nenäsumute tukkoisuuteen?

onko sopivaa...

Onko raskaana oleville tarjolla jotain tukkoisen nenän avaavaa nenäsumutetta? Mulla kova flunssa enkä jaksais tota tukkoista nenää enää yhtään. Rv 8 alkamassa ja pahoinvointi vie kaikki voimat. Olis kiva, jos hengitys edes kulkis vaivattomasti...

9

2917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuuu

Nasolinia saa käyttää raskaana ollessa. Minulle lääkäri määräsi tuota, ja sanoi että ei vaikuta lapseen ollenkaan.

• Kesä_äiti_78

Minulle taas lääkäri sanoi, että ei mitään nenäsumutteita saisi käyttää raskausaikana, samaa sanoivat apteekissa.
      Oli kuitenkin poskiontelotulehduksen aikaan nenä niin tukossa, etten saanut happea kunnolla, kun nielunkin turvotti samalla, että suihkautin kahtena iltana kumpaankin sieraimeen Otrivit-sumutetta. Sain sumutteella turvotusta häviämään hengitysteistä sen verran, että pystyi kunnolla hengittämään.

• tukossa

Minulla on ollut nenä tukossa koko raskauden. Nyt rv 40 menossa. Apteekissa sanottiin alkuraskaudessa, että Nasolinia (tai muitakaan nenäsumutteista) ei saa käyttää. En sitten käyttänyt mitään. Oli kevät ja alkukesä sekä pahin siitepölykausi. Kamalaa oli! (Suolavesiliuosta saa kyllä käyttää. Sitä saa ostaa apteekista.)

Jossain rv 25 neuvolassa sanottiin sitten, että Nasolinia saa käyttää varovaisesti. Lääkäri painotti sitä, ettei saa käyttää paljoa (edes loppuraskaudessa).

Itse en lähtiai käyttämään Nasolinia alkuraskaudessa. Kysy neuvoa apteekista, lääkäriltä tai terveydenhoitajalta. Raskautesi on vielä tosi alussa kuitenkin!!!

• minä80

Jos on paha allergia, niin allergialääkkeitä saa käyttää, joten turha kärvistellä oireiden kanssa! Kaikki eivät tietenkään sovi odottavalle, mutta zyrtec ja sen halpisversiot on se turvalliseksi todettu. Itse en tulisi toimeen ilman lääkkeitä.

• selviytyä ilman

Luin netistä tunnetuimpien nenäsumutteiden tuoteselostuksia ja kaikissa kiellettiin käyttö raskauden aikana =( Yritän selvitä tukkoisuudesta nyt ilman lääkkeitä. Pakkohan sen flunssan on jossain vaiheessa helpottaa =D T:alkuperäinen

• anuh--

tätä saa, itse käytän parhaillaankin:)

• raskauden ajan

nenäsumutetta. nukkumaan ei pystynyt mitenkään muuten. Nasolinissa sanotaan, että voi käyttää ja otrivinissa ei suositella raskauden aikana. Kuitenkin ovat ihan samaa tavaraa, sama vaikuttava aine ja suositus perustuu ihan vain siihen, että aine supistaa verisuonia, niin periaatteessa ei suostella. Käytännössähän se vaikuttaa vain paikallisesti, eli ei vaaraa. Apteekissa suosittelivat kuitenkin mieluummin otrivinia, koska sitä saa lisäaineettomana ja vielä lasten vahvuisena. sitä käytin niiiin vähän kuin voi, 1 pikku suihke per ilta, auttoi just sen verran kun tarvii. Nou hätä siis, kokeile sitä. =)

• mumpula

Itse käytin flunssan aikana lasten Otrivin 0,5mg/ml yksi suihkaus iltaisin molempiin sieraimiin. Apteekista kysyin, voiko mitään käyttää ja neuvoivat tuon. Sillä pystyin pahimman tukkoisuuskauden nukkumaan, poskiontelot lakkasivat särkemästä, kun turvotus laski ja limaa tuli ulos ja näin flunssa lähti parantumaan.

• -nakke-

....kävin tätä asiaa tiedustelemassa ja sanoi, että käsikauppalääkkeet hyvä jättää pois, koska aiheuttavat riippuvuutta, mutta ei niistä sikiölle haittaa ole. Ne on paikallisvalmisteita noi nenäsumutteet joten ei vaikuta vauvaan. Mut tosiaan se et niihin ei saa jäädä koukkuun, koska sit menee nenän limakalvot piloille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe