>> Soita aspaan 044 144 044 ja kysy.

> Päätin lähettää sähköpostia. Katsotaan nyt alkaako mitään tapahtua. Pyysin DNAlta päätöstä huomiseksi.

> > Uskoisin että liittymällä on määräaikainen sopimus, joka omsun estää, mutta eiköhän asia soittamalla selviä.

> Sopimus on toistaiseksi eli pysyvä. Tuskinpa selviää soittamalla, kun ei ole selvinnyt neljällä henkilökohtaisella käynnillä DNAn palvelupisteissä sekä yhdellä käynnillä pääkonttorissa. Jollei tuo aloittamani sähköpostiviestitys saa mitään aikaan, niin ei jääne muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa koko liittymä ja kehottaa isääni avaamaan itse uusi. Siinä tapauksessa en löisi vetoa DNA-liittymän puolesta. Karvaat kokemukset saattavat ohjata kilpailijoiden hoteisiin.

Joo, DNAn asiakaspalvelu ilmoittaa, ettei se ole saanut omistajanvaihdospapereita, jotka oli jätetty Kotkan myymälään. Omistajan nimeä ei voi vaihtaa.

Lopetin liittymän. Isäni avaa nyt uuden liittymän kännykkäänsä haluamaltaan operaattorilta.

• mitä haluat?

Miksi liittymä pitää siirtää isälle. Jätit laskut maksamatta, mutta et halua niitä isällesikään? Kuka on nimetty liittymän käyttäjäksi, kun se on kuitenkin omistuksessasi.
      Entäs laskutusosoite. Soita Dnalle ja selviää...

• ei halua

> Miksi liittymä pitää siirtää isälle.

? Miksi sitä ei pitäisi siirtää isälle?

> Jätit laskut maksamatta, mutta et halua niitä isällesikään?

Kuka sinulle tuollaista on väittänyt?

> Kuka on nimetty liittymän käyttäjäksi, kun se on kuitenkin omistuksessasi.

Siitä en ole kuullut. Minua kiinnostaa vain se, että omistan liittymän, jonka kanssa minulla ei ole enää mitään tekemistä.

> Entäs laskutusosoite. Soita Dnalle ja selviää...

Juuri DNA on se ongelma. Siellä tämä asia ei ole vajaaseen vuoteen selvinnyt.

• pitää haluta
        ei halua kirjoitti:

> Miksi liittymä pitää siirtää isälle.

? Miksi sitä ei pitäisi siirtää isälle?

> Jätit laskut maksamatta, mutta et halua niitä isällesikään?

Kuka sinulle tuollaista on väittänyt?

> Kuka on nimetty liittymän käyttäjäksi, kun se on kuitenkin omistuksessasi.

Siitä en ole kuullut. Minua kiinnostaa vain se, että omistan liittymän, jonka kanssa minulla ei ole enää mitään tekemistä.

> Entäs laskutusosoite. Soita Dnalle ja selviää...

Juuri DNA on se ongelma. Siellä tämä asia ei ole vajaaseen vuoteen selvinnyt.

yhteyden lisäksi.Lukea liittymäsopimus ja tietää
        sen sisältö. Dnan sopimuspaperista ilmenee mm.
        myyjä asiakas käyttäjä laskutettava(ellei sama kuin asiakas) hlö ja yhteystietoineen. Myös lisäpalvelut ja numeron käytöstä sovitaan. Myös laskun ajankohtaan voi vaikuttaa. Tuossa edellä tarkoitin sitä,että laskutus ja asiakas ei tarvi olla sama. Myös liittymän käyttäjä voi olla laskun maksaja.

• mitä!
        pitää haluta kirjoitti:

yhteyden lisäksi.Lukea liittymäsopimus ja tietää
        sen sisältö. Dnan sopimuspaperista ilmenee mm.
        myyjä asiakas käyttäjä laskutettava(ellei sama kuin asiakas) hlö ja yhteystietoineen. Myös lisäpalvelut ja numeron käytöstä sovitaan. Myös laskun ajankohtaan voi vaikuttaa. Tuossa edellä tarkoitin sitä,että laskutus ja asiakas ei tarvi olla sama. Myös liittymän käyttäjä voi olla laskun maksaja.

> Mitä asiakkaan pitää haluta yhteyden lisäksi. Lukea liittymäsopimus ja tietää sen sisältö. Dnan sopimuspaperista ilmenee mm. myyjä asiakas käyttäjä laskutettava (ellei sama kuin asiakas) hlö ja yhteystietoineen. Myös lisäpalvelut ja numeron käytöstä sovitaan. Myös laskun ajankohtaan voi vaikuttaa. Tuossa edellä tarkoitin sitä,että laskutus ja asiakas ei tarvi olla sama. Myös liittymän käyttäjä voi olla laskun maksaja.

Minä ainakin haluaisin tietää miksi DNA jätti joulukuussa 2007 viemättä omistajan vaihdoksen rekistereihinsä ilmoittamatta asiasta minulle (entiselle omistajalle) mitään. Edelleen haluaisin tietää miksi DNA toisti jekkunsa keväällä 2008, mutta muutti kuitenkin laskutusosoitteen toiseksi (oikeaksi) henkilöksi. Tiedonhalullani ei tunnu olevan juuri mitään rajaa. :)

• Perusvirhe!

"En maksanut laskuja ja valitin asiasta kahdelle lähimmälle DNA-palvelupisteelle. Kumpikin kieltäytyi käsittelemästä asiaa."

Millä maailman ihmeellä te luulette asian selvittämisen olevan yhtään helpompaa, jos jätätte laskut maksamatta? Mikä logiikka siinä on, kertokaa minulle! Ongelmat vain kasaantuvat. Millaisena asiakkaana operaattori pitää sellaista asiakasta, joka jättää ensin laskut maksamatta ja valittaa sitten palvelusta? Arvatkaa, kiinnostaako niitä paneutua kunnolla ongelmiinne? Minua ei ainakaan.

• Kenen?

> Nyt hemmetti vieköön Perusvirhe!

??

> "En maksanut laskuja ja valitin asiasta kahdelle lähimmälle DNA-palvelupisteelle. Kumpikin kieltäytyi käsittelemästä asiaa."

Kieltäytymistä perusteltiin sillä, että palvelupisteillä ei ole lupaa käsitellä laskutusvirheitä. Ei edes kirjallisen korjausvaatimuksen jättäminen onnistunut. Sitä varten oli pakko matkustaa Vantaan Tuupakkaan DNAn pääkonttoriin.

> Millä maailman ihmeellä te luulette asian selvittämisen olevan yhtään helpompaa, jos jätätte laskut maksamatta? Mikä logiikka siinä on, kertokaa minulle! Ongelmat vain kasaantuvat. Millaisena asiakkaana operaattori pitää sellaista asiakasta, joka jättää ensin laskut maksamatta ja valittaa sitten palvelusta?

Hehe. Minähän en ole DNAn asiakas. Minä olen väärä omistaja ja (olin) väärä laskutusosoite! :) )

> Arvatkaa, kiinnostaako niitä paneutua kunnolla ongelmiinne? Minua ei ainakaan.

En tietenkään maksa laskuja, jotka kertyvät sen jälkeen kun isäni kävi vaihtamassa liittymän omalle nimelleen joulun jälkeen 2007. Se seikka, että DNA jätti (tahallaan tai tahattomasti) omistajan vaihdoksen merkitsemättä rekistereihinsä, ei innosta minua yhtään enempää laskujen maksamiseen. Minähän en ole koskaan soittanut kyseisellä liittymällä yhtään puhelua. :)

Tämä tapaus olkoon myös varoitukseksi niille, jotka tänä jouluna aikovat ostaa sairaaloissa makaaville vanhuksilleen kännykän ja liittymän yhteydenpitovälineeksi sukulaisiinsa.

• niin just
        Kenen? kirjoitti:

> Nyt hemmetti vieköön Perusvirhe!

??

> "En maksanut laskuja ja valitin asiasta kahdelle lähimmälle DNA-palvelupisteelle. Kumpikin kieltäytyi käsittelemästä asiaa."

Kieltäytymistä perusteltiin sillä, että palvelupisteillä ei ole lupaa käsitellä laskutusvirheitä. Ei edes kirjallisen korjausvaatimuksen jättäminen onnistunut. Sitä varten oli pakko matkustaa Vantaan Tuupakkaan DNAn pääkonttoriin.

> Millä maailman ihmeellä te luulette asian selvittämisen olevan yhtään helpompaa, jos jätätte laskut maksamatta? Mikä logiikka siinä on, kertokaa minulle! Ongelmat vain kasaantuvat. Millaisena asiakkaana operaattori pitää sellaista asiakasta, joka jättää ensin laskut maksamatta ja valittaa sitten palvelusta?

Hehe. Minähän en ole DNAn asiakas. Minä olen väärä omistaja ja (olin) väärä laskutusosoite! :) )

> Arvatkaa, kiinnostaako niitä paneutua kunnolla ongelmiinne? Minua ei ainakaan.

En tietenkään maksa laskuja, jotka kertyvät sen jälkeen kun isäni kävi vaihtamassa liittymän omalle nimelleen joulun jälkeen 2007. Se seikka, että DNA jätti (tahallaan tai tahattomasti) omistajan vaihdoksen merkitsemättä rekistereihinsä, ei innosta minua yhtään enempää laskujen maksamiseen. Minähän en ole koskaan soittanut kyseisellä liittymällä yhtään puhelua. :)

Tämä tapaus olkoon myös varoitukseksi niille, jotka tänä jouluna aikovat ostaa sairaaloissa makaaville vanhuksilleen kännykän ja liittymän yhteydenpitovälineeksi sukulaisiinsa.

Taitaapi olla vika siinä,että se Kotkan liike ei ole toimittanut sitä omistussuhteen muutosta eteenpäin ja eihän asiakaspalvelu voi silloin tehdä mitään asian eteen koskei heillä ole mustaa valkealla tästä. oikea osoite olisi ollut se liike. Ja kummakos se nyt on toimittaa uusi paperi jos vanha ei ole mennyt perille ???

• kalliiksi
        niin just kirjoitti:

Taitaapi olla vika siinä,että se Kotkan liike ei ole toimittanut sitä omistussuhteen muutosta eteenpäin ja eihän asiakaspalvelu voi silloin tehdä mitään asian eteen koskei heillä ole mustaa valkealla tästä. oikea osoite olisi ollut se liike. Ja kummakos se nyt on toimittaa uusi paperi jos vanha ei ole mennyt perille ???

> Taitaapi olla vika siinä,että se Kotkan liike ei ole toimittanut sitä omistussuhteen muutosta eteenpäin ja eihän asiakaspalvelu voi silloin tehdä mitään asian eteen koskei heillä ole mustaa valkealla tästä. oikea osoite olisi ollut se liike. Ja kummakos se nyt on toimittaa uusi paperi jos vanha ei ole mennyt perille ???

Juupajuu. Kuinka monta toistoa sinä pitäisit kohtuullisena? Siis yhteensä 5 henkilökohtaista käyntiä DNAn toimipisteissä ja pääkonttorissa per toistokierros, joka on vuoden pituinen. Yhden toiston kuluilla voisi liittymällä puhua jopa kuukausia. DNAllehan asiakkaan juoksuttaminen ei maksanut mitään.

• usein

Ymmärtääkseni et ollu isäsi mukana kun hän kävi allekirjoittamasi luovutustodistuksen kanssa siirtämässä liittymän omiin nimiinsä?

Miten voit olla varma että virhe ei johdu isäsi tietämättömyydestä asian hoidossa? Ehkä hän nimen omaan on pyytänyt muuttamaan laskutusosoitteen?

Nämä asiat ovat sellaisia että asian kiemuroita tuntematon voi niiden kanssa helposti seota kun hoitaa asiaa väärällä termillä, eikä asiakaspalveliaja välttämättä osaa hoitaa asiaa niin että varmistaisi että mitä todella halutaan tehdä.

Itselläni kävi vähän samanlainen tapaus pankkitilin lopettamisen kanssa, kun en tajunnut että pankkitilin lopettaminen ja irtisanominen eivät suinkaan ole sama asia.

• kieltäytyminen

> Ymmärtääkseni et ollu isäsi mukana kun hän kävi allekirjoittamasi luovutustodistuksen kanssa siirtämässä liittymän omiin nimiinsä?

Välissä todella oli noin 120 km.

> Miten voit olla varma että virhe ei johdu isäsi tietämättömyydestä asian hoidossa? Ehkä hän nimen omaan on pyytänyt muuttamaan laskutusosoitteen?

Luotan isäni kertomukseen, jonka mukaan DNA otti itselleen valokopion paperista, jossa allekirjoitettu omistajanvaihtosuostumukseni oli. Jos paperia ja allekirjoitustani olisi epäilty väärennökseksi, niin asia olisi siirretty poliisille. Niin ei kuitenkaan käynyt.

> Nämä asiat ovat sellaisia että asian kiemuroita tuntematon voi niiden kanssa helposti seota kun hoitaa asiaa väärällä termillä, eikä asiakaspalveliaja välttämättä osaa hoitaa asiaa niin että varmistaisi että mitä todella halutaan tehdä.

> Itselläni kävi vähän samanlainen tapaus pankkitilin lopettamisen kanssa, kun en tajunnut että pankkitilin lopettaminen ja irtisanominen eivät suinkaan ole sama asia.

Suostumuksessani puhuttiin liittymän omistajan nimen vaihtamisesta. Ei pitänyt olla DNAlle epäselvää mistä on kysymys. Jättivät vain (todennäköisesti tahallaan) nimenvaihdon tekemättä ja minulle asiasta kertomatta. Näppärä tapa pitää liittymä nimissäni ja toisaalta järjestää puhelinlaskuille kaksi mahdollista maksajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      3009
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe