Olisin kovasti kiinnostunut aloittamaan thainyrkkeilyä ja alustavasti olen jo alkeiskurssejakin katsellut. Ilmoittautumista vailla valmis olisin uuteen harrastukseen.
Nyt mietityttää vaan turhamaisena akkana että mitä thainyrkkeily tekee kropalle? Eli vissiin voimaharjoittelua on aika paljon, kasvaako lihakset ihan hitosti? Semmoinen fitness-naisen kroppa olisi aika kauhistus mulle: jos sen muutaman kerran viikossa reenaan niin kai vielä esim. vanhat farkut mahtuu reisistäkin jalkaan...?
Mä tiedän että saattaa kuulostaa typerältä mutta jos vanhoina lajeina on kestävyysjuoksu ja jooga niin tajuatte varmaan että kovin innoissani en mitään bodarikroppaa olisi ottamassa.
Mitä tekee kropalle?
5
1583
Vastaukset
- Thainyrkkeily ei
kasvata lihaksia (ei varsinkaan naisilla). Lihaskuntaharjoituksia tehdään jonkun verran (yleensä kuntopiirimäisesti treenien päätteeksi), mutta koska ne tehdään vain kehon omaa painoa hyväksikäyttäen, lihasmassan kasvattajiksi niistä ei ole. Fitness-kroppaa thainyrkkeilyllä ei siis saa.
Pienen poikkeuksen tosin muodostavat keskivartalon lihakset. Vatsa- ja selkälihaksia tehdään aika paljon, sillä hyvät keskivartalon lihakset ovat tärkeät selkävaivojen ehkäisemiseksi ja kehonhallinnan kannalta, joten jos sinulla on alhainen rasvaprosentti, saattaa olla, että aikaa myöten vatsalihakset alkaa häämöttää. Mutta vain siis, jos sinulla alhainen rasvaprosentti.- Alkuperäinen kirjoittaja
No tämä oli helpottavaa kuulla. Olen myös katsellut juuri kroppaa silmällä pitäen noiden thainyrkkeilijänaisten kuvia, eikä ne nyt niin pahalta näytä ;)
Tuo selkä- ja vatsalihasten reenaus kuulostaa todella hyvältä ja itselleni tarpeelliselta, niiden näkymistäkään en pane pahakseni. Tosin se rasvaprosentti nyt ei mulla mitään seitsemää lähentele, että tästä tuskin on varsinaista pelkoa... Tuokin varmaan tätä "hillitsee" että ne reenit on tosiaan korkeintaan sen muutaman kerran viikossa.
Kiitos asiallisesta ja valaisevasta vastauksestasi! - pietsu72
Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
No tämä oli helpottavaa kuulla. Olen myös katsellut juuri kroppaa silmällä pitäen noiden thainyrkkeilijänaisten kuvia, eikä ne nyt niin pahalta näytä ;)
Tuo selkä- ja vatsalihasten reenaus kuulostaa todella hyvältä ja itselleni tarpeelliselta, niiden näkymistäkään en pane pahakseni. Tosin se rasvaprosentti nyt ei mulla mitään seitsemää lähentele, että tästä tuskin on varsinaista pelkoa... Tuokin varmaan tätä "hillitsee" että ne reenit on tosiaan korkeintaan sen muutaman kerran viikossa.
Kiitos asiallisesta ja valaisevasta vastauksestasi!Riippuu tietysti, millä tasolla treenaa ja missä painoluokassa mennään. Kisatasolla pienestä lihasmassasta(suhteellista tietysti) ei ole haittaa, siis lajinomaisesta voimasta. Eivätkä huippunaisthainyrkkeilijät ole kyllä lihaksikkaita sittenkään, koska liiasta lihaksesta on kyllä haittaa.
Miesten puolella on kanssa enemmän ns kiinteitä kroppia, ei sielläkään isoja lihaksia näe.
Mutta kuntoa kasvattavana thainyrkkeily on kyllä erinomaista. Sekä juuri tuo kehonhallinta paranee todella paljon. Ja jalkoihin tulee kestävyyttä(ja myöskin räjähtävää voimaa). Eli thainyrkkeilyn kuntopuolikin auttaa kyllä kiinteän kropan saamiseksi. - katsomassa
pietsu72 kirjoitti:
Riippuu tietysti, millä tasolla treenaa ja missä painoluokassa mennään. Kisatasolla pienestä lihasmassasta(suhteellista tietysti) ei ole haittaa, siis lajinomaisesta voimasta. Eivätkä huippunaisthainyrkkeilijät ole kyllä lihaksikkaita sittenkään, koska liiasta lihaksesta on kyllä haittaa.
Miesten puolella on kanssa enemmän ns kiinteitä kroppia, ei sielläkään isoja lihaksia näe.
Mutta kuntoa kasvattavana thainyrkkeily on kyllä erinomaista. Sekä juuri tuo kehonhallinta paranee todella paljon. Ja jalkoihin tulee kestävyyttä(ja myöskin räjähtävää voimaa). Eli thainyrkkeilyn kuntopuolikin auttaa kyllä kiinteän kropan saamiseksi.Jos olet pk-seudulta, niin mene htcb:n salille. Siellä näet, millaisia naisia thaikku tuottaa ja saat todella asiantuntevaa tietoa asiasta.
- Carmela3
katsomassa kirjoitti:
Jos olet pk-seudulta, niin mene htcb:n salille. Siellä näet, millaisia naisia thaikku tuottaa ja saat todella asiantuntevaa tietoa asiasta.
Siis htbc on seuran nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1616462
- 521872
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441600- 541132
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3271059Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se49999Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13960Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14897