nenäsumute tukkoisuuteen?

onko sopivaa...

Onko raskaana oleville tarjolla jotain tukkoisen nenän avaavaa nenäsumutetta? Mulla kova flunssa enkä jaksais tota tukkoista nenää enää yhtään. Rv 8 alkamassa ja pahoinvointi vie kaikki voimat. Olis kiva, jos hengitys edes kulkis vaivattomasti...

9

2869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuuu

Nasolinia saa käyttää raskaana ollessa. Minulle lääkäri määräsi tuota, ja sanoi että ei vaikuta lapseen ollenkaan.

• Kesä_äiti_78

Minulle taas lääkäri sanoi, että ei mitään nenäsumutteita saisi käyttää raskausaikana, samaa sanoivat apteekissa.
      Oli kuitenkin poskiontelotulehduksen aikaan nenä niin tukossa, etten saanut happea kunnolla, kun nielunkin turvotti samalla, että suihkautin kahtena iltana kumpaankin sieraimeen Otrivit-sumutetta. Sain sumutteella turvotusta häviämään hengitysteistä sen verran, että pystyi kunnolla hengittämään.

• tukossa

Minulla on ollut nenä tukossa koko raskauden. Nyt rv 40 menossa. Apteekissa sanottiin alkuraskaudessa, että Nasolinia (tai muitakaan nenäsumutteista) ei saa käyttää. En sitten käyttänyt mitään. Oli kevät ja alkukesä sekä pahin siitepölykausi. Kamalaa oli! (Suolavesiliuosta saa kyllä käyttää. Sitä saa ostaa apteekista.)

Jossain rv 25 neuvolassa sanottiin sitten, että Nasolinia saa käyttää varovaisesti. Lääkäri painotti sitä, ettei saa käyttää paljoa (edes loppuraskaudessa).

Itse en lähtiai käyttämään Nasolinia alkuraskaudessa. Kysy neuvoa apteekista, lääkäriltä tai terveydenhoitajalta. Raskautesi on vielä tosi alussa kuitenkin!!!

• minä80

Jos on paha allergia, niin allergialääkkeitä saa käyttää, joten turha kärvistellä oireiden kanssa! Kaikki eivät tietenkään sovi odottavalle, mutta zyrtec ja sen halpisversiot on se turvalliseksi todettu. Itse en tulisi toimeen ilman lääkkeitä.

• selviytyä ilman

Luin netistä tunnetuimpien nenäsumutteiden tuoteselostuksia ja kaikissa kiellettiin käyttö raskauden aikana =( Yritän selvitä tukkoisuudesta nyt ilman lääkkeitä. Pakkohan sen flunssan on jossain vaiheessa helpottaa =D T:alkuperäinen

• anuh--

tätä saa, itse käytän parhaillaankin:)

• raskauden ajan

nenäsumutetta. nukkumaan ei pystynyt mitenkään muuten. Nasolinissa sanotaan, että voi käyttää ja otrivinissa ei suositella raskauden aikana. Kuitenkin ovat ihan samaa tavaraa, sama vaikuttava aine ja suositus perustuu ihan vain siihen, että aine supistaa verisuonia, niin periaatteessa ei suostella. Käytännössähän se vaikuttaa vain paikallisesti, eli ei vaaraa. Apteekissa suosittelivat kuitenkin mieluummin otrivinia, koska sitä saa lisäaineettomana ja vielä lasten vahvuisena. sitä käytin niiiin vähän kuin voi, 1 pikku suihke per ilta, auttoi just sen verran kun tarvii. Nou hätä siis, kokeile sitä. =)

• mumpula

Itse käytin flunssan aikana lasten Otrivin 0,5mg/ml yksi suihkaus iltaisin molempiin sieraimiin. Apteekista kysyin, voiko mitään käyttää ja neuvoivat tuon. Sillä pystyin pahimman tukkoisuuskauden nukkumaan, poskiontelot lakkasivat särkemästä, kun turvotus laski ja limaa tuli ulos ja näin flunssa lähti parantumaan.

• -nakke-

....kävin tätä asiaa tiedustelemassa ja sanoi, että käsikauppalääkkeet hyvä jättää pois, koska aiheuttavat riippuvuutta, mutta ei niistä sikiölle haittaa ole. Ne on paikallisvalmisteita noi nenäsumutteet joten ei vaikuta vauvaan. Mut tosiaan se et niihin ei saa jäädä koukkuun, koska sit menee nenän limakalvot piloille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe