Mitä tekee kropalle?

Siis naisen kropalle...

Olisin kovasti kiinnostunut aloittamaan thainyrkkeilyä ja alustavasti olen jo alkeiskurssejakin katsellut. Ilmoittautumista vailla valmis olisin uuteen harrastukseen.

Nyt mietityttää vaan turhamaisena akkana että mitä thainyrkkeily tekee kropalle? Eli vissiin voimaharjoittelua on aika paljon, kasvaako lihakset ihan hitosti? Semmoinen fitness-naisen kroppa olisi aika kauhistus mulle: jos sen muutaman kerran viikossa reenaan niin kai vielä esim. vanhat farkut mahtuu reisistäkin jalkaan...?

Mä tiedän että saattaa kuulostaa typerältä mutta jos vanhoina lajeina on kestävyysjuoksu ja jooga niin tajuatte varmaan että kovin innoissani en mitään bodarikroppaa olisi ottamassa.

5

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thainyrkkeily ei

      kasvata lihaksia (ei varsinkaan naisilla). Lihaskuntaharjoituksia tehdään jonkun verran (yleensä kuntopiirimäisesti treenien päätteeksi), mutta koska ne tehdään vain kehon omaa painoa hyväksikäyttäen, lihasmassan kasvattajiksi niistä ei ole. Fitness-kroppaa thainyrkkeilyllä ei siis saa.

      Pienen poikkeuksen tosin muodostavat keskivartalon lihakset. Vatsa- ja selkälihaksia tehdään aika paljon, sillä hyvät keskivartalon lihakset ovat tärkeät selkävaivojen ehkäisemiseksi ja kehonhallinnan kannalta, joten jos sinulla on alhainen rasvaprosentti, saattaa olla, että aikaa myöten vatsalihakset alkaa häämöttää. Mutta vain siis, jos sinulla alhainen rasvaprosentti.

      • Alkuperäinen kirjoittaja

        No tämä oli helpottavaa kuulla. Olen myös katsellut juuri kroppaa silmällä pitäen noiden thainyrkkeilijänaisten kuvia, eikä ne nyt niin pahalta näytä ;)

        Tuo selkä- ja vatsalihasten reenaus kuulostaa todella hyvältä ja itselleni tarpeelliselta, niiden näkymistäkään en pane pahakseni. Tosin se rasvaprosentti nyt ei mulla mitään seitsemää lähentele, että tästä tuskin on varsinaista pelkoa... Tuokin varmaan tätä "hillitsee" että ne reenit on tosiaan korkeintaan sen muutaman kerran viikossa.

        Kiitos asiallisesta ja valaisevasta vastauksestasi!


      • pietsu72
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        No tämä oli helpottavaa kuulla. Olen myös katsellut juuri kroppaa silmällä pitäen noiden thainyrkkeilijänaisten kuvia, eikä ne nyt niin pahalta näytä ;)

        Tuo selkä- ja vatsalihasten reenaus kuulostaa todella hyvältä ja itselleni tarpeelliselta, niiden näkymistäkään en pane pahakseni. Tosin se rasvaprosentti nyt ei mulla mitään seitsemää lähentele, että tästä tuskin on varsinaista pelkoa... Tuokin varmaan tätä "hillitsee" että ne reenit on tosiaan korkeintaan sen muutaman kerran viikossa.

        Kiitos asiallisesta ja valaisevasta vastauksestasi!

        Riippuu tietysti, millä tasolla treenaa ja missä painoluokassa mennään. Kisatasolla pienestä lihasmassasta(suhteellista tietysti) ei ole haittaa, siis lajinomaisesta voimasta. Eivätkä huippunaisthainyrkkeilijät ole kyllä lihaksikkaita sittenkään, koska liiasta lihaksesta on kyllä haittaa.

        Miesten puolella on kanssa enemmän ns kiinteitä kroppia, ei sielläkään isoja lihaksia näe.

        Mutta kuntoa kasvattavana thainyrkkeily on kyllä erinomaista. Sekä juuri tuo kehonhallinta paranee todella paljon. Ja jalkoihin tulee kestävyyttä(ja myöskin räjähtävää voimaa). Eli thainyrkkeilyn kuntopuolikin auttaa kyllä kiinteän kropan saamiseksi.


      • katsomassa
        pietsu72 kirjoitti:

        Riippuu tietysti, millä tasolla treenaa ja missä painoluokassa mennään. Kisatasolla pienestä lihasmassasta(suhteellista tietysti) ei ole haittaa, siis lajinomaisesta voimasta. Eivätkä huippunaisthainyrkkeilijät ole kyllä lihaksikkaita sittenkään, koska liiasta lihaksesta on kyllä haittaa.

        Miesten puolella on kanssa enemmän ns kiinteitä kroppia, ei sielläkään isoja lihaksia näe.

        Mutta kuntoa kasvattavana thainyrkkeily on kyllä erinomaista. Sekä juuri tuo kehonhallinta paranee todella paljon. Ja jalkoihin tulee kestävyyttä(ja myöskin räjähtävää voimaa). Eli thainyrkkeilyn kuntopuolikin auttaa kyllä kiinteän kropan saamiseksi.

        Jos olet pk-seudulta, niin mene htcb:n salille. Siellä näet, millaisia naisia thaikku tuottaa ja saat todella asiantuntevaa tietoa asiasta.


      • Carmela3
        katsomassa kirjoitti:

        Jos olet pk-seudulta, niin mene htcb:n salille. Siellä näet, millaisia naisia thaikku tuottaa ja saat todella asiantuntevaa tietoa asiasta.

        Siis htbc on seuran nimi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2243
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe